Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nulla kézzel vezet a BKV buszvezetője

Olvasónk a napokban egy olyan buszvezetővel találkozott a 161-es vonalon, aki vezetés közben telefonált, falatozott, és a foglalt kezei miatt időnként kéz nélkül vezette a buszt:

Tisztelt BKV figyelő!

Nem szoktam utazni a 161-es autóbuszon, most csak kivételesen keveredtem rá. Félreértés ne essék, nem a járművet kritizálom (Volvo 7700), hanem a vezetőjét.

Történt ugyanis, hogy az említett járaton a Kis utcai lakótelepről tartottam Rákos, MÁV állomás megállóig ma délután. A buszvezető egy legalább 120 kilogrammos testes ember volt. Nem tudom, hogy mennyire szabályos vagy sem a BKV-nál az, hogy a járművezető mobiltelefont használjon vezetés közben, de az, ahogy eme sofőr telefonált, szerintem hagyott maga után kívánnivalókat. Ugyan fülest használt (vagy legalábbis próbálkozott), de ahogyan azt kiturkálta a testére feszülő pulcsija alól, azt mindenki saját belátása szerint döntse el, hogy inkább vicces, vagy balesetveszélyes volt. Másodpercekig kotorászott ahhoz, hogy előkeveredjen neki a felvevőgomb, s hogy a mikrofont is a pulcsiján kívül helyezze el. Ez egy dolog.

Mint írtam: pulcsi. Nem véletlenül. Nem BKV-s egyenruha volt rajta, hanem valami pulcsi + farmernadrág kompozíció.

Na, de ezek után ez a nagydarab faszi úgy gondolta, hogy neki most azonnal be kell tömnie kettő öklömnyi méretű kókuszgolyót. Egy darabot úgy három harapással intézett el. Közben ugye az egyéb elvégzendő dolgaira maradt egy keze, amivel a mellettünk elhaladó többi BKV-snak kell integetni, kormányozni, különböző gombokat nyomkodni, kapcsolókat kezelni, és a többi... Indexelésre csak ritkán jutott keze. Ajtónyitás előtt sokszor végignyalogatta az ujjait, hogy annyira azért mégse kenje össze a gombokat. Na, nem baj - gondoltam - profi az illető, biztos tudja mit csinál. De ez után jött csak az igazán bunkó dolog! Miután megette a méretes kókuszgolyóit, az egyik piros lámpánál lazán kihúzta az oldalablakát, s a szemetet egyszerűen kidobta a buszból! A pofám leszakad! Mit meg nem tehet egy BKV-s autóbuszvezető, akit esetleg néhány jobbérzésű utas is figyelhet... Na, mindegy. Nem szóltam be neki, valószínűleg úgysem értem volna el vele semmit. Ez van. Ezt hagynák vajon más városban is így működni Magyarországon, vagy ez csupán a fővárosi hozzáállás?

(Bár az autóbusz rendszámát megjegyeztem panaszt nem teszek az ügyben, s ide is szándékosan nem írom ki. Remélem idővel valahogy eljut hozzá ez a kifejezetten pozitív beszámoló, s rájön, hogy ez így nem egészen jó - se neki, se a cégének, se néhány jóérzésű utasnak.)

További szép napokat mindenkinek!

Üdv: Mounty

59 Tovább

Nyoma veszett a busznak

Tegnap este átfutottam a BKV weblapját, ahol semmilyen szembetűnő információt nem láttam a 273E (Pólus busz) megszűnéséről, pedig még az „Újabb utas-barát intézkedések a BKV-nál” c. közleményt is végigolvastam. A busz menetrendje még mindig elérhető a társaság honlapján, pedig a járat már 5 napja megszűnt. Aki a XXI. században az internetről tájékozódik, az rosszul jár:

Kedves Figyelő!

Csak egy rövid levéllel zavarnálak.

Tegnap a Pólus Centerbe mentem. Gondoltam a jól megszokott Pólus busszal megyek, az gyorsan ott van. Megnéztem a bkv.hu-t, hogy most milyen számon fut. 273E.  Elindultam. A megállóban derült ki, hogy ez a busz 2008. december 31-én járt utoljára. A bkv.hu-n erről természetesen semmilyen tájékoztatás nincs, a menetrendben is ott csücsül, mintha mi sem történt volna.

Üdv: N. Zoltán

63 Tovább

Fejetlenség a BKV-nál

A buszvezetők már azt sem tudják, melyik buszt vezetik, és mikor kell indulniuk. Legalábbis olvasónk erre panaszkodik, aki szerint a BKV lezüllése egyre inkább tetten érhető. Előbb induló, rosszul „felcímkézett” buszok alant:

Sziasztok,

Bár - szerencsére - ritkán veszem igénybe a BKV szolgáltatásait, de a színvonal teljes lezüllése egyre inkább tetten érhető. Ma két alkalommal szerettem volna a 106-os busszal utazni.

Egyszer az Aquincumi megállóban vártam az Árpád híd felől érkező buszra (15 órakor), amikor a menetrendhez képest teljesen logikátlan időpontban érkezett egy busz, aminek az első fehér tábláján 34-es jelzés volt, az oldalsó kijelzőn pedig 106-os. Bent csak annyit volt kiírva, hogy Árpád-híd. Na most ez a busz vajon hova ment? (Segítek, 106-osként járt...)

Este az Árpád-híd végállomáson állt bent egy másik 106-os, ami nemes egyszerűséggel 20:48-kor elindult. Nagy kár, hogy a menetrendben semmiféle napon és üzemmódban nincs :48-as indulás, de 20 órakor végképp nem. (Van helyette 58-as...)

Azt gondolom, hogy nemes egyszerűséggel most kellene abbahagyni, megtartani a metrót és a villamost, az talán még megy, és ezt az egész buszos borzalmat odaadni egy magáncégnek, talán nekik sikerül.

Üdvözlettel, Ákos

52 Tovább

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

19 Tovább

Egyre kevesebb az ellenőr

Rendszeres BKV utasok már valószínűleg kitapasztalták, hogy mikor, merre lehet ellenőrökkel találkozni. Sajnos a rendszer nagyon átlátható, és vannak olyan vonalak, ahol szinte sosincs ellenőrzés. Vajon ezeken a vonalakon megéri megvenni évente majd’ 100 ezer forintért a bérletet, vagy kifizetődőbb néhány alkalommal helyszíni bírságot fizetni?

Tisztelt BKV, Kedves BKV Figyelő Blog!

Naponta használom a BKV által nyújtott szolgáltatást, utazok buszon, metrón, földalattin és villamoson, napi rendszerességgel "csak" villamoson és buszon, munkába menet és hazafelé is.

Az elmúlt fél évben azt tapasztaltam, hogy nem nagyon láttam ellenőröket se a buszon, se a villamoson. Emlékeim szerint csak 2-3 alkalommal találkoztam ellenőrrel, a fél év során megtett kb. 4-500 utazásomból, az átlagos, egy járművön töltött időm 10-20 perc. Azt tudom, hogy a földalattin és a metrón befele menet kérik a bérleteket, nem is ezért írok.

Mi az oka annak, hogy a BKV nem ellenőrzi az utasok jegyeit, bérleteit? Vannak-e "ingyenes" járatok, ahova szándékosan nem küldenek ellenőrt? Ha nincsenek, akkor hogy lehet, hogy nem találkoztam az ellenőrökkel? Mit üzennek ezzel a BKV-t jogosan használó, fizető utasoknak? Hogyan várják el azt, hogy bevételük legyen a tömegközlekedésből, ha láthatóan nem érdekli önöket, hogy ki fizet és ki utazik ingyen?

Én személy szerint kiszámoltam, hogy fél év alatt 8300 x 6 = 49 800 Ft-ot költöttem bérletre. Az az ember, aki ugyanígy utazik (kivéve metrón), háromszor kifizeti a 6000 Ft-os helyszíni büntetést, 18 000 Ft-ból "megússza" ugyanezt.

Kérdezem én: csodálkoznak, ha ennyien lógnak a járataikon?

Köszönettel, NJ

96 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek