Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Kérjük, álljon jobbra"

Sok levelet írtatok már arról, hogy mennyire idegesítő az, hogy néhány utas nem képes a mozgólépcsőt rendesen használni. Sajnos egyik levél sem volt olyan formában, hogy publikálni lehessen, ezért egy kérésnek eleget téve, egy másik blogból választottunk ki egy ide illő cikket. Olvassátok el.
Minden civilizált (külföldi) országban ahol jártam az emberek tudják hova álljanak a mozgólépcsőn. JOBBRA. Én sok helyen megfordultam már a világban és soha nem volt gondom ezzel, magam is jobbra állok mindig. Ennek nagyon egyszerű az oka: vannak akik sietnek, szeretnék elérni az éppen beérkező szerelvényt (vonat, villamos, metró, stb.). Én is ilyen vagyok. Nem szeretek állni a mozgólépcsőn, ha haladhatok is. Nem vagyok egy manager típus, nem rohanok fontos üzleti tárgyalásokra, de az idő nekem is fontos és utálom ha feltartanak. Teljesen mindegy, hogy hova megyek vagy milyen formáját használom a tömegközlekedésnek budapesten. Az emberek mennek mint a zombik a feljárókhoz és beállnak teljesen birka és nemtörődöm módon a mozgólépcsőre. Régen mindig mosolyogtam azokon, akik a metróajtó kinyílása után kilőnek, mint egy sebesség rekord megdöntése során, és rohannak a lépcsőkhöz. Aztán vagy beállank a ''pole position''-re vagy szépen lépcsőznek fölfelé. 2-3 éve én is ehhez a táborhoz tartozom, mert tudom, hogy ha már 10.-nek érek oda, tuti beállnak az útba. Amikor meg elkezdek felfelé araszolni, mert mondjuk épp tényleg sietek, hogy elérjem a vonatom, akkor kapom a szúros tekinteteket és néha a megjegyzéseket. (mondanom sem kell, hogy ezek általában az 50 felettiektől jönnek). A metrófelújítások után kirakták sok megállóhelyen a ''Jobbra tarts'' vagy ''Kérjük álljon a jobb oldalra'' táblákat, de sajnos ezeket tulajdonképpen csak világítótábláknak nézi az utazók 85%-a. Olyan nehéz lenne jobbra állni és nem feltartani a többi embert?! Külföldön ez miért megy tábla nélkül is? És ott sem csak az értelmiségiek vagy azok akik tudnak olvasni táblákról, hanem mindenki automatikusan. Nem értem, hogy a mi magyarok miért állunk az élen az ilyen viselkedéssel?!

Szerző: tr00p3r
Kép: BKV Figyelő
307 Tovább

Tízszeresére drágulnak jövőre a 60-65 évesek HÉV-bérletei

A kormány megvonta a támogatást, a főváros pedig nem pótolja a kivett összeget. A drasztikus tarifaemelésnek ismét az utasszámcsökkenés lehet a következménye

A Lágymányosi híd és Ráckeve között az idén még havonta 1984 forintért utazhatnak a 60 és 65 év közöttiek, jövőre azonban 18 ezer forintot kell fizetniük a bérletért. Illetve még többet, a legalább 11-12 százalékos BKV-tarifaemeléssel számítva várhatóan húszezer forintot. Nem járnak jobban azok se, akik Gödöllőről ingáznak, ez 1488 forint helyett jövőre 14 ezer forintjukba kerül, a szentendreieknek pedig ezer helyett 11 ezer forintot kell kiadniuk a bérletért.

A több mint tízszeres drágulás hátterében a kormány döntése áll: megvonta a helyi érdekű vasutakon a nyugdíjas kedvezményt az említett korosztálytól, így 2008-tól nekik is teljes árú dolgozói bérletet kell vásárolniuk. A Főpolgármesteri Kabinet a hét elején jelentette be a közösségi közlekedés népszerűsítését aligha szolgáló változást, amely számítása szerint négyezer embert érint. A főváros dönthetett volna úgy, hogy kifizeti az állam által elvont támogatást, de nem tette, a kormányra mutogatott.

Forrás: www.ma.hu
67 Tovább

Társadalmi vita a BKV honlapján


Akit érdekelnek a BKV következő évi tervei, klikkeljen a képekre és olvassa el őket.
Ha ez megtörtént, várjuk az értékeléseket is.
27 Tovább

Balesetveszélyes kapaszkodók


Egy rossz mozdulat, és a kapaszkodón található repedésbe becsípődik a kezed. Nem is kell mondani, nem kellemes.
51 Tovább

Rossz villamost állítottak forgalomba

Tisztelt BKV Figyelő!

Ma reggel ismét példát kaptunk arra, hogy a BKV milyen embereket alkalmaz, és mennyire törődik az utasokkal, miközben a csillagos égig emelné az árait!
2007.11.15-én 08.40-kor induló 41-es villamossal szerettem volna utazni, sok utastársammal együtt. A villamos még a végállomás előtt letette a hozott utasokat, majd beállt a megállóba, és nem nyitotta ki az ajtókat! Ott álltunk a szakadó esőben, és semmi információt nem kaptunk! Láttuk, hogy elkezdenek átmenni az emberek a 19-es megállójába. Mi is elindultunk, majd a villamoson (jó száraz körülmények között ácsorgó vezetőnőtől megkérdeztem mi a helyzet. Közölte szerelik a villamost! Kérdeztem miért nem szólt az utasoknak? Válasz: az első ajtón kiszólt az ott álló utasoknak, és ugye nem gondolom, hogy végig fog menni szólni mindenkinek?!

A villamos már szerelővel érkezett! Megnéztem a kocsi számát, és láttam hogy előző este (2007.11.14 17.12-kor a Galvani utcai megállóba érkező) ezzel a kocsival mentem hazafelé, és a Gellért-téri megállóban nem tudta kinyitni az ajtókat! Perceket álltunk, mire az első ajtót nagy nehezen kinyitotta. Utána nem volt gond az ajtó nyitással. Este miért nem tudták ezt a szerelvényt megnézni, ha tudták hibás?! Miért állították újra forgalomba?! Ezért a viselkedésért, az utasok semmibevevésért akarnak még több pénz kisajtolni belőlünk?

Az lesz a vége, hogy szervezni fogunk egy utassztrájkot, ami arra fog irányulni, hogy senki ne vegyen se bérletet, se jegyet,! Kíváncsi lennék mit csinálnának a kieső bevétellel? Egyre rosszabbak az utazási körülmények, és ma olvastam a tervezetet milyen járatokat fognak megszűntetni! Kocsival fogok járni, és arra fogok minden embert bíztatni!!
Felháborító amit megengednek maguknak!

Üdv.
Judit 
 
62 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek