Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV-nak meg kell szabadulnia a HÉV-től a milliárdokért

A BKV elővárosi üzletágainak átadását szabná az állami segítség feltételéül 2009-re a kormány. A Népszabadság szerint az immár 80 milliárd forintos adósságot görgető társaságnak elsőként a helyi érdekű vasúti személyszállításból kellene visszavonulnia.

978 BKV-sból csinálna vasutast a kormány. A többmilliárdos extra támogatás kiutalásáért cserébe a budapesti közlekedési cégnek legkésőbb 2010 elejéig meg kellene szabadulnia a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV üzemeltetésétől, amelyeket a MÁV-Start venne át. Elképzelhető azonban, hogy a csepeli HÉV is a vasúttársasághoz kerül.

A Népszabadság szerint a társaság a szolgáltatás és a járműpark átadásáért 35 milliárd forintot kér, de ezt a MÁV és a közlekedési tárca is sokallja. Az üzletág egyébként több mint 2,5 milliárdos veszteséget termel évente annak ellenére, hogy a szerelvényekkel tavaly 56 millióan utaztak. A kocsik kihasználtsága viszont nem érte el a 18 százalékot sem.

A BKV-nak ellenszolgáltatás nélkül kellene feladnia agglomerációs buszjáratait is. Leghamarabb a jövő év második felében, legkésőbb 2010 elején a társaságtól 55, Budapest közigazgatási határain kívül közlekedő buszjáratát venné át várhatóan a Volánbusz. Az sem zárható ki, hogy üzemeltetésükre pályázatot írnak ki, vagy önálló elővárosi busztársaságot hoznak létre.

A BKV 80 milliárdos mínuszban gazdálkodik. 2007-ben 32 milliárd forint normatív támogatást kapott, de a kormány az idén már igyekezett véget vetni a főváros folytonos kéregetésének, ezért kemény feltételeket szabott az újabb támogatás kifizetéséhez.

 

(Index)

77 Tovább

Csak a gyerekkel mernek baszakodni

Amikor Zsuzsa levelét elolvastam, rendkívül ideges lettem. Bérlettel rendelkező, 14 éves kislányát azért büntették meg, mert az iskolától meg nem kapott diákigazolványának száma nem volt feltüntetve a bérletén (jelzem, 18 éves koráig a gyerek tanköteles). Vajon ezek az ellenőrök hol vannak akkor, amikor a csöveseket, és a hangoskodó, nem fizető romákat kellene megbüntetni? Mellettük miért sétálnak el csendben?

Tisztelt BKV-figyelő és olvasói!
 
Tanácsot kérek az oldal olvasóitól, illetve azoktól, akik kerültek már hasonló helyzetbe.
 
14 éves lányomat szeptember első hetében leparancsolta a 7-es buszról az ellenőr, mert a bérletszelvényére nem volt ráírva az akkor még nem létező új diákigazolványa száma (új iskolában kezdte a tanévet, a régi igazolványa számát – amit egyébként az előző iskolája ötödikes kora óta nem érvényesíttetett újra –  az én naiv gyerekem etikai megfontolások miatt nem írt rá a bérletszelvényére, mint később megtudtam). Az ellenőr fölírta a nevét és a címét, majd közölte: „mivel van bérleted, úgysem lesz belőle semmi”.

Most mégis lett, egy 24 ezer forintos csekk, a gyerek nevére kiállítva.

Mit lépjek most, Kedves Olvasók?
 
Köszönettel: Zsuzsa

148 Tovább

Villamossínen nyitotta ki az ajtót

A BKV-nál van egy olyan szabály, hogy a megállón kívül tilos az utascsere, az ajtókat tilos kinyitni. Erre a szabályra a BKV-sok akkor hivatkoznak általában, amikor a piros lámpánál álló éjszakai buszra szeretnénk felszállni, vagy a dugó miatt inkább leszállnánk és sétálnánk, hiszen az gyorsabb. Buszvezetők ismerőseire ez a szabály természetesen nem érvényes, hisz őket akár a házuk előtt is kiteszik.

Olvasónkat a 8-as busz vezetője akarta leszállítani a tömött buszról a villamos pályára, nem is akárhogy:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 24-én a BPI-337 rendszámú '8'-as jelű busszal közlekedtem Gazdagréti Lakótelep irányába.

Hosszú percekig várni kellett a buszra, hogy megérkezzen (hóesésben). Az első ajtónál szálltam fel a buszra, mely zsúfolásig volt utasokkal, csak a lépcsőn tudtam utazni. Előre szeretném megjegyezni, hogy nem az alsó lépcsőn utaztam, ismerem az ezt tiltó jelzést a buszok ajtaján.

A busz vezetője a Farkasréti temető megállójánál figyelmeztetett, hogy zavarom a kilátásban.  Ismétlem, a busz zsúfolásig tele volt, amennyire tudtam, odébb húzódtam, úgy, hogy legalább az ajtó egyik szárnyán szabadon kiláthasson. A busz elindult, majd a Hegyalja út - Németvölgyi út kereszteződésben (17:05-kor), a villamos síneken megállt, majd mindenféle figyelmeztetés nélkül kinyitotta a busz első ajtaját és közölte, hogy nem lát ki a buszból és hogy döntsem el, hogy leszállok-e...

Itt meg is állnék a történettel. Szerencsére nem történt semmi, de megeshetett volna, hogy a nyíló ajtó mozgása következtében én és a mellettem álló másik utas megcsúszik a hótól csúszós lépcsőfokon és kizuhan a sínekre.

Sajnálom és meg vagyok döbbenve, hogy a BKV-nél van olyan buszsofőr, aki a testi épség veszélyeztetésétől sem retten vissza. Megfontolom továbbá, hogy rendőrségi feljelentést is teszek ez ügyben.

72 Tovább

Demszky engedélyt ad a hajléktalanoknak?

Olvasónk le akart paterolni egy hajléktalant a villamosról, akinek elviselhetetlen szaga volt. Először a villamosvezetőhöz fordult, aki nem segített neki, ezért megpróbálta egyedül letessékelni a villamosról. Olvasónk megkérte a hajléktalant, hogy szálljon le a villamosról, erre visszaszólt, hogy neki a Demszky megengedte, hogy itt utazzon. Papíron ezt nem tudta igazolni, de egy konyhakés előkerült a szatyorból:

Tisztelt BKV-figyelő!

November 30-án utaztam a 24-es jelzésű villamoson valamikor 8 óra körül, ahol egy atrocitás ért. Az esetnek van egy kis tanulsága, és mások számára hasznos tanácsok lehetnek benne, ezért is írom önöknek ezt az üzenetet.

A villamosra Közvágóhídnál szálltam fel, ahol egy zsíros hajú, elviselhetetlen szagú hajléktalan nő aludt. Távolabb mentem tőle, egészen a villamos elejébe, és mivel láttam már a blogon érdekességeket, nem ültem le, álltam.

A szag egyre elviselhetetlenebb volt a villamoson, ezért a Millenniumi Kült. Közp.  megállóban bekopogtam a villamosvezetőnek, aki éppen telefonált, így nem nyitott ajtót. Megpróbáltam még egyszer, ezután szó szerint „kibaszta” az ajtót, de annyira, hogy nekem is vágódott. (Nem tudom merre nyílnak ezek az ajtók, így pont az ajtó útjában álltam. A villamosvezetőt annyira felhergeltem a kopogásommal, hogy a „Mi a fasz van már?” szavakkal üdvözölt. Nem vettem fel a trágárságát, ezért elmondtam neki a problémám, amire azt tanácsolata, tegyem le én a villamosról, ha nem tetszik, ő nem nyúl hozzá, egyébként is műszak eleje óta ott van.

Odasétáltam az alvó nőhöz, és egy „jó reggelt” köszöntem neki. Nem foglalkozott velem. Ezután egy zsepit csavartam a kezemre, és megpiszkáltam egy kicsit, hátha az hatásosabb lesz. Magához tért, és megkértem, hogy legyen szíves leszállni. Erre azt válaszolta: „Jogom van itt utazni, Demszky megengedte!”

Ezen a válaszon meglepődtem, de nem hagytam annyiba a dolgot. Megkértem, hogy mutassa meg azt a hivatalos lapot, ami szerint itt, az utazási feltételek több pontját megsértve utazhat. Kotorászni kezdett a szatyrában, amire egy kisebb (kb. 8-10 centis) konyhakést húzott elő, majd felém fordította és mondta: „Menjél csak vissza”. (Eközben a többi utas ugyan úgy tett az eseményekre, mint eddig, senki nem akart segíteni).

Késsel fenyegetőző emberrel nem volt kedvem tovább veszekedni, ezért a következő megállóban (Nagyvárad tér) gyorsan lepattantam a villamosról, és azt az egy megállót a munkahelyemig bérlettel a zsebemben lesétáltam. Villamosvezető ugyan úgy telefonálgatott mint a Vágóhídon, és gondolom ugyan úgy szart bele, mi zajlik a háta mögött, ezért nem is értesítettem a problémáról…

Villamosvezetővel, hajléktalannal ne kezdjen az ember…

B. György, Budapest

132 Tovább

A BKV-tól a MÁV-hoz kerülhet a HÉV

30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.

A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.

A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.

(hírTV)

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek