Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utasok lábára fújja a havat a menetszél

Krisztián a képen látható busszal már fél éve, heti rendszerességgel utazik. Az alacsonypadlós Ikarus ajtaja már fél évvel ezelőtt is ilyen állapotú volt. Nyáron nem zavaró, télen viszont annál inkább, mert befúj a hideg menetszél és vele együtt a hó. A kép azért sötét, mert a lámpák sem világítanak. Mégsem javultak meg a buszok a sztrájk alatt?

62 Tovább

Visszaadta az elhagyott telefont a buszvezető

Mariann lányának a zsebéből kicsúszott a mobiltelefon a 34-es buszon, és ezt csak később vette észre. Egy barátnője telefonjáról megcsörgette a számot, és meglepetésére a buszvezető szólt bele, akitől később visszakapta a készüléket. Jó látni, hogy ilyen rendes emberek is vannak még:

Kedves BKV-figyelő!

17 éves lányom minden második héten iskolába megy, cukrászatot tanulni. Békásmegyeren lakunk, az Ecseri útra kell mennie, ezért a legrövidebb út 34-es busszal átmenni az Árpád híd másik oldalára, majd metróra szállni. Mint minden tini lány, ő is telefonál buszon, utcán, metrón, szóval mindenhol.

A 34-es buszon is használta a mobilját, majd betette a kabátja zsebébe. Onnan természetesen kiesett az ülésre, ahol ült. Árpád híd pesti oldalán leszállt, majd indult a metróhoz, és kereste a telefonját, amit nem talált. Barátnője készülékéről megcsörgette a sajátját, és csodálkozva hallotta, hogy valaki beleszól a vonal másik végén. Kiderült, hogy a busz sofőrje megtalálta a telefont. Lányom rohanva indult vissza a buszhoz, végig vonalban maradva a sofőrrel, aki megjegyezte, hogy már indulnia kellene, de siessen, megvárja!

Így a telefon K. Mihály buszsofőrnek köszönhetően megkerült, lányom nagy örömére.

Köszönettel: F. Mariann

31 Tovább

Minden autóbusz megjavult Budapesten

A BKV buszvezetőinek partizánakciójára még biztonsan emlékeztek. (Aki nem: minden hibás busz a garázsban maradt a sztrájk előtt, a buszvezetők nem hozták ki őket, több olyan nap is volt, amikor 150-200 busz nem állt ki a garázsból. Hibának számított a rossz tájékoztató-kijelző és a szakadt ülés is).

Úgy néz ki az új kollektív szerződés és a tárgyalások jó hatással voltak a buszokra is. Bár a járművek a sztrájk alatt meg sem mozdultak, mégis minden hiba megszűnt. A buszokon már minden ülés és csuklónál lévő gumiharmonika ép, minden lámpa világít és minden kijelző pontosan működik. Legalábbis a hétfőn kiadott buszok számából erre lehet következtetni. A sztrájk utáni első napon 40 autóbusz adtak ki késve, és csak egy olyan busz volt, ami a garázsban maradt, de ez semmilyen hatással nem volt a forgalomra.

"Nemcsak a bérünkről, a veszélyes buszokról is szó van" címmel jelent meg egy cikk a sztrájk előtt néhány nappal a Hírszerzőn. Alatta pedig a bevezető: „Ha teljesülnek is a bérköveteléseik, akkor sem hagyják abba a BKV buszsofőrei a hétfőn hajnalban kezdett akciójukat, amivel egyelőre több helyen megbénították a budapesti buszközlekedést.”

A cikk szerzőjének Bartha Pál szakszervezeti vezető a következőket nyilatkozta: „Nem csak a kollektív szerződésről van szó, így ha azt meg is kötik, a mostani akciót tovább folytatják a buszsofőrök. 2,5 milliárd forintból elfogadható szintre lehetne hozni a buszpark műszaki színvonalát. Kocsis Istvánnal meg is állapodtunk, még 2008-ban, hogy meglesz ez a pénz, de nem történt semmi. Addig nem mennek ki a nem teljesen szabályos állapotú buszok, amíg nem történik valami ezen a téren"

Ha az akciót nem fejezték be, akkor mi történhetett? Az egyhelyben álló buszok maguktól megjavultak? Vagy mégis befejezték az akciót, és a pulykapénzért elnézik a hibákat? Minden olvasó döntse el maga. Eleget utaztok ahhoz, hogy lássátok, melyik a helyes válasz.

131 Tovább

„Örülj, hogy idáig elhoztam a segged te kis k*csög!” –mondta a buszvezető

Zsolt a sztrájk alatt "igazi BKV-s" buszvezetővel találkozott. Olvasónk megkérte a 161-es busz vezetőjét, hogy ha úgyis a garázsba megy, legyen olyan kedves, és vigye el őt is valameddig, hogy ne kelljen annyit sétálni. A buszosnak nem tetszett a kérés, felszólította az utast, hogy takarodjon le a buszról, és örüljön annak, hogy idáig elhozta a seggét.

Ha te is tömegközlekedsz, és a szolgáltatással nem vagy elégedett, írd meg panaszod a BKV-figyelőnek, megpróbálunk segíteni. Leveledet a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk!

Kedves BKV figyelő!

Tegnap este a 161-es járaton a következő elszomorító eset történt meg velem:

Az említett járat 23:33 körül érkezett a Nagyszentmiklósi úti megállóba Örs vezér tere felől! A busz egészen Rákoskeresztúr városközpontig vitt engem. A menetrendben az áll, hogy ez a járat a Kucorgó térről 23 óra után már csak Rákoskeresztúr városközpontig közlekedik. Én ezel tisztában is voltam ám azzal is, hogy a sofőröknek kötelező megállni azokban a megállókban ahol emberek állnak és addig elvinni őket addig a megállóig ameddig az nem akadályozza őket a garázs felé! Éppen ezért hittem azt, hogy az említett járat elvisz egészen a Bakancsos utcai megállóba.

Miután a buszsofőr megállt Rákoskeresztúron rám szólt felháborító stílusban (idézem): "Na, mit állsz még ott? Húzzál már le a buszról". Ekkor kultúráltan megpróbáltam kérni, hogy ha úgy is a Pesti úton halad végig, akkor legyen kedves és vigyen el ez említett megállóba! Erre a buszsofőr minősíthetetlen hangnemben közülte velem, hogy Ő nem a Cinkotai buszgarázsba tart, hanem egy másikba és szintén ebben a stílusban leparancsolt a buszról.

61 Tovább

Séta a buszsávban: Vasárnap az utasok sztrájkolnak

Kedves Gyaloglók!

Most már hivatalosan is bejelenthetjük, hogy vasárnap várunk Titeket a Ferenciek terén, a templom előtt 17 órakor. Majd gyülekezést követően, elindulunk gyalog a Blahára (a rendőrség engedélyétől függően a buszsávban, vagy a járdán). Végállomásunk a Corvin áruház előtti tér.

148 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek