Kicsit több mint egy éve annak, hogy kitaláltam, kellene egy oldal, ahová a BKV utasai leírhatják észrevételeiket. Kellett egy hely, ahol az ember elpanaszolhatja magát, ha elege lett abból, hogy ennél a cégnél bárki, bármit megtehet, felelősségre vonás nélkül. Hiába hívja az ügyfélszolgálatot, hiába tesz panaszt, soha nem történik semmi. Erre jó a nyilvánosság. Elmondhatod észrevételed, leírhatod panaszod, ami nagy valószínűséggel az Index címlapján is megjelenik.
Egy év alatt sokat változott az utastájékoztatás, és az ügyfélszolgálat működésében is voltak nagyobb változások. Ezek véleményem szerint a sok negatív észrevétel hatására történtek. Melyik cég szereti olvasni az ügyfelei negatív észrevételeit az interneten? Szerintem egyik sem.
Egyre több BKV-s ismer minket. Ennek tudhatjuk be azt, hogy a beszólogató, odacsukogató járművezetők is szépen lassan eltűnnek. Senki nem szeret magáról olvasni a neten, főleg akkor, ha ez komoly vizsgálattal, és felelősségre vonással is jár.
Talán sosem jutottunk volna el idáig, az Index.hu és a Homár szerkesztőinek segítsége nélkül. Éppen ezért itt az idő, hogy köszönetet mondjunk az Index, a blog.hu és az Inda szerkesztőinek. Köszönet az összes itt dolgozó ügyfélszolgálatosnak, akik a leghülyébb kérdésekre is szinte egyből válaszoltak, és segítették a munkánkat. Köszönetet szeretnék még mondani az összes olyan újságnak, TV-nek, és az Internetes médiának, akik az anyagainkat továbbadták, és megjelölték a forrást. Ezzel is segítettek nekünk, hogy a BKV-figyelő még ismertebb oldal legyen.
Köszönjük az összes beérkezett észrevételt, köszönjük a rengeteg látogatást és a hozzászólást. Köszönöm Rocko és Rékuc munkáját, a moderálásban igen sokat segítenek, főleg iskolaidő alatt. Köszönet tehát mindenkinek:)
Ami igazán ismerté tette a BKV-figyelőt, az a villamos kisiklatók megtalálása volt. Ez volt az első, amikor a blog bekerült a hazai médiába. A cikkek megjelenését követően képeinket és a videónkat szinte az összes hazai TV és újság bemutatta, szerencsére még többen ismertek meg minket. Igazából erről már annyi cikk született, hogy feleslegesnek tartom ismét leírni. Akit érdekel, az alábbi linkre kattintva újból elolvashatja a cikkeinket:
A BKV felfüggesztette állásából azt a 6 biztonsági őrt, akik néhány nappal ezelőtt utasokat dobtak le, majd vertek meg egy éjszakai járaton. A BKV-figyelő erről az eseményről (a verekedésről) elsőként számolt be, majd küldte tovább a hazai médiának. A beküldő szerencsére megkereste az RTL-t is, így igen hamar, újabb médiavisszhangot sikerült kiváltanunk.
2008. június 16. 00:01
Egy éves a BKV-figyelő
2008. június 15. 14:53
21. századi tujázás
Anno, az ánti viágban divat volt a villamos ütközőjén utazni - tujázni. Akinek nem volt pénze, az ott tömegközlekedett. A napokban a 14-es vonalán a Lehel utcában két kisfiú csak úgy szórakozott. (Forrás: Élőben a városból)
2008. június 10. 13:28
Miért rendes egyik-másik biztonsági őr?
Sokat írtunk már bunkó biztonsági őrökről. Visszaszólogatóról, kiabálóról, udvariatlanról, verekedőről, és figyelmetlenről is. Gondolkodtam és rájöttem, egyik miért bántalmaz utast, a másik miért dolgozik rendesen.
Metróztam
Múlt héten, szerdán délelőtt 11-12 körül metróztam és földalattiztam a Ferenciek tere – Deák tér – Oktogon vonalon. A Deákon a biztonsági őr elkérte a bérletem. Megmutattam neki, megnézte a dátumot, visszaadta, majd további kellemes utazást kívánt. Az Oktogonon (visszafelé) szintén rendes őr volt szolgálatban, barátságosan megnézte a bérletem, majd továbbengedett. Ferenciek terén a mozgólépcső tetején ellenőrzés volt. Előkaptam a bérletem (kicsit késve), majd megmutattam az őrnek. Válaszul azt kaptam: Hajrá Brazília. Csak a villamoshoz felfelé menet esett le, hogy a Barazil sapkám miatt mondta azt, amit. Rendes volt.
Tegnap is metróztam, de akkor nem jó kedélyű, idősebb őrök fogadtak, hanem fiatal, kopasz fejű, rágózó orkok. Köszönni azt nem tudnak, mert az édes anyukájuk nem tanította meg nekik, a BKV-nál pedig ez nem elvárás. Bunkón a képedbe böfögnek, támasztják a korlátot vagy a lyukasztót, és egymással beszélgetnek. Csajokról, fociról, ami éppen jön. A bérleteden kívül minden más érdekli őket. Miért viselkednek ők így? Elhiszem, hogy nem egy álommunka, de ha egy nála jóval idősebb normálisan el tudja végezni, akkor szerintem a fiatalokban van a hiba. Ekkor jöttem rá, hogy ezzel az ellenőrzéssel nem is lenne semmi baj, ha nem az tanulatlan, senkinek nem kellő embereket vennék fel, hanem a fentebb említett kicsit idősebb, jó kedélyű urakat/hölgyeket.
Hogy miért?
Nekik már van felelősségérzetük. Nem úgy vannak ezzel a munkával, hogy tesznek rá, majd lesz másik. Talán már ez az utolsó munkahelyük. Őket érdekli az, hogy kapnak-e utaspanaszt, mert nem akarnak kevesebb fizetést kapni, főleg nem másik munkát keresni. Valószínűleg családjuk is van, és el kell tartani őket.
Persze lehet, hogy én vagyok a hülye. De szerintem van ebben valami összefüggés.
BKV-figyelő
2008. június 08. 21:13
Hangos reklámokkal idegesít a BKV
Mint arról már beszámoltunk, a BKV az összes járatán, az összes jármű hangos tájékoztató rendszeréből (ahol ilyen van) kivette az átszállási kapcsolatokat, azaz a női hang nem mondja el, hogy melyik megállóban melyik járatra lehet átszállni. Kivétel a metró és a HÉV vonalak, mert azokat mindenhol bemondják.
A BKV szóvivője, Kiricsi Karola azt nyilatkozta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert az utasokat zavarta a hosszú felsorolás, és Európa más országaiban ez megszokott.
Zavarta az utasokat
Sokan naivak voltunk és elhittük, hogy ezt mi akartuk, és örültünk is, hogy most nekünk akkor jobb lett. Reggelente már-már láttam, hogy mindenki mosolyogva száll fel a villamosra, buszra, s mindenki élvezi a csendet. Végre a BKV utasai idehozták Európát. Kijelenthetjük, Európa csendje ez, barátaim.
Néhány napja azonban szomorú arcokra lettem figyelmes. Itt nagy baj van láttam. Hová tűnt Európa?
Kibújt a szög a zsákból. Az utasok rádöbbenhettek, hogy az utastájékoztatás megnyirbálásával nem nekünk lett jobb, és ez az „Európa itt van” duma is kamu volt. Ismét valakinek a zsebe lett tele, ugyanis a Combino villamosokon a Margitsziget környékén audioreklámokat sugároz a BKV. Olyan reklám ez, akit mindenki megkap. Látni sem kell hozzá, elég, ha nincs bedugva a fülünk. Csalogat minket a Margitszigetre.
Nem elég, hogy az új villamosokat már teleragasztgatták hirdetésekkel, most már a jármű belsejében is reklámot kell hallgatnunk. Utastájékoztatás helyett reklámot kapnak az utasok.
BKV-figyelő
2008. június 06. 19:44
Sorsoltunk, de játszunk tovább!
2008. június 7. és július 12. között duplán megéri észrevételt küldeni a BKV-figyelőnek, ugyanis kétszer sorsolunk.
Azok, akik észrevételeiket elküldik nekünk, ismét sorsoláson vesznek részt, ugyanis a nagy sikerre való tekintettel nyereményjátékunkat ismét elindítottuk. Nem kell mást tenned, csak megírni BKV-s élményedet, és elküldeni nekünk a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha te vagy az egyik szerencsés, a sorsolás után máris tiéd egy BKV-bérlet, mely érvényességének kezdőnapját te magad választod ki.
És ez még nem minden! Ezen a sorsoláson nem egy, hanem két bérletet sorsolunk ki, két külön beküldő között, így duplán megéri játszani velünk.
A beküldő saját maga választja meg levele tartalmát. Írhat ellenőrökről, biztonsági őrökről, buszvezetőkről, vagy egy egyszerű utazásról (pozitív és negatív is lehet). Egyre azonban figyelj oda: Terjedelmes, valós, pontos, megtörtént eseményt írj le, mely publikálásra alkalmas. A játékban csak a blogon megjelent levelek játszanak!
A nyáron is érdemes lesz minket olvasni, ugyanis a bérletek mellett BKV-figyelős bögréknek, pólónak és egyéb ajándékoknak is gazdát keresünk majd:)
Küldd el észrevételed, és utazz ingyen egy hónapig!
Előző havi nyertesek:
Akik május 1. és június 1. között észrevételt küldtek a BKV-figyelőnek e-mail vagy komment formájában, sorsoláson vettek részt. Az e-mail beküldői között egy havi BKV-bérletet, a kommentelők között pedig 1 db UV villamosos bögrét sorsoltunk ki.
Kérnénk, hogy az „Emberi ürülékben úszik a Boráros tér” című cikk beküldője, Péter keressen meg minket 5 munkanapon belül a blog e-mailcímén arról a címről, melyről az észrevételét küldte. Itt meg tudjuk beszélni, hogyan, és milyen formában veszi át a nyereményét.
A kommentelők közül Pepepupu-t húztuk ki, 2008.05.22. 17:54-kor a „Személyi igazolvánnyal is lehet utazni” írt hozzászólásával. Őt is kérjük, hogy a fent megadott módon, keressen meg minket arról a címről, melyről a kommentet írta.
Amennyiben a nyertesek hozzájárulnak, a nyeremény átadásáról képeket, majd postot készítünk.
Gratulálunk a nyerteseknek!
Utolsó kommentek