Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Láttad, hogy nézett ez rám?"

Sziasztok!

Megosztanám veletek, hogy mi történt velem ma a 105-ös buszon. Háromnegyed tíz körül szálltam fel a Gyöngyösi utcai végállomásnál, és leültem. Mögöttem a másik sorban egy simlis sapkás fickó ült a barátnőjével. Kezében egy doboz sör, fülében walkman, vagy mp3, nagy hangerővel hallgatta a "zenét". Elkövettem azt a hibát, hogy hátrafordultam, és ránéztem. Ekkor indult el a lavina. A fickó kedves, intelligens hanghordozással kérdezte a csajától, hogy "Láttad, hogy nézett ez rám?" Ekkor elkövettem a második hibát, mert ahelyett, hogy kussoltam volna, mint az a bizonyos a fűben, megjegyeztem, hogy talán lehalkíthatná a zenét, mert nem biztos, hogy mindenki kíváncsi rá. Ekkor elszabadult a pokol. A fickó közölte, ha nem tetszik, takarodjak, meg különben is, szájba leszek rugdosva. A harmadik hibát ott követtem el, hogy ahelyett, hogy fülemet-farkamat behúzva leszálltam volna a már kezelt jegyemmel, maradtam, és próbáltam elmagyarázni neki, hogy nem az övé a busz.

A buszon, bár végállomáson voltunk, sokan tartózkodtak, többnyire nyugdíjas nénikék és bácsikák, akik bár igazat adtak nekem, nem tudták megfékezni a végtelenül agresszív és primitív párocskát, akik válogatott jelzőkkel mocskoltak. Mondtam, hogy szólni fogok a sofőrnek, ha megérkezik, mert a 270 FT.-os jegyemért cserébe szeretnék zavartalanul utazni. Erre a csaj leszállt, hogy majd ő lerakat engem a buszról a sofőrrel. Meg is érkezett a sofőr, aki ahelyett, hogy letessékelte volna őket (ha egyedül nem akarta/merte, ott voltak a közelben a kollégái, hívhatta volna őket is), elintézte azzal az egészet, hogy ne zavarják az utasokat, majd bezárkózott a fülkébe, és elindultunk. Roppant kellemes volt úgy utaznom a munkahelyem felé, hogy közben válogatott trágárságokkal becéztek, fenyegettek, hogyha leszállok, majd szájba rúgnak, stb., és persze a zene is ment tovább ezerrel.

A hab a tortán, hogy pár megállóval később felszállt két ellenőr nő a buszra, s amikor a fiatalabbiknak vázoltam a helyzetet, megkérdezve, hogy esetleg ha nincs jegye a párocskának, nem lehetne-e leszállítani őket a buszról, végtelen unalommal nézett rám, hogy neki mi köze van az én bajomhoz, majd ő eldönti, hogy kit kell leszállítani, és kit nem, és különben is mutassam a jegyem. Szavait hangos röhögéssel jutalmazta az ominózus két utastárs. Ennyi a sztori, a Hősök terén leszálltam, mentem dolgozni; nem követtek, nem rúgtak szájba - lehet, hogy korábban leszálltak, lehet, hogy nem, nem tudom, nem figyeltem őket. A tanulság csak annyi, hogy az igencsak borsos árú jegyért cserébe semmi mást nem várhat az ember a BKV-tól, mint a puszta ellenőrzést; zavartalan utazást azt nem. Ha valakit zavar a csöves bűze, vagy a hangos primkó zene, tűrje el, vagy vigyen baseball ütőt magával. Tudom, hogy én vagyok a hülye, miért nem csukom be a szemem, nem fogom be a fülem meg a szám, miért nem úgy közlekedek, mint egy zombi. Igen, vagyok olyan hülye, hogy azt gondolom, ha mindenki csak hallgat, és elfordítja a fejét, nem tesz semmit, akkor az erőszakos, primitív szemét aljanép azt csinál, amit akar, szabadon garázdálkodhat, terrorizálhatja a békés többséget. Itt tartunk ma Magyarországon, Budapesten, a "világvárosban". Hajrá BKV, hajrá Magyarország, hajrá magyarok, csak így tovább a morális mocsár mélye felé.... Köszönöm, ha meghallgattok, vagy válaszoltok.
139 Tovább

Jó is és rossz is az új paraméterkönyv

Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.

A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.

A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.

A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.

A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.

Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.

A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!

88 Tovább

Igénytelen utasok

Sok féle utasról írtunk már. Bemutattuk nektek a villamoson dohányzó és a szemtelen bliccelő utast is. Itt a nyár, jön a meleg, és sajnos ezzel együtt jönnek a büdös nyári utazások is, ebbe tekinthettem bele tegnap, azaz vasárnap a 7-es buszon és a 23-as busz Szabadkai úti megállójában. A gyengébb gyomrú olvasók figyelmét felhívom, hogy gusztustalan képek, gusztustalan magyarázatok találhatók ebben a postban.

Történt ugyanis, hogy Albertfalváról a Móriczra vitt az utam. Villamos helyett a 7-es buszt választottam, mert gyorsabb, és siettem. Az első ajtónál szálltam fel, ahol az első egyes ülésben már egy kedves utas aszalódott a melegben, a napon. Szaga egészen a csuklóig elért, menekültem a szag elől, ezért a hátsó 4-es ülésbe ültem le. Miután leültem megpróbáltam kinézni az ablakon, és az alábbi (már lassan megszokott) kép fogadott:




78 Tovább

Szegény meglopott BKV fut a pénze után

Összegyűjtöttük nektek és az új olvasóknak egy szép nagy csokorba az elmúlt hetek kiemelkedő „biztonságis” történeteit. Ezt az ajánlót elküldöm a BKV szóvivőjének Kiricsi Karolának és az ügyekben leginkább érintett (és mostanában igen rejtőzködő) Regőczi Miklósnak valamint a Sajtószobának is. Hogy az ügyek semmiképp ne maradjanak visszacsatolás nélkül a levelet továbbítjuk még Hagyó Miklósnak és Demszky Gábornak ezúton kérve őket, hogy keressenek azonnali felelősöket.

Reméljük, hogy ezzel a kis gyűjteménnyel bemutathatjuk nektek, hogyan is néz ki a BKV XXI. századi bérletellenőrzési rendszere. Hogyan fut a szegény, meglopott tömegközlekedési társaság a pénze után ahelyett, hogy felszámolná a cégen belüli mutyizásokat és az alvállalkozásokat.

Itt ragadnám meg az alkalmat és reagálnék Szüts Katalin ezen kijelentésére:
Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk a jogos bevételek megszerzése érdekében biztonsági őröket is alkalmaz utazási jogosultságának ellenőrzésére. Társaságunk a biztonsági őröket a feladat ellátásához szükséges képzésben részesítette. A sikeres vizsgát tett biztonsági őrök, korlátozott jegyellenőri feladatokat is ellátnak.

Kedves Asszonyom!

Természetes, hogy társaságuk igényt tart bevételre, és ezt megpróbálja valamilyen módon beszedni, de szerintem ennek a XXI. századi formája nem az, hogy utasokat vernek meg és löknek le éjszakai járatokról, főleg nem akkor, ha az utasuknak van érvényes jegye. Kérem Önt, hogy a cikkben megfogalmazott eseményekkel kapcsolatban azonnal kezdeményezzenek vizsgálatot, vonják felelősségre az érintetteket.

Szeretném megkérdezni Öntől, hogy a metró bejáratánál és az éjszakai buszokon dolgozó embereiket mikor kívánják áthelyezni például a 28-as villamos vonalára? Mert csak akkor tudok ezzel a pénzbehajtási formával érvényesülni, ha a verőlegényeik nem csak a gyengébb utasokkal, hanem a többek között a kisebbséggel szemben is fitogtatják erejüket.

Várom megtisztelő válaszát

További kellemes és szép napot kívánok önnek az olvasóim nevében is!

Gál Mihály

Kezdjük is akkor az elmúlt hét legfelkavaróbb eseményével, ami a BKV-n kívül mindenkinél kicsapta a biztosítékot. Gondoljunk csak a kamerákba mosolygó Karolára, amikor azt mondta: „Az ellenőreink megfelelően jártak el”. Sem egy bocsánatkérés, semmi, csak a saját maguk kimosása volt a cél. Ez szerencsére nem sikerült


Ákos története sem volt semmi. Neki szerencsére megvan az összes keze, viszont ő is elkövetett egy nagyon nagy hibát. Éjszakai buszon akart utazni. Érvényesítendő jegy a kezében volt, és amikor felszállt a mutyizni próbáló biztonságinak szólt be, hogy kellene a másik utasnak a számla is. Ekkor dobták le a buszról. A BKV vizsgálatot kezdeményezett, természetesen az utas volt hibás. Ezt bizonyítja az is, hogy Ákos rendőrt hívott, ezután a biztonságiak elmenekültek a helyszínről.


Kőbánya-Kispest egy külön blogot megérne. Az ott uralkodó helyzet felfoghatatlan. A kopasz napszemüveges kidobók a Szökés című sorozatra emlékeztetnek, ott voltak a cellákban ilyen alakok. Ezek az emberek be is mutatkoztak néhány napja. Egy metróban elaludt utast ébresztettek fel amolyan „BKV-s” módon. A keresztbe tett lábait lerúgták, majd kidobták az álló szerelvényből. Ott dolgozó ismerősök is megerősítették, többször fordult már elő hasonló incidens.


Utasoknak beszóló biztonságiak jelenlétét már lassan meg is szokjuk. A blog indulásakor is foglalkoztunk már velük. Megjegyzést tesznek a kinézetre, ruházatra, de most már szexuális ajánlatot is tesznek. Péter egy ilyen történtet osztott meg velünk ezt az első linkre kattintva nézheted meg. A „mutasd meg a csöcsödet is” történet a másik linken található meg.


Kobzási jegyzék. Ezt csak az ismerheti, akinek vették már el bérletét az ellenőrök és állítottak ki róla ilyen papírt. Mostanában az ellenőrök szeretnek olyan dolgokat ellopni az utasoktól, ami nem az övék. Itt leginkább a zsebre tett bérletekre gondolok, amelyekről kobzási jegyet sem állítanak ki.

Ismét két éjszakai buszos történetet olvashattok a lenti link mögött. Buszról ledobált utasok, modortalan biztonságiak.

Csak javasolni tudjuk, hogy aki hasonló helyzetbe keveredik, mindenképp hívjon rendőrt és kérjen meg pár szemtanút, ha ráér akkor maradjon ott vele a helyszínen.

UPDATE1: Ez a post csütörtökön délután hasonló változatban megjelent a szerkesztő figyelmetlensége miatt. A megjelentést követően (16 komment után) visszahívtuk, javítottuk és ma újból elétek tárjuk.
116 Tovább

Biciklist köpköd a buszvezető

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy CM fórumon leírt eseményre. Mivel postos időpont és rendszám is meg van adva, bízunk abban, hogy felelősségre vonják az illetőt.
2008. május 13-án kb. 08:50 perckor Kőbányán a temető irányából tekertem a Jászberényi út irányában. Ez egy lejtős szakasz ahol szaladnak a kerekek. 35 km/ó engedtem magamnak mivel a jelzőlámpa tiltó jelzést adott.

Az út padkától kb. 80 centire haladtam. A lámpánál a záróvonaltól kb. 2 m távra megálltam s míg várakoztam, arra lettem figyelmes, hogy egy nagyobb járműből szitkok hallatszanak mögülem: "mi a kurva anyádért kell erre jönnöd" stb. Kb. a 3. szitokáradat után hátralestem s megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 68-as viszonylatban közlekedő BKV-busz az (BPI-739). Meglepett, de figyelmen kívül hagytam s várakoztam tovább a szabad jelzésre. Arra lettem figyelmes, hogy a tilos jelzés ellenére elhalad mellettem a busz. Az első kereke akkor került velem egyvonalban mikor a lámpa sárga színűre váltott. A busz hátulja a kerékpáromtól max. 40cm-re haladt el.

A buszöbölben állt mikor elhaladtam mellette s ekkor felkiáltottam neki,hogy "Csak szabályosan!" s haladtam tovább. Hamarosan megelőzött, de úgy hogy ha nem lassítok (37km/ó) frontálisan ütközök vele a jobb hátsó kereke tájékán.

Ezt követően balszerencsémre a következő öbölnél értem utol őt, ahol az ablakon keresztül félig kihajolva felém KÖPÖTT! Megrökönyödésemben előtte kb. 10-15 méterre megálltam, mire Ő nemzetközi obszcén karjelzéseket mutatott nekem.

Délután mikor hazafelé tekertem egy BKV-s busz került mellém. A pilótája az ablak irányába mozdul. Egyből satut rántottam s felkészültem a nyálfürdőre. A sofőr csak a visszapillantó tükörbe kívánt belenézni.
258 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek