NGabor nevű olvasónk küldte ezt a képet melyen azt szeretné megmutatni, hogy Ipswichben hogyan is néz ki a buszsáv. A közepén külön figyelmet érdemel a fű csík. Az ottani buszokból bizonyára nem folyik literszámra az olaj.
2008. máj 13. 08:17
Biztonságot a járművekre
A biztonsági őrökről eddig sok jót nem írtunk, pedig már szeretnénk. Itt a lehetőség, hogy bizonyítsanak. Kotkatte nevű olvasónk felvetése az, hogy a BKV a Volvo buszokba tegyen legalább biztonsági őröket (amint arról beszámoltunk, kellene is). Én tovább gondoltam: Kamerát kell tenni minden járműbe!
Tisztelt BKV figyelő!
Én egy javaslattal szeretnék most előállni, hátha valaki úgy gondolja van értelme megvalósítani.
Erről írtam már egy keveset a busz-troli szakmai topikba a kamerák kapcsán. Nos az eddigi tapasztalataim alapján, úgy veszem észre, hogy néhány "utas" (az utasok szégyenei) nem tudnak egyszerűen, kulturált körülmények között viselkedni az utazás során. Firkálják a buszokat, vagy ami mégroszabb karcolják a saját szövegeiket az üvegbe, ami mint tudjuk nem mosható le. Ezek után pofátlanul szemetelnek, káromkodnak ordibálnak kötözködnek. Alkalomadtán néha egy kicsit részegek, és elfekszenek a széken a nem éppen tiszta ruhájukkal, és a másik utas ezekután beleül, mert honnan is tudná ki volt ott egy órával ezelőtt. Ezek mind az utasok szégyenei, akár fiatal akár középkorú, akár öreg. Ezek alapján ajánlanám, hogy kísérleti jeleggel legalább az új Volvo buszokra tegyen a BKV egy-egy biztosnsági őrt, akinek vannak jogai. Ilyen jog például az hogy: leszállíhatja az utast a viselkedése miatt, vagy az utas köteles neki odaadni az igazoló okmányait büntetés esetén. Ha ez beválna és mondjuk a Volvokra több ellenőrt küldenék a kettő hatásfoka együtt elérné azt a célt amiért küzdünk. Nem lenne gusztustalanul viselkedő utas, vagy ha lenne is elkapnák, és előállítanák, sokkal több ember váltana jegyet a buszra, vagy venne bérletet, ezáltal nőne a bevétel és az utasok sem panaszkodnának annyit, és nem kellene a graffitik miatt olyan sokat takarítani az autóbuszt. Komfortosabb, biztonságosabb és közteherviseltebb utazást kapnánk. Mondjuk, ez a BKV-nak kerülne X összegbe, de a haszon, hogy nem kell a grafitivel szenvedni, a bliccelő utasokkal számolni körülbelül (szerintem) háromszoros hasznot hozna. Nem a tanácsadó cégekkel kellene milliárdos üzletet kötni hanem egy őrző-védő Kft-vel. Lehet hogy azt mi is megéreznénk. Ha ez bejönne esetleg később a többi forgalmasabb járatra is lehetne őröket szervezni. Ezek után azon is többen vennének jegyet, megint nőne a bevétel. A végső cél az lenne hogy minden buszon őr lenne, nem lenne graffiti,nem lenne részeg ember, nem lenne bunkó ember, és lenne pénz több ellenőrt kifizetni, hogy mindenhol ott legyenek. Az egész akciónak a lényege az lenne hogy:
Igazságos, és biztonságos közlekedést kapjunk Budapesten.
Szerintem ez mindenki érdeke, nem csak az enyém.
Üdvözlettel: Kotkatte
2008. máj 11. 14:13
Vágni lehet a koszt az új buszokon
Ne legyen félreértés, a képeken nem a régi Ikarusok, hanem a BKV első szériás új Volvo buszai láthatók. Ritkán utazom ezekkel a buszokkal, mert a kötött pályás közlekedés híve vagyok, így inkább a hosszabb úton, de villamossal megyek, azokon a vonalakon pedig, ahogy buszozok, még régi Ikarosok járnak. Egy részről ezért az állapotért felelősségre vonhatók az utasok, akik nem szólnak rá azokra a kisebbségi komplexusban szenvedő utasokra, akik összefirkálják a buszokat, másrészről a BKV is felelős, mert kamera nélkül rendelte meg a járműveket és egy fillért sem költ a takarításra.
UPDATE1: A BKV-nak többször felajánlottuk a segítségünket, egy szervezett takarítás formájában. Őket nem érdekli a kosz, mert nem ebben utaznak ezért hát a levelekre sem válaszolnak.
UPDATE1: A BKV-nak többször felajánlottuk a segítségünket, egy szervezett takarítás formájában. Őket nem érdekli a kosz, mert nem ebben utaznak ezért hát a levelekre sem válaszolnak.
2008. máj 10. 20:23
Ismét a turisták és a látássérültek ellen
Elnémulnak a BKV járművei a közeljövőben. Na, nem csendes motort tesznek bele, és a villamospályákat sem újítják fel, csak az utastájékoztató rendszert amortizálják le.
Aki nem bedugott füllel és nem zenét hallgatva utazik a buszokon, villamosokon, az már bizonyára észrevette, hogy egyre több járművön nem mondják be az átszállási lehetőségeket, az adott megállóban szintén megálló egyéb járműveket. A BKV elvileg az utasoknak kedveskedik ezzel a lépéssel, mert sokakat zavar a másodpercekig tartó beszéd.
„A teljes megszüntetést nem tartom jónak. A járművek többségén igen monoton hangú, irritáló nő beszél, szerintem ebből volt elegük az utasoknak, nem a felsorolásból.”
Mondta egy általunk megkérdezett utas a Blaha Lujza téri villamosmegállóban. Sajnos a BKV ezzel a lépésével többeknek keresztbe tesz. Turistáknak, látássérülteknek és vidékieknek egyaránt. A hangos utastájékoztatást nem leamortizálni, hanem fejleszteni kell. A BKV több táblával és wapos menetrenddel segítené az utasokat.
„A döntés amiatt született meg, mert ez egy Európában bevett gyakorlat. A másik oka pedig az volt, hogy ott ahol az átszállási kapcsolatok száma 5-6-7 is lehet, ennek felsorolása akár 20 másodpercet is igénybe vehetett” – nyilatkozta Kiricsi Karola, szóvívő.
BKV-figyelő
2008. máj 06. 21:24
Elfogyott a gázolaj a BKV-nál
A négynapos hétvége végére kifogyott a gázolaj a kőbányai buszgarázsban, így 35 autóbusznak a dél-pesti garázsban kellett tankolnia. Az üzemanyagtartályt hétfőn feltöltötték.
Nyolcszázöt kilométer plusz rezsimenet, huszonhét túlóra. Ez volt az ára annak, hogy hétfő hajnalban valamennyi, a 7-es vonalcsoportba tartozó autóbusz elindulhasson. A probléma még vasárnap adódott a kőbányai Pongrácz úti troligarázsban, ahol a 7-es és 173-as gyorsjárati autóbuszok jelentős része éjszakázik.
Vasárnap kaptuk a hírt egy járművezetőtől, hogy kifogyott a gázolaj a kőbányai garázsban, emiatt a buszokat a 11,5 kilométerre lévő dél-pesti garázsba vitték tankolni. Értesülésünket a BKV sajtóirodája kedden megerősítette.
A négynapos ünnep végén, vasárnap fogyott el a konténerben tárolt üzemanyag, ezért 35 autóbusznak (ezek vasárnap forgalomban voltak, és hétfőn reggel is utasokat kellett szállítaniuk) vasárnapról hétfőre virradó éjszaka a dél-pesti buszgarázsba kellett mennie tankolni.
A „kitérő” buszonként 23 kilométer plusz rezsimenetet eredményezett, járművezetőnként körülbelül 45 perces túlórával. A gázolajhiány miatt buszmenet nem maradt ki, és az üzemanyagtartályt is feltöltötték hétfőn.
A BKV állítása szerint a lehető legkisebb költséggel oldották meg a kialakult helyzetet.
Index
Utolsó kommentek