Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pirospont a BKV-nak

Alig telt el 10 nap, hogy jeleztem a hibát a BKV-felé, máris kijavították a menetrendet a 23-as és a gyors 23-as busz vonalán. Előző cikkben a 23-as hibás menetrendjét mutattam be, lentebb a gyors 23-as javított menetrendjét találod.

A hiba az volt, hogy a nyári menetrend bevezetésekor (június 16.) hiába nézte az utas a menetrendet, nem volt benne dátum szerint ilyen rész, és a téli illetve a tavaszi szüneti rész is teljesen értelmetlen volt. A módosított menetrend szerint a tavaszi és a téli szünetben most már normális hétköznap szerint járnak a buszok. Reméljük az új menetrendet a weboldalra is feltöltik majd.

Ilyen volt:

 


Ilyen lett:

 



Rövid időn belül ez már a második olyan eset, amikor a BKV a felvetett problémát orvosolta, ezért szeretnénk ezeket megköszönni nekik.
 

Kapcsolódó cikk: A 2-es villamos bevárja az átszállókat

8 Tovább

A 2-es villamos bevárja az átszállókat

Kicsit több, mint hete írtunk arról, hogy a BKV ismételten trehányul kivitelezte a villamospótlást. A 2-es villamos nem várta meg az átszállókat, a villamospótló busz megérkezésekor indult is, így az összes átszállni szándékozó utas a megállóban maradt. Most, egy hét elteltével ismét visszamentünk és megpróbáltunk átszállni a villamosra, most azonban 20 utas véleményét is kikértük.

Az elmúlt két napban hat alkalommal utaztam a 2-es villamospótlóval és a 2-es villamossal, és az eddigiektől teljesen eltérő tapasztalatokat szereztem. Az előző héten hat átszállásból mindössze egyszer várta be a villamosvezető hölgy az utasokat, most azonban hat próbát hat sikeres átszállás kísért, azaz egyértelműen javult a statisztika. 20 megkérdezett utasból 14 rendszeresen használja a villamos és a pótlóbuszt is. 14 utasból 12 egyértelműen kijelentette, hogy az elmúlt időben sűrűbben megvárja őket a villamos, nem megy el az orruk előtt.  (20 emberből 9 ismeri, vagy hallott már a BKV-figyelőről:)

 

 


Külön köszönet annak a villamosvezető hölgynek, aki június 25-én, hétfőn este 18.42-kor a Havas utca megállóban megállt, majd visszanyitotta a villamos ajtajait, amikor meglátta a villamosa mögött éppen beálló villamospótló buszt. Villamosa száma: 14-34. Hatalmas puszit küldünk neki!

Ismét egy kisebb sikert tudhatunk magunkénak, reméljük, hogy az utazóközönségnek valamelyest segíthettünk.

30 Tovább

Kihasználatlanul állt Antal Attila új luxus Volkswagene

Jóval a BKV-vezér távozása után érkezett meg a neki rendelt, extrákkal jól felszerelt Volkswagen Passat. A Magyar Hírlap szerint az autó hetekig használatlanul áll a közlekedési cég központjában, mert Antal Attila bukása után egyik BKV-s vezető sem mert beleülni.

Most sajnálhatja igazán a BKV volt vezérigazgatója, hogy márciusban megvált tisztétől, hiszen nem régiben gördült be a BKV Akácfa utcai központjába az Antal Attilának rendelt luxusautó - írta a Magyar Hírlap.

Az extrákkal felszerelt, 3 ezer köbcentis Volkswagen Passatban bőrrel borított sportülések, climatronic légkondicionáló, billenő napfénytető és két lapmonitor is gondoskodik a komfortos utazásról. A hasonló gépkocsik alapára 14 millió forint, felszereltségtől függően azonban meghaladhatja a húsz millió forintot is. A lap úgy tudja, a grafitszínű autó heteken át hiába várt gazdájára, a vállalat egyik döntéshozója sem mert beleülni. Végül Tótfalusi György, a BKV igazgatótanácsának szabaddemokrata elnöke vehette birtokba.

A Magyar Hírlap információi szerint a Passat csak első jele lehet a Volkswagen budapesti térhódításainak, a közlekedési vállalat Renault flottájának cseréjét fontolgatja, és típusváltást készítenek elő a főváros többi cégénél is.

Index
43 Tovább

Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal

Ritkán olvasok az Indexen kívül más internetes újságot, de hetente legalább egyszer a Hírszerzőre is feltévedek. Hát, ma sem bántam meg, mert megtaláltam egy tegnap feltöltött kisfilmet, melyet most megosztanék veletek, természetesen a Hírszerző engedélyével.
Dear BKVfigyelő!

Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.

Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:


A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.

Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.

üdv, Patro
95 Tovább

Hagyó Miklós gyorsabb, mint az Ügyfélszolgálat

Ki ne emlékezne arra a cikkre, amiben egy hölgy leírta, hogy barátaival együtt letették őket a 950-es éjszakai buszról, majd megverték őket a verőlegények. Horzsolások, vér, és törött orr. A BKV biztonsági őrei így bántak el, az utasokkal, a cég szerint egyenlő erőt alkalmazva, bár csak a fiatalok sérültek meg. Az ügyfélszolgálat helyett ismét Hagyó Miklóst kerestem meg, mert nem szerettem volna ismét hónapokat várni egy sablonos válaszra. Íme a válasz:
BKV-figyelő internetes napló

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Mindig felháborít, ha vélt vagy valós igazukat erőszakkal érvényesíteni akaró emberekről hallok. Különösen haragra gerjeszt, ha olyan személy részéről történik kísérlet ilyesmire, aki hivatásánál fogva pontosan ismeri a jogszabályi kereteket, lehetőségeket, illetve azok határait.

Mélyen megdöbbentett az a 950-es autóbuszon történt agresszió is, amelyről mások mellett Ön is volt szíves értesíteni.

Minden józanul gondolkodó ember elfogadja az éjszakai fokozott jegyellenőrzés indokoltságát, hisz tudja: az egyértelműen a közösség érdekeit szolgálja. A jegyvételre kényszerülő – ilyenkor korábban gond nélkül – bliccelőktől érkező árbevételek is hozzájárulnak ahhoz, hogy ne kelljen az eddigieknél radikálisabban emelni a viteldíjakat. (A közlekedési társaságnak öt év alatt mintegy 15 milliárd forintnyi bevételkiesést okoztak a bliccelők.)

A biztonsági szolgálat jelenléte az éjjeli órákban utazók védelmét és a BKV-járművek épségét is szolgálja, s érezhetően visszaszorította a régebben gyakran tapasztalt garázdaságot s a nagy károkat okozó rongálásokat. A feladatukat végző BKV-ellenőröket ért kisebb-nagyobb támadások indokolták, hogy a fizikai erőszak elhárítására, az érvényes utazás feltételeinek ellenőrzésére és szabályainak betartatására, érvényesítésére képes szolgálatot (szolgálatokat) bízzanak meg. E szolgálatok tagjai természetesen a legkevésbé sem fordulhatnak a békés utasok ellen.
 
A cégek kiválasztása, az adatkezelés nyilvánossága – mint tudja – szakmai, illetve jogszabályi kérdés. Az ez irányú felvetésekre a BKV Zrt. vezetői tudnának a blogbejegyzést jegyző olvasójának érdemben válaszolni.

Szeretném jelezni Önnek, hogy az említett esetben nem volt szükség vizsgálatot kezdeményeznem, mert azt a BKV soron kívül megtette. A biztonsági őrök jelentése alapján – a nekem is megküldött feljegyzés szerint – a rendkívüli esemény a 950-es buszon egy leszállni szándékozó fiatal hölgy zaklatásával vette kezdetét, a közbelépő biztonsági őröket ért fizikai támadással folytatódott, s az utóbbiak szakszerű intézkedésével zárult. Ismerjük tehát mindkét verziót: a fiatalokét és a szolgálat tagjaiét is. Mindaddig azonban, amíg a vizsgálat le nem zárul nincs okunk, erkölcsi és jogi lehetőségünk (hisz az ártatlanság vélelme alkotmányban is rögzített alapelv) bármelyiket is preferálni.

Gondolom, a sérelmet szenvedett fiatalok, igazuk biztos tudatában a rendőrségnél is megtették a feljelentést, ezért a blogbejegyző által eleve elfogultnak feltételezett BKV-s vizsgálattól függetlenül is van jogorvoslati lehetőségük.

Őszintén remélem, hogy hasonló esetek nem fognak a jövőben előfordulni. A mostani eset példa lesz, amely mindenkit gondolkodásra késztet, s a magukról megfeledkezőket visszatartja a hasonló erőszaktól.

Amennyiben a biztonsági őrök felelősségére derülne fény, természetesen az nem maradhat, és nem is marad következmények nélkül.

Annak érdekében, hogy a legszélesebb utazóközönség számára is egyértelmű legyen, hogy pontosan milyen feladat-ellátási kötelezettsége és szabályzati kötelmei vannak a BKV jegyellenőreinek, illetve a jegyellenőrzést végző biztonsági őröknek, június 11-én – mint arról Ön is bizonyára értesült – nyilvános sajtótájékoztatót tartott a Zrt. Tóth Sándor úr, a vállalat értékesítési igazgatósága szakszolgálat-vezetője arról is részletesen beszámolt, hogy milyen eredményekre vezetett a tavalytól jelentősen megszigorított ellenőrzés. E sajtóeseményt követően a média hosszasan és részletesen foglalkozott mindezekkel.

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Köszönöm, hogy felhívta figyelmemet a blogbejegyzésre, s azt is, hogy a BKV-figyelő a közszolgáltató cég nélkülözhetetlen társadalmi kontrolljának egyik igen fontos fórumává vált.

Szerkesztő úr további munkájához, a blog üzemeltetéséhez további sok sikert, s jó egészséget kívánok!

Üdvözlettel:
Hagyó Miklós
54 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek