Két év alatt számos kritikát kaptam a publikált bejegyzésekkel kapcsolatban. Mindig akad 1-2 olvasó, aki új itt nálunk, és csak az utolsó néhány bejegyzést olvassa el. Ebből következtetnek mindig arra, hogy a blog a BKV fikázásáról szól, pedig ez messze nem így van. Mindig odafigyelek arra, hogy a „hülyeutas” és a „hülyebkv” postok nagyjából egyensúlyban legyenek, és időnként megpróbálom megszólaltatni a másik felet is. Ettől színes a blog.
Számos történetet olvashattatok már a rossz állapotú buszokról. Legutóbb pénteken volt arról poszt, hogy a Nemzeti Közeledési Hatóság visszaküldött a garázsba egy buszt, melynek műszaki állapotára panaszkodtam. A BKV is megszólalt. Javították a hibát, és a busz ismét közlekedhet. Kevesen tudják, de a BKV évente több százmillió forintot költ a járművek felújítására, korszerűsítésére.
Egyik hétvégén a 7E vonalon utaztam egy teljesen felújított Ikarusszal, aminek utasterében nem a szokásos visszaáramló kipufogógáz, hanem a festék szagát éreztem. A busz teljes felújításon esett át, felújítottak benne mindent, amit lehetett. A BKV tájékoztatása szerint egy ilyen busz felújítása körülbelül 20 millió forintba kerül. Ha a BKV buszok rossz állapotáról van szó, a cég mindig azzal védi magát, hogy ezek a buszok már öregek, azért vannak ilyen rossz állapotban. Pedig csak karban kellene őket tartani, és nem szabadna hagyni, hogy ennyire leamortizálódjanak. Ha a BKV buszok többsége ehhez hasonló állapotban lenne, szerintem keveseknek lenne bajuk a BKV-val. Nem kellene az összes buszt felújítani. Elég lenne kikaparni őket a koszból, és máris jobb lenne az utasok hangulata, és a cégről alkotott képük is megváltozna.
Hogy ne csak a rossz buszokról legyen a blogon kép, és bejegyzés, engedélyt kértem a BKV-tól, hogy lefotózhassam a buszt a garázsban, utasok nélkül. Az engedélyt természetesen megkaptam, a cég szóvivője vezetett végig a garázson, ahol a szerelőcsarnokot is megnézhettem. Amíg a buszt kerestük, beszéltünk a karbantartásról, a buszok állapotáról és a takarításról is.
A szóvivő mondta, hogy ennek a busznak külön sofőrje van, aki vigyáz rá. Ennek köszönhető, hogy jelentősebb rongálás még nem történt rajta. Elmondta azt is, hogy, már egy firka vagy karc beindíthatja a láncreakciót. Amíg egy busz tiszta, addig nehezebben merik összefirkálni, az utasok is jobban figyelnek rá. Beszéljenek a képek:
Ha nem látod a képeket, kattints ide!
Utolsó kommentek