Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy buszvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv hatásairól megkérdeztünk már mindenkit, kivétel a változásokat jobban látó, BKV dolgozókat. Nem lenne teljes a kép, és nem lenne hiteles a blog, ha a BKV-s nem szólalhatna meg, ezért felkerestünk egy buszvezetőt, aki elsőként mesél nektek tapasztalatairól. A változások mellett megkérdeztük, mi a véleménye az elszabadult buszokról és az új vezérigazgatóról is.
- Kezdjük talán a legfontosabb kérdéssel: Mostanában sokat hallani az "Elszabadult egy BKV-busz" mondatot. Mi ennek az oka? Ennyi a műszaki hibás jármű?
A vezető nélküli "elszabadulás" és a vezetővel való "elszabadulás" két külön dolog lehet.
Vezető nélkül is lehet személyi mulasztás, de lehet, hogy műszaki hiba volt. Vannak olyan műszaki hibák, mint például a minap a Móricz Zsigmondon történt, amik hirtelen keletkeznek, sem vizsgálattal, sem jövendőmondással nem lehet kikövetkeztetni. Abban a balesetben csak a szabálytalan autósokon múlt, hogy nem történt haláleset. Ha például nincsenek ott az autók, a busz akár a körtéren is átmehetett volna. De ha a villamosról éppen akkor szállnak le az utasok, akkor is kétjegyű a halálos áldozatok száma.
Nem kívánok a kolléga felett pálcát törni, de annak ellenére, hogy az előzetes műszaki vizsgálat kimutatta, hogy valószínűleg műszaki hiba törént, igen nehéz dolga lehet. Az a helyzet, hogy a BKV áll szemben a buszvezetővel, hiszen a BKV azt mondja, jó a busz, a vezető szerint nem.
Ezért a buszt elszállították, az igazságügyi szakértő vizsgálatáig...a BKV telephelyére, az első sorba. Csak az nem nyúlhat hozzá, aki nem akar.
De mindezek ellenére kijelenthetem, hogy a buszvezető is ember, emberként viselkedik, és hibázhat is. Most, hogy a buszvezető megpróbálta üresbe tenni a sebváltót, de nem sikerült a motor erülküdése miatt, vagy inkább két kézzel fogta a kormányt, az az ő ügye. A műszaki hiba attól még műszaki hiba.
Az, hogy nem történt műszaki hiba, nálam fel sem merül. Ismerem a levegőgázos buszok tulajdonságait, és gyengeségeit (a szelepek viszonylagos koszolódása miatt a motor képes felpörögni, mivel a szelep beragad, mintha tövig nyomnám a gázt), és a kollégánkat is, hiszen én az ő szakszervezeti bizalmija is vagyok.
A BKV védi magát, buszvezetőjét sodorja veszélybe, csak hogy ő tiszta maradjon. Keményen kell dolgozni, hogy megvédjük az igazunkat. Mennyire kritikusak a busz műszaki paraméterei? Pótalkatrész nélkül...
- Sokak szerint a paraméterkönyv bevezetése elsietett volt, és szervezetlen. Neked erről mi a véleményed?
Paraméterkönyv változás minden évben van, csak nincs bejelentve. A paraméterkönyvet általában 1 évre adják. A változások elméletileg jók lennének, hiszen a járatok összehangolását, és az alacsonypadlós buszok szétszórását jelentené. Nem mellékes, hogy spórolni akarnak vele, de hogy hogyan... Ezt nem tudom elképzelni, pedig nagy képzelőerővel áldott meg a Jóisten.
Viszont, mivel ez elméleti paraméterkönyv, jó pár dolgot nem vettek számításba. Budapest túlzsúfolt, mindenhol dugók vannak. Nincs annyi működőképes (hibátlan) busz, amennyit járatnának, a különböző típusú buszoknak az eltérő menettulajdonságuk miatt más menetidővel bírnak, stb. Ez arra enged következtetni, hogy a paraméterkönyv összeállítók vagy nem értenek a gyakorlathoz, vagy nem járnak BKV-val. Vagy mindkettő. Esetleg ez nem is érdekli őket, ők megtették a magukét.
- A buszgarázsban ahol dolgozol milyen változások voltak? Selejteztek buszokat tőletek? A vonalakon, ahol dolgozol mi változott?
A Kelenföldi telephelyet sokban érintette a paraméterkönyv változás. Sok vonalat elvettek (5, 105, stb), sokat visszakaptunk (pl. 88) és továbbra is sokat adunk alvállalkozóval közösen (47-49V, a Budaörsi buszok, stb). Kaptunk buszokat más telephelyekről, hogy a kocsikiadást teljesíteni tudjuk. Selejtezésről nem tudok, mivel hoztak kocsikat. A donorok kevesebben vannak, de jó pár még ott szomorkodik.
A 8-ason és a 153-ason szoktam járni. A 8-as buszra alacsonypadlós buszok (3 db IK 412) kerültek, valamint a Március 15-e tér helyett a Kálvin térig járnak. A 153-as minden megállóban megáll, és nem minden busz alacsonypadlós. Ehhez az is hozzátarozik, hogy a változások miatt a 153-as +5 megállóban megáll, és nem kaptunk hozzá elég menetidőt. A 8-as dettó. Bedobtak minket a belvárosba, és kaptunk rá +2 percet a +3 megállóra. Szerencsére, amikor monitorozták (ellenőrizték, hogy milyen az új vonal kihasználtsága, menetideje, stb) ezt kiküszöbölték. Ám, mivel hogy a Kiskörút fel van túrva, a Hegyalja és a Törökbálinti út szintén, a késések állandóak. Amúgy a menetidőt tartani is lehetne.
- Mégis, egy pécsi, egy debreceni hogyan képzelje el most a BKV-t? Nagyobb lett a tömeg? Sűrűbben jártok? Több a pihenőd?
62 Tovább

Backdoor tájékoztatás

Nem kedves olvasó! A backdoor nem csak arról szól, hogy egy sértődött ember idegességében minden hülyeséget felír valahova, ami éppen eszébe jut, és amin más jókat nevet. A backdoor tájékoztatásra is tökéletes. A BKV-nál nagyot szorítottak a nadrágszíjon. Annyira nagyot, hogy az kleptomániás utasok által ellopott matricákat sem pótolják. A karbantartók kaptak egy alkoholos filcet, amivel szépen felírják a busz ajtaja fölé a tájékoztató szöveget. Takarékos, praktikus, és közvetlen!
 
45 Tovább

Nem kell zöld a budapestieknek

Aki a napokban a Móricz Zsigmond körtéren a 7-es megállójában várta a buszt, annak biztos feltűnt, hogy egy weboldal reklámozásának céljából kipingálták a pavilont, melynek aljára gyepet fektettek le. Nem tudom ki volt azaz elvetemült, aki bízott abban, hogy a betonra fektetett fű megmarad, főleg Budapesten. Hétvégén megnéztem, milyen állapotban van a hét elején még tiszta, szép pázsit.
A természet és a budapesti ember harca
24 Tovább

A hétvége bunkó parkolásai

Mint biciklis, és mint BKV utas mutatnám meg az olvasóknak az alábbi két képet. Az egyik szombaton, 17:30 körül készült a Boráros téren, a 23-as busz buszmegállójában (leszálló utasok számára). A Taxi4 dolgozói úgy gondolták, ők a környék királyai, ezért egymás mellé beállva elfoglalhatják a buszmegállót és a gyalogosátkelőt, mely sajnos a képen nem látszik. A 23-as busz természetesen nem tudott beállni a megállóba, ezért kénytelen volt az 54-es busz megállójába állni, ezzel feltartva a beálló 54-es buszt.

 


Aki BKV-zik valószínű próbált már biciklizni is a városban. A blogon mindig olvasom, hogy leszúrják az úton bicikliző embereket. Sajnos sokan nem gondolnak bele abba, hogy a bicikliseknek sem könnyű a bunkó autósok miatt. A 6-os villamos Budafoki úti megállója mellett van egy Szír élelmiszerbolt, melynek tulajdonosa, és vásárlói mindig a bicikliúton parkolnak. Egyszer nagyon felhúztam magam, és szóltam neki, hogy álljon odébb. Kiabált, majd lefényképeztem. Ketten idegeskedtünk utána, ugyanis autóval utánam jött, és a Petőfi hídnál elkezdett fenyegetni.

 

47 Tovább

Tömegkarambol Budapesten

Tömeges karambol történt kedd délután a főváros XI. kerületében, ahol egy BKV-busz nekihajtott több parkoló autónak. A balesetben ketten megsérültek.
 
A Móricz Zsigmond körtér Villányi úti buszfordulójánál egy 153-as jelzésű busz eddig ismeretlen okból hátulról nekihajtott egy várakozó taxinak, amelyet rátolt egy másik parkoló taxira - mondta Kis-Guczi Péter az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság sajtóügyeletese.
 
A busz továbbtolta a roncsokat az előttük parkoló kisteherautóba, azt pedig egy pénzszállító furgonba. A pénzszállító nekiment egy autónak, ami egy másik személyautóba nyomódott.
 
A balesetben a két taxisofőr sérült meg. Jelenleg a két taxi egymáson áll, a fönti járművet daruval fogják leemelni - mondta Kis-Guczi Péter.
 
A két ember könnyebben sérült meg, kórházba szállították őket megfigyelésre, közölte Kormos Endre, a Budapesti rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese. A rendőrök a forgalmat a Ménesi útra és a Bartók Béla útra terelik.
 
A BKV közleményben tudatta: az ügyben igazságügyi-műszaki szakértő bevonásával azonnali vizsgálatot rendeltek el. A részletekről a vizsgálat után adnak tájékoztatást.
 
(Index / MTI)
71 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek