A főpolgármester évtizedes munkakapcsolat ellenére sem jegyezte meg a metróvezér nevét. A nemrég menesztett Gulyás Lászlót háromszor nevezte Józsefnek a Tv2 Mokka c. műsorában. Demszky József a metróról, a megállókról, mindenről.
2008. január 11. 14:50
Leleményes utas alkot
Ismét egy gyöngyszem a BKV Mozgólépcső Kft. területéről. A 8002-es dátum után itt a „Lányok nyílása és terhesség vizsgálat.”
Azért ahhoz is igény kell, hogy valaki egy ilyen táblát az utasok elé tegyen.
2008. január 11. 06:42
Egy rendes sofőr
Üdv minden címzettnek.
Ma este (I.08), amikor felszálltam a 141-es buszra (BKI-209), oltári bűzt éreztem. Pár másodperc után rájöttem, hogy hányás szagot érzek. A korábbi éjszakai járatot bemutató post után óvatosan ültem le, és kémleltem az ülés melletti területet, hogy nehogy hányadékba érjen a kabátom, de nem volt nyoma sem... csak szaga.
10 perccel indulás előtt sofőr felszáll, és utasok felé kommunikálja, hogy "locsoltatni" fogja a buszt, ezét megy egy kört. Majd kérdés: "Maradnak"? Egy hölgy leszállt, hogy addig ő szív (mármint cigit). Mentünk egy kört az Etele téren, kisebb nagyobb bukkanókon; gondoltam, hogy valami olvadt vizet akar kifolyatni sofőrünk.
Aztán megálltunk egy furcsa pozícióban a 103-as járdájának a végén, a forgalmi épülettel szemben. Söfőr első ajtót nyit, majd el. Mi páran ülünk a buszon, közben látjuk a felszállóhelyen gyülekező embereket, és nem értjük a szitut...
Majd sofőrünk megjelenik forró vízzel telt locsolókannával és partvissal. Fülke mögötti ülés elé "löttyint" majd seper. És ismét... és ismét. (Kell-e mondanom, hogy ott volt a hányás, amit éreztünk?)
Majd miután kitakarított, sietve beálltunk a megállóba és indultunk. Persze az ekkor felszálló utasok szinte semmit sem tudtak az előzőekről, így volt aki fintorogva kérdezte, hogy mi ez a bűz, és az orrát befogva utazott leszállásig.
Végkövetkeztetésképpen:
1., szeretném megdícsérni a sofőrt, mert hősiesen kitakarította a buszról más mocskát. (ne mondja senki, hogy csak azért tette, mert közvetlen mögötte bűzlött!)
2., szeretném nem megdicsérni a qrva BtréV-ét, hogy egy végállomáson (sem) tudnak egy takarító munkatársat 'fenntaratani' hogy ha kell, akkor kitakarítson egy buszt.
3., azt azért nem értettem, hogy ha a buszra be volt hányva, és a vezetőbácsi amúgy is magára 'vállalta' a kitakarítást, akkor minek állt be az indulóhelyre a takarítás előtt?
Üdv,:
Armando Bertolucci
2008. január 10. 12:13
28-as villamos
Tisztelt BKV Zrt!
A mai napon (2008. január 9-én) kedvesemmel úgy döntöttünk, hogy a hónap elején darabonként 8,250 Ft-ért megvásárolt bérleteink által biztosított jogainkkal élve, a X. kerület Liget tér megnevezésű állomástól a Blaha Lujza térre jutáshoz a 28-as villamost vesszük igénybe. Hiba volt. Körülbelül 8 óra 10 perckor értünk a megállóba és 8 óra 45-kor adtuk fel, és választottuk az nem tökéletesen helyettesítő 9-es buszt, melyből akkorra már 5 darab haladt el mellettünk. Hozzá kell tennem, hogy korábbi nem tul jó tapasztalataink alapján mentünk ily korán a megállóba, mert mindkettőnknek reggel 9 órakor kezdődik a munka. Jelezném, nem értünk be időben, és folyamatosan egyikünk főnöke sem hiszi el a "már megint nem jött a 28-as villamos" indokot, akkor sem, ha -mint a jelen példa mutatja- igaz.
Engem igazából csak az zavar, hogy nem tájékoztattak bennünket a villamos késéséről. Mivel nincs hangszóró a megállóban (bár ha lenne, sokkal többre nem jutnánk, mert az amorf recsegésből értelmes szavakat kiszűrni még talán az amerikai helyszínelőknek sem menne, egy afrikai ország éves költségvetésével megegyező összegből megvásárolt, erre a célra szolgáló eszközzel sem) nem értesülünk a késés okáról (baleset, friss kávé a forgalmi irodán, stb.). Kérdésem: ilyen esetben miért nem haladnak végig egy autóval a 28-as villamos vonalán, és kérik meg az utasokat, hogy keressenek alternatívát? Nem hiszem, hogy az eközben elégetett maximum 5 liternyi dízel/benzin durván saccolva 1.500 Ft-os árát ne engedhetnénk meg maguknak az utasok tájékoztatásának érdekében.
Jelen emailből (elektronikus levél) másolatot kap az Index.hu 2 blogja is: a Tékozló Homár (http://homar.blog.hu) illetve a BKV figyelő (http://bkvfigyelo.blog.hu) is.
Válaszukat várva,
Kabai Márk
2008. január 10. 09:04
Beszélgetés menetközben
Kedves Figyelő!
Barátságos életképet kaptam telefonvégre ma (I.04) este, a gyors 40-es buszon. A sofőrt biztos magány rágta már, de szerencsére akadt beszélgetőtársa, aki a Körtértől Budaörsig a fülkébe behajolva szórakoztatta.
Nem szokásom lesifotókat készíteni. Most sem tettem volna meg, ha
1) a Kedves Sofőr a -7 fokos hidegre tekintettel előbb beáll a megállóba. Ehelyett bámulhattuk, amint az érkezési oldalon nézegetnek valami érdekes mütyürt, majd átkanyarodott hozzánk, és 20 másodperc után repülőrajtott vett. Mi addigra kockásra fagytunk.
2) Pár hete "A 138-ason a sofőr a király" bejegyzésben egy BKV-s olyan szépen hivatkozott arra, hogy "A menet nálunk a v.á.-tól a másikig terjed. 2 menet egy kanyar. Márpedig MENET közben beszélgetni tilos." Nos, így néz ez ki a gyakorlatban.
A fotó sajnos nem a legjobb, de szerintem úgyse akarja senki bekeretezni. :)
Üdv,
Fantom
Utolsó kommentek