Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kilométeres dugóban araszolnak a villamospótlók az Üllői úton

Mint arról tegnap már beszámoltunk, a Budapesti Közlekedési Központ ma vágányfelújításba kezdett az 50-es villamos vonalán. Bár a BKK a felújítást jó előre beharangozta és minden csatornánk meghirdette, ma a BKV-figyelő szerkesztői és olvasói hatalmas fejetlenséget tapasztaltak a helyszínen.

A terelések és az átjárók feltúrása miatt a Kispest Kossuth tér és a Lajosmizsei sorompó között 2 kilométeres dugó alakult ki. Az Üllői úton közlekedő buszok és villamospótló járatok menetideje a többszörösére nőtt. Olvasóink a BKV-figyelő élő forgalomfigyelőjén arra panaszkodtak, hogy a Havanna lakótelep és a Kőbánya-Kispest távot 45-50 perc alatt tudták csak megtenni a 136E busszal, de volt olyan utas, aki több, mint fél órát ült a villamospótlón a dugóban.

Abban biztos vagyok, hogy a BKK szakemberei elméreteztek valamit, és az íróasztal mögött a terelés és a pótlás is máshogy nézett ki. Bízunk benne, hogy nagyon hamar lépnek valamit.

Várjuk az észrevételeiteket és a beszámolóitokat, ha Ti is ezen az útvonalon közlekedtek!

5 Tovább

Kerülőút helyett a dugót választotta a diszpécser

Olvasónk nem érti, hogy ha van alternatív útvonal, akkor dugó esetén miért nem adnak utasítást a diszpécserek arra, hogy a buszok ott közlekedjenek? A lent olvasható panaszlevél történetesen a dugóban araszoló 20E autóbuszról szól, ami azért állt közel egy órát a Dózsa György úti dugóban, mert valaki megfeledkezett a kerülőútról. A levél a térkép alatt olvasható.


50 Tovább

Megsértődött a buszvezető, nem dolgozott tovább

"Már megint késett, fel fogom jelenteni" -mondta egy valószínűleg szellemileg sérült idősebb utas a 112-es busz egyik vezetőjének. Ezen a beszóláson a BKV-s annyira felhúzta magát, hogy cigivel a szájában kipattant a fülkéből szóváltásba keveredett a bácsival majd kijelentette, a busz befejezte a futást mára. Én már csak azt nem értem, hogy egy hülyével miért kellett leállni vitatkozni. (Szó se róla megértem, hogy idegesen nem vezet tovább, de ha nem foglalkozna hülyékkel, nem idegeskedne).

Kedves BKV-figyelő!

2009.09.12.-e szombat, 21:45, Ferenciek tere, 112-es járat Buda fele, BPI-342 frsz. Pszichopata kinézetű sofőr. A megállóba beálló buszra felszálló utasok közül egy bácsiforma beszólt a sofőrnek, hogy már megint késett, és hogy fel fogja jelenteni. Irgum-burgum, hát kit nem érdekel?

159 Tovább

Autósok szívnak a HÉV lámpái miatt

A HÉV megállók, és a kereszteződésekben elhelyezett lámpák szándékosan vannak úgy elhelyezve, hogy az autós és a buszos forgalmat a reggeli órákban teljesen megbénítsa? Olvasónk reggelente 10-15 percet is áll a lámpánál, majd’ 10 szerelvény elhaladását, kíséri figyelemmel a rosszul elhelyezett lámpák miatt. Nem csak a kocsival közlekedők szívnak, a BKV buszai is 15 percet állnak a lámpánál:

Kedves BKV-figyelő!

A következő kérdéssel fordulok hozzád, hátha meg tudod mondani, hogy közlekedéstechnikailag mi indokolja a Szentendrei HÉV vonalán levő Csillaghegyi megállónál azt, hogy mindkét irányban a kereszteződés előtt van a megálló, így pl. a mai reggelen 7 azaz hét darab szerelvényt volt szerencsém végignézni, ahogy beérkezik az állomásra, emberek fel le, vonat átmegy a kereszteződésen, villan kettőt a fehér lámpa majd érkezik a másik irányból, beáll a megállóba stb stb...

Az egy dolog, hogy állok tizenakárhány percet álló motorral a lámpánál, én dolgom hogy kocsival járok. Node ezzel egy ütemben megáll a sor mindkét irányba, szépen megakasztva a forgalmat a nem arra haladó csak keresztező utakon is, többek között a szinten BKV fennhatóság alá tartozó buszokon is.

Értem én hogy sok-sok évvel ezelőtt még közelsem volt ott ekkora forgalom, de kizártnak tartom, hogy nincs anyagilag indokolható fejlesztési keret arra, hogy ezt megoldják. Hasonló anomália a Szentendrei HÉV vonalán van meg alaphangon 3, a többi vonalról lövésem sincs.

Köszönöm a figyelmet.

ddq

92 Tovább

Miért hülyék hozzák a fontos döntéseket?

Tíz évig senkit nem érdekelt, hogy az M0-ás körgyűrű hiánya mekkora torlódást okoz Budapest útjain. Most, hogy elkészült a körgyűrű, és megszűnt a dugó buszsávot, buszsávokat építenek. Az illetékeseket eddig nem érdekelte, hogy a BKV járatai sokszor 30-40 percet álltak a dugóba. Akkor nem kellett buszsáv. Most igen:

Tisztelt Figyelő!

Levelem megírásának oka az index cikke, amely szerint mega-giga-szuper buszsáv készül Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. Sokan úgy gondolják, hogy épp itt volt az ideje, pedig...

Tény, hogy az elmúlt tíz évben az egyik legrosszabb dolog volt Rákoskeresztúron lakni és a belvárosban dolgozni. A reggeli csúcsban mind a Pesti út-Jászberényi út, mind a Keresztúri út beállt a forgalom miatt, sokszor olyannyira, hogy a Rákoskeresztúr városközpont - Örs vezér tere útvonal több, mint egy óráig tartott, miközben dugó nélkül ez 17 perces út.

Még rosszabb volt, hogy nem lehetett mindig megjósolni, mikor lesz dugó, ezért két választása volt a keresztúriaknak: vagy felkelnek jó korán, elindulnak 45-60 perccel korábban és ha nincs dugó, beérnek korábban; vagy pedig normál időben kelnek fel, és dugó esetén elkésnek. Személy szerint én próbáltam a középúton lavírozni, a BEB bérlet bevezetése után pedig vonattal jártam.

Ebben az időszakban tényleg sokat segített volna egy betontömbökkel elválasztott buszsáv, hiszen akkor a tömegközlekedőket nem tartotta volna fel az egyszemélyesen használt autók tömege.

Viszont amióta átadták az M0-ás új szakaszát, csoda történt, nincs dugó. Megszűnt. Finito. Egy-két nap volt egy kis torlódás a Keresztúri út egyik 200-300 méter hosszú szakaszán, de az átadás óta minden egyes nap 20 perc alatt értem be az Örs vezér terére, ami idillikus állapot; sokat segített a helyzeten a BKV új menetrendje is. A Pesti út-Jászberényi út útvonalon is normalizálódott a helyzet.

Szükség van most a buszsávra? Nem. Megkapjuk a dugók megszűnését követően? Igen. És mit fog okozni az építkezés legalább 2010-ig? Átmeneti forgalmi korlátozásokat, ideiglenesen félig lezárt sávokat, azaz dugót!

Tisztelettel: chabba

69 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek