Tisztelt BKV-figyelő!
A sok negatív történet mellett szeretnék megosztani egy pozitívat is, ami szombaton (aug. 30.)este 8 körül esett meg velem a 2V buszon.
Az eset úgy kezdődött, hogy megkérdeztem a sofőrt, hogy milyen útvonalon jár pontosan a busz, mivel viszonylag ritkán járok vele, nem mindegy, hol szállok le. A megállóban a busz mellett álldogáló sofőr nagyon kedvesen és barátságosan útbaigazított. Ez önmagában ha nem is teljesen megszokott, nem is rendkívüli, így ezt még nem írnám, meg, de az ideálisnál egy megállóval előbb szálltam le. A busz már elindult, de mivel a sofőr emlékezett az érdeklődésemre, mikor meglátott a busz mellett gyalogolni, kinyitotta az ajtót és szólt, hogy szálljak fel, mert érdemes menni még egyet.
Apró dolog, csúcsforgalomban nyilván nem működik, de nagyon jól esett, rögtön el is határoztam, hogy megírom. Köszönet érte még egyszer.
Jófej BKV-s a villamospótlón
Volán pótolja a 24-es villamost
A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra – egészen mostanig.
Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros – nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.
A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?
Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.
További képek:
Kétszer csukta oda a busz ajtaja
Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).
Tisztelt BKV-figyelő!
Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.
Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...
Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.
Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)
Andy
Levelet kaptam lájf!
Több mint egy éve csinálom a blogot, és eddig nem voltam jó véleménnyel a BKV ügyfélszolgálatáról. Sokszor kerestem meg őket, sokszor küldtek sablon leveleket, volt, hogy nem is válaszoltak. Blogon megjelent, de az ügyfélszolgálatnak tovább nem küldött észrevételekre eddig nem kaptunk reakciót. Bár a véleményemen nehéz változtatni, mégis pozitív változást vélek felfedezni.
Talán a BKV belátta, hogy az utasészrevételekkel foglalkozni kell, ki kell vizsgálni őket, még akkor is, ha csak egy blogon jelenik meg. Talán az új vezérigazgató szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az utasészrevételekre, ezért ez a hirtelen változás. Bár az is lehet, hogy én állok túl pozitívan a dologhoz. Mindenesetre: Pozitív változás, hogy az ellenőrök nyilatkozata alapján az utast nem hazugozták le, és felajánlották, hogy amennyiben álláspontjához ragaszkodik, tegyen feljelentést.
Tisztelt BKV Figyelő!
A BKV Figyelő blogon 2008. augusztus 29. 12.03 órakor megjelent "Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról" ügyben, a leírtak alapján, annak súlyosságára tekintettel vizsgálatot kezdeményeztünk.
Az éjszakai autóbusz vonalak ellenőrzését a Társasággal szerződésben álló biztonsági szolgálat munkavállalói végzik, ezért megkerestük az alkalmazásunkban álló cég vezetőjét, és az eset vizsgálatát kértük tőle. Az ügyben érintett munkavállalók jelentései összefoglalva a következőket tartalmazzák:
A 907-es autóbuszon ellenőrzés során a Hölgynek érvényes bérlete volt, a Férfi utas viszont jelezte, hogy diákbérlete van, mely nincs nála, ezért jegyet nem hajlandó venni. A biztonsági őrök ekkor kérték meg a Férfit, hogy az önkormányzati rendeletet, illetve az Utazási Feltételeket betartva vásároljon jegyet, vagy a járművet hagyja el a következő megállóban. A kérésnek nem tett eleget, így a járművezető a Bosnyák téri megállóhoz érve segítséget kért a diszpécsertől, aki utasította, hogy a Férfit szállítsák le a járműről.
Sajnáljuk a kialakult kellemetlen helyzetet. Tekintettel arra, hogy a blogon megjelent, illetve a cég munkavállalói által elmondottak jelentős mértékben eltérnek egymástól, ezért amennyiben Utasunk úgy véli, lehetősége van arra, hogy feljelentést tegyen az illetékes hatóságnál az általa kifogásolt nem megfelelő bánásmód miatt.
Társaságunk elítéli minden utasokkal szemben tanúsított agresszív megnyilvánulást, ezért kértük a biztonsági cég vezetőjét, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében oktatásaik alkalmával hívják fel a figyelmet a konfliktus helyzetek megfelelő kezelésére, az utasokkal szembeni előzékeny magatartás fontosságára, figyelembe véve a szabályok betartását és betartatását.
Budapest, 2008. szeptember 5.
Üdvözlettel: BKV Zrt.
Csoda a 93-as buszon
Nem csak turistákkal kiabáló forgalmisták és turistákat rendszeresen lehúzó ellenőrök vannak, hanem normális, angolul beszélő buszvezetők is. Ági találkozott is eggyel:
Kedves BKV-figyelő!
2008.08.28 18:04-kor Ferihegy 1-ről induló 93-as buszon meglepő dolgot tapasztaltam. A buszvezető segítőkészen és angolul válaszolt a turisták kérdéseire. Nem állítom, hogy tökéletesen beszélt angolul, de azt meg tudta mondani, hogy mennyibe kerül a jegy, illetve, hogy inkább menjenek inkább a 200-as busszal, mert az gyorsabb. Tapasztalatom szerint az idősebbek (egy középkorú buszvezető volt) sokkal bátortalanabbak, mikor kevés nyelvtudást kell használni, de ő legalább megpróbálta és sikerült is elmondania a lényeget.
Azért örül az ember, amikor azt látja, hogy valami pozitív változás is van a BKV-nál. Gondolom, a BKV a 200-ra próbál olyan buszvezetőt tenni, aki tud angolul, és úgy látszik a 93-ról sem feledkeztek el.
Ági
Utolsó kommentek