Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megszívatta a civil ruhás rendőr a bliccelőket

Még jó, hogy volt civil ruhás rendőr a buszon -mondja olvasónk. Két fiatalt szeretett volna megbüntetni az ellenőr, de semmilyen irat nem volt náluk, mondták is, hogy "hívjon rendőrt" ha akar valamit. Ezt látva a rendőr odalépett, és egyből előkerültek az iratok. A bliccelő srác még akkor is a jogaival volt elfoglalva:

Kedves BKV-figyelő!

A minap a 20E járattal utaztam. A Hősök terénél felszállt 3 ellenőr a buszra, és azon a részen, ahol én ültem, rögtön kiderült, hogy 5 emberből 3(!)-nak nincs jegye. Egy fiatal srác és a barátnője rögtön kezdtek élni a jogaikkal, hogy márpedig náluk nincsen személyi, hívjanak rendőrt, de ők a következő megállóban úgyis leszállnak (ergó lehetetlen megbüntetni őket). Az ellenőr semmit nem tudott kezdeni velük. Szerencsére a busz egyik utasa egy civil ruhás rendőr volt, aki gyorsan előkapta a jelvényét, és akkor (micsoda meglepő) persze előkerültek az igazolványok és jöhettek a csekkek.

221 Tovább

13+1 dolog amit imádunk a BKV-ban

Olvasónk 14 pontban szedte össze, hogy miért imádja a BKV-t. Gábor ír a drága bérletről, az ingyen utazó hajléktalanokról, a KRESZ-re tojó buszvezetőkről, és a hátrányos helyzetben lévőkről is. Többit pontokba szedve itt találod:

1. Imádom, hogy a nem minimálbérem adójából kapott pénzzel és havonta az adózott pénzemből vett bérlettel hozzájárulhatok a felsővezetők végkielégítéséhez, akik az irodában töltött idő alatt sem keresnek keveset. Ha ez kevésnek bizonyul, tőke injekciót kérnek az államtól.

2. Imádom, hogy az utazást intenzív testszaggal kedvezményesen, esetleg ingyen lehet igénybe venni.

3. Tetszik, hogy a BKV-nál teljesen szabályos, hogy a bérlet árát tollal áthúzzák és emelés esetén azt átírják.

4. Imádom, hogy bevezették a nem légkondicionált járműveken is, hogy csak azokat az ajtókat nyitják ki ahol jeleztek, még 30 fok felett is. Így gátolva a szellőzést a megállóban és abszolválva, a finn szauna hőmérsékletét egyes járatokon.

51 Tovább

Mit lát először a külföldi? -Utazás a 200E buszon

Mit lát a városból és az itteni tömegközlekedésből egy turista, ha a Ferihegyi repülőtérről a 200E busszal közelíti meg a várost? Olvasónk kipróbálta a 200-as buszt, és azt is megnézte, mi fogadja a turistát, külföldi példákat is ír:

Kedves BKV-figyelő!

Pár napja jöttünk haza egy nagyon kellemes görögországi nyaralásból és hát mit ad Isten rákényszerültünk autó hiányában, hogy igénybe vegyük a BKV 200E járatának kellemesnek igencsak nem mondható szolgáltatását, lévén hogy repülővel jöttünk és Ferihegy 2-ről ezzel lehet eljutni metró közelbe. Lehet hogy mi kényelmesedtünk el Krétán, de úgy gondolom, hogy ha egy görögországi szigeten, ahol bár fokokban tényleg melegebb van, mint Magyarországon, ámbátor a hőérzet jóval kellemesebb ott, mint itthon, akkor legyen már az a minimumok minimuma, hogy egy nemzetközi repülőtérről Budapestre közlekedő járaton van egy nyavajás légkondícionáló. Krétán a legkisebb faluba közlekedő helyijáraton is ez egy alapvető szolgáltatás. Tudom turizmus miatt ott nagyon fontos, na de kérem szépen, hát tán Ferihegyre nem jönnek turisták? Innen mindenki csak elrepül és csak magyarok térnek mindig vissza? Felszállunk a buszra és mindenkiről patakokban csorog a víz, csak azért mert az egyébként szinte vadonatúj Volvo buszon nincs, vagy nem kapcsolja be a sofőr a legkondícionálót? Hát hol élünk mi?

105 Tovább

Rohadó buszokat vett a BKV?

A darabonként 20 millió forintért vásárolt belga buszoknak lapunk információi szerint törött az alvázuk és rohad az aljuk. A jelenlegi járműparknál is vannak hasonló hibák, amelyek a buszvezetők szerint életveszélyesek. A BKV szerint a most vásárolt buszok állapota megfelelő.

Június utolsó hetében a BKV Cinkotai autóbuszgarázsába begördült az első használt Van Hool autóbusz. A közlekedési társaság 30 használt, maximum 10 éves csuklós buszra írt ki pályázatot. A tendert a belga autóbuszgyártó, a Van Hool nyerte, amely összesen 32 darab, teljesen alacsony padlós EURO 3-as motorral felszerelt buszt szállít le idén nyáron a BKV-nak. A járművek darabjáért a cég 20 millió forintot fizet.

Vagy felújítják őket, vagy mehetnek a bontóba

Lapunkat egy autóbuszvezető arról tájékoztatta, hogy a BKV garázsába érkezett buszok között több váztörött jármű is található. (A váztörés azt jelenti, hogy a hegesztési pontoknál a varrat megreped, eltörik.) De nem csak ez az egyetlen hiba.

„A buszok alja rohad, az utasteret és az ajtókat figyelő kamerának és a hozzá tartozó tv-knek csak a nyomát találták a kollégáim. A buszok 8 évesek, most jött el az ideje a nagyfelújításnak, ami körülbelül 20 millió forintba kerülne járművenként. Ha a BKV ebben az állapotban állítja forgalomba a Van Hool buszokat, elképzelhető, hogy csak néhány hétig lesznek a pesti utakon” – véli a buszos.


Cikkem a FigyelőNeten folytatódik. Erre tovább! >>>

40 Tovább

Olyan bérletet vett, amilyet a biztonsági őr még nem is látott

Olvasónk hiába vette meg a MÁV pénztárában a Budapest-bérletet az egyik biztonsági őr az éjszakai buszra nem akarta felengedni, mert szerinte arra nem érvényes a bérlet. Valójában nem látott még ilyen bérletet, de ezt nem merte bevallani. Vajon a cégnél felvilágosítják arról a dolgozókat, hogy milyen bérletek vannak éppen forgalomban?

Szia!

Szeretném elmesélni, hogy mi történt tegnap 07.28-án, kb. 1 óra körül a 907-es éjszakai buszon. Az ember azt hinné, hogyha becsületesen megveszi nem kevés pénzért a bérletet, akkor nyugodtan utazhat éjjel, nappal.

Biztos van rajtam kívül más is, aki egyesített bérletet (mostani nevén Budapest-bérletet) használ, azaz Budapest közelében lakik, s egyszerre veszi meg a pl. MÁV-os pénztárban (ha vonattal jár be Pestre) a vonatos bérletét és az azzal egyesített BKV-s bérletét. A BKV pénztárban kapható bérletszelvényhez képest máshogy néz ki, mert egy vonatjegyre van nyomtatva a bérlet.

33 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek