Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Amiért utálok BKV-n utazni

Ma 17.20 körül utaztam a 23-as buszon a Boráros térről Pesterzsébet felé. Mikor felszálltunk a buszra az összes ablak zárva volt, nem viccelek, kb. 40-50 fok lehetett, mert a busz előzőleg a tér másik oldalán napfényes helyen parkolt.

Felszállás után a közelemben lévő összes ablakot kinyitottam, majd ülőhely hiányában a csuklóhoz álltam, nekidőlve a csuklónál lévő korlátnak, ahogy szoktam.

16 perc utazás után leszálláshoz készültem (17.36 Szabadkai út). Elindultam az ajtó felé, majd a pólónál fogva a korlát visszahúzott. Reménykedtem benne, hogy csak valami matrica, amit nem vettem észre de nem. Hazaértem, és egy ilyen csíkot láttam a pólómon:



Hát amire a korlátnak nekidőléskor nem gondoltam, hogy az Ikarus belsejében a korlátra tett fekete festék így megolvad és a ruhámnak ragad. Minden másnak utazok erre, és szinte mindig így állok, mert leülni nem szeretek. Sosem jártam még így.

Hétfőn begaloppozok az Akácfa utcába a pólóm nyugtájával együtt. Azért mégsem hagyhatom, hogy a közel 5 ezer forintos pólónak ilyen könnyen vége legyen. Lehet, hogy ki fognak röhögni, de ez szerintem már nincs benne a bérletem árában.

Mindenki vigyázzon, mit fog meg, mert már nem csak a kosz, hanem az olvadó festék is fenyeget.
46 Tovább

Lerobbant, a másik kettő otthagyott

Alig néhány perce, 16:00 magasságában ismét lerobbant egy busz amin utaztam. Ez nem lenne nagy szám, minden közlekedési társaságnál megesik az ilyen, de ez már nem az első. Sajnos a BKV ott spórol, ahol nem kellene. A karbantartók szerint  nincsenek alkatrészek, nincsenek olyan körülmények, ahol a karbantartók normálisan elvégezhetnék feladataikat. Sajnos az ilyen „lerobbanások” már rendszeresek. Az elmúlt néhány hónapban szinte heti rendszerességgel történt hasonló eset, más-más vonalakon.

Az utasok is megszokták már –és ez a videón is látható- nem szóltak semmit, nem anyáztak, még csak nem is hőbörögtek. Amikor a buszvezető megállt, a Földváry utca előtt, kinyitotta az ajtókat, majd felszólítás nélkül leszálltak az utasok. Valószínű, már ők is megszokták.



Ami a legszebb az egészben, hogy a gyors 23-as busznak ezen a helyen nincs megállója, így az utasok egy része a következő 23-as buszra volt kénytelen felszállni. Mivel én a János utcához mentem, ahol a 23-asnak nincs, csak a gyors 23-asnak volt megállója, kicsit bizakodva tovább vártam, hogy majd a következő busz felvesz (a 23-as megállójában*), a többi várakozó utassal együtt.

16:14 magasságában fel is bukkant a következő gyors 23-as busz, melynek intettem, majd tovább ment, pontosan úgy, mint a 8 perccel utána érkező kollégája, aki még a fejét is elfordította. Nem tehettem mást, fel kellett szállnom a sima 23-asra és gyalogolni.

Hát, így húz el a BKV :)
*Javította a szerk.
55 Tovább

Nem lesz BKV-sztrájk

Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.

Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.

Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.

A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.

 A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.

A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.

Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.

A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.

Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.

Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.

"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.

Index
33 Tovább

Történelmet mesél, és szórakoztat a vezető

Mi mindig is tudtuk, hogy a tuskó járművezetők a BKV-nak kb. csak 10%-át teszik ki. Ezt bizonyítja Judit észrevétele is.
Kedves Figyelő!

Egy kellemes élményemet szeretném megosztani Veletek, ami tegnap, május 20-án esett meg a 156-os buszon. Rendszáma BPI-060, és 3/4 6 körül indult el a Moszkva térről. A buszsofőr nagyon kedvesen üdvözölt minden utast, majd minden megállóban elbúcsúzott a leszállóktól, kellemes napot kívánva a szakadó eső ellenére, valamint mindenkit köszöntött, aki felszállt. Menet közben pedig mesélt: a naphoz kötődő történelmi eseményekről, névnapról, időjárásról. Gondolom magát is szórakoztatta ezzel, de az utasokat mindenképp. Sajnos a hangszóró nem túl jó minősége, valamint a busz zaja miatt rosszul lehetett hallani, de mindenki mosolygott, láthatóan szerzett a sofőr egy kellemes élményt. Én is letettem az újságot, és füleltem, mert nagyon feldobott.

Persze nem kell, hogy minden buszsofőr így viselkedjen, de a sok bunkó között igazán kellemes meglepetés ez. Nekem mindenesetre feldobta a napomat, és ezennel szeretném megköszönni a sofőrnek, hogy egy kellemes délutánt szerzett.

Köszönettel:

Judit
88 Tovább

Hová tűnnek a táblák?

49 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek