Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Életet mentett a buszvezető

Nem mindennapi e-mail landolt tegnap este a BKV-figyelő levelesládájában. Egy BKV utas keresett meg, aki leírta, hogy az egyik 33-as autóbusz vezetője hogyan mentette meg egy 4 éves kislány életét tegnap délután. Még este megkerestem a BKV-t, és a szóvivőt, akiknek továbbítottam az észrevételt, bízom benne, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján megkeresik a járművezetőt, és legalább egy csókot nyomnak a homlokára amiért karácsonyi ajándékként életet ajándékozott egy fiatal utasuknak:
 

Kedves BKV-figyelő!
 
Ma délután (2008. december 21-én) 16:25 perckor érkezett az FJX-230 rendszámú 33-as autóbusz a Savoyai Jenő téri megállóhoz (a Móricz Zsigmond tér irányából). Amikor kinyílt az ajtó azt hallottuk, hogy egy apuka kétségbeesetten kiabál, hogy: "Nem kap levegőt, már nem kap levegőt! Meg fog fulladni!"

A karjában egy 4 év körüli kislányt rázogatott fejjel lefelé, hogy a félrenyelt cukrot valahogyan kirázza belőle. Egy szintén ott várakozó utas már a mentőket értesítette éppen, amikor a buszvezető kiugrott a fülkéből, elvette a gyermeket az apukától és kb. 5 másodperc múlva már kint is volt a cukor.

A kislány újra lélegzett, az apuka és az anyuka sírva köszönte meg a sofőrnek a segítséget. Az anyuka kérdezte tőle, hogy biztos már sokszor csinált ilyet, hogy ilyen gyorsan megmentette a gyereket.

A sofőr (akinek sajnos a nevét nem tudom, de az arca örökre bevésődött a lelkembe) nagyon szerényen és kedvesen csak annyit válaszolt, hogy: "Még sosem csinált ilyet, csak olvasta valahol, hogy így kell csinálni, ezt a "valamilyen fogást", nem is tudja a nevét."

Visszaszállt  a buszba és indultunk tovább, mintha mi sem történt volna, pedig ez a rendkívüli ember életet mentett ezen a délutánon!!
 
Gratulálok a sofőr az embersége, talpraesettsége, helytállása és a lélekjelenléte előtt.
 
Nagyon kellemes ünnepeket kívánok!
 
Üdvözlettel : F. Tímea

85 Tovább

Nagyratörő BKV-terv: ezer új busz 2009-ben

Egy éven belül ezer új buszt állíthat forgalomba a BKV, ha sikerül megteremteni az ehhez szükséges feltételeket - mondta el a közlekedési vállalat vezérigazgatója.

Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában kijelentette: az elfogadható 6-8 helyett jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora. Hangsúlyozta: válság idején nehéz előre tervezni, de egy év elég lenne a buszpark megújításához.

Hozzátette: a tervek megvalósításához hosszú távú finanszírozási jogszabály elfogadására is szükség lenne. Szólt arról is, hogy a BKV jövő évi üzleti tervében nullszaldó szerepel.

A vezérigazgató hangsúlyozta: ehhez mindenképpen szükség van állami támogatásra is, mert a vállalat költségvetésének mintegy fele bérkiadás, a többi - mintegy 20 milliárd forint kivételével - működési költség, amit kizárólag menetdíjbevételből nem lehet finanszírozni.

Kocsis István szólt az elővárosi közlekedési vállalat megalakításáról is, amelybe - mint mondta - az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési vállalat a HÉV vagyonelemeivel szállna be. Hozzátette: a holding megalakítása 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne.

(inforadio.hu)

30 Tovább

Szexuális zaklatás a 7-es buszon

Nagy sokk ért kedden, amikor Érd felsőn délelőtt vártam a vonatra, amivel Kelenföldre akartam menni. Várakozás közben megjelent egy vonat (Székesfehérvár felé), ami beállt az állomásra. A vonaton nem nagyon voltak utasok, de felfigyeltem egy emberre, aki a vonat utasterében mászkál, és érdekesen „mozgatja a kezét”. Fiatal lányokat figyelte, közben éppen önkielégítést végzett. Amikor felfogtam mi is történt, azonnal elfordultam, mert a hányinger kerülgetett. Az ember már sehol nincs biztonságban. Az eset egyébként nem egyedi, olvasónkat a 7-es buszon találta meg egy hasonló alak:

Kedves BKV figyelő!
 
A minap olyan élményben volt részem, ami lényegesen megváltoztatta az utazási szokásomat.

Munkahelyemre a Ferenciek terén is megálló gyors 7-es vagy 173-as busszal szoktam a Móriczig menni. Egyértelmű, hogy elsőbbséget élvez ez a busz reggel, hiszen pár perc alatt az ember megérkezik a Móriczra, nem kell a többi "lassú" buszon ücsörögnie a dugóban. Rajtam kívül sokan gondolják még így, tehát egymáshoz dörgölőzve utazunk a buszon.

Egyik reggel ugyanígy szálltam fel a gyors 7-esre, a tömeg pedig nyomott beljebb, hát mögém kellett hogy álljon egy férfi, nem fért el ő sem. Hangsúlyozom, hogy SOHA nem vontam felelősségre a tömegben senkit, hogy ha hozzámért, hiszen nem tehet róla, sőt ki is kapcsolom ilyenkor az agyamnak ezt a részét, ami az "érintéssel" foglalkozik.


Így a felkelő napot kémlelve a hídon mentünk át a tömeggel, csendben, nyugodtan. Mikor a busz kezdett lekanyarodni a hídról, hát a tömeg "rámdőlt", de semmi probléma nem volt, hiszen nem tehet róla senki. Gyanakvó akkor lettem, amikor már az egyenes útszakaszon is valaki a hátam mögött nagyon nyomott a "micsodájával", de még akkor sem lettem ideges, hiszen azt hittem, hogy a táskáját nyomhatta hozzám,mert nem tud kapaszkodni az illető. A vér akkor szaladt ki a lábamból, amikor ez a "micsoda" megmozdult az "élvezettől".

 


Abban a helyzetben teljesen máshogy viselkedtem, mint kellett volna. Nem szóltam, csak bámultam a pasit, aki ezek után tovább folytatta a molesztálásomat, majd a fenekemet is fogdosta.

Majd mikor leszálltunk a buszról, elsírtam magam, a pasinak meg nyoma veszett. Sokaknak elmeséltem már a sztorit, akik úgy vélekedtek, hogy minimum bele kellett volna térdelnem a pasi "micsodájába", amit utólag már feleslegesen sajnálhatok. A helyzet az, hogy nem vagyok egy szégyenlős, félős nő, de amikor egy idegen férfi hozzámnyomja a dolgát, kicsit összerezzentem a félelemtől.

A célom a levelemmel az volt, hogy figyelmeztessek minden nőt, aki a gyors 7-esen utazik, hogy vegyék el a kedvét ennek a beteg állatnak, ha már én nem tettem, nehogy legközelebb már súlyosabban sértsen meg valakit.

Tanulságot is levontam a történetből: Már meg tudom különböztetni, hogy milyen tárgy vagy testrész ér hozzám a tömegben. :)
 
Egy 20 éves nő

231 Tovább

Elmarad a csütörtöki BKV-sztrájk

Mégsem sztrájkolnak csütörtökön a BKV-s buszvezetők. Miután szerdai ülésén a kormány a BKV 40 milliárd forintos támogatásáról döntött, rendeződött a cég helyzete, ezzel okafogyottá vált a munkabeszüntetés.

Elmarad a BKV zömében buszos szakszervezetei által csütörtökre időzített félnapos munkabeszüntetés, jelentette be Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerdán Budapesten a közlekedési vállalat vezetésével folytatott tárgyalás után.

A buszvezetők azért akartak sztrájkolni, mert a BKV vezetése nem tudta megszerezni a kívánt garanciákat a társaság anyagi gondjainak megoldására. A sztrájk hétfői bejelentése után azonban felgyorsultak az események. A keddi sajtóhírek még arról szóltak, hogy a BKV, ha a kívánt harmincmilliárd forintos garanciavállalást nem is, de tízmilliárd forintot kaphat.

Szerdán viszont még ennél is kedvezőbb döntés született a vállalat szempontjából. A kormányülésen úgy döntöttek, hogy a BKV 10+30 milliárd forintot kap az államtól, így a buszvezetők sztrájkja okafogyottá vált.

A szerdai döntés értelmében a vállalat 10 milliárdot (hitelkivásárlásra) valószínűleg idén már megkap, 30 milliárdot pedig jövőre.

 

(Index)

21 Tovább

Buszos kontra biciklis

Olvasónk a BKV-figyelőn szeretné megtalálni arra a kérdésre a választ, hogy hétfőn a Váci úton egy buszvezető miért húzta rá a kormányt, és miért lökte meg a busz orrával a biciklijét. Panaszt nem tesz, csak a buszvezető verzióját szeretné elolvasni:

Tisztelt BKV blog,

Tegnap (2008.12.15-én) szokásom szerint kerékpárral mentem hazafelé a Váci úton, amikor egy buszsofőr szeretett volna elütni. Ezúton szeretném megkérdezni, hogy miért akart megölni, azaz írja már meg az ő verzióját. A történet a következő:

Megyek kifelé a Váci út mellett a gyalogos és kerékpárúton. Ez az út keresztezi  az Árpád utat, ahol szokás szerint nem adták meg nekem az elsőbbséget, de ez leginkább a kereszteződés hibája. Az Árpád út után a bicikliút (pontosabban ez csak gyalogos és kerékpárút) elkanyarodik jobbra, én viszont rátértem a Váci útra. Az első lámpánál állt a sor, ezért én (szabálytalanul) felmentem a járdára és ott mentem tovább, amíg el nem indultak az autók. Akkor pont jött egy felhajtó a járdán, így vissza tudtam menni az útra. Egy autó mellé érkeztem, bőven elfértem mellette, nem zavartuk egymást. Mögöttünk jött egy busz, akit így gyakorlatilag jobbról megelőztem. Azonnal rátenyerelt a dudára jelezve a nemtetszését, ami végülis jogos volt, mert én szabálytalan voltam, igaz őt nem akadályoztam mivel a sor lassan haladt, tudtam tartani a  tempót. Bár nem jó érzés, ha közvetlenül mögötted dudál egy busz, mindenesetre nem ijedtem meg, és nem is estem el. A sor közben felgyorsult, a busznak azonnal volt lehetősége megelőzni, tehát egy másodperc késedelmet sem szenvedett, mikor mellém ért visszafékezett az én tempómra és szép komótosan rámhúzta a kormányt. A padka ott elég magas, tehát nem volt hova mennem. Az első ajtó környékén voltam, gondolom nézett közben, hogy milyen messze vagyok és finoman meglökött a busszal!!! Nem estem el, de hogy pontosan mit csináltam arra már nem emlékszem a következő határozott emlékem, hogy a megállóban megáll, kinyitja az ajtót az utasoknak, én már ismét előtte vagyok. Megálltam, megfordultam, felvettem vele a szemkontaktust és azt ordítottam felé, hogy ELMENT AZ ESZED?!? Mutogatni, szerintem nem mutogattam. Valamit ő is kiabált, amiből egy szót sem hallottam, bár még nyitva volt az ajtó, de a gesztusokból az jött le, hogy ő pont fordítva gondolja. Majd legyintett egyet, amiből részben az jött le, hogy túltette magát a dolgon és feladta, hogy megneveljen. A gyilkolási hajlamom ettől elszállt, megfordultam és mentem tovább. A továbbiakban ő még kétszer előzött meg, először egy piros lámpa előtt közvetlenül, ahol be akart állni elém, de mivel nem volt 1 busznyi hely köztem és a lámpa között, ezért csak a busz elejét tudta elém betolni, én kénytelen voltam megállni a csukló után a busz mellett és megvárni, míg a zöldet kap és elmegy mellőlem. A lámpa után is volt egy megálló, ahol én előztem vissza, ezúttal szabályosan balról. (Kiraktam a kezem, besoroltam a belső sávba, az autók beengedtek azonnal, így lendületből elmentem az álló busz mellett. Amikor legközelebb utolért, már megfelelő oldaltartással és dudálás nélkül előzött meg és mindenki ment a dolgára. Amin leginkább megdöbbentem, hogy a buszsofőr egy jovális 50-es úriember volt, nem néztem volna ki belőle a gyilkos hajlamot. Ha elüt, én meghalok, ő börtönbe kerül. Ha nem üt el és feljelentem, akkor is alsó hangon elveszíti az állását és nem tudom könnyen kap-e munkát valaki az ő korában. (Sofőrként biztos nem, mert ugrott volna a jogsija is, én valószínűleg pénzbüntetéssel megúsznám a szabálysértést) Tehát mégis mit gondolt, mi értelme volt meglöknie? A busz rendszáma, a járatszám és időpont alapján gondolom könnyen beazonosítható lenne, szerintem tanú is akadna, felismerni felismerném, ennek ellenére nem akarom feljelenteni, hiszen végülis egy karcolás nélkül megúsztam, neki meg rámenne a hátralévő élete, ami talán túl nagy ár. De leginkább azért nem, mert a szemkontaktus alatt nem tűnt egy vérengző fenevadnak. Az ő verziója viszont érdekelne.

KovAk

95 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek