Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Teljesen kiégett egy metrókocsi a délutáni tűzben

Egy metrókocsi teljesen, egy pedig részben kiégett a ma délutáni metrótűzben, értesült a BKV-figyelő BKV-s forrásokból. Úgy tudjuk, hogy a tűz a rossz műszaki állapotokra, és a hiányos karbantartásra vezethető vissza, de a pontos okokat még a szakemberek vizsgálják. A helyszínen lévő szakemberek elmondása szerint csakis a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baleset, hiszen ha utasok is tartózkodtak volna a vonaton, mindenkit nem tudtak volna időben kimenekíteni.

A hozzászólások könnyebb átláthatóságának érdekében ez a bejegyzésünk a metrótűzről szóló posztban kommentálható. Ha hozzászólnál, vagy elolvasnád az eddigi kommenteket akkor kattints ide!

0 Tovább

Kigyulladt egy szerelvény a 3-as metró alagútjában

Fotók: Mihádák Zoltán

19:53 - A 3-as metró már a teljes vonalon közlekedik, azonban a szerelvények a Forgách utcai állomáson nem állnak meg.

19:31 - Rendkívüli vizsgálatot kezdeményezett Tarlós István a keddi metrótűz részleteinek feltárására. A főpolgármester Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóját kérte fel, hogy utasítsa a BKV vezérigazgatóját az eset körülményeinek teljeskörű kivizsgálására.

18:00
- Egy kocsi teljesen, egy pedig részben kiégett azon a szerelvényen, ami ma délután gyulladt ki az Árpád hídnál az alagútban. A kiégett kocsikról ide kattintva nézhetsz meg képeket.

14:08 - A tűzoltóság szóvivője elmondta azt is, hogy egyetlen utas sem sérült meg, azonban két BKV-dolgozót légzőálarcban hoztak ki a területről. Kisdi szerint mintegy 60-70 tűzoltó vesz részt a munkában. Az Árpád hídi aluljárót kiürítették, a rendőrség biztosítja a helyszínt - tudtuk meg a BRFK sajtóügyeletesétől.

14:05 - Mint azt korábban írtuk, kigyulladt egy utasokat nem szállító metrószerelvény az Árpád híd és a Forgách utca között. A tűzoltók már eloltották a tüzet, az utómunkát azonban nehezíti az alagútban lévő sűrű fekete füst. A tűzoltók két BKV-dolgozót légzőálarcban hoztak ki.

13:51 - A Független Hírügynökség információi szerint a tűzoltók az erős füstben nem találták a metrókocsit. Sérültről nincs hír. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a tüzet.

132 Tovább

Mikor lesz kerékpárszállító az autóbuszokon?

Olvasónk, A. Diószegi az alább olvasható levelében egy régi, ám még mindig aktuális problémával foglalkozik, mégpedig azzal, hogy a HÉV-pótló járatokon miért nem megoldott a bicikliszállítás. Mint ismeretes HÉV-pótlóként ugyan azok a buszok közlekednek, amik a napi forgalomban, illetve villamos, metró stb. pótlásnál, ezeken pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezi a kerékpárszállítást. Vajon nálunk mikor lesznek olyan kerékpárszállító alkalmatosságok, mint ami a lenti busz elején látható? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.

53 Tovább

Az elektronikus jegyrendszer részletei

Az elektronikus jegyrendszer bevezetéséről már döntött a közgyűlés, az új struktúra azonban várhatóan csak 2013-ban indul el. A projekt részleteit december 31-ig dolgozza ki a Budapesti Közlekedési Központ, -írja honlapján az InfoRádió.

A rendszer költségeiről a fővárosi politikusok még nem nyilatkoztak, a javaslatot beterjesztő György István főpolgármester-helyettes azt mondta, hogy reményeik szerint a kiépítés költségei megtérülnek. Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta: a BKV-nak 10 milliárd forintos kárt okoznak a bliccelők, így pénzügyileg is megtérülő beruházásról lehet szó.

13 Tovább

Németországban tájékoztat, Budapesten beszól a járművezető

Olvasónk, Marczi az alább olvasható levelében a német és a magyar tömegközlekedést hasonlítja össze. Mivel másfél évig élt Németországban, így elég tapasztalatot szerzett ahhoz, hogy kijelenthesse, az ottani járművezetők és ellenőrök teljesen más hozzáállással végzik a munkájukat mint nálunk, Budapesten:

Kedves BKV-figyelő!

Egy ideje figyelem a blogot, igazából puszta kíváncsiságból. Vidéki vagyok, ritkán járok Budapestre, így csak néha érintkezem a BKV-val. Ellenben elég sok a negatív levél, és nekem sem túl pozitívak a tapasztalataim. Érdekes, hogy bár nem vagyok sokat a Fővárosban, valami mindig elveszi a kedvemet. Sajnos a nagyszámok törvénye alapján azt kell mondjam, nem csak velem van a baj. Tíz esetből 9, kicsit sok. De ne is szaporítsuk a szót, íme egy-két példa, aztán mindenki döntse el mit gondol.

Az elmúlt másfél évemet Németországban töltöttem ösztöndíjas diákként. Nem volt túl sok a támogatást, de azért ahova tudtunk elmentünk, és használtuk a közösségi közlekedést annak rendje és módja szerint. Kicsit szemet szúrt, hogy Berlinben mindez - a hivatalos valutaváltási árfolyamon átszámolva- ugyanannyiba került, mint itthon Budapesten. (A keresetek közötti különbségeket ismerjük, nem részletezem.) Lényegében nem is ez szúrt szemet, hanem a színvonalkülönbség. Amit nem a géppark állapotában mérek. Sokkal inkább kitűnt, az ellenőrök is ápolt, illedelmes és korrekt személyek voltak. Volt esetem, amikor elnéztem a jegyem érvényességét (megvettem előre a csoportos jegyet, mert jött ki hozzám a barátnőm) és nem néztem meg, hogy csak 9től érvényes, és fél kilenckor felszálltam vele a vonatra. Bírság és pattogás helyett közölte a bácsi rendesen, hogy mindjárt kiszámolja, hogy mennyit kell ráfizessek az útra a maradék 25 percre, amikortól érvényes lesz a jegyem. Nem követelőzött passportért, meg 40 euróért, hogy én csak blicceni akarok (bár ezt nehéz lett volna elhinni egy 28 eurós jeggyel a kezemben) és a többi. Megkérdeztem mi a baj, megmagyarázta, mondtam, ne haragudjon, nem figyeltem, majd megkérdeztem lehet tenni, elmondta, kifizettem a 4 euró pluszt, és rendben voltunk.

66 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek