Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV-nak nem csak szétrohadó buszai vannak

Két év alatt számos kritikát kaptam a publikált bejegyzésekkel kapcsolatban. Mindig akad 1-2 olvasó, aki új itt nálunk, és csak az utolsó néhány bejegyzést olvassa el. Ebből következtetnek mindig arra, hogy a blog a BKV fikázásáról szól, pedig ez messze nem így van. Mindig odafigyelek arra, hogy a "hülyeutas" és a "hülyebkv" postok nagyjából egyensúlyban legyenek, és időnként megpróbálom megszólaltatni a másik felet is. Ettől színes a blog.

Számos történetet olvashattatok már a rossz állapotú buszokról. Legutóbb pénteken volt arról poszt, hogy a Nemzeti Közeledési Hatóság visszaküldött a garázsba egy buszt, melynek műszaki állapotára panaszkodtam. A BKV is megszólalt. Javították a hibát, és a busz ismét közlekedhet. Kevesen tudják, de a BKV évente több százmillió forintot költ a járművek felújítására, korszerűsítésére.

Egyik hétvégén a 7E vonalon utaztam egy teljesen felújított Ikarusszal, aminek utasterében nem a szokásos visszaáramló kipufogógáz, hanem a festék szagát éreztem. A busz teljes felújításon esett át, felújítottak benne mindent, amit lehetett. A BKV tájékoztatása szerint egy ilyen busz felújítása körülbelül 20 millió forintba kerül. Ha a BKV buszok rossz állapotáról van szó, a cég mindig azzal védi magát, hogy ezek a buszok már öregek, azért vannak ilyen rossz állapotban. Pedig csak karban kellene őket tartani, és nem szabadna hagyni, hogy ennyire leamortizálódjanak. Ha a BKV buszok többsége ehhez hasonló állapotban lenne, szerintem keveseknek lenne bajuk a BKV-val. Nem kellene az összes buszt felújítani. Elég lenne kikaparni őket a koszból, és máris jobb lenne az utasok hangulata, és a cégről alkotott képük is megváltozna.

142 Tovább

Leköpte a buszvezetőt

A rendőrség számára egy drogos ügyei miatt ismert ember támad 17-én egy buszvezetőre a 44-es vonalon, legalábbis olvasónk szerint, aki szemtanúja volt az eseményeknek. A buszvezető épp a megállóban tilosban parkoló autót akarta lefényképezni, amikor az idegbeteg sofőr rátámadt, majd leköpte. Részletek alant:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ma (03.17.) utaztam a 44-es autóbusszal a Centenáriumi lakótelepre. (BPI-800)

Amikor a Centenáriumi lakótelepre értünk a végállomásra a sofőr észrevette, hogy egy autó áll a buszmegálló közepén a járdán és leszállt hogy lefényképezze mint bizonyítékot. Amikor is odalépett hozzá a közeli Fornettis boltból 3 hapsi és elkezdek kurva anyázni. Ezt a sofőr megelégelve és mondta nekik hogy hívja a rendőrséget. A sofőr visszament a fülkébe a telefonjáért és akkor az egyik leköpte és jó nagyot rúgott a buszba.

Először kiérkezett 1 rendőrautó majd azok hívtak még párat. Annyi biztos, hogy aki támadt az valószínűleg be volt lőve. Mert a rendőrök előtt már ismert volt, mint drogos. Ezután a buszon maradt emberektől felvették a vallomást és egy nőt + a sofőrt mint tanú.

Hát ennyi lenne. Hát nem rugdalásos támadás, de azért ez előtt se kell szemet hunyni, mert sajnos az utóbbi időkben már nagyon sok incidens volt már a környéken.

87 Tovább

Megjavították a garázsba visszaküldött buszt

A reggeli "Azonnal garázsba küldte a buszt a NKH" című bejegyzésemre ma délután megérkezett a BKV válasza is. A buszt meghegesztették, és visszaküldték a forgalomba, újból szállíthat utasokat. A BKV levele az előző bejegyzésben kommentálható.

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével ismét felhívta a figyelmet az autóbuszok műszaki állapotára. Sajnos a közlekedési vállalat autóbuszainak átlagéletkora megközelíti a 20 évet, így karbantartásuk egyre nagyobb feladat.

A járművek minden nap üzembiztonsági átvizsgáláson esnek át, ilyenkor ellenőrzik a kormánymű, a fékek, a futóművek és a világítóberendezések állapotát. Forgalomba csak azok a buszok állhatnak, amelyek ezen a vizsgálaton megfelelnek.

0 Tovább

Biciklist vert a buszvezető

Egy kerékpárral közlekedő blogger kollégát ma reggel bántalmazott egy BKV-s. Az Index munkatársa a Szőnyi úton haladt a szerkesztőség felé, amikor a mellette lévő sávban egy szabálytalanul előző buszra lett figyelmes. A biciklis szerette volna megmutatni a BKV-nak, milyen "szabályosan" közlekedik munkatársuk, ezért a következő megállónál lefényképezte a buszt és annak rendszámát, bizonyítéknak. Ekkor repült ki alóla a bicikli, és csattant az első pofon. Részletek alant:

Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.

A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.

105 Tovább

Azonnal garázsba küldte a buszt a NKH

Pár napja kaptam egy levelet, amiben egy olvasóm a BKV egyik buszának állapotára panaszkodott. Azt írta, lyukas volt a padlója, látszódtak a kerekek, és az aszfalt. A levelet nem publikáltam egyből, hanem továbbküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Az NKH-nak küldött levélben nem csak a panasz szerepelt. Leírtam hogy ki vagyok, milyen ügyben keresem őket.

Az NKH nem tétlenkedett. Másnap soron kívül megvizsgálták a buszt, ami éppen forgalomban volt. Megállapították, hogy a jelzett hiba valós, a busz kerekeinél 10 centiméter vastag rés van. A buszt azonnal kiállították a forgalomból, visszaküldték a garázsba, és berendelték az NKH vizsgáló állomására is.

Nekünk fontos a Ti biztonságotok, ezért arra kérlek titeket, ha hasonlóan rossz műszaki állapotú BKV járművel utaztok, jegyezzétek fel a rendszámát, ha tudjátok, fényképezzétek le, és írjátok meg nekem, hogy a legrövidebb időn belül intézkedhessek. Ha az összes busz a garázsban marad majd, akkor a város és cégvezetők elgondolkodnak azon, spórolnak-e még a karbantartáson.

Olvasónk levele után találod a KH válaszát!

69 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek