Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ellenőrzés az éjszakain

Kedves BKVF!

Az imént megbüntettek egy éjszakai buszon, mert lejárt a bérletem, 10 perccel. Jogos volt, tudom. Ettől még nyugodtan hozzátehetjük azt is, hogy gusztustalan, mert az is igaz. Kérdeznék valamit: egyáltalán mi a búbánatomért szállhattam én fel éjfélkor arra a buszra, ha pont akkor járt le a bérlet? Határozottan az a véleményem, hogy én azon a buszon nem is lehettem volna fönt. Engem oda ne engedjenek fel, és ne utána húzzák le a pénzemet büntetéssel.

Rövidre fogom a lényeget: a Napnál világosabb, hogy nem az utólagos büntetésre kell rámenni, mert ha az ellenkezője lenne, azzal naponta milliókkal többet kaszálna a BKV. Ezt többször ki is próbálták már, bejött, csinálták ugyanúgy tovább. Ez, ami van, kicsinyes, undorító, ez a legjobb szó rá: szarozás, ami itt folyik, hogy már az én pofám ég, én kérek elnézést a világtól, hogy a mi országunkban minden így megy. De ami a legeslegcikibb, az az, hogy mindenki tudja, hogy a kallerek kizárólag a balekokat büntetik. Igen, azokat, akik beleegyeznek, hagyják magukat megbüntetni. Én is balek voltam most, de utoljára életemben, mert ezt elhatároztam; olyan lapokkal játszom, amilyeneket osztanak nekem. Remélem, egyszer eljő a jobb kor.

Két éve volt olyan szerencsém, hogy Angliában jártam. Mindenhol azt láttam, hogy náluk az ilyen alapdolgok le vannak fektetve, nem szaroznak semmivel úgy, mint Magyarországon. Akár a sorbanállást vesszük a bevásárlóközpontokban (nem fejtem ki), akár azt hogy mindenki jobbra áll a mozgólépcsőn (apróság?), akár az egész tömegközlekedést... Egy automatából megveszed a mágnesszalagos jegyet, azzal enged be és ki. És jé, nézzük csak meg ezt a fényképet.

Jééé! Valaha még nálunk is így volt. Aztán miért szüntették meg?
Kb. két éve megjelent a hír, hogy a nagyokos BKV egy napra kipróbálta, hogy a metróban nem a feljövő utasokat b.-ák meg, hanem a lemenőket eleve nem is engedik le jegy/bérlet néllkül. És jééé: több millió forinttal több volt a BKV napi bevétele. AZTÁN MÁSNAP MEGINT CSINÁLTÁK UGYANÚGY, MINT ADDIG. Csak egy kérdésem van. Röhögjek, vagy sírjak? (Most vegyesen van mindkettő)

Meg kell alapozni egy értelmes rendszert, élhető körülményeket teremteni, és ahhoz hozzászokni. Ami már nem nehéz. Gondolom az angoloknak se volt az.
Peronzár, buszra első ajtón felszállni, jegyellenőröket az utolsó emberig elbocsátani!!! Számomra EZ egy felelős gondolkodás. Ami most van, csak egy nevetséges pepecselés, amire nincs szükség. ÉS MINDKÉT FÉLNEK KIMONDHATATLANUL MEGALÁZÓ.

EZ NEM PÉZNKÉRDÉS! GONDOLKODÁS KÉRDÉSE. De ha gondolkodni nem megy â013 komolyan mondom â013 akkor tessék egy az egybe lekoppintani Londont, Párizst. Náluk működik. Ezt tessék lekoppintani ne csak a Big Brother-t, meg a Pókerarcot.

Üdv!

Kippkopp
85 Tovább

Meleg fülke, hűvös megálló

Kedves BKVFigyelő!

Hét éve élek budapesten, és eddigi véleményem a BKV buszvezetőiről elég pozitív volt. Segítőkészek, rendesek, figyelmesek, türelmesek. Legalábbis azokon a járatokon, amelyeken eddig jártam.

Most viszont a munkahelyemre az 53-as busszal járok, és felül kell bírálnom a korábbi megállapításomat. A járat a fehérvári útról indul, az egykori Skála mellől. Itt reggel az utazóközönség szélben, hóban, fagyban, esőben, szélben áll (nem kevesen, köztük sok idős ember, nehéz szatyrokkal), és vár a buszra. A busz (gyakran kettő is) kb. 50 méterrel hátrébb várakozik, zárt ajtókkal, a söfőr a kellemes meleg fülkében újságot olvas és reggelizik. Persze ebbéli tevékenységében semmi nem zavarná, ha a busz a megállóban állna, és felülhetnének rá az utasok. Egyszer megpróbáltam a várakozó (és éppen induláshoz készülő) buszra felszállni, de a sofőr elzavart, mondván majd a megállóban felszállhatok - ahova fél perc gurulás után meg is érkezett. Utasbarát megoldás a javából.

Ma természetesen ugyanígy történt minden. Az, hogy felszállás után tömény benzingőz fogadott az utastérben, már említésre sem méltó - ez a busz állapotából adódik.

Menetrend szerint szépen el is indult a busz, és előre ment a második villanyrendőrig. Ebben nem zavarta az, hogy az első villanyrendőr már régóta pirosan világított, amikor áthaladt rajta. Persze, ott nincs keresztforgalom, maximum gyalogosok, azokért meg úgysem kár.

A sofőrnek az utasokat ténylegesen veszélyeztető hozzáállása a következő megállókban volt látható: nyitott ajtóval fél-egy métert gurul a jármű. Teszi mindezt miközben szállnak le- és fel az utasok. Ezt megtette az első két megállóban is (Kosztolányi tér, Vincellér utca), a továbbiakról nem tudok, mert a harmadiknál leszálltam.

Ez nem szolgáltatás, ez balesetveszély okozása. Megjegyeztem a busz adatait: BPI-334 rendszámú, 2007.12.07 09:42-kor indult a Fehérvári útról.

--
Csaba
54 Tovább

Hülyegyerek

Péter küldött nekünk két képet, melyeket a Deák téren készített. Én csak egyet nem értek: Miért nem b*sztad nyakon a gyereket?

Kedves BKV Figyelő!
 
A telefonomon található képek közt találtam ezeket. Még egy héttel ezelőtt fotóztam a dokumentált "eseményt" a Deák téri mozgólépcsőn utazva. A legnagyobb csúcsforgalomban se volt szégyellős firkálni a - mellesleg majdnem új - burkolatot. A srác mondjuk könnyen lemosható szövegkiemelőt használt, de mi lett volna, ha ugyanezt lakkfilccel, vagy valami karcoló eszközzel követte volna el? Rászóltak volna vajon utastársai?
 
Bocsánat a kép minőségéért, hirtelen felindulásból fotóztam, telefonnal, és nem számítottam az eseményre...
 
Péter
40 Tovább

Megjött a BKV mikulás:)

Egy kis kedvesség a BKV-tól:)
Helló Kedves BKV Figyelő!

Sokat beszéltünk már arról,hogy a BKV új utasbarát intézkedéseket tervez. Azt nem tudom,hogy korábban volt-e ilyen,hogy BKV Mikulások osztogatnak BKV-s(!) szaloncukrot, de mindenesetre meglepődtem, amikor a Nyugatinál a jegyem ellenőrzése után, -amit az ellenőrök megtettek, kedvesen(!), ritka az ilyen- a BKV Mikulások egy szaloncukrot nyomtak a kezembe! Ez is utasbarát intézkedés lenne? Vagy csak spontán unatkoztak és osztogattak? :) Amúgy zselés volt! :) Meglkepődtem! Mindenesetre jó élmény volt. Viszont kíváncsi vagyok arra, hogy ezek után még többet utazna valaki BKV-val,főleg hogy 13%-al emelik a jegy és bérletárakat. Ez nem valami utascsalogató! Kívácsi leszek lesz-e Szilveszteri húzásuk! Lehetne például olyan,hogy petárdát osztogatnak?! :)

Köszönöm,hogy megoszthattam véleményem,üdvözlettel: Ev-Av 149,kedves olvasótok!
15 Tovább

Mindenkit hülyének néz a BKV?


"Budapesten számos busz üresen, vagy csak egy-két utassal közlekedik. Az ilyen járművek üzemeltetése gazdaságtalan. Így minden óra, amíg ezek a kihasználatlan járatok az utakon közlekednek, pazarlás. A mi pénzünk pazarlása." Khmm, amíg el nem készült az éjszakai menetrend, addig nem volt probléma, hogy a szolgálati járatokon csak 1-2 "utas" közlekedik, és ez gazdaságtalan. Most meg azt mondják, h többletköltség. Micsoda, az, hogy mások is vannak a buszon?

"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?

"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.
81 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek