Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kiegyenesítette a Suzuki hátulját, megbüntették

A Suzuki hátulját nem nehéz kiegyenesíteni, főleg nem egy Ikarussal. Olvasónk szertanúja volt annak, ahogy egy Suzukis a buszvezető idegeivel játszott. Szabálytalanul megelőzte, fékezgetett, mutogatott. Az egyik fékezés olyan bénán sikerült, hogy a busz nem tudott megállni, és nekiment a kocsinak. Ami a szomorú, hogy végül a buszvezetőn csattant az ostor:

Szia BKV-figyelő!

Egy épp (05. 20.) másfél órája történt esetet osztanék meg veletek:

Magam sem tudtam eldönteni, hogy pozitív vagy negatív véleményen legyek az eset után a BKV felé, de inkább védeném most őket. Mivel igen meleg délután volt így a 194-es buszon utazva érthető lenne, hogy sok az ideges sofőr, legyen az BKV sofőr vagy a történetben szereplő autó sofőrje. A Karton utcai megálló után egy autó hajtott a busz elé, nem mondom, hogy túl szabályosan! Mivel nem poénból találták ki a dudát, így a buszvezető használatba is vette.

Na itt kezdődtek a bajok: Talán a két kulturált, edzőteremben felnőtt úriember és a hölgyek fülét nagyon sérthette ez a hang, mert egyből heves fékezgetésekbe kezdtek, ill. pár karlegyintést is intéztek a buszsofőr felé. Na én csak néztem, újabb heves fékezgetések majd hirtelen megálltak... Talán keveset jártak fizika órára, de ép ésszel is rájöhettek volna, hogy a tömegkülönbség és a sebesség miatt elég nehézkes lett volna lefékezni egy oldtimer Ikarust ennyi idő alatt, főleg amekkora távolságot hagytak a nagy fékezgetések közepette. Természetesen meg is történt a csata, szép lapos hátú autót kaptak cserébe.

149 Tovább

Az átszállók orra előtt megy el a pótlóbusz

Olvasónk szerint a 2-es villamos pótlása annyira jól lett megszervezve, hogy legtöbbször a pótlóbusz pont akkor zárja be az ajtajait, amikor az emberek a villamosról leszállnak, és indulnak a busz felé. Vajon a BKV-nál miért nem tudják -csak egyszer- normálisan megszervezni a villamospótlást?

Sziasztok!

Én nem felháborodott levelet írok, hanem... nem is tudom milyet! Új munkahelyemre többek között a 2-es villámossal, illetve annak pótlóbuszával jutok el, mivel a Fővám téren világváros épül. Aki nem járatos arra, annak röviden annyi, hogy a Fővám térig jár a villamos, onnan pedig busz visz el a Boráros térig, ahonnan ismét van kötöttpályás közlekedés. Így a köztes részt pótló buszokkal oldja meg a Zrt., amiknek a technikai haszna az lenne, hogy: "Amikor a villamos odaér a sín végéhez, az utas átszálljon, majd busszal folytassa útját. És visszafelé is! Amikor a busz odaér a sínhez, átszáll, utazik tovább." Ehelyett - nem mondom hogy minden nap, de - általában azt tapasztalom, hogy még mielőtt esélyem adódna leszállni az egyikről, a másik éppen bezárja ajtajait és útra kél.

31 Tovább

Mercedes buszt tesztel a BKV

Ma 14 órakor áll forgalomba a 7-es vonalon az a Mercedes Citaro alacsonypadlós, klimatizált autóbusz, melyet egy hétig tesztelhetnek majd a BKV utasai és járművezetői. Az autóbuszt reggel a sajtó munkatársainak egy zárt körű bemutatón mutatták be, ezen ott volt a BKV-figyelő is (erről fényképeket alul találtok).

Az utasok az autóbuszon a teszt alatt ingyen utazhatnak. A BKV kéri, hogy akinek észrevétele van az autóbusszal kapcsolatban (legyen pozitív vagy negatív) az írja meg nekik e-mailben a ugyfelszolgalat@bkv.hu címre. A véleményeteket természetesen mi is várjuk kommentek, e-mailek formájában.

142 Tovább

Távolítsák el a hajléktalanokat a BKV járműveiről!

Az utasok egyre nehezebben tűrik meg a hajléktalanokat maguk mellett a BKV járművein, főleg azután, hogy néhány napja két részeg, hajléktalannak mondott alak a BKV egyik buszvezetőjét is bántalmazta. Az utasok szerint a BKV-nak kellene lépni azért, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő, és hogy a hajléktalanok leszokjanak a tömegközlekedésről:

Kedves BKV Figyelő!

Eddig nekem úgy tűnt, hogy a Ti hangotokra ad a BKV, ezért szeretném veletek és velük is mindenképpen megosztani a következő gondomat.

Napi szinten használom a 16, vagy 16A-s buszt. A 16-os a Moszkva teret köti össze a Deák térrel a Vár érintésével, míg a 16A-s csak a Várba megy fel a Moszkváról és vissza. Na most a kora reggeli és késő délutáni órákban ez a busz inkább hasonlít egyfajta csöves-transzfer járatra, mintsem rendes BKV buszra. Naponta 2-3 fős végtelenül ápolatlan, büdös, hangoskodó, kutyájukat az üléseket utaztató és italukat kilötykölő hajléktalanok használják utazásra, mindenféle fenn akadás nélkül. Nem azt mondom, hogy csak mert a Váron keresztül megy a busz, ezért kivételezzenek vele, hanem szerintem vállalhatatlan a BKV részéről, hogy 9000-et kérjen el egy bérletért, míg az ilyen alakok miatt használhatatlan közlekedésre a járataik. És a sofőrök egyik esetben sem tesznek semmit.

Nagyon kérem szépen a BKV munkatársait, hogy ha ilyen árszinten akarják tartani a szolgáltatásukat, akkor azért tegyenek is valamit a fizető utasok érdekében. Mert míg alapjáratban is sokallom a havibérlet árát, úgy egyenesen pofátlannak tartom az elkérését míg ilyen (hozzáteszem kiemelten használt, ha mást nem a sok turista miatt) fontos járataikon nem biztosítják, hogy a nemfizető-utazásra alkalmat állapotú alakok is felszálljanak.

Üdvözlettel, Hadik

78 Tovább

Több hibát is talált az NKH a BKV buszán

Olajfolyás a motortérben, eltömődött levegőrendszer, rossz fordulatszám és vízfokmérő, rossz vezetőülés valamit hibás kilométeróra. „Csak” ennyi hibát talált a Közlekedési Hatóság azon az autóbuszon, melyről hétfőn írtam itt a blogon. Íme a hatóság levele:

Tisztelt Gál Mihály Úr!


Hivatkozással 2009. május 18-án kelt levelére, a BKV 27-es busszal kapcsolatos megkeresésére az alábbiak szerint tájékoztatjuk.

2009. május 19-én a busz ellenőrzése megtörtént. A bejelentett 27-es járat ellenőrzése nem lehetséges a forgalom akadályozása nélkül, ugyanis az érintett szakaszon közlekedő buszoknak nincs pihenőidejük, váltott gépkocsivezetővel dolgoznak.

Ennek ellenére az említett BPI-415 forgalmi rendszámú buszt a Moszkva téren sikerült megtalálni (16/A-Várbusz járat), és berendelni műszaki vizsgára.

A buszon fellelhető hibák az következők voltak: olajfolyás a motortérben, levegőrendszer tömítetlensége miatt nincs kellő nyomás az ajtók működtetéséhez, fordulatszámmérő és a vízhőfokmérő nem működik, sebességmérő időnként kiakad, vezetőülés magasság nem állítható.

A vizsgálat eredményeként a buszt 30 napon belül ismét be kell mutatni műszaki vizsgálatra, hogy igazolják, a hibákat javították.


Üdvözlettel: XY

kommunikációs és PR referens
Nemzeti Közlekedési Hatóság

85 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek