Nem teljesítette a BKV a szakszervezetek követeléseit, ezért a dolgozók megtartják az egész napos munkabeszüntetést pénteken. Hajnaltól éjszakáig nem járnak a BKV-járművei, de az éjszakai járatok éjszaka fognak közlekedni.
Megtartják pénteken egész napos munkabeszüntetésüket a BKV-szakszervezetek, miután szerdán sem sikerült megegyezni a közlekedési társaság vezetőségével.
Napközben felmerült, hogy a korábban bejelentett 24 órás munkabeszüntetés esetleg elmarad, mert a főváros városüzemeltetési bizottsága elutasította a paraméterkönyvet, de visszavonni nem vonta vissza, csupán újabb egy hónapot adott a kidolgozásra. A sztrájk egyik fő követelése a paraméterkönyv visszavonása.
Nemes Gábor a szakszervezeteket tömörítő sztrájkbizottság tagja az Indexnek elmondta, a BKV által eléjük terjesztett 6 pontos megállapodás-tervezet csupán általánosságokat fogalmaz meg, és nem tud garanciát vállalni a szakszervezetek követeléseinek teljesítésére.
A BKV-menedzsmentjével "kompetencia hiányában" a tárgyalásokban nem tudtak előbbre lépni, a fővárosi önkormányzat és a kormányzat beavatkozására, együttműködésére van szükség, amire Nemes szerint a munka törvénykönyve kötelezettséget is ró a felekre.
A BKV vezetői 2007. szeptemberében ismerték be, járatritkításra és -megszüntetésekre készülnek, aminek mértéke akár a 10 százalékot is elérheti. A BKV szeptembertől mindent megtett, hogy a járatritkítás tényét és mértékét elfogadtassa a közvéleménnyel, ám ebben kudarcot vallottak.
Index
2008. április 16. 21:56
Lesz sztrájk pénteken
2008. március 27. 18:11
A közgyűlés megspórolta a BKV-nak a járatritkítást
Hátrálni kényszerültek a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes nélkül közgyűlésező szocialisták csütörtökön, emiatt több, az ellenzék által támogatott módosítás is átment. Eszerint a behajtási díjak a tömegközlekedést gazdagíthatják, míg az AAM tanácsaiért nem a BKV-nak, hanem a metróprojektnek kellene fizetnie. Több esetben a Fidesszel szavazott az SZDSZ is. A használtbusz-tender tanulságait a személyi konzvekvenciákkal együtt a BKV igazgatóságának kell levonnia.
Éves szinten legalább 1-2 milliárd forintot spórolt meg a BKV-nak a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön, amikor a létszámhiánnyal küszködő szocialisták ellenében több, ellenzéki támogatottságú módosító indítványt is megszavazott a testület.
Teherautóból villamost
Így átment az a Tarlós István fideszes frakcióvezető és Wintermantel Zsolt (Fidesz) által kezdeményezett javaslat, hogy a teherfuvarozó cégektől a 12 tonnánál nehezebb járművek után beszedett behajtási díjak bevételét a főváros a tömegközlekedés fejlesztésére fordítsa.
Eszerint a Parking Kft. éves szinten 1-2 milliárdosra becsült bevétele a BKV Zrt.-hez kerülhet. A közgyűlés a javaslatot támogatta, egyben felkérte Demszky Gábor főpolgármestert, hogy a következő közgyűlésre előterjesztést dolgozzon ki a tárgyban.
Steiner Pál frakcióvezető (MSZP) az Indexnek a döntés után elmondta, nem tartja szerencsésnek, hogy egy gazdasági társaság bevétele egy másik gazdasági társasághoz kerüljön, ráadásul a Parking bevételeiből P+R parkolók építését tervezte volna a városvezetés szocialista része. A szocialista frakcióvezető valószínűleg nem ismerte az előterjesztést, amely úgy fogalmaz "a P+R parkolók létesítésén és üzemeltetési költségein felüli" részt kívánja a tömegközlekedésre fordítani.
A cikknek nincs vége, olvasd tovább!
2008. március 13. 11:03
Szeretsz nyerni?
A nagy sikerre való tekintettel ismét nyeremény akciót hirdetünk! Nem csak a beküldött BKV-s képeket, hanem a BKV-s észrevételeket is jutalmazzuk.
Mindenki, aki észrevételt küld a BKV-figyelőnek 2008. március 13. és április 14. között, és az észrevétele kikerül a blogra, egy sorsoláson vesz részt. A legszerencsésebb beküldő egy tetszőleges ajándékot választhat a BKV ajándéktárgyai közül. A sorsoláson csak a Blog-szabályzatnak megfelelő írások vesznek részt.
Mindenki, aki észrevételt küld a BKV-figyelőnek 2008. március 13. és április 14. között, és az észrevétele kikerül a blogra, egy sorsoláson vesz részt. A legszerencsésebb beküldő egy tetszőleges ajándékot választhat a BKV ajándéktárgyai közül. A sorsoláson csak a Blog-szabályzatnak megfelelő írások vesznek részt.
Bővebb információ kérhető a blog e-mail címén, vagy a kommentek között!
2008. március 12. 14:03
"Aki muzsikáltat, az fizessen is"
A fővárosi költségvetésben nincs pénz arra, hogy finanszírozzák a BKV hatmilliárd forintos hiányát - mondta az InfoRádiónak Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes. Budapest a többi mellett az agglomerációs településektől szeretne pénzt kapni, mert a politikus szerint, "aki muzsikáltat, az fizessen is".
Nagyjából 6 milliárd forintos hiánnyal küzd a BKV. A Fővárosi Önkormányzat évente mintegy 10 milliárd forintos tőkepótló támogatást ad a közlekedési vállalatnak, emellett hozzájárul a vállalat amortizációs költségeihez és a fejlesztési beruházásaihoz - mondta az InfoRádióban Ikvai-Szabó Imre.
Ennél többet azonban Budapest nem tud adni az éves szinten 110 milliárd forintból gazdálkodó cégnek - hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Rámutatott azonban arra, hogy a BKV a szolgáltatásai egy jelentős részét a városhatáron kívül nyújtja, ennek ellenére az agglomerációs települések nem járulnak hozzá a működéséhez.
Szerinte tarthatatlan, hogy ezen települések úgy részesülnek a BKV működésének előnyeiből, hogy ehhez nem járulnak hozzá. Mint mondta, a kérdést mihamarabb rendezni kell, hiszen "aki muzsikáltat, az fizessen is".Forrás: Inforádió
2008. február 29. 21:55
Őszinteséget javasolnak a BKV-nak
Kommunikációs stílusvtáltást, őszinte beismerést, és személycseréket javasol az a szakértői anyag, amely a BKV használt buszok beszerzésére kiírt, 3,5 milliárdos tenderének vizsgálatához készült. A jogi szakértők nem találtak törvénytelenséget a korrupció gyanúját felvető tenderben, amit kis híján az az Alfa Busz vitt el, akinek Antal Attila BKV-vezér fia is dolgozott. A jogi szakvélemények ugyanakkor a tender súlyos hiányosságaira felhívják a figyelmet.
Az Index birtokába került az az öt dokumentum, ami a BKV használtbusz-beszerzését vizsgáló felügyelőbizottság (fb) elé kerül pénteken. A BKV-t felügyelő szervezet 9 tagja ennek alapján dönt arról, a botrányosra sikeredett tenderért ki a felelős, milyen következtetéseket kell levonni a közlekedési cégnek.
Egy közbeszerzési eljárás halála
Antal Attila BKV-vezér fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvo Hungáriával közösen - egyedüliként adott be ajánlatot a BKV 60-84 darab használt csuklós busz beszerzéséről szóló tenderére, írta a Heti Válasz február 6-ai száma. Ráadásul az Alfa Busz éppen tudott is 84 Volvót szállítani Genfből, sőt a tenderbontás előtt tartott afrikai Bamaco-túra a BKV-nak azért nem került semmibe, mert az Alfa Busz állta a cechet. A buszok árát is sokallták a szakértők.
A BKV részéről az ügyben napokig mégis csak a kommunikációért felelős Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes szólalt meg, aki perrel fenyegette meg az újságokat, és cáfolta, hogy az Antal-fiú alkalmazottja lenne az Alfának. Február 10-én megszólalt az apa, Antal Attila, és elismerte, a fia egy olyan cégnél dolgozott, amely az Alfa Buszszal szerződéses viszonyban áll. Ekkor az Alfa Busz-Volvo Hungária páros visszavonta ajánlatát, a BKV pedig lefújta a tendert.
A városvezetők azonnal vizsgálatot kezdeményeztek. A BKV kilenctagú felügyelőbizottságának a fővárosi közgyűlésnek kell jelentést adni, amihez öt - jogi, kommunikációs stb. - szakértői anyag áll rendelkezésre.A cikk az Indexen folytatódik!
Tovább>>>
Utolsó kommentek