Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hol vegyen az utas jegyet?

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

44 Tovább

Suba alatt duplázták a mb. BKV-vezér bérét

Duplájára emelték a BKV megbízott vezérigazgatójának alapbérét. A döntésről a tulajdonos főváros képviselője, az önkormányzat gazdasági bizottsága nem tudott. Egyes vélemények szerint a lépés jogszerűtlen, mások szerint nem szerencsés.

A BKV igazgatósága megemelte a megbízott vezérigazgató, Balogh Zsolt fizetését, így a cégvezető a volt vezérigazgató, Antal Attila fizetését veheti fel. A BKV sajtóosztályán megerősítették értesülésünket: a cég igazgatósága Balogh Zsolt alapbérét egy időre kiegészítette a korábbi vezérigazgató alapbérére.

A megbízott vezérigazgató korábban havi 650-700 ezer forintos vezérigazgató-helyettesi alapfizetést kapott, most havi másfél millió forint jár neki. A helyettesi fizetés mellé korábban 300 százalékos prémium járt, míg Antal Attila 200 százalékos prémiumot kapott. Azt nem tudni, hogy Balogh Zsolt prémiuma a korábbi maradt-e, vagy lecsökkent. Ha nem változott, akkor Balogh Zsolt most jobban keres mint egykori főnöke.

Hutiray Gyula, a fővárosi közgyűlés gazdasági bizottságának az ellenzék által delegált tagja szerint a közlekedési cég igazgatósága a tulajdonos háta mögött hozta meg a döntést a fizetésemelésről, az tehát jogszerűtlen, és kárt okoz a vállalatnak. A BKV vezérigazgatójának fizetéséről ugyanis jogszabály szerint csak a gazdasági bizottság dönthet.

Somlyódi Csaba, a gazdasági bizottság szocialista elnöke szerint nem jogszerűtlen az igazgatóság döntése, mert Balogh Zsoltnak megbízott vezérigazgatóként is vezérigazgató-helyettesi a jogállása, a helyettesek fizetéséről pedig az igazgatóság dönt, nem a bizottság.

Somlyódi szerint ugyanakkor a pluszmunkát nem fizetésemeléssel, hanem pluszpénzzel kellett volna honorálni. Ha ugyanis megérkezik az új igazgató, Balogh Zsoltnak akkor is jár majd a megemelt bér.

A BKV-nak augusztus elsején lehet új igazgatója. A posztra kiírt pályázat pénteken járt le. Információink szerint nyolc-kilenc jelentkező pályázott. Somlyódi Csaba elmondta, hogy a beadott anyagokat egy háromfős bizottság értékeli, de ez a bizottság csak javaslatot tesz a győztes személyére. Az új vezérigazgatót a gazdasági bizottság választja ki július 31-ig. Somlyódi elmondta, hogy a döntés előtt nyilván érkezik majd egy orientáló vélemény a városvezetéstől, amit számításba kell venni.

 

A BKV vezetőitestületei

A közlekedési cégnek a vezérigazgató és helyettesei mellett van egy igazgatósága és egy felügyelőbizottsága is. Az igazgatóságba nyolc tagot delegál a fővárosi önkormányzat, kettőt a kormányzat, és tagja a mindenkori vezérigazgató is. Az igazgatóság elnöke most Tóthfalusi György, ő az előző önkormányzati ciklusban a fővárosi közgyűlés SZDSZ-es képviselője volt. A legutóbbi adatok szerint tagja Derzsi András (volt, még rendszerváltás előtti közlekedési miniszter), Kardos Péter (volt fővárosi SZDSZ-képviselő), dr. Beleznay Zsolt, Pál László (volt szocialista ipari miniszter), Dr. Király György, dr. Voszka Éva (Pénzügykutató Rt.), Forró Zoltán (Demszky Gábor korábbi kabinetfőnöke), valamint Rozsi Éva és Berki Endre kormánydelegáltak.

A felügyelőbizottságban főleg jelenlegi fővárosi képviselők ülnek, de helyet foglal még a testületben Nemes Gábor és Schumacher Ferenc szakszervezeti vezető, Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője is. Az fb-t Székely Gábor, volt SZDSZ-es képviselő, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója vezeti.

 

Index

20 Tovább

A hülye utas csak várjon

Vasárnap utaztam a 7-es buszon, amely mögött egy 47-49V villamospótló jött, és a megszokottól eltérően a buszmegállóban cserélt utasokat. Gondoltam, még új erre a vezető, nem tudja mi a módi, de azért leszálltam a Kosztolányin és megcsodáltam a buszt. A buszmegállóban láttam, hogy ott virít a villamospótló menetrendje, amely szombatra és vasárnapra érvényes. Ugyanilyen menetrend volt a Móriczon is, a 7-es megállójában

Érdekes, mert sem a villamosmegállóban, sem a BKV honlapján nem volt erről tájékoztatás, így aki megszokásból a villamosmegállóban várta a villamost, biztos, hogy lekéste, nem volt ideje átfutni a busz megállójába. Sokan szívtak így szombaton és vasárnap, 10 perces várakozásból 20 perc lett. A villamosmegállókból még a menetrendet sem vették ki, még ez sem utalt arra, hogy nem erre jár a busz.

Villamospótló a Kosztolányin:

 


Megálló, Móriczon Zsigmond Körte. Tájékoztatás 0:

 

36 Tovább

Rekonstrukció gőzerővel

Ez a kis vasárnap délutáni post azoknak szól, akik értik a viccet, és nincs ellenükre egy kis hülyéskedés. Martintól kaptam a héten pár képet, amikkel így önmagukban nem tudok mit kezdeni, viszont az egyikről eszembe jutott egy régi –a neten körbejáró- hülyeség, és alkottam egy kicsit. Így folyik tehát a 28-as villamos vonalán a rekonstrukció

"Ez csak a Liget tér után a 36-os villamos volt váltójának /:)/ a kiszedése, és helyébe rendes vágány fektetése!":

56 Tovább

Vak ember vezeti a Földalattit

Blogolni veszélyes, ezt tegnap az Index is megírta. Vannak olyan országok, ahol börtönbe zárják vagy megkínozzák azokat, akik le merik írni a véleményüket. Tegnap a Földalatti vezetője ismert meg, majd csukta rám az ajtót azért, mert nem szeret. Na a hülyeséget félretéve, itt a tegnapi esetemből készült levél a BKV-nak:

Tisztelt BKV!

Egy tegnapi (2008. június 28) esetemről szeretnék beszámolni önöknek, mely a Földalattin történt. A Deák Ferenc térről szerettem volna eljutni az Oktogonra, amihez a fent említett járművet használtam. 18:10 körül érkezett egy szerelvény a Deák térre (az utastérben található pályaszám: 23-as), amelyre igen sokan vártak, nagy volt a tumultus. Mivel tudtam, hogy ma a Hősök tere közelében Santana koncertet tartanak, a mögöttem álló 5 embert előreengedtem, ugyanis biztos voltam benne, hogy én szállok le hamarabb. Az utasokat azért engedtem előre, hogy az Oktogonon ne kelljen tolakodnom, ne tartsam fel a szerelvényt, amíg leszállok.

Az 5 előreengedett ember felszállása után én kíséreltem meg a felszállást /az első ajtónál/, azonban a járművezető megnyomta az indulásjelzőt és zárta az ajtókat úgy, hogy csak az egyik lábam és a fél testem volt bent. A rám csapódó ajtót kézzel próbáltam visszatolni, szerencsémre az ajtónál álló egyik úr segített, így be tudtam szállni. Miután ez sikerült, a járművezető visszanyitotta az ajtókat. Szerencsére a rám csapódó ajtótól semmilyen sérülésem nem történt, ám a baleset pillanatában erős fájdalmat éreztem mind két kézfejemen. Az utóbbi időben egyre sűrűbben tapasztalom, hogy a járművezetőjük –legyen az busz, villamos vagy metróvezető- az indulásjelzőt az utasok sürgetésére használja, és nem arra, amire eredetileg használniuk kellene.

Kérem, kérdezzék meg a járművezetőjüket, miért indította be az indulásjelzőt akkor, amikor még nem szálltam fel a járműre, miért zárta be az ajtót, amikor látta, hogy a fél testem még a kint van.


A földalattit természetesen érvényes bérlettel vettem igénybe, melyet a Deákon a 2-es metró szintjén lévő ellenőrnek, illetve az Oktogonon visszafelé a biztonsági őrnek is megmutattam. Száma: 002452.

111 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek