Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)
Köszönjük!
Szükség van a 106-os buszra
Hallgatnak a sztrájkról
Tisztelt BKV, tisztelt sajtóiroda!
A jelenlegi információm szerint (TV, rádió) hétfőn egy, a BKV-nál lévő szakszervezet is csatlakozik a sztrájkhoz. Önök eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak erről, és már csak a mai munkanap áll rendelkezésre, hogy az Önök utasaik (ügyfeleik) a munkahelyükön / iskolában bejelentsék azt, hogy hétfőn reggel nem fognak megérkezni időben, így a munkát sem tudják megkezdeni. Úgy gondolom, hogy már a mai napon kiadott tájékoztatók is későn jutnak el a címzettekhez, így teljes mértékben elfogadhatatlannak tartom, az Önök tájékoztatáshoz való hozzáállását.
Kérem adjanak tájékoztatást nekem, és legalább a blogom olvasóinak, ha az utasaikkal nem is törődnek.
Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
Fővárosi igen a járatritkításokra
Gyakorlatilag zöld utat adott a főváros városüzemeltetési bizottsága a BKV jövő évre tervezett, drasztikus járatritkításának, jóllehet a részleteket márciusig kell csak kidolgozni, akkor döntenek ugyanis a 2008-as paraméterkönyvről (összmenetrendről).
Jóllehet a főváros vezetése (többek között Demszky Gábor és Hagyó Miklós) nem győzték hangsúlyozni, hogy a teljesítményváltozásról szóló döntést társadalmi egyeztetés előzi meg, vitára nem adott módot a kormánypárti többség: Mitus Zsuzsanna MSZP-s képviselő a vita lezárását kérte, amit a bizottság meg is szavazott, így a jelen lévő civil szervezetek nem rúghattak labdába.
(A bizottság múlt heti ülésén négy órát vitatkozott egymással a BKV, a politikusok és a civilek, ám annak határozatképtelenség miatt nem lett eredménye, a BKV anyagát nem fogadta el a bizottság.)
A 48 oldalas dokumentum ha sok konkrétumot nem is, annál több - bármikor elsüthető lózungot - tartalmazott. Mint például: "a magas színvonalú szolgáltatás fenntarthatóságának biztosítása", "folyamatos fejlesztések: kötöttpálya, utastájékoztatás", "környezetbarát közlekedés", "járatok kihasználtságának optimalizálása" stb.
Tartalmazza ugyanakkor azt is, hogy a 2008-ra becsült 8,154 milliárdos veszteség "a paraméterkönyv módosításával csökkenthető". Arról, hogy pontosan hogyan képzeli el ezt a BKV, nem derül ki az anyagból.
A jövő évi paraméterkönyv kapcsán nagy általánosságban a BKV a következőket árulja el:"az átszállások számának optimalizálása", "gazdaságosan üzemeltethető közlekedési rendszer", "egyszerűbb menetrendek", "a belvárosba jutás könnyítése" stb.
Vitának helye nem volt
A fideszes Wintermantel Zsolt az anyaggal kapcsolatban az ülésen megjegyezte, "ez alapján bármit meg lehet csinálni, ezek gumielvek, néhány konkrét számmal". Ezután az SZDSZ-es Lakos Imre kijelentette, két felszólalót engedélyez még, utána szavazásra bocsátja az előterjesztést. Így rövid időn belül a politikusok vitájának is vége szakadt.
Wintermantel utólag az Indexnek elmondta, szerinte a bizottság megállíthatta volna a "politikai nyomásra ámokfutásba kezdett BKV-t, és végre szakmai mederbe terelhette volna a vitát, de ezt elmulasztotta megtenni".
A fideszes képviselő szerint ezek után egyértelmű, hogy járatritkítások lesznek, hiszen miközben a BKV naponta tesz bejelentéseket egyes járatok (pl. kisföldalatti) ritkításáról, holott erre felhatalmazást még nem kapott, a paraméterkönyvön való 8 milliárd forintos spórolásról már döntött a főváros.
A BKV jövő évi tarifaemelésének mértékéről december 20-án dönt a közgyűlés.
Forrás: index
Túlkapás?
Tisztelt Asszonyom/Uram!
2005.március 14-én este az 56-os villamossal utaztam Hűvösvölgy végállomás és Moszkva tér között. A Moszkva téren az érkező villamos megállójában maradtam a barátaimmal, ugyanis valamit még meg akartunk beszélni. Én az ott lévő zöld korlátnak támaszkodtam, körülbelül kétméternyire a villamossínektől. A megbeszélés elhúzódott: 18. 20 környékén értünk a Moszkva térre és nagyjából 19. 20-ig maradtunk. 19. 00 körül (nem pontosan) érkezett egy villamos. A villamosról leszálltak az utasok, majd a villamosvezetőnő (alacsony volt, fekete haja össze volt fogva) hátrafele indult (az utolsó kocsi magasságában álltunk), útközben a villamos biztonsági őröket (akik ezzel a villamossal utaztak) is magával hívta. Hátrajött hozzánk, majd közölte a villamosvezetőnő, hogy "ő volt" és rám mutatott.
Két biztonsági őr két oldalról a karomnál megragadott, kihúzott a barátaim alkotta körből. Közölték, hogy beszélni akarnak velem. Ezután letámadtak, hogy "mit firkálod a villamost". A villamosvezetőnő rákontrázott: "láttam, ahogy összecsuktad a zöld tolladat", "lelassítottam, majdnem meg is álltam melletted". A biztonsági őrök nyilvánvaló célja az volt, hogy rámijesszenek, ugyanis amikor felajánlottam, hogy kiürítem a zsebeimet és a táskámat, mert nincs nálam semmilyen zöld toll, azt "gálánsan" elutasították. Ezekután a biztonsági őrök még többször elmondták, hogy ne merészeljem többet a villamos ablakát firkálni. Eközben barátaim értetlenül álltak és mondták, hogy nem én voltam, ugyanis ők végig velem voltak és tudják, hogy nem célom a közvagyon tönkretétele. A biztonsági őrök rájuk sem hederítettek. Végül elengedtek, de miközben visszavonultak, még az egyikőjük elárulta, hogy: "150 000 Forint egy ilyen kib... ablak, úgyhogy ha legközelebb Hűvösvölgyből jössz, akkor busszal!".
A villamosvezetőnő, ha látja, amint állítása szerint "épp firkálom az ablakot" miért nem áll meg teljesen és kéri HELYBEN az utasok, vagy biztonsági őrök, netán a rendőrök segítségét? Ha ezt mégsem teszi meg, akkor miért vádol meg később egy, a megállóban tartózkodó ártatlan utast (a vád képtelenségét mi sem jelzi jobban, mint hogy az elkövető nyilván azonnal elhagyja a helyszínt)? Milyen joggal szabja meg bármilyen BKV dolgozó, hogy én, az érvényes bérlettel rendelkező utas milyen közlekedési eszközt vegyek igénybe? Hogy képzeli bármelyik biztonsági őr, hogy - a tettenérés esetét kivéve - hozzámér? Megfordult a fejemben, hogy rendőrt hívok, de a biztonsági őrök annyira fenyegetően léptek fel, hogy jobbnak láttam, ha ezt nem teszem meg. Nem lepődtem volna ugyanis meg, ha e kérésem elhangzása után esetleg tettlegességre vetemednek.
Két irányba nyújtanák a fogaskerekűt
A XII. kerület és a BKV közös terve a fogaskerekű vasút meghosszabbítása. A Moszkva térrről indulna és egészen a Normafáig felkapaszkodna a különleges jármű.
Mindkét irányba meghosszabbítaná a fogaskerekű vasutat a XII. kerületi önkormányzat és a BKV. A csütörtökön bemutatott terv szerint már a Moszkva téren fel lehetne szállni a járműre, és egészen a Normafáig lehetne utazni vele. A beruházást EU-s támogatásból fizetnék, illetve egy svájci alapra is számítanak.
Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester azt mondta, hogy a Moszkva tér és a mostani Városmajor végállomás között a villamossíneken közlekedne az új fogas. Ehhez mindkét síntípuson működő új szerelvényekre lesz szükség. A BKV a pályázatok megírásához ad majd segítséget. Az ötletet támogatja a VEKE is.
Egyelőre a meglévő peronokat és a városmajori végállomást újítják fel, ehhez a kerület hétmillió forintot adott a BKV-nak.
Forrás: index
Utolsó kommentek