Demszky Gábor önmérsékletre szólította fel a BKV vezérigazgatóját. A főpolgármester szerint válság idején nem illik drága autóval flangálni. A közlekedési vállalat szóvivője szerint viszont kell a drága autó a hiteltárgyalásokhoz.
Demszky Gábor főpolgármester levélben szólította önmérsékletre a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt, akinek vadonatúj, nagyjából húszmillió forint értékű, felső kategóriás Audi A6-os luxusautót bérelt a közlekedési vállalat - írta a szombati Népszabadság, a Népszava és a Magyar Nemzet.
A lapok információi szerint a főpolgármester levelében azt írta: egy BKV-hoz hasonló költségvetésű magáncég első emberének valóban járna egy hasonló vagy még jobb szolgálati autó, a közlekedési vállalat viszont közpénzekből gazdálkodik, és nehéz anyagi helyzetben van.
A Népszabadság és a Népszava idézi azt is, miszerint a főpolgármester megjegyezte: az egyre drágább jegyet váltó utasoknak "nehéz lenne elmagyarázni, miért jár drága, új autóval a BKV vezetője".
Az RTL Híradó szerint azzal védekezett a 82 milliárdos veszteséggel küzdő vállalat vezetője a szóvivőn keresztül, hogy azért van szükség ilyen drága autóra, hogy legyen mivel eljutni a tárgyalásokra, amiken újabb kölcsönöket lehet kérni.
„Nagyon sokat lendíthet az ügymeneten, hogy el tud jutni azokra a helyszínekre, ahol neki dolga van, és abban az ügyben tárgyal, hogy a BKV-nak stabilabb legyen a finanszírozása” – mondta Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az RTL Híradónak.
Mint azt pénteken megírtuk, Kocsis István, a BKV nemrég kinevezett vezérigazgatójának egy felső kategóriás gépkocsit bérel a közlekedési cég.
Az Audi A6 (TDI 3000, extrákkal) ára szakértők szerint mintegy 20 millió forint. Mint megtudtuk, a BKV a szűkös anyagi helyzetére tekintettel nem vásárolta vagy lízingelte az autót, hanem bérli inkább, ami a vállalat szerint csak harmad akkora kiadást jelent.
A BKV az Index megkeresésére a következő tájékoztatást küldte: "Az autó nem tekinthető luxusautónak és a BKV eddigi legdrágább szolgálati autójának, mivel bérelt - diesel - járműről van szó, így csak a bérlés költségeit lehet egy ilyen összehasonlításban figyelembe venni. Az autó megadott értéke (20 millió Ft) sem állja meg a helyét, de valójában ez indifferens, hiszen bérelt autóról van szó. Az autó nem fullextrás, ahogy azt a cikk sugallja."
(Index/MTI)
Demszky sem örül a BKV luxusautójának
A villamosmegállóban gázoltak el egy nőt a körúton
Lesleytől, a 8ker blog szerkesztőjétől kaptam az alábbi megdöbbentő képeket, és ezt a néhány sort. Szívből remélem, hogy a balesetben megsérült személyeknek nem lesz komolyabb bajuk. hamar felépülnek. Jobbulást kívánunk nekik!
Most (16:30) jöttem hazafelé a vásárlásból, amikor is a Blahán óriási szirénázással 2 tűzoltó, 3 mentő, a rendőrök valamint a tűzoltókat irányító kocsik száguldottak el, és nem is mentek messzire. A forgalom feltorlódott egy pillanat alatt, emberekkel teltek meg a járdák. Odaérve ezek a képek fogadtak:
Szemtanuk elmondása szerint a vezető rosszul lett, cikk-cakkban haladt,ezért nekicsapódott a villamos végének, amely fellökte a megállóba, ahol egy anyát gázolt gyerekével. A kiérkező mentők azonnal elvittek mindenkit, a tűzoltók a kifolyt folyadékot itatták fel homokkal, a rendőrök adatokat rögzítettek - mindenki nagyon profin és gyorsan tette a dolgát. Csak a forgalommal nem foglalkozott senki, a lámpák sárgán villogtak, mivel az egyik jelzőlámpát is kidöntötték. A villamos nem jár, így nehézkes most a körúton haladni.
Eladta a tartozását a testvérének
Gondoltál már arra, hogy a kamu BKV büntetéseidet eladd egy közeli, külföldi rokonodnak? Olvasónk gondolt rá, és meg is tette. Egy jelképes összegért cserébe olasz nővérére hagyta az összes tartozását, akin a BKV valószínűleg nem fogja behajtani, az egyébként fiktív büntetéseket:
Kedves BKV-figyelő!
Barátaimmal kocsmázni voltam a hét elején, ahol a szokásos témák mellett (pia, nők, foci) a net, és azon belül a BKV-figyelő is előkerült. A 7 fős asztaltársaságból 6 ember ismerte a blogot (a 7. is hallott már róla, csak nem követi), így mindenki ismerte a fontosabb postokat, és a menő témákat. Így jutottunk el a BKV ügyvédjéig, és a kamu büntetésekig, amibe Zoli barátom is belekóstolt. (Nem Zoli, de az egyszerűség kedvéért hívjuk így)
A BKV ügyvédje küldött neki ugyanis egy csekket, amiben 15 napon belül közel fél millió forint befizetését kéri, sárga csekken (nem vicc). Valamikor 2005-ben ugyanis az ügyvéd szerint ennyit bliccelt össze a pesti metróvonalakon. A levél szerint a büntetések egy részében az adatait bediktálta, de többször mutatott fel személyi igazolványt is.
A probléma ezzel annyi, hogy Zolinak az összes bérlete megvan 2003-tól napjainkig, mert mindet eltette, épp az ilyen esetekre. Szép, kitöltött bérletek a hozzájuk tartozó bérletigazolvánnyal. De akkor mi ez a büntetés?
A bemondásos büntetéseket a magyar jogszabályokat figyelve, nem is kell komolyan venni, nagyot kell röhögni rajtuk és kidobni. Semmit nem bizonyít azon semmit, így ilyenekkel a BKV és annak ügyvédje hiába is szaladgál a bíróságra, sokra nem megy vele. Főleg ha kamu, és van bérlete az utasnak…
A személyis büntetés kicsit nehezebb eset. Ott már van a BKV-nál olyan személyes adat, amit nehezen szerez meg (kivétel, ha eddig nem voltál benne a rendszerbe, onnantól indul a sorozatgyártás), bár mint a mellékelt ábra mutatja, már a személyi felmutatása sem biztosíték semmire, ugyanis Zolinak nem hogy bérlete volt, és meg sem büntették, még az alapszabályt is ismeri: Személyes iratot csak rendőrnek mutatunk. Így lehetetlen, hogy az Ő személyiét felmutatta az ellenőröknek, ezzel kiadva a személyes adatait. De akkor hogy került oda? Hogy került bele a rendszerbe? Ezek a kérdések.
A csattanó ez után következett. Zoli testvére Olaszországban él, már vagy 5 éve. Zoli kitalálta, hogy ha a BKV a büntetését továbbadta egy ügyvédnek, az összes személyes adatával együtt, akkor ő a tartozását adja el a nővérének egy jelképes összegért, amiről átvételi elismervényt is írnak, így a testvére írásba adja, hogy a tartozásokat átvállalja. Kíváncsi leszek, hogy a Kováts és a behajtók kimennek-e ennyi pénzért az olaszokhoz :)
Az ötlet egyébként nem saját volt, valamelyik reggeli rádiós műsorban hallotta még évekkel ezelőtt, innen jött az ötlet.
Majdnem 9 százalékkal drágul jövőre a BKV
Mint azt már jó előre megmondtam (majd' 450 kommenten át), a BKV a 7,9%-os tarifaemelésen kívül további áremelésre készül, hisz az új egyesített bérletek árát is belekalkulálják a bérletek árába, így a 7,9% helyett, 8,8%-os lesz az áremelés. Erre azért volt szükség, mert jövőre megszűnik a hagyományos BKV bérlet, és helyette csak a drágább, Budapesti Egyesített Bérletet lehet majd kapni, ami érvényes a Volán és a MÁV járataira is, Budapest közigazgatási határain belül. Tehát jövőre a bérlete árából minden BKV utas fizet a fent említett cégeknek, függetlenül attól, hogy igénybe veszi-e a szolgáltatásait, vagy sem. Ugye milyen igazságos?
Sokan bedőltek Hagyó Miklós meséjének, akinek köszönhetően többen az "áremelés mellé, most valami extrát is kapsz" című mondókát kezdték el terjeszteni (ekkor még csak 7,9%-os emelésről tudtunk), ám néhány hét alatt kiderült, hogy az új egyesített bérlet nem ajándék, ezt a szokásos áremelésen felül ki kell majd fizetniük az utasoknak.
Jövőre a BKV bérlet ára 9000 forint lesz (jelenleg 8250), a diák/nyugdíjas bérlet 3550 forintra emelkedik (jelenleg 3250), és a kétheti bérlet 5950 forint lesz (jelenleg 5300). A vonaljegy ára a jelenlegi 270 forintról 290 forintra, a metrószakaszjegy pedig 220 forintról 240-re emelkedik majd. Egyedül a napijegy lesz olcsóbb, (1500 forint) 50 forinttal.
Luxus Audit bérel a BKV a vezérigazgatónak
Az Index értesülései szerint a BKV egy vadonatúj felsőkategóriás Audi A6-ost bérel Kocsis István vezérigazgatónak. A gépkocsi értéke becslés szerint mintegy 20 millió forint, ilyen értékű szolgálati autója a BKV-nak még nem volt.
Az Index úgy tudja, hogy Kocsis István, a BKV nemrég kinevezett vezérigazgatója számára egy felső kategóriás gépkocsit bérel a közlekedési cég.
Az Audi A6 (TDI 3000, extrákkal) ára szakértők szerint mintegy 20 millió forint. Mint megtudtuk, a BKV a szűkös anyagi helyzetére tekintettel nem vásárolta vagy lízingelte az autót, hanem bérli inkább.
A cég szolgálati gépkocsiparkja egyébként Renault Lagunákból áll (körülbelül 20 darab). Renault Lagunát használt korábban Aba Botond vezérigazgató, és Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató is. Antal Attila saját Rover 75-ösét használta vezérigazgatósága idején.
Az Index úgy tudja, hogy a BKV-nál felvetődött, hogy több A6-ost is rendeljenek, de jelenleg ez az elképzelés nem aktuális. Az Index keresi az ügyben a BKV sajtóosztályát.
(Index)
Kapcsolódó postok:
Az utastájékoztatáson spórolnak
Utolsó kommentek