Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Így spórol a BKV

A BKV több járatot is azért akart megszüntetni, mert párhuzamosan közlekedik egy másik járattal. Olvasónk arra lett figyelmes, hogy az átszervezések után a 257-es és a 64-es busz, melyeknek több közös megállójuk is van, ugyan akkor indulnak. Én a forgalomszervezéshez nem nagyon értek, aki tudja mi értelme van egyszerre elindítani két, szinte azonos járatot, az írja meg.


Kedves BKV-figyelő!

 

Tegnap (2008.08.22.) volt szerencsém Pesthidegkúton járni, a hűvösvölgyi buszvégállomáson készítettem a mellékelt képet.

 

Aki gyakran utazik a 64-es illetve 257-es viszonylaton, az tudhatja, hogy e két buszjáratnak van egy közös szakasza, nem is rövid, egészen pontosan 8 megálló a végállomástól a solymári elágazásig. Ennek tudtában nem értem, miért kell a két buszt egyszerre indítani. Az új menetrendből (64-es busz, 257-es busz) kiderül, hogy nem csupán "szerencsém" volt, hogy ezt a képet le tudtam kapni: a buszok hétköznap délután 2 és 6 óra között mindig egyszerre indulnak. Miért van az, hogy aki lekési a buszt, annak 12 percet kell várnia (ráadásul hétköznap)? Nem lenne egyszerűbb, ha felváltva indítanák a buszokat, és akkor legrosszabb esetben is csak 6 percet kellene várni? Miért nem tudják a BKV-nál a buszok indulását ily módon összehangolni? Rejtély. Gondolom erre a BKV-nál se tudnának ésszerű magyarázatot adni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amikor visszafele jöttem, a gyors 56-os busz minden egyes megálláskor lefulladt. Persze elképzelhető, hogy mivel az 56-os villamost csuklós buszokkal pótolják, járműhiány miatt a régebbi, rosszabb állapotú buszokat állították itt hadirendbe (egy régi csuklós Ikarusról van szó).

 

Üdv: Fizikazseni

29 Tovább

Emberéletekkel játszik az agresszív trolivezető

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Az alábbi bejelentést szeretném tenni Önök felé:

Helyszín: Budapest, Király utca

Időpont: 2008.08.18. 19:05

A fent nevezett időpontban a 955-ös számú 78-as trolibusz (a hely, az idő és ezen adatok birtokában szerintem nem lesz nehéz a vezető azonosítása!) vezetője megállt a Király utca és a Teréz krt./Erzsébet krt. kereszteződésében lévő megállóban. Ez a jobb oldali sáv, ami utána jobbra kanyarodik, rá az Erzsébet krt.-ra. Nem kívánok abba belemenni, hogy szerintem rossz helyen van a megálló (mint a történetből kitűnik: roppantul megnehezíti a buszvezetők dolgát a forgalomba való visszasorolás tekintetében), mert ezt nem az én tisztem eldönteni. A trolibusz vezetője miután letette és felvette az utasokat ahelyett hogy mögém (tudniillik a forgalomban én mint személygépjármű-vezető vettem részt) próbálna indexelve besorolni, beáll mellém a piros lámpához mintha jobbra akarna kanyarodni. Persze tudtam hogy a troli is jön(ne) tovább a király utcából, de ugye a két sávból csak 1 megy tovább a Király utca felé: a bal oldali, ahol én álltam. Gondoltam egy személygépjármű jobban gyorsul és energikusabb mint egy troli, tévednem kellett. Indulásunk után a trolibusz vezetője agresszívan rántotta be elém a kormányt, és csak az éberségemnek és előzékenységemnek köszönhető, hogy nem történt baleset. Gondoltam erősebb, nagyobb, több utasért felel mint én, hagyom hadd menjen! A vezető (általam látott) agresszív hozzáállását, vezetési stílusát tehát már itt megtapasztalhattam.

Emiatt azonban nem ragadtam volna billentyűzetet és írtam volna Önöknek (bár eddig is kerülendő a magatartása!).

Amit ez után tapasztaltam, én még nem láttam... Továbbmenvén a Király utcában közvetlenül a trolibusz mögött, beértünk egy autót és kisteherautót, mely kb. 50-el ment (ugye jól tudom még, ennyi a megengedett a Király utcában...?). A trolibusz vezetője megunván ezt a "szötymörgést" (esküszöm én ilyet még nem láttam... de ezt már mondtam), index ki balra és előzi a két autót. Ez még alapvetően nem is lett volna "baj" (úgy egy 70es tempónál), ha nem jöttek volna szembe... EZT A TROLIBUSZ VEZETŐJE MÁR AZ ELŐZÉS MEGKEZDÉSÉNEK PILLANATÁBAN LÁTNIA KELLETT!!!! Először én nem is láttam miért indexel balra a trolibusz (gondoltam szabálytalanul állnak a sávjában, de ugye NEM...!), aztán megláttam hogy előzésbe kezd, aztán megláttam azt is hogy jönnek szembe. Felkészültem a legrosszabbra is és sajnos elkerülhetetlennek látszott a tragédia! A szembejövő autósnak az volt a szerencséje hogy volt egy kis keresztutca balra (neki jobbra) ahová be tudott húzódni a parkoló autók között... Ha nincs ez a lehetősége konkrétan frontálisan ütközik egy cirka 70-el előző trolibusszal... Az esetre tanúm van és gondolom a szembejövő autós is tudna tanúskodni, a kisteherautó vezetője, és a másik autós is akit előzött... Ezen autók rendszámát sajnos nem tudtam felírni, a trolibuszét is csak azért mert utána mentem, mondván ez nem maradhat következmény nélkül!

Erre (XY@gmail.com) címre várom MIELŐBBI válaszukat, visszajelzésüket, miszerint az ügyben nyomozást kezdtek és a troli busz vezetőjét megrovásban és büntetésben részesítik. SAJNOS (!) nem én döntöm el mi lesz a büntetése, de én azonnali elbocsátást, fizetésmegvonást és azonnali engedély (PÁV és jogosítvány) bevonást tartanék elfogadhatónak. Túlzó lenne? Nem hinném. Az a busz vezetője csak az ő buszán kb. 30-50 ember életéért felelős. Plusz a szembejövő autó vezetőjéért. Aki ezt nem képes felfogni és ilyen (még személyautóval is kamikáze, nemhogy egy busszal!) elmeroggyant manőverbe kezd azt ennél kisebb büntetéssel súlytani nem lehet! Kiváló agyagedény készítő lesz az úriemberből, de buszvezető az ilyenből SOHA TÖBBÉ NE LEGYEN!

Példamutatást és elrettentő példa teremtést várok Önöktől ellenkező esetben lesz folytatása az ügynek, a média bevonásával. Mutassák meg, hogy pszichopata, ön- és közveszélyes alkalmazottak milyen sorsot érdemelnek. Mutassák meg a többi alkalmazottjuknak milyen magatartást NEM TŰRNEK tőlük! Ezek helyére biztos vagyok hogy könnyen, sokkal alkalmasabb személyeket tudnak felvenni, akik hálásak lesznek hogy Önöknél dolgozhatnak!

Bízva mielőbbi válaszukban: G.

82 Tovább

A Paraméterkönyv hatása (Élő)

A Paraméterkönyv életbelépése óta ma közlekedtem először BKV-n. Bár nem akartam, ma letettem a biciklit, hogy le tudjam nektek írni tapasztalataimat, egy többször frissülő postban. Hátamra veszem a laptopot és az internetet, és Budapest belvárosából postolok nektek. Megnézem milyen a tömött 7-es buszon utazni, milyenek az átszállási lehetőségek. Amíg beérek a városba, olvassátok el az eddigi tapasztalataim.

Összefoglaló (20.11)

Próbáltam ma úgy bemenni a belvárosba, hogy a legsűrűbben használt járatokat veszem igénybe (4-6, 7-es, metrók). Kíváncsi voltam, hogy ezeken a vonalakon a délutáni csúcsban érezhető-e a P.könyv bevezetése. kíváncsi voltam, többet kell-e várnom, többen lesznek-e?

Összességében azt kell mondanom, hogy az átszámozáson kívül semmit nem vettem észre a paraméterkönyvből. Ugyan annyit vártam, ugyan úgy nyomorogtam, és ugyan annyi idő alatt jártam be az utat, mint néhány napja.

"Várjuk" a P.könyv második felvonását.

Lézeng néhány ember a metrón (18:50)

Az előző bejelentkezéskor elfelejtettem megemlíteni, hogy metróztam is. A tömeg ugyan akkora volt, az állomásokon a szokásos embertömeg várakozott. Volt olyan állomás, ahol csak 1-2 ember lézengett.

Kérdéseimmel nem voltam sikeres (19.09)

A Széna téren várakozó embereknek feltettem néhány kérdést a P.könyvről. A vélemények megoszlottak. Volt akinek tetszett, volt aki nem tapasztalt senkit, és többen is azt mondták, hogy többet kell várakozniuk. Egy olyan utas volt aki elküldött, hogy hozzak egy pótlóbuszt, mert menne haza.

Nem megyek a Nyugatihoz (18.51)

Nem mentem a Nyugatihoz, mert nem jár a 4-es 6-os, csak a Blaha és a Móricz/Fehérvári között. Helyette eljöttem a Moszkvára, és a Széna térre, ahol anyázó emberek várják a villamost.

A Moszkván a hangos utastájékoztatásra 5-öst adok. Egy nő folyamatosan bemondja, hogy nem jár a villamos, pótlóbuszok szervezése folyamatban van.

Mint egy kis programfüzet…

…úgy válogatok a jobbnál jobb járatok közül a BKV kiadványából. Olyan ez, mint egy fesztiválon a programfüzet. Térkép, magyarázat, programok. Irány a Nyugati!

Sok jó ember, kis helyen is elfér (18:23)

Ha gyorsan szeretném leírni a tapasztalataimat, azt írnám, hogy nyomorogtam. Nyomorogtam a 7-esen, nyomorogtam a 4-esen, mindenhol. A 4-es 6-os villamos minkét irányban tömött volt, pedig szinte percenként jár. A hetes buszon volt egy kis hely, de nem ment a klíma. Meg lehetett dögleni. Nem a Paraméterkönyv hibája. Sokan vagyunk, sokan akarunk közlekedni. (Továbbra is metrót akarunk a 4-es 6-os helyett! :))

Megközelítem a Blahát (most valamikor)

Most még a Astoriánál vagyok, hamarosan megközelítem a Balhát. Az ott szerzett élményeit csak később írom meg, nem szeretnék ott menőzni, hamar eltűnne a laptop a kezemből. Ha túlélem, még jelentkezem! :)

/Aki épp arra jár, és kifaggatom, az legyen udvarias, válaszoljon minden kérdésemre :)/

Húsz éve várta a buszt (17:valahány)

A Móriczon egy fiatal srác vágott közbe, mikor a tájékoztatót osztó ellenőrrel beszéltem. Pozitívan beszélt a változásokról, végre egy busszal el tud jönni a belvárosba (?) Nagytétényből. A tájékoztatóból nem derül ki, melyik buszra gondolt. Sajnos idő előtt elment a busszal.

38 Tovább

80 ember maradt le az éjszakai buszról

Nem szeretnék nyalni a Vekének, de mióta felvetették, hogy át kellene szervezni az éjszakai közlekedést, csak pozitív irányba fejlődött a hálózat. Két olvasói észrevételt osztok most meg veletek, melyek már régebben érkeztek, de sajnos annyi levelet kapok, hogy nem tudok az összesnek külön postod adni.

Az üres szolgálati járatokat felváltották a tömött, utasokkal teli járatok, melyek kb. háromszor több utasforgalmat bonyolítanak le, mint régen. A kihasznált járatok egyik hátulütője, hogy a buszok néha annyira tömöttek, hogy többen lemaradnak. Erre panaszkodik egyik olvasónk:

Szia Figyelő!

Mivel a napokban azt hallottam a TV-ben, hogy a BKV-nak az is célja a mostani Paraméterkönyvvel, hogy egyik járaton, se útvonalon ne legyen magasabb a kihasználtság, mint 90%, -tehát ne legyen utaslemaradás- azért ennek ellensúlyozására, gondoltam megosztom mit éltem át szombat éjjel.

A 923-as Dél-pest és Békásmegyer között közlekedik érintve végig a Nagykörutat, hatvanhat megállóval. Követési ideje minden éjjel 30 (!) perc. 2008.08.09.-én éjjel 0:19 percre volt kiírva a busz érkezése a Jászai Mari térhez (Vígszínháznál). A busz időben meg is érkezett,-addig elment három 906-os-csak az volt a bibi, hogy a busz annyira tömött volt, hogy a 2. ajtótól úgy kellett elrohannom az utolsóhoz, hogy felpréseljem magam a lépcsőre...néhány utas ezt már nem tudta megtenni, mert nem jutott hely ahova fel/bepréselődjenek. Zárójelben jegyezném meg, hogy a Jászaitól a békásmegyeri végállomás még nagyon-nagyon messze van.

Margitszigeti megállóban szintén, olyan 3-5 maradtak le, ez az előző megállóval együtt már olyan 10 utas lehetett. A busz 30 (!) percenként közlekedik...tehát, ha nem férsz fel, az nagyon durva. A Margit-híd, budai hídfőjénél, nem kevesebb, mint 50-en(!) akartak felszállni. Ötvenen! Iszonyú tömeg volt. Mint nappal a 7-es megállójában a Blahánál.... Mondanom se kellett, hogy megkezdődött a közelharc, a k...va anyázás, a busz rugdosása, embertelen volt. Sokan meg se kísérelték a felszállást, reménytelen volt. Ha 50 utas nem maradt ott, akkor egy sem!

Császár-Komjádi uszodánál 3-an vártak, de ők sem fértek fel. Én a Zsigmond térnél leverekedtem magam, de az a 6 fiatalember még a lábát sem tudta föltenni a busz lépcsőjére, annyian voltak. Üvöltöztek, k....va anyáztak, busz rugdosása, köpködése, k...va békávézás, teljesen megértem őket, hiszen ez a busz nagyon hosszú útvonalat jár be és Budapest legnagyobb lakótelepét (Békásmegyer) köti össze a várossal. A busz orra és hátulja szinte súrolta a kerekeket, elinduláskor láttam, ahogy koromfekete füstöt okád ki magából. Megbecsülni se merem mennyien nyomorogtunk a buszon.

Miért nem lehet legalább péntek és szombati éjjeleken sűríteni a járatot 15 perces követésre vagy betétjáratot indítani a Boráros tér és Békásmegyer között minden óra 15-kor és 45-kor? Ezalatt az 5 megálló alatt, ha 70-80 ember nem maradt le, akkor egy sem. 30 perces követés, az élet bizonyítja, nagyon sok!


Második publikált levelünk egy pozitív észrevétel. Gyors, átszállási lehetőséget biztosít, és még gyalogolni sem kell:

98 Tovább

Veréssel fenyegetett a bunkó BKV-s

RQ olvasónk akciófilmbe illő jelenetnek volt részese tegnap a Soroksári úton. Nyugodtan indult el a lámpánál, mely pirosról zöldre váltott. Pislantott egyet, majd megjelent mellette egy csuklós Ikarus, mely előbb még 4 sávval odább állt a megállóban. BKV-s barátunk megpróbálta megelőzni az álló kocsisort, és az útjában álló autót beszorította a tengely és a csukló közé. Anyázás, köcsögözés és feljelentés alant.

Kedves BKV-figyelő!

Nagyon felcsavarta az agyam egy buszvezető állat. Verekedés csak azért nem lett belőle, mert míg a kocsimon ott a céges matrica, addig a cég renoméjának megfelelően kell viselkedni, szóval semmi anyázás, semmi verekedés. Persze a BKV-nál ez se számít!

Alant csatolom a jegyzőkönyv másolatát, amit a BKV-nál kaptam (nevem, címem kivettem, bár már nem ott lakom, de a postát megkapom) persze ha igényt tartasz arra, akkor átküldöm azt is! Mivel nem mindenki fogja tudni kibogarászni a gyöngybetűim, így a dolog dióhéjban:

Soroksár út, Boráros felől Pesterzsébet irányában, van egy lámpasor közvetlen a Lágymányosi híd után, a villamos végállomásnál, a buszmegállónál. Itt csak gyalogos forgalom van. Na én pont nem itt álltam, hanem a következő lámpasornál a legbelső sávban (mert 50 méterre onnan lehet balra kanyarodni a Koppány utcába) 2. autóként. Bambulok ezerrel, látom, vált a lámpa elindulok. Fél másodperc múlva azt veszem észre, hogy egy "fal" jön jobbról és szorít le minket az előttem levővel!

Neki volt még akkor mázlija, hogy padlógáz és tovább, viszont én odaszorultam a busz B-tengelye és a csukló közé. Hiába dudáltam semmi. Csak tolt át a szembejövő sávba minden lassítás nélkül ezerrel. Seggfej barátunk elindult a buszmegállóból ezerrel, hogy majd 4 sávon keresztül megelőzi a várakozók sorát, csak hát persze a BKV-busz nem Ferrari! Persze egy ilyen agresszív seggfejjel mégcsakaz... megelőzöm szépen megállítom (nem-nemsatu, mert bármekkora kretén is a sofőr a 12 tonnának megvan a tehetetlensége... szal mégiscsak meg kell állni vele), aztán megkérdeztem tőle, hogy mégis hogy an gondolta ez? "Mennyé má te köcsög :o)" közben kollegája bőszen telefonál mellőle és közben már 2-en csinálják a feszkót. Megkérdezem még egyszer, hogy ez "mégis mi a fasz volt!?" "mennyé má köcsög, mert megverlek" és már száll is ki a buszból. Sajnos nem álltam le vele brusztolni, mivel céges a kocsi, így valaki csak azt látja, hogy osztom a BKV-st, még nekem lehet belőle gondom a cégnél.

45 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek