Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Te csicskag*ci”

Már megijedtem, hogy az orrbetöréses eset óta a BKV gatyába rázta a DI-SEC őreit, mert sokkal kevesebb levelet kapok ebben a témában. Változás lehet hogy van, de még mindig vannak, akik inzultálhatják az utasokat:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Nemrég történt, hogy elmentem néhány barátommal iszogatni, a kicsinyítő képzőt sem véletlen alkalmazon, hiszen nem vagyok nagy piás, vagy részeges típus. Szám szerint 3db 5 cl-es whiskeyt ittam az este során, meg kólát hozzá, és ennyitől nekem még csak a járásom sem változik meg. A legendás, általam gyűlölt 950es éjszakai járathoz mentem, hogy hazajussak, és a Ferenc körúti, transzvesztita bár előtti megállóban várakoztam. Hamarosan odajött hozzám egy nagy darab, barna hajú barnaszemű (és itt most, mint kisebbségvédelmet tisztelő európai állampolgár, a személyleírást abba is hagynám), nagy darab, rossz arcú, ijesztő férfi, majd elkezdett inzultálni, hogy tudtam e, hogy ittas személyt nem engednek fel a buszra (valószínüleg igen, whiskey szagom volt), és hogy vigyázzak magamra, stb. Ekkor megmutattam neki a bérletem (a busz egyébként még sehol nem volt), majd jött a szokásos szórakozás, hatalmaskodás, hogy jaj ő még nem nézi meg, majd amikor szállok fel, már hogy ha felenged, ezt még meggondolja. Nem sokkal később a csicskag*ci jelzővel illetett. Amikor a busz beérkezett, akkor közölte, hogy nagy szerencsém van, mert most az egyszer felenged, megnézte a bérletemet, majd hazautazhattam a már-már roncs állapotú, szerencsétlen Ikarus 435-ös fedélzetén.

 

Miért van az, hogy félni, rettegni kell az ellenőröktől és a biztonsági őröktől? Miért hatalmaskodhatnak? Pontosan úgy érzem magam, mint egy fegyenc, akivel a börtönőrök direkt beszélnek megalázó hangnemben. Vagy mint egy fiatal, aki bekerült egy nevelőintézetbe, és skandináv társai megalázzák. Hozzá teszem, semmi ilyen nem történt velem eddig, egyszerűen ez jut eszembe róla. Fülem farkam be kéne tán húzni, hogy ne kötözködjenek? Kik ezek a 8 oszályt végzett, börtöntöltelék szaralakok, hogy a normális embereken hatalmaskodhatnak?

 

És itt engedjenek meg egy rövidebb, ám nagyobb sztorit. Az éjjeli ellenőrök elvileg az utasok biztonságáért vannak. Hogy történhetett meg az, hogy a részeg haverom egyik héten elaludt az éjjeli buszon, és mire felébredt, nem volt nála a pénztárcája, digitális fényképezőgépe, és a telefonja? Azt aláírom, hogy a haverom is hibás, mivel nagyon berúgott. De elvileg ennyi őr mellett ennek nem szabadna megtörténnie, és feháborító! Annyira elegem van ezek után az éjjeli buszokból, hogy inkább (ha nem is háztól házig, de egy darabon), taxira fogunk ezentúl áldozni némi pénzt a barátaimmal, ha szórakozásból tartunk hazafelé.

 

Rick

84 Tovább

BKV a mozgáskorlátozottakért

Üdv!

 

A feleségem volt szemtanúja a következő esetnek, ami ismét jól illusztrálja a BKV, de legalábbis dolgozóinak EU-konformitását, empátiáját, ésatöbbi.

 

A 173-as busz (hagyományos, régi magaspadlós Ikarus) egyik megállójában kísérelte meg egy férfi a lehetetlent: segíteni egy kerekesszékes hölgynek a feljutást. Jó erőben lévén ez sikerült is neki, az eredetileg babakocsisok feljutását segítő korlátlan (korlátozatlan / korláttalan) ajtónál gond nélkül felbillentette a széket a buszra. A sofőrnek ez valamiért nagyon nem tetszett, mert előbb a mikrofonon át, majd hogy szavainak nagyobb súlyt adjon, hatalmas termetét is segítségül hívva, a fülkéből kilépve is heves tiltakozásba kezdett. "Minek száll fel ide tolószékkel? Nem látja, hogy ez nem olyan busz? Arra ott vannak az alacsony padlósok! Szálljon le azonnal és várja meg a másikat! Mit képzel? Addig innen tovább nem ..." stb. Egy idő után az utasok szép lassan a kerekesszékes hölgy és segítője mellé álltak, és kinyilvánították nemtetszésüket. Végül pár perc elteltével kedvenc fővárosi cégünk élmunkása visszabuffogott odújába és nagy kegyesen továbbszállította a fizető utasokat a júniusi kánikulában.

 

Az utasok is megtették, és én is felteszem a kérdést: hol van az leírva, lerajzolva, sejtetve, ráutalva, hogy kerekesszékkel TILOS nem alacsonypadlós járműre felszállni? Van erre valami külön passzus valamelyik nyilvánosan titkos / titkosan nyilvános BKV-s dokumentumban?

 

További szép nyarat!

 

MrBean

246 Tovább

Szinte használhatatlan a BKV

Nyáron BKV-zni olyan, mint körfűrésszel dugni, mondták már többen. Sorra kapom a képeket és a leveleket a lerobbant buszokról, felpúposodott sínekről, egyéb hibákról. Sajnos visszaüt, hogy a BKV menedzsmentje fejlesztés és karbantartás helyett reklámokra, szolgálati autókra, végkielégítésekre, magas fizetésekre és tanácsadásokra költi el a pénzt.

Most útközben két lerobbant buszt is láttam egymáshoz igen közel. A Kosztolányin egy piros 7-est, a Közvágóhídnál pedig egy 23-as busz adta meg megát. A villamospótlón persze megint nem ment a klíma, így 50 fok volt:)

Aki teheti a melegben üljön be egy kollégája mellé az autóba, ha ez megoldható, vagy sétáljon egyet, ha árnyékos az útvonal. Mindenesetre kerüljétek a BKV-t, mert kiszámíthatatlan!

Már kedden elétek tárjuk a hét képeit, és videóját egy régebbi képpel együtt.

170 Tovább

Azt sem tudják, melyik buszt vezetik

Alvállalkozó buszvezetőiről eddig még pozitív észrevételt nem kaptunk. Fröcskölnek, beszólogatnak és balesetveszélyesen vezetnek. Mai buszvezetőnk annyira tett a munkájára, hogy az sem érdekelte, hogy a 187-es busz helyett a teljesen másik útvonalon közlekedő 87-es buszt vezeti.

Kedves BKV Figyelő!

Az alábbi esetet szeretném megosztani veled, mert szerintem ez a pofátlanság teteje, ami a BKV-s alvállalkozóknál is folyik!

Nagyapám telke Kamaraerdőben van, ezért gyakran kell igénybe vennem a 87-es VT-Transman-os szolgáltatását. Nagyapám gyakran számol be a vezetők bunkóságáról és az állat vezetési módszereikről, amit volt alkalmam megtapasztalni az utóbbi napokban.

Pénteken (06.20) Öcsémmel igyekeztem a Kosztolányi Dezső térre, hogy elcsípjük a 13.20-as 87-est. Javaslatomra a Bocskai úti megállóba álltunk, csak a biztonság kedvéért. A lényeg nem ez, hanem, ami utána történt! 13.35-kor állt be a megállóba egy busz 87-es számon, holott a menetrend szerint 15 perccel korábban kellett volna elindulnia, ráadásul 187-esnek kellett volna lennie! Aztán nem nyílt a középső ajtó, ami nem csoda, hisz, ahogy írtátok, ez szinte mindennapos az Alfa Localoknál! Az állat vezetési módot már említettem, de, ami ezután jött, az kicsapta a biztosítékot! Az Örsöddűlő megálló után az egyik utas rémülten kezdett körbe nézelődni, aztán előre küzdötte magát a vezetőhöz, ahol az alábbi párbeszédet csíptem el:

Utas: "Elnézést, de ez nem 187-es lett volna?"
Sofőr: "Igen, de végül nem az lett..."

Első gondolatom az volt, hogy WTF, ez meg hogy lehet? Szegény utas meg kénytelen volt a semmi közepén leszállni! Aztán meg volt egy-két balhé az ajtó miatt is, aminek az lett a következménye, hogy a vezető rajtunk, tisztességes utasokon vezette le a dühét egy kib**ott ajtó miatt!!! Az agyam elszáll!

Kérdéseim a következők lennének:

1, Mióta van joga a sofőrnek megváltoztatni a járatszámot, holott a menetrendben erről szó sincs? Vagy ez a fejesek bűne? 2, Ha már megváltoztatják a járatszámot, akkor miért késik negyed órát a busz? 3, Hogy engedhetnek ki a forgalomba műszaki hibás buszt? (frsz.: KXM-026) 4, Miért kell autóversenyzőket buszsofőrnek alkalmazni?

Ennyit szerettem volna leírni, bocs, ha hosszúra sikeredett! Köszönöm a figyelmet!

GZ

0 Tovább

A sofőr gyermeteg játéka: Esővízzel fröcsköli a gyalogosokat

Tisztelt BKV!

A mai napon (2008.06.18.-án) délelőtt 10 óra 32 perckor az V.ker Petőfi utca elején az aluljáróba levezető, a jégbüféhez közeli lépcsőn, Buda irányába haladó forgalom mellett halattam többed magammal. Érettségi vizsgára igyekeztem (nem én érettségiztem), öltönyben, nyakendőben, fehér ingben. Egy olasz párnak a metró bejáratát mutattam meg. Folyamatosan haladtak el buszok a lépcső mellett, majdnem mindig sáros vízzel betakarva a lépcsőt. Egyszer csak jött egy busz nagy sebességgel (jóval nagyobbal mint a többiek). A lépcső kb. 50 méterre van  a buszmegállótól, a busz olyan sebességgel haladt, hogy túlfutott a megállón, nem tudott pontosan megállni. Mikor nagy sebességgel elhaladt a lépcső mellett, belehajtott az úttesten lévő pocsolya közepébe és sáros vízzel teljesen beterítette a lépcsőn haladó embereket. Az olsz hölgyön fehér blúz volt, mellette egy magyar hölgy kifogástalan piros kosztümben, én öltönyben, a többiek is mind normális ruhában. A busz elhaladta után mindegyikünk úgy nézett ki, mintha sáros vízzel nyakon öntöttek volna minket. Az olasz hölgy elsírta magát, a magyar hölgy szidta a sofőrt, ahogy magyar nyelven egy embert szidni lehet. Az olasz úr képe megnyúlt, hirtelen rádöbbent, hogy a legmélyebb Balkánon van és felsejlett benne: "mit keresek én itt?". Én utána szaladtam a busznak, még éppen elértem az indulás előtt és bekiabáltam a sofőrnek, az édesanyját nem éppen kifogástalan jelzős szerkezetben említve. (Útólag elnézést kérek az édesanyjától, valószínű nem tehet róla, hogy egy ilyen bunkó, paraszt fia van). A sofőr rám nézett olyan " mi a faszt akarsz de köcsög?" szemekkel és vigyorogva tovább hajtott. A busz rendszáma: JOX 715.



Később az érettségi bizottságban egyre inkább pocsolya szag kezdett terjedni, többen rám néztek és gyanusan méregettek. Egy idő után  kénytelen voltam elmondani az igazságot. (nem volt már időm haza menni átöltözni)

Nem tudom elég negatív jelzővel (vagy ha igen, az nem tűrné a nyomda festéket) illetni ezt a bunkó embert. Kéj érzete van, hogy visszaélve a helyzetével, ahogy csak tőle telik kárt okozzon, lehetetlen helyzetbe hozza az embertársait. Az ilyen embert örökre el kellene tiltani minden olyan foglalkozástól, amely során emberekkel kerül kapcsolatba. (A BKV szintjét ismerve, valószínű ez egy többszörösen kitüntetett, a többiek felé példaképnek feltüntetett lény. Ez az ember abszolut alkalmatlan a társadolomban való élésre ).

Hány embert hagyott már ez a sofőr a megállóban, hány emberre csukta már rá az ajtót, hány embert terített már be sáros vízzel és még hány emberrel szúr még ki, ahol csak tud. Ő a mai kor példaképe.

Remélem az olasz pár elviszi a nagyvilágba az itt szerzett tapsztalatait, bemutatva a mai magyar balkán valóságát.

Nem ő az egyetlen BKV sofőr, aki élvezi, hogy sáros vízzel betakarhatja a többieket az utcán. A mai napon az emberek a Kossuth Lajos utcában bakugrásokkal közlekedtek, megpróbálva kivédeni a BKV jópofa játékát: ki tud több embert sáros vízzel beteríteni?. Valószínű a szocialista brigádmozgalom még él a BKV- nál és versenyt hírdettek: ki tud több pocsolyába behajtani úgy, hogy minél jobban, minél több embert beterítsen sáros vízzel. A BKV az eredmény alapján elnyerheti az ÉLÜZEM címet. Demszky Gábor kitüntetheti őket.

Úgy kel a sok hülyének, minek jár gyalog a Kossuth Lajos utcában.

A buszok egyáltalán nem a megengedett 50 km/h-ás sebességgel haladtak a busz sávban (nagyobbal), fokozva a verseny hatékonyságát.

Ha van egy fikarcnyi emberi érzés a BKV-ban (mintahogy tudom, hogy nincs), akkor közleményben minden érdekelttől elnézést kér és kitisztíttatja mindenki ruháját, amit sofőrjeik összesároztak.

Nincsenek illúzióim, tudom az ereményt és boritékolni tudom a BKV válaszát ( ha egyáltalán válaszra méltatnak), nem azért mert olyan okos vagyok, hanem azért, mert rendszeren utazom a BKV-val és tudom, hogy mire számíthatok.

Tisztelettel

Fehérvári Gyula
92 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek