Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kar nélküli embertől követeltek rokkantigazolványt

Olyan embertől követeltek rokkantsági igazolványt a BKV ellenőrei, akinek vállból hiányzik mindkét keze, írja a Népszabadság. A törvény szerint ingyen utazhatna, még kísérőjének sem kell jegyet vennie. A BKV szerint az ellenőrök még rendesek is voltak, hiszen csak a kísérőt bírságolták meg.

Rokkantigazolványt követeltek Simon Csabától a BKV-ellenőrök az 56-os villamoson, írja a Népszabadság. Simon Csabánál nem volt igazolvány, amúgy is nehezen rántotta volna elő, hiszen mindkét karja vállból hiányzik.

A Népszabadság beszámolója szerint a súlyosan fogyatékosok a helyközi tömegközlekedést díjmentesen használhatkják, sőt, még kísérőjük is jegy nélkül utazhat. Simon nem tud kapaszkodni, ezért kísérő segítségére szorul. Mivel "állandó testőrt" nem tud megfizetni, alkalmi segítséget szokott kérni utastársaitól.

Se most Simont és kísérőjét is meg akarták büntetni a BKV ellenőrei. Simontól az ingyenes utazásra feljogosító igazolványt követeltek, majd közölték, hogy vagy adnak egy csekket 12 ezer forintról, vagy, ha helyben, készpénzben elintézik, akkor csak kísérőjét bírságolják meg.

A Népszabadság megkeresésére a BKV elismerte, hogy ellenőrei intézkedtek egy mozgássérült utassal szemben, "akinél semmilyen hivatalos dokumentum, díjmentes utazásra jogosító igazolás nem volt". A cég hivatalos álláspontja szerint az ellenőrök "eltekintettek" a megbírságolásától, de kísérőjét, akinek szintén nem volt díjmentes utazásra jogosító igazolványa - mivel ilyenje nem is lehet - megbírságolták.

A BKV szerint helyesen jártak el. "A BKV Zrt. számára kiemelten fontos a hátrányos helyzetben lévők, a mozgáskorlátozott embertársaink közlekedésének elősegítése. Ellenőreink tréningeken vesznek részt annak érdekében, hogy minden helyzetben, jogos pótdíjazási esetekben is az utasok emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartva járjanak el" - állították a történtek után.

Index
177 Tovább

Elfogyott a gázolaj a BKV-nál

A négynapos hétvége végére kifogyott a gázolaj a kőbányai buszgarázsban, így 35 autóbusznak a dél-pesti garázsban kellett tankolnia. Az üzemanyagtartályt hétfőn feltöltötték.

Nyolcszázöt kilométer plusz rezsimenet, huszonhét túlóra. Ez volt az ára annak, hogy hétfő hajnalban valamennyi, a 7-es vonalcsoportba tartozó autóbusz elindulhasson. A probléma még vasárnap adódott a kőbányai Pongrácz úti troligarázsban, ahol a 7-es és 173-as gyorsjárati autóbuszok jelentős része éjszakázik.

Vasárnap kaptuk a hírt egy járművezetőtől, hogy kifogyott a gázolaj a kőbányai garázsban, emiatt a buszokat a 11,5 kilométerre lévő dél-pesti garázsba vitték tankolni. Értesülésünket a BKV sajtóirodája kedden megerősítette.

A négynapos ünnep végén, vasárnap fogyott el a konténerben tárolt üzemanyag, ezért 35 autóbusznak (ezek vasárnap forgalomban voltak, és hétfőn reggel is utasokat kellett szállítaniuk) vasárnapról hétfőre virradó éjszaka a dél-pesti buszgarázsba kellett mennie tankolni.

A „kitérő” buszonként 23 kilométer plusz rezsimenetet eredményezett, járművezetőnként körülbelül 45 perces túlórával. A gázolajhiány miatt buszmenet nem maradt ki, és az üzemanyagtartályt is feltöltötték hétfőn.

A BKV állítása szerint a lehető legkisebb költséggel oldották meg a kialakult helyzetet.

Index
14 Tovább

Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?

Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!

A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!

A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.

Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.

Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!

A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!

Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!
32 Tovább

Határozatlan idejű sztrájk

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a BKV szakszervezetei, a munkabeszüntetés időpontját azonban egyelőre titkolják. A határozatlan jelző egyébként annyit tesz, hogy az érdekvédők maguk döntik el, mikor fújják le a sztrájkot. Eddig a BKV dolgozói egyszer fél napig, egyszer pedig 24 órán át nem szállították sehová a tömegeket.

A szakszervezetek nem fogadták el a BKV menedzsmentje és a főváros vezetése által ajánlott garanciákat, igaz a közlekedési vállalat rövid távú konszolidációjáról nincs konkrét döntés, a főváros és a kormány közösen ötletel egyelőre az előfinanszírozásról.

Így a BKV-szakszervezetek határozatlan idejű sztrájkot jelentettek be a cég vezetősége folytatott tárgyaláson. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint a munkabeszüntetés pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd. A korlátlan idő pedig annyit jelent, hogy ha az érdekvédők valamelyik napon elkezdik a sztrájkot, akkor az addig tart, amíg le nem fújják.

A jelek szerint ahogy nyúlik a BKV anyagi helyzetének rendezése körüli purparlé, úgy hosszabbodnak a közlekedési vállalat szakszervezetinek sztrájkjai. Április 7.-én még csak egy fél napra szüneteltet a tömegek szállítása, április 18.-án már 24 órára leálltak a "közlekedési viszonylatok".

Igaz, az előző sztrájkokkal szemben most nem napok alatt kellett dűlőre jutniuk az érdekvédőknek és a BKV (meg a főváros) vezetőinek, azért májusra időzítették a munkabeszüntetést, hogy időt hagyjanak követeléseik átgondolására. Az érdekvédők azt akarják elérni, hogy a főváros és az állam konszolidálja végre a közlekedési társaság mintegy 18,5 milliárdos adóságát, ne ritkítsák a járatokat, ne legyen tömeges elbocsátás.

Budapest és az állam meg is próbálta befoltozni a BKV lyukas költségvetését, Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után elmondta, a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba. A tőkepótlást a azonban szakszervezetek nem tekintik megoldásnak a BKV gazdasági problémáira.

Index
101 Tovább

Így közlekedhet pénteken

Aki pénteken belátható időn belül el kíván jutni céljához, az válassza a gyaloglást, a biciklizést, a vonatozást vagy ezek kombinációját. Persze lehet Volán buszokkal és a BKV alvállalkozóinak buszaival is utazni, de csak azoknak, akik szeretnek órákat dugóban állni.

A fővárosban kevés a kerékpárút, mégis ez a leginkább használható közlekedési eszköz sztrájk idején. Ehhez az időjárás inkább reggel kedvez majd, délután eshet.

A biciklizés kombinálható a vonatozással. A személyvonatok mindegyikén szállítható kerékpár, 50 kilométeres távolságig, azaz Budapesten belül bármely viszonylaton 190 forintért. Ehhez természetesen hozzáadódik a kerékpáros menetjegyének ára.

A BKV éjszakai járatai péntekre és szombatra virradó éjszaka is teljes üzemidejükben menetrendszerint közlekednek. Aki tehát gyorsan és biztosan célba akar érni, induljon el hajnali háromkor.

 A taxik várhatóan egész nap foglaltak lesznek, részben a sok rendelés, részben a dugó miatt. Erre tehát nem lehet számítani, még akkor sem egészen biztosan, ha a taxis társaság esetleg visszaigazolta a kérést. Az autózás várhatóan ellehetetlenül ismét a Hungária körúton és azon kívül, a városba vezető szinte valamennyi főúton. Az előző BKV sztrájk alkalmával a szokottnál egy-másfél órával hamarabb dugulni kezdett a város, várhatóan ez most még korábban bekövetkezik, és már reggel hatkor sem lesz minden útvonalon egyenletes a haladás.

Más részről a közlekedési társaságok arra számítanak, hogy aki csak teheti nem megy pénteken a városba. Az iskolások és a dolgozók egy részének elmaradása miatt nem várható zsúfoltság sem a Volán, sem a MÁV Start járatain. Így a Budapesten belül vonatra vagy sárga buszra szállók várhatóan felférnek a járatokra.

A Volánbusznál mentesítő járatok szükség szerinti forgalomba állításával igen, a menetrend, az útvonalak vagy a megállók változtatásával nem készülnek holnapra. Ez azt jelenti, hogy a városhatárt átlépő Volánbuszok a hivatalos, interneten is elérhető menetrendjük szerinti megállókat használják. Azok a járatok, melyek csak leszállás céljából állnak meg egy megállóban, a férőhely erejéig elvileg vehetnek fel utast. A sárga buszokon a BKV bérletek is érvényesek.

A MÁV START sem tervezi a menetrendjének változtatását és sztrájk sem lesz. Így a III., IV., X., XI., XVII., XVIII., XIX., XX., XXII., XXIII., kerületekből jellemzően félóránként közlekedik vonat a Déli, Keleti vagy Nyugati pályaudvarra. A Keleti és Kelenföld között 5:40 és 19:40 között kétóránként jár vonat, Kelenföldről a Keletibe 6:49, 7:33, 9:03, 12:03, 14:03, 16:03, 18:03, 21:03, 22:39 a piros hetest kiváltó vonatok indulási ideje.

A Nyugati – Újpest – Óbuda útvonalon 18:20 perckor indul az utolsó vonat. Ezt követően az Újpesti vasúti híd lezárása miatt vonatpótló autóbuszok közlekednek a Nyugati és Óbuda vasútállomás között a Margit-híd és az Árpád-híd budai hídfőjénél megállva.

A legrosszabbul a II., XII., XV., XVI. és részben a XI. kerületben lakók járnak a sztrájkkal. A II. és XII. kerületek lakói egyedül a Budakeszi felől a Moszkva térre közlekedő Volánbuszokra számíthatnak. Igaz Hűvösvölgy és Széchényi-hegy között 9:05 és 16:05 között óránként közlekedik majd a Gyermekvasút, amely a Szépjuhásznénál metszi a Budakeszi utat, ahol a Volánbuszok is megállnak. A XVI. kerületiek leginkább abban bízhatnak, hogy ismét lesz néhány sztrájktörő a gödöllői HÉV-nél, valamint utazhatnak a Cinkota felől a Stadionokhoz közlekedő Volán buszokkal is.

A XI. kerületben közlekednek az ottani szerződéses járatok, így a 14-114-es, 41-es, 41 gyors, valamint a villamospótlók. A XV. kerület nagy részéből viszont csak jelentős gyaloglással érhető el vasútállomás vagy Volán buszmegálló, ők a piros 170-es busszal mehetnek át Újpestre, illetve abban reménykedhetnek, hogy a sztrájktörő buszvezetőket ismét a 73-asra küldi ki a BKV.

A BKV alvállalkozói a sztrájk ideje alatt is közlekednek. E járatok zöme Dél-Budán és Újpesten közlekedik. A jelentősebb ezek között a Káposztásmegyer – Újpest – Keleti útvonalú 30-as viszonylat, Budaörsről a Móriczra a 40-es gyors, az Újpest-Központ és az Árpád-híd közötti 120-as, a Budatétény, illetve Budafok és a Kosztolányi Dezső tér között a 14, 114, 250-es járatok, a Deák tér és a kelenföldi Etele tér közötti villamospótló buszok, valamint a 83-as trolipótló. További alvállalkozói járat még Dél-Budán a 13-as, 113-as, 41-es, 41-es gyors, az 50-es, 58-as, 87-es, 88-as, 87A, 150-es és a 187-es, Újpesten a 147-es, 170-es gyors. A felsorolt járatok egy része a közúti torlódások miatt a menetrendjében szereplőnél lényegesen ritkábban fog közlekedni a nap jórészén.

Index
58 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek