Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szükség van egyáltalán ellenőrökre?

Az utóbbi években már megszokhattátok, hogy a BKV-figyelőn (illetve annak idején a MÁV-figyelőn) olvasónk, TheElf egyszerűnek tűnő kérdésekkel és témákkal foglalkozik terjedelmesen és részletesen. Ma a "Szükség van ellenőrökre?" -kérdést dobja fel nektek, és alább több oldalon kifejti a saját véleményét:

Mi is az a pótdíj?

A pótdíj egy díj, nem kötbér, nem kártérítés, hanem egy speciális díjtétel, amit a BKV a szolgáltatásért elkér. Ha az ellenőrnél fizeted a díjat akkor drágább az utazás. Bírság, büntetés, kártérítés vagy kötbér ugyanis sok okból nem lehet. A BKV ugyanis nem hatóság. Ennek megfelelően a pótdíj a BKV számára bevételt jelent, érdekelt abban, hogy a lehető legtöbb pótdíjat szedje be. Az ellenőrrel szemben az első és legfontosabb szempont a pótdíjazás. Méghozzá elsősorban a behajtható pótdíj az értékes, az ami bevételt hoz. A BKV célja egyszerű: legalább annyi pénzt keressen a pótdíjakon amennyit elveszít a bliccelésen és az ellenőrök fizetésén. Ugye milyen egyszerű? Logikus is a magas díj.

Csakhogy, ha ez egy szerződésben meghatározott díj, egy módja az utazásért való fizetésnek, akkor bizony nem lehet erkölcsi kifogás a bliccelés ellen. Hiszen ezt a fizetési módot is felkínálja a szerződés. A ha elkapnak fizetek című népi játék innen pedig működik. És nehogy arra gondoljunk, mindenki sorra kerül, vagy a szerencsén múlik. Van aki jól játssza, van aki nem.

31 Tovább

Villamosokat és trolikat venne a főváros

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azt reméli, hogy ehhez mintegy százmilliárdos uniós támogatást sikerül szerezni. Vitézy Dávid a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában szertdán elmondta azt is, hogy két részletben ugyan, de megépül a budai fonódó villamoshálózat.

Nagyszabású villamos- és trolibeszerzési program indul a fővárosban. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Magyar Rádió reggeli műsorában azt mondta, reméli, hogy ehhez mintegy százmilliárdos uniós támogatást sikerül szerezni. A tervek szerint mintegy száz új villamost és száz új trolit vennének, és fejleszteni fogják a kötött pályás közlekedést is. A buszpark teljes megújításához még az idén hozzákezd a BKK.

20 Tovább

Végállomáson gyulladt ki egy BKV-busz motortere

Kigyulladt az 5-ös busz motortere szerdán reggel a főváros II. kerületében. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság tájékoztatása szerint a Pasaréti téri végállomáson egy Ikarus 260-as busz motortere kapott lángra. A tűz oltását egy éppen munkába igyekvő tűzoltó és a BKV-busz vezetője kezdte meg egy porral oltó készülékkel. Személyi sérülés nem történt.

19 Tovább

Egy darab WC-papírt lobogtatva is le lehet jutni a budapesti metróba

Mindig akad egy játékos kedvű blogolvasó, aki leteszteli a metrónál posztoló humanoid beléptetőkapukat. Most RM tesztelte le a biztonsági őröket és az ellenőröket, és arra a megállapításra jutott, hogy akármit felmutathat az őröknek, mindent érvényes bérletnek néznek:

Kedves BKV-figyelő!

2010. augusztusában az Index csinált egy tesztet, hogy mennyire lehet bemenni hamis jeggyel, illetve bérlettel a metróba. Én, és egy barátom kedvet kaptunk ahhoz, hogy reprezentáljuk ezt a tesztet, (azzal a külömbséggel, hogy mi több helyen mentünk be) hamár elvileg a BKV szigorúbb ellenőrzéseket tervezett. Kezdtünk az Opera földalattinál.

Én még az érvényes bérletemmel mentem be, a haverom viszont egy március-áprilisi bérlettel jött utánam. Tulajdonképpen a biztonsági őr nagyívből leszarta hogy mi van a kezünkben, konkrétan egy darab cetlit is felmutathattam volna neki. A Mexikói út fele tartó földalattira a Kodály Köröndnél felszállt egy ellenőr. Nagyobb próbálkozást tettünk, szeptember-októberi bérletet mutattunk fel, rábökött az ellenőr, megnézte, és azt mondta: "Rendben van, köszönöm!" Elfogadta a féléve lejárt bérletet!

23 Tovább

Mégis megvalósul a Budai Fonódó villamoshálózat mindkét ága

A Főváros és a BKK elfogadja az NFÜ javaslatát a projekt két ütemre bontására és tartalmának bővítésére.

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ is megkapta az elmúlt hetek szakmai egyeztetései és javaslataink nyomán a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által elkészített kompromisszumos javaslatcsomagot a Budai Fonódó projekt megvalósítására vonatkozóan. Ennek lényege az, hogy a projekt két ütemre válik szét, azonban a Főváros és a BKK által mindvégig fontosnak tartott és a szakmai vélemények szerint is indokolt, de a II. kerület által korábban ellenzett Bem rakparti villamosszakasz a tervek pontosítását követően megvalósul.

16 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek