Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Éjszakai járatokat is ritkítanak?

Olvasónk éjszaka szeretett volna BKV-val közlekedni, de nem sikerült neki. Egy a megállóban ácsorgó türelmes embertől megtudta, hogy az a busz amire vár, egy ideje nem jár, majd jön a 30 perc múlva következő. Olvasónk ebbe nem törődött bele, és utánajárt. A BKV szervezettségétől kapta az első, majd az utolsó pofont is. Aki tud még ilyenről, az írja meg! Hol vezették már be a titkos paraméterkönyvet?

Tisztelt BKV Zrt!

Ma, azaz június 28-án szombat hajnalban kb 1:14kor értem Rákoskeresztúr városközpontba a 921-es éjszakai járattal. Mivel a busz pont abban a megállóban áll meg, mint a 998-as járat (amivel tovább szerettem volna menni), ezért vártam. Vártam egészen 1:25ig arra a buszra, aminek 1:17kor kellett volna indulnia. Mivel eddigre elment vagy 2 busz (egyik az Elág felé keletre, másik vissza Buda felé), ezért átmentem a másik megállóhoz (a Ferihegyi útihoz), ahol egy másik utas azt a tájékoztatást adta, h az 1:17es busz nem jár, már télen sem járt (mondjuk azt nem értem, hogy miért nem tett panaszt) , és így most sem fog, gyaloglok vagy várok kb. 30 percet.

Nem hagytam annyiban, ezért bementem a Rkeresztúr vk-ban lévő forgalmi irodába, ahol a bent lévő 1 szem úr azt a tájékoztatást adta, h őt 2 napra helyezték át ide, egyébként Óbudán vezet és nem tud semmit. Mondom oké, akkor keresek egy másik buszvezetőt, hátha megmondja, hol a buszom. Találtam is egyet, aki szerint a busz 1:06kor van Cinkota garázsnál, és csak 1:47re ér a vk-ba (tehát 1 járat kimarad). Mondom oké, akkor felhívnám a bkv diszpécserközpontot a söfőr tájékoztatása alapján (0680203734), de ezt ugye nem lehet mobilról hívni (akkor mi értelme van? erre a söfőr is csak a vállát vonogatta). Mondom jó, semmi baj, akkor a garázst (06205885000), de itt meg nemes egyszerűséggel kinyomták a telefont.

Bár nekem nem okozott problémát, hogy felsétáljak 25 percet, de azért megkérdezném, hogy hol voltaz 1:17-es 998-as járat, miért nem várt meg, vagy miért nem járt egyáltalán??? Felháborítónak tartom, hogy a külső kerületeket ilyen formán elhanyagolják, amikor eddig mindig vettem érvényes bérletet (lehet hogy ezentúl nem kéne?).

Ha nagyon szigorúan nézném, akkor ez szerződésszegésnek számítana (hibás teljesítés - 1959. évi IV trv. 305.§), és követelhetném a törvény szerinti jogkövetkezményeket. De ehelyett csak a következőkre szeretnék választ kapni: - hol volt az 1:17es 998-as busz, miért nem várt/járt? - fog járni a jövőben? - egy szimpla bocsánatkérést szeretnék kapni, hogy a jövőben nem fog többet előfordulni ez az eset

Várom szíves, mielőbbi válaszukat: Kocsis Domokos

28 Tovább

Lerészegezte az ájult utast

Nekem annak idején megtanították, hogy aki a földön fekszik, ahhoz oda kell menni. Távolról senkiről nem lehet megállapítani, hogy részeg, vagy beteg. A 86-os busz vezetője csak annyit mondott a melegtől összeesett fiatalra: "Biztos részeg"!

Tegnap 2008.07.03,-án olyan 17 óra körül utaztam az FKU-9?? -es számú 86-os Volvo buszon Óbuda, Bogdáni út felé. Elhagytuk a Nagyszombat utcai megállót, éppen az Amfiteátrumnál tartottunk, amikor egy nő felkiáltott, hogy:" -Egy ember rosszul lett! Nyomják meg a vészcsengőt! Nyomják meg a vészcsengőt!"

Én a második ajtónál álltam az eset a csukló mögötti részen történt, így akkor még nem láttam kiről van szó, csak hallottam egy puffanást a padlóra, ekkor tudtam, hogy nagy baj van. Egy női utastársammal együtt rögtön megnyomtuk a vészcsengőt. Az érdekes és bicskanyitogató rész innen jön.

A vezető olyan kényelmes landolásban és lassan állt meg, mintha nem emberélet forogna kockán a csengőt folyamatosan hallotta. Miután megálltunk tovább ült a helyén, mintha nem lenne semmi baj. A mikorofonba bele se szólt, csak ült tovább a helyén és várt...és várt...és várt. Ekkor eldurrant az agyam, mert sugárzott a passzivitás a vezetőről, hiszen én pont láttam őt.

Elüvöltöttem magam, hogy: "Egy utas rosszul van!" (Mintha ez nem lett volna nyilvánvaló, hiszen először egy hölgy kiabált, aztán mi nyomtuk meg a vészcsengőt, tehát a vezető már tudta, hogy nem véletlenül nyomta meg valaki a gombot).

A válasz ez volt, egy teljesen érdektelen ember szájából "-Azt én tudom, de akkor most mit csináljak?" - "Talán kikellene mászni a vezetőfülkéből és kinyitni az ajtókat, hogy kapjon levegőt!"- üvöltöttem.  A válasz ez volt: "-Ez nem úgy működik!" Mondtam neki, hogy: "Vagy kinyitja az ajtókat és hátramegy megnézni az embert, vagy a kulcslyukon szedem ki!!!

Ekkor már orvosért kiabáltak azok akik a rosszullétes körül voltak. Elkezdődött a buszon a nyüzsgés, voltak olyan utasok, akik hátra kezdted furakodni, hogy segítsenek. A "csoda" megtörtént: Kinyíltak az ajtók a vezető hátrament. Ilyen közjáték és harc kellett ahhoz, hogy egy ájult emberhez egyáltalán odamenjen a vezető vagy hogy egyáltalán kinyissa az ajtókat, hogy kapjon levegőt a beteg, a 33 fokban.

Kiderült, hogy a légkondis (!) buszon egy 14-16 éves srác egyszerűen összecsuklott a melegben. Adtak neki vizet az utasok, mentőt nem kellett hívni, de a vezető azért hozzátette: "Biztos részeg"!

Elmondanám, hogy ezután a vezetőt majdnem az utasok lincselték meg.

K.

93 Tovább

Fű alatt ritkít a BKV?

Nem minden BKV utas hülye, még akkor sem, ha a BKV azt hiszi. Balázs sem hülye, mert egyből rájött, hogy az általa használt járattal valami nincs rendben. A drasztikus járatritkítást fű alatt végzi a BKV?

Szia BKV-figyelő!
 
A drasztikus tervezett járatritkítást ugyan sikerült megakadályoznia a civileknek és az utasoknak, de azért a BKV önhatalmúlag mindent elkövet, hogy valahogy sutyiban csökkentse a szolgáltatás mértékét.

2008 június 30.-án szombaton délután fél három és három óra között érkeztem az Örs vezér térre, hogy hazautazzam a 85-ös buszjárattal. Naponta utazom ezen a járaton, így a menetrenddel is tisztában vagyok, de akinek kétsége támad, itt megnézheti : http://www.bkv.hu/busz/85vissza.html

Jól látható, hogy szombati napon 10 percenkénti követés van, és az is látható, hogy milyen leosztásban indulnak PAPÍRON a buszok. A fent említett napon a cég azonban úgy gondolta, hogy elégséges, ha 12 percenként indul a busz, az óránkénti 6 indulásból csak 5 lett.


Első hallásra nem tűnik soknak. Ezzel a cselekedettel sikeresen elérte a CÉG, hogy szombat délután, amikor amúgy is kevesebben utaznak, olyan zsúfoltságot teremtett, mintha egy hétköznap reggeli csúcsban lennénk. Sajnálattal tapasztaltam, hogy hétköznap reggeli 8-9 perc helyett is inkább 10-12 percezés van. :(


Most pedig jöjjenek az egyebek.

1. Sajnos a BKV-nak a rendszerváltás óta eltelt 19 év alatt sem sikerült az új forgalmi igényeket figyelembe vennie a csúcsidei közlekedés kialakításakor. Már megszűntek a gyárak és a reggel 8-ra jár dolgozni mindenki idők. Ma, amikor a kereskedelmi egységek általában 10 órakor nyitnak, és már nagyon sokan dolgoznak ezen szektorban, még mindig ott tartunk, hogy a csúcsidő a BKV-nál reggel fél 9-körül véget ér. Ugyanez a helyzet délután is, ha a fent említett szektor nyitvatartási idejét megnézzük, látható, hogy általánosságban 18 óráig tartanak nyitva az üzletek. A délutáni csúcsidő a BKV-nál 18:30-kor ér véget.

2. Szintén egy kis Örs vezér tere, avagy az indulási időt kijelző a jó játéka a hülyegyerekeknek. Alapból tudjuk, hogy nem igazán szokás a BKV-nak ezen eszköz megfelelő és folyamatos működtetése. De amikor működik akkor is játszanak vele a kedves alkalmazottak, és itt megint tetten érhető egy kisebbfajta járatritkítás. A visszaszámláló, ahogy eléri az 59 másodpercet, hirtelen visszaáll 1 percre, majd elkezd visszaszámolni 59 másodpercről ez még rendben is van, de az 50 mp-t még el sem éri, amikor visszavált 2 percre!, ilyenkor ritkább esetben fél perc múlva már 59 mp-től számol vissza, de nagyobbrészt nem ez történik. Arról nem is beszélve, amikor a kezelők kiírnak rá valamit, majd 3 perc múlva még mindig ugyanaz a szám van ott, és onnan számol vissza.

3. Nem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de a 85-ös valami büntetőjárat lehet, ahová a leglassabb legbénább jvezeket teszik, tisztelet a kivételeknek! Már régebben észrevettem, hogy ezen járat sofőrei egy igen érdekes játékot játszanak (vagy esetleg színvakok, csak akkor hogyan alkalmazhatják őket?) még pedig az, hogy ha zöld közlekedési lámpát látnak, már jó 100-200 méterrel előbb lassítanak, hogy még véletlenül se menjenek át azon a zöldön. (semmilyen akadálya nem lenne, csak nem kellene 35-40km/h-ról 10-re lassítani ideje korán, amúgy sem szokásuk 40-nél többel menni sehol sem :( )

4. Edzettebbek tudják, hogy a már említett ominózus 85-ös járat Örs vezér téri végállomási megállójába nem a megálló elejét jelző táblához kell állni, mert a járművezetők, 3-5 méterrel hátrébb állnak meg, ami érthető, de akkor tessék a táblát is hátrébb tenni. Erre sem képes a CÉG.

5. Ezt sem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de pl . a 85-ös járaton a következő jármű az indulási idő előtt 10-20 másodperccel, vagy indulási idő után áll be a felszállóhelyre, mert a tárolón fontosabb a beszélgetés a kollegákkal. :(

üdvözlettel:
Balázs (bérletszám : 293607)

126 Tovább

Bréking Nyúz: Baleset Újbudán

Már akkor sejtettem, hogy nagy baleset van, amikor az Etele téren tájékoztattak, hogy a 19-es villamos nem közlekedik, helyette 47-49V jár, amire 20 percet kell várni. Várakozás után megérkezett a 47-49V, amellyel a Tétényi útig tudtam csak menni, mert a Tétényi úttól egészen a Kosztolányiig buszok és autók álltak.

Aki okos volt, velem együtt lesétálta ezt a kis szakaszt (Móriczig mentem) és nem ült a buszon (7-es, gyors 7-es, 173-as, 73-as, 233E, stb) 30-34 percet, míg a busz átvergődött a dugón. Nem tudom, mostanra helyreállt-e a rend, mindenki tájékozódjon, ha arra indul. A soha nem látott busz-feltorlódást képeken megnézhetitek:

 

22 Tovább

Tolmácsok az ellenőrök mellett

Mint tudjuk, a BKV Zrt.-nek annyi pénze van, hogy kiállhatnának az Akácfa utcába, és két kézzel szórhatnák a húszezreseket. Ezt a legjobban az bizonyítja, hogy ellenőrök mellé vesznek fel tolmácsokat "jópénzért". Az elképzelés jó, mert az angolul és németül hülye ellenőröknek így van esélyük, de miért kell egy feladatot két embernek ellátnia? Miért nem vesznek fel egy buszba három buszvezetőt? Egyik ajtót nyit, másik figyeli a tükröt, harmadik meg vezet. Vajon kinek lett megint tele a zsebe?

A BKV-figyelőnek korábban már nyilatkozó ellenőr jelenti:

Nem tudom így, egy nap után értékelni a dolgot, beszámolni róla viszont kötelességemnek érzem. A BKV Zrt nyári diákmunka formájában tolmácsokat vett fel az ellenőrök mellé július 1.-jétől. A tolmácsokat a metró kijárati ellenőrzéseknél vetik be, és azokon a járatokon, ahol nagy a valószínűsége a turisták felbukkanásának. A két európai nyelv ismerete volt a válogatás egyetlen szempontja, mint azaz egyik tolmácsunkkal való beszélgetéséből kiderült. A dolog negatívumai: A tolmácsok nem kaptak munkavédelmi oktatást, e nélkül pedig szerintem bármi történhet velük, hisz „a közlekedés veszélyes üzem”; továbbá a nyelvismeret mellé nem kaptak még csak gyorstalpalóban sem kiképzést a szakszavakból.

 

A tolmács (lehúzni nem akarom, nem az ő hibája, hogy a cég ennyire hanyagul áll a kérdéshez) egyik általa beszélt nyelven sem tudta, hogy hangzik az, hogy pótdíjköteles. Ráadásul egész nap nem volt szükség a segítségére, ami a pletykák szerint még a jobbik eset. Volt állítólag ugyanis olyan, hogy a tolmács a külföldieket csak leszállítani tudta, ami ha igaz, ma már nem kell a jegyellenőrök kísérgetésével töltenie a napját. Nem ezért lett felvéve, ezt fogja a vezetőség mondani, a szemszögükből jogosan.


És most jön az értetlenkedés: a Jegy- és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vezetője, Tóth „arányostestierő” Sándor tudhatná a legjobban, hogy mennyire nevetséges látszatintézkedés ez így. Szegény tolmács, egyedül egy Combinon, ahol sokszor mi is csak sejtjük, hol vannak a kollégáink, hogy lesz képes az 50 méteres járműben egyszerre minden intézkedő ellenőrrel együttműködni? És ezt a munkát, amit velük végeztetnek, kézenfekvőbb lenne, ha magukkal az ellenőrökkel oldatná meg: Nyelvtanfolyamok. Nyelvvizsgapótlék.

25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek