A fővárosnak, az államnak és a BKV-nak is áldozatokat kell hoznia a fenntartható közösségi közlekedési rendszer kialakításáért, amelynek első lépéseként az állam és a főváros egy új, közös megrendelői szervezetet hozna létre, derült ki a fővárosi kabinet hétfői ülésén.
A főpolgármesteri kabinet tájékoztatást kapott az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelszerződés alapján készülő, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia helyzetéről.
A Boston Consulting Group (BCG) szerint 10 év múlva, változatlan teljesítményszint mellett a BKV éves üzemi költségei 25 milliárd forinttal lesznek nagyobbak. Ezt nem ellensúlyozná az évi 5,5 milliárd forintra becsült reálköltség-csökkentés, ami három hatékonyságjavító intézkedésből származna.
Veszélyben a BKV bankképessége
Sikerült megállítani az elszabadult buszt
Olvasónk a BKV BPI-365 frsz. autóbuszán utazott vasárnap délután. A busz menet közben meghibásodott, és teljes gázzal indult el a megállóból, pedig a buszvezető még csak a lábát sem rakta a pedálra. Szerencsére az elszabadult buszt sikerült megállítani:
Tisztelt BKV!
Köszönet a 240-es vezetőjének aki, 2009.05.10-én 13.20 körül Budaörsről induló (BPI-365) buszt sikerült megállítania ami magától elindult!
A vezér csöngetett, majd zárta az ajtókat, miközben a motor felbőgőtt, oldott a fék, és a busz teljes gázzal elindult! Mivel a buszon voltunk láttuk, hogy a vezér nem nyúlt a gázpedálhoz! Kézifékkel sikerült megállítani a buszt! Így az ijedségen kívül más bajunk nem lett!
Üdvözlettel: Farkas Péter
Az ember, akinek a seggéhez nőtt az autó
Olvasónk az alábbi képeket még csütörtökön készítette a 15-ös busz vonalán, a Hegedűs Gyula utcánál. Egy -a busz elé parkoló- autó miatt akkora kocsisor alakult ki, hogy a körútig álltak az autók, ezzel több tucat buszon utazó, és autóban ülő embert várakoztatott meg. Kezd elegem lenni az olyan autósokból, akiknek a seggükhöz nőtt az autó, és ha nem találnak egyből parkolót, az út közepén hagyják a kocsijukat. A BKV a menetrendet nem csak a lerobbanó buszok miatt nem tartani, hanem az ilyen szabályokra magasról tojó autósok miatt sem. Az egészben a legbosszantóbb, hogy a kocsisort látva, még az autó vezetője szólt be a buszvezetőnek, hogy "Mi van, nem férsz el?"
Te hogyan büntetnéd meg a szabálytalankodó autósokat? A második kép alatt szavazz!
Az egyik busz otthagyta, a másikon az ajtók között maradt
Olvasónknak szerdán igen szerencsétlen napja volt. A Jászai Mari téren várakozott a 91-es/291-es buszra, ami több utast is a megállóban hagyott, lassítás nélkül elhajtott mellettük. Az utasok kénytelenek voltak megvárni a következő buszt, ami bár időben jött, az utas alig tudott rá felszállni, mert alig, hogy fellépett az első lépcsőre, már záródtak is az ajtók:
Tisztelt BKV!
Tisztelt BKV-figyelő!
Mindennap bő egy órát utazom a munkahelyemre, és ugyanannyit hazafelé, szóval sok mindent tudnék mesélni a budapesti tömegközlekedésről. Viszont ami ma délelőtt történt (2009. május 6) az minden eddigin túltett. A Jászai Mari téren várakoztam a 91-es/291-es buszra. A Nyugati pályaudvarról menetrend szerint 11.42-kor induló 91-es busz nem állt meg a megállóban, miközben ott többen is várakoztunk. Esetleg elmulasztottam valamit? Talán integetnem kellett volna? (Ezt a megoldást is be lehet vezetni, de akkor tájékoztassák az utazó közönséget.) Ez magában nem volt "nagy szám", várakoztam tovább.
A BKV felkészült a MÁV sztrájkra
A BKV Zrt. 28 szakszervezete közül egyik sem csatlakozott a május 8-i sztrájkhoz. A BKV Zrt. érdekképviseletei és a menedzsment közötti év eleji egyeztetések és megállapodások ugyanis stabil helyzetet eredményeztek. A VDSZSZ által hirdetett sztrájk miatt ránk háruló többletfeladatok elvégzésére a Társaság felkészült. Szeretnénk megnyugtatni a fővárosi utazóközönséget, hogy a BKV az utasforgalom esetleges megnövekedésére - operatív módon - járműátcsoportosítással reagál majd annak érdekében, hogy az utazási igények megfelelő kiszolgálását biztosítsa.
Természetesen a dolgozókat - mint minden munkavállalót az országban - egyénileg is megilleti a munkabeszüntetéshez való jog, ezért nem zárhatjuk ki, hogy néhány munkavállaló mégis csatlakozik a kezdeményezéshez -, ám ez várhatóan nem okoz majd problémát a közösségi közlekedésben. A BKV Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy utasaink a pénteki napon – az esetlegesen megnövekedő utasforgalom ellenére is - zavartalanul vehessék igénybe a szolgáltatást.
2009. május 6.
BKV Zrt.
Utolsó kommentek