Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pécsen is odacsukják az utasokat

„Jó látni”, hogy nem csak a Pesten extrém sport a tömegközlekedés, hanem Pécsen is. Ott is vannak állatok, ott is divat szívózni az öregekkel, odacsukni az utasokat…

Sziasztok!

 

Az alábbi élménybeszámolót nemrég kaptam a barátnőmtől, miután hazament tőlem. Pécsen ( PKRT ) sem jobb a helyzet, mint a fővárosban, kivéve, hogy itt ritkábban járnak a buszok, így kevesebb kellemetlenség éri az embert. Egyébként az 50-es buszunk néhány sofőre bőven beleférne a BKV legtaplóbb sofőreinek klubjába.

 

Az 50-es sofőrje újra megmutatta a foga fehérjét. Közeledtünk egy buszmegálló felé és egy srác nagyon rohant hátulról h elérje, de mivel látta h messze van a busz inkább megállt és sétált tovább. Ekkor mi beértünk a megállóba és a sofőr kinyitotta a hátsó ajtót is és várt a srácra. Ezt ő észrevette és újra elkezdett szaladni. Pontban akkor amikor a srác odaért a hátsó ajtóhoz, a sofőr becsukta. Ő beragadt és nem tudott kijönni az ajtó közül, erre a sofőr elindult. A srác nagy nehezen kiszabadította magát és leült. Persze szentségelt egy sort. Ekkor felállt egy idős néni és jelzett hogy le akarna szállni... a sofőr viszont rohadtul nem zavartatta magát és egyszerűen nem állt meg a Krisztina téren. Szegény néni meg nem tudta h mi van. Na ezek után én megijedtem és gyorsan jeleztem, hogy nehogy az Aidingernél se álljon meg.

 

Üdv, Vido

17 Tovább

Ráhúzta a kormányt, majd kiabált

A BKV hetekkel ezelőtt nagyon büszke volt arra, hogy mennyire együttműködnek a kerékpárosokkal, és hogy mindenkinek mennyire jó lesz. Erről az együttműködésről biciklis olvasónk mesél, akit leszorított egy BKV busz az útról, majd a vezetője üvöltözni kezdett vele.

Tisztelt BKV! 
 
Levelemet Önöknek küldöm, de tekintsék nyílt levélnek, mert több országos médiában is meg kívánom jelentetni. Önök miatt, de Önökért is írok, mert ha a dolgok nem változnak, annak hamarosan súlyos következményei lesznek. 
 
A következő afférba keveredtem 2008. szeptember 10-én este 8 óra körül BPO-516 rendszámú buszukkal. Az Andrássy úton a Hősök tere felől kerékpárral érkezve kereszteztem a Nagykörutat, majd haladtam tovább, miközben a fent jelzett rendszámú, mögöttem haladó busz az előzésembe kezdett balról. Amikor már félig elhagyott (kb. a középső ajtó volt mellettem), dudált egyet, majd elkezdte rám húzni a kormányt, a megálló felé. Sem a busz kerekeit, sem a járda padkáját nem tartottam megfelelő menekülési célpontnak, ezért fékezni kezdtem, különben a busz nekilökött volna a járda padkájának. A busz tovább húzta felém a kormányt, végül mire mindketten megálltunk, én a hátsó ajtó és a járda közé szorítva kötöttem ki. Ezek után a vezető kiszállt, és minősíthetetlen hangnemben ordítozni kezdett – sajnos enyhébb kifejezést nem találok – orbitális baromságokat. Amikor a rendőrség hívását helyezte kilátásba, örömmel beleegyeztem. 
 
Amíg vártunk, a következők hangzottak el BPO-516 vezetője szájából, legalábbis mire lecsillapodott annyira, hogy nem csak kiabálva tudott kommunikálni: 
 
– „A busznak a buszsávban elsőbbsége van.” Ez a kijelentés így értelmezhetetlen, azonban a kérdéses útvonalon nincs is buszsáv. Buszmegállóhely van, sárga, keresztbe felfestett csíkokkal, a vezető ezt tekintette buszsávnak. Ha buszsáv lenne ott, akkor a KRESZ értelmében az attól balra eső sávban mentem volna, dacára azoknak az autósoknak, akik ezt a szabályt nem ismerik, és folyamatosan ledudálnak, leszorítanak. Kerékpársáv azonban van, igaz, a buszmegállóban nincs felfestve, de kerékpárral csakis ott, a járda mentén szabályos a közlekedés. 
 
– „A Nagykörút után a kerékpárnak elsőbbséget kell adnia.” Kértem, hogy mutassa meg azt a táblát, ami ezt jelzi. Ilyet természetesen nem talált. Ezután visszatért is a buszmegállóhelyet jelző sárga csíkok mutogatásához, mely szerint az elsőbbségadási kötelezettséget jelent (hogy lehet elsőbbséget adni valakinek, aki éppen leszorít?). 
 
– „Kerékpárommal átmentem a piroson a 40 méterrel korábbi kereszteződésen, ezért kényszerült erre a manőverre.” A Nagykörút keresztezése előtt nem a kerékpárúton (járdán) haladtam, hanem az autóúton. Ha a gyalogosok forgalma akadályozza a kerékpár haladását, a KRESZ szerint szabad az autóúton kerékpározni, márpedig a szóban forgó járda tele volt gyalogosokkal. Következésképp nekem az autóútnak szóló lámpákat kell figyelnem, és nem a kerékpárútét. Természetesen a lámpa zöld volt, ezen haladt át a busz is nem sokkal utánam. De ez a 40 méterrel későbbi eseményeket egyébként sem befolyásolta. 
 
Tájékoztatom Önöket, hogy BPO-516 vezetője a következő szabálysértéseket és bűncselekményt követte el:
 
– Dudálás. A KRESZ értelmében lakott területen belül csak baleset elkerülése érdekében szabad a dudát használni. Amikor vezetőjük dudált, nem állt fenn balesetveszély, hacsak nem az ő általa szándékosan, tervszerűen létrehozott balesetveszélyre próbált figyelmeztetni. 
 
– Akadályoztatás. A KRESZ szerint tilos az egyenesen, szabályosan haladó jármű akadályoztatása. BPO516 vezetője a buszt rám húzva fékezésre kényszerített. 
 
– Szándékos veszélyeztetés. Ez már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény. Vezetőjük nem csak akadályoztatott, hanem szándékosan úgy kormányozta járművét, hogy ha nem fékezek, súlyos sérüléseket szereztem volna. 
 
Tisztelt BKV! A mindennapi közlekedés során a fentiek sajnos nem számítanak kirívó esetnek. Önök is tudják, hogy sok vezetőjük van, akik visszaélve erőfölényükkel szándékosan leszorítják, megfélemlítik a kerékpárosokat, ezt még néhány buszvezető is elismerte egy velük készült interjúban. Ebben az esetben azonban buszvezetőjük SZENTÜL HITTE, HOGY IGAZA VAN. Tökéletesen meg volt győződve arról, hogy helyesen cselekedett, bár az általa emlegetett jelek és táblák csak a képzeletében léteztek. Tisztelettel érdeklődöm, hogy van-e buszvezetőiknek jogosítványa? Letettek-e valaha KRESZ-vizsgát? Ismerik-e azt az útvonalat, amelyen dolgoznak? BPO-516 vezetője olyan mértékű hiányosságokról tett tanúbizonyságot a KRESZ ismerete terén, amiért engem a KRESZ-vizsgán azonnal hazaküldtek volna, Önöknél meg ilyen emberek vezetnek buszokat. 
 
Nem csak magam miatt írom ezt a levelet Önöknek, hanem minden kerékpáros nevében, akiket az Önök alkalmazottai rendszeresen terrorizálnak. Felhívom a figyelmüket, hogy eme alulképzett alkalmazottaik BÁRMELYIK NAP MEGÖLHETNEK VALAKIT, mint ahogy most is kizárólag rajtam múlt, hogy nem történt súlyos baleset. 
 
Minden bizonnyal tisztában vannak vele, hogy a budapesti kerékpárosok összefogása az országban és a világon is egyedülálló. Könnyen előfordulhat, hogy a helyzetet megelégelő kerékpárosok kamerákkal, fényképezőgépekkel felszerelkezve feljelentések és perek százait zúdítják Önökre a hasonló esetek miatt, aminek súlyos anyagi következményei is lehetnek. Mindenkinek jobb lenne, ha sokkal komolyabban vennék a vezetőik felkészítését és vizsgáztatását, különös tekintettel azokra a helyzetekre, amelyek csak az elmúlt időkben váltak gyakorivá. 
 
Köztudott, hogy alig találnak munkaerőt, ezért még azokat sem küldik el, akik balesetet okoznak; nincsenek is illúzióim a dolgok kimenetelét illetően. Ezúttal a rendőrség nem lett kihívva, mert BPO-516 kb. 15 perc eltelte után közölte, ő mégsem hívta a rendőröket, én pedig siettem. Azt viszont megígérem, hogy amikor csak tehetem, rajtam lesz a sisakkamerám, és minden vezetőjüket feljelentem, aki az életemet veszélyezteti – a bírósági várótermekben talán lesz idejük a KRESZ tüzetesebb tanulmányozására. A jelek szerint másképp nem megy. 
 
Üdvözlettel, Baki Ádám
258 Tovább

I Love Paraméterkönyv

Milyen jó nekünk, hogy a BKV bevezette a paraméterkönyv második részét, mely természetesen zökkenőmentesen ment. Most már nincsenek párhuzamosan, feleslegesen közlekedő buszok. Napok óta hívogatnak ismerősök, és mesélik, mekkora káosz van. Egymás után mennek azonos számú buszok, majd 20 percig semmi. Ez a BKV fejlett közlekedési rendszere. Alant is egy hasonló történet olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

Ma reggel háromnegyed 8 körül Kőbányán a 95-ös és a 95A buszokra kb. 20 percet kellett várnunk, viszont ez idő elteltével mindjárt három is jött, közvetlenül egymás után. Mellékelten küldök két képet, melyeken szépen látszik, ahogy egymás után, szinte teljesen üresen állnak a Kápolna utcában, a Mázsa téri vasúti felüljáró környékén kialakult szokásos reggeli dugóban.

Nem hinném, hogy ez a mostani járatoptimalizálás eredménye, mert korábban is láttam már a 95-ösön ehhez hasonlót. Mivel általában kerékpárral járok, nem is vagyok különösebben érintett, de érdekelne, hogy mi lehet az oka az ilyen feltorlódásoknak. Ha tudjátok, legyetek szívesek, osszátok meg velem.

Üdv, Zoli

69 Tovább

Eldőlt, mint az ólajtó

Milyen lelkivilága lehet egy olyan járművezetőnek, aki azt hiszi, hogy a háta mögött 100 ember helyett 100 zsák krumpli van? Egy ilyen embernek egyáltalán minek adnak jogosítványt?

Szia Figyelő!
 
Egy drámai sztorit szeretnék veled megosztani. A szenvedő alany egy 6-7 éves korú kislány volt, a negatív szereplők pedig egy sietős sofőr, egy leharcolt 25-ös busz és közvetve a BKV-tól az a személy, aki kiengedte a forgalomba ezt a buszt.
 
Újpesten akartam fölszállni a 25-ös buszra a Beller Imre út közelében. A várakozó utastársaim között volt egy nagymama a fent említett, ekkor még álmos kislánnyal a kezében. Busz megjön, mi felszállunk. A sofőrnek nagyon sietős lehetett, mert a lábam még a lépcsőn volt, ő már csöngetett, sőt ajtó be és indult padlógázzal. A lány persze fürge volt, gyorsan beállt a leghátsó, hátrafelé néző páros üléseknél lévő ficakba még a repülőstart előtt. A busz leharcolt volt, ami abban is megnyilvánult, hogy hiányzott az a funérlemez, amely ezeket az üléseket elválasztja az ajtóktól. A nagymama még készült leülni az induláskor és szólt a lánynak, hogy kapaszkodjon.
 
A lány persz nem kapaszkodott, tán elfelejtette az álmossága miatt. Alacsonyabb volt, mint a felső keresztrúd - és háttal állt a hiányzó lap felé... Hátraesett a repülőstartkor!
 
De mert a lába beakadt az alsó keresztrúdba, gyakorlatilag a térde körül fordulva hátradőlt - vitte a lendület. A fejét pedig beverte jó alaposan. Szerencsére nem a lépcsőfok szélébe, mert azt nem élte volna túl. És csak egyszer, mert hátranéztem felszállás után. Az esést ugyan nem tudtam megakadályozni, de azt igen, hogy másodszor is beverje a fejét, mert nem tudott megkapaszkodni. A sofőr nem törődött az esettel, csak hajtott tovább. A lány végigsírta az útjuk hátralévő részét a nagymama ölében...
 
Üdv: mig8
61 Tovább

Kétórás szívás a buszvezető miatt

Mit tudsz tenni az éjszaka közepén, ha az utolsó éjszakai busz vezetője nem szeretné, hogy felszállj a buszra és továbbhajt? Vagy megvárod az első buszt, vagy taxizol. Egyik sem kellemes…

Tisztelt BKV!
 
Ma hajnalban (08.31.) a 02:37-kor a Városház térre érkező (Móricz Zsigmond Körtérről induló) 941-es éjszakai járatuk nem állt meg a megállóban, igaz három ember is várakozott ott. Ez tűrhetetlen! Mit csináljon a három ember ilyenkor? A következő megfelelő irányba menő járatuk már a reggeli buszok közül jön, majd két és fél órával később. Esetleg azt kéne megvárniuk? Vajon azért fizetik a bérletet, mert az őket figyelembe nem vevő sofőrök buszainak elsuhanó oldalát szeretnék nézni, vagy esetleg azért, mert szeretnének rajta utazni? Persze aztán mehettek haza taxival, igaz csak azért, mert valahogy nem volt kedvük 11-12 fokban kora hajnalban felcaplatni egy dombra... Legalább mostmár tudom, hogy mit kapok azért, hogy világéletemben tisztességesen megvettem a bérletet. A leírt szolgáltatást biztos nem!

Elég elgondolkodtató, hogy a következő bérletet érdemes-e megvennem, hiszen hozzá kell még számoljak olyan mellékköltségeket is, mint például a taxival hazajutás.
 
Felháborodott utasuk: Boros Miklós

31 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek