Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Járműhiány miatt késnek a buszok

A hétvégén és BKV-nál dolgozó karbantartó kereste meg a BKV-figyelőt, aki az egyik bejegyzésemre szeretett volna reagálni. Bár levelet nem publikálásra szánta a BKV-s, mégis engedélyt adott, hogy közzétegyem. Akit érdekel, hogyan spórol a BKV az utasok biztonságán és kényelmén, és miért késnek a buszok, az olvasson tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hónapja találtam rá oldalukra amit egy kollégám mutatott. Én a BKV-nál dolgozom mint karbantartó már évek óta. Olvastam az oldalon egy olyan bejegyzést amire reagálni szeretnék. Ennek a bejegyzésnek a címe: Csak a vezetőfülke fűthető? volt.

Egy olvasójuk a BKV buszok karbantartására panaszkodott. A levélben szereplő járművezető tájékoztatta az utast, hogy a buszon be van kapcsolva a fűtés csak a fűtésrendszer annyira elöregedett, hogy nem kering benne a víz.

A buszvezető állítását szeretném alátámasztani. Sajnos az utóbbi években a szokottnál jóval kevesebb pénzt és alkatrészt kaptunk.  Kevés anyagból meg rosszabb minőségű munkát tudunk végezni. Ha nem találunk alkatrészt akkor időnként rossz járművekből szedjük ki őket, tehát két rossz buszból csinálunk egy jót. Az utasok ezt is észreveszik mert van olyan buszunk ami például négy másik buszból lett összetéve. Színes kapaszkodórudak (sárga, fekete, zöld) bőr/szövet ülések össze-vissza. Mindent be kell vetnünk, hogy mehessenek a buszok időnként olyan megoldásokat is ami nem egészen biztonságos. Sajnos már ott tartunk, hogy nem minden reggel tudjuk kiengedni a garázsból a megfelelő számú járművet mert az állapotuk nem megfelelő, vagy nem lehet őket beindítani. Az utasok ezért tapasztalnak nagyobb zsúfoltságot és több késést.

A levélben felvázolt fűtés probléma kényelmi funkció. Ilyen körülmények között annak örülünk, hogy a busz megy. Se pénzünk se időnk nincs sajnos ilyen problémákkal foglalkozni. Ez nagyképűen hangozhat de azért a pénzért amiért mi elvállaltuk ezt a munkát mára többszörösen teljesítünk. Amit az utasok kényelmén megtakarítunk abból még egy buszba lehelhetünk talán életet. Szerintem az utasok is megértenék a problémát ha a cég nem azt kommunikálná feléjük, hogy minden rendben van, és milliárdokat szórnak szét különböző célokra. Sajnos többször tapasztalom, hogy egy lerobbant busz miatt a karbantartók édesanyját szidják az utasok a cég és a városvezetés helyett akik a kényelmükön és a biztonságukon spórolnak. Megértem az utasokat mert egy egyre romló szolgáltatásért egyre többet fizetnek. Egyre kevesebb a működőképes jármű, egyre több busz robban le a forgalomba és ennek mind az utasok isszák meg a levét. Együtt érzek velük én is BKV-val járok dolgozni.

Kérem, hogy elérhetőségeimet kezeljék bizalmasan mert nem szeretném ha őszinte levelem miatt az állásom kerülne veszélybe. Köszönöm!

102 Tovább

Szmogriadó Budapesten

Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros rendszámú járművek közlekedhetnek. A levegő szennyezettsége az ország egész területén jelentősen megemelkedett, a környezetvédelmi tárca mindenkit óvatosságra int.



Vasárnap 11 órától életbe lép a szmogriadó Budapesten, az intézkedés visszavonásig érvényes - közölte a főpolgármester kora délelőtt.

Demszky Gábor elrendelte a gépjárműforgalom korlátozását Budapest egész területére. E szerint a naptár szerinti páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros és a 0-ára végződő rendszámú járművek közlekedhetnek (a rendszámtábla utolsó számjegye számít) a főváros közigazgatási határán belül. Ez alól kivétel az M0-ás fővárosi szakasza. Tehát vasárnap 11 órától a páratlan rendszámú, hétfőn a páros rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten. A rendszámellenőrzést a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi a riasztás alatt, és közlekedési szabálysértésnek számít, ha valaki nem veszi figyelembe a tiltást, a BRFK sajtósa azonban nem adott tájékoztatást az Indexnek arra nézve, hogy milyen intézkedésekre, szankciókra számíthat a lakosság.

Mentesülnek

A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Ugyanakkor az elrendelt korlátozáson túlmenően a főpolgármester arra kéri a lakosságot, hogy a helyzet további romlását megelőzendő, lehetőleg szüneteltessék az egyéni gépkocsi használatot, különös tekintettel a kétütemű benzinmotorral és a dízelmotorral hajtott gépjárművek használatára. A saját gépjármű használata helyett a közösségi közlekedést részesítsék előnyben. Lehetőség szerint mérsékeljék a gépjárművek indokolatlan - álló helyzetben történő - alapjárati üzemeltetését.

A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.

A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).

Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.

A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

230 Tovább

Egyre rendesebbek a buszvezetők

Egy olvasónk ismét rámutatott arra, hogy a BKV-nál nem csak szemét, utasokkal szándékosan kicsesző buszvezetők vannak. A 16-os busz vonalán utasokkal kommunikáló, háttérzenét szolgáltató buszvezetővel találkozott, már másodszor. Tisztelet neki :)

Sziasztok!
 
Tegnap (január 8.) másodszor utaztam a 16-os buszon este egy nagyon jó fej buszsofőrrel (legutóbb még karácsony előtt). Kellemes zene ment a Deák téri végállomáson a várakozás alatt, és amikor indult a busz, akkor valami olyasmi mondott a sofőr (nem pontos az idézet): "Jó estét kedves utasaim, buszunk a Moszkva térig közlekedik, várható érkezési időpont X, első megállónk a Hild tér lesz. A várakozás alatt ezt és ezt a számot hallhatták, amiről tudni lehet, hogy ... (valami régi magyar szám volt, nem figyeltem pontosan, nem annyira ismert, de elég kellemes és pont megfelelő, szóval nem valamelyik stílus extrém példája, az emberek nagy részének szerintem ha nem is tetszik, tutti nem zavaró) Most pedig a .... számot hallhatják, amiről tudni lehet..." A megállóban leszálló utasokról elköszönt, a felszállóknak külön (jó estét kívánok új felszálló hölgyutasunknak), nekem is mondta, amikor leszálltam, hogy viszontlátásra és további kellemes estét a leszálló hölgyutasunknak.
 
A kedves és egyáltalán nem tolakodó sofőrnek köszönhetően szerintem az embereknek volt jó 5-10 percük az utazás alatt, és mosolyogtak egymásra. Tudom, ez kicsit csöpögősnek hangzik de ha összevetem ezt az érzést azzal, ami elfogott mondjuk 10 perccel a felszállás előtt a metróellenőrök között áthaladva, amennyire az negatív, annyira pozitív ez. Még több ilyen buszsofőrt a BKV-nak! Felírtam a rendszámát is de csak akkor mondom meg, ha tutti megdicsérik és nem büntetik a zene miatt. Mert amilyen logikátlan a BKV, biztos találnak valami kifogást. Pedig ez kell az imázs javításra és nem milliós kampányok.
 
Szép napot!
 
Ági

109 Tovább

Csak a vezetőfülke fűthető?

Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?

Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)

Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.

Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).

Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?

zEro

98 Tovább

Idős nőt ütött a sofőr

Mozgássérült idős asszonyt ütött le a BKV egyik buszsofőrje a fővárosi Naphegy téren, a 78-as busz végállomásánál. A kutyáját próbálta védelmezni a mankókkal közlekedő nő, ekkor ütötte meg őt a buszvezető úgy, hogy elesett, és elvesztette az eszméletét.

Mankókkal, néha a falnak is támaszkodva közlekedik lakásában is Simó W. Gézáné, annál fürgébb viszont Csutka, a másfél éves, játékos pumi. "Amióta az a tagbaszakadt ember megrugdosta, minden magas férfit megugat az utcán" - mondja az idős asszony, miközben kis játékot dob a kutyának, amelyik még a levegőben elkapja, és visszahozza. Nekünk. Az állatot ismerik a Naphegy téren, s mint Simóné mondja, Csutka maga szokott botot keresni, és a hozzá legközelebb lévőkhöz viszi oda, akik el is dobják neki. Nem bánja, mert ő nehezen tud csak lehajolni. "December 27-én reggel vittem sétálni a kutyát a Naphegy térre. Csutka nagyon szeret játszani, ha már a nyájat nem terelgetheti, legalább a botok után szaladgálhat. Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy a kutya keservesen és hangosan nyüszít. Ahogy odanéztem, azt láttam, hogy egy férfi rugdossa Csutkát. Többször megkértem, hogy ne csinálja, de nem hallgatott rám. Ezután elé léptem, de ekkor sem hagyta abba, nekem pedig azt kiabálta, hogy büdös k…!"

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek