Olvasónk nem érti, hogy ha van alternatív útvonal, akkor dugó esetén miért nem adnak utasítást a diszpécserek arra, hogy a buszok ott közlekedjenek? A lent olvasható panaszlevél történetesen a dugóban araszoló 20E autóbuszról szól, ami azért állt közel egy órát a Dózsa György úti dugóban, mert valaki megfeledkezett a kerülőútról. A levél a térkép alatt olvasható.


Kedves BKV-figyelő!

Ma (május 30.) reggel a BKV 20E járatán a Kelet pu. - Hősök tere távolságot (2.3 km) kerek 1 óra alatt tettem meg. Az Ajtósi Dürer sor után kicsivel állt a dugó vége. Mint kiderült, a dugó oka az volt, hogy a Vágány utcánál (a dugó kezdetétől 1.5 kilométerre) egymás után két helyen egy vagy két teljes sávnyi szélességben tekintélyes méretű munkagödör állta az autók útját. Csak remélem, hogy csőtörés volt és SOS-ben kellett csinálni, nem pedig hétfő reggelre tervezett (és engedélyezett!) a forgalmat ilyen rendkívüli mértékben zavaró munkát valaki ide.

A kérdésem annyi, hogy miért kellett ezt az egy órát a dugóban töltenem? A BKV menetirányítás nyilván tudott a dologról (nagy baj lenne, ha nem) és rendelkezésre áll egy kiváló alternatív útvonal (Behajtani tilos, kivéve BKV). Mibe került volna az összes 20E-t arra utasítani, hogy a képen látható útvonalon jusson el a Hősök terére, valamint az összes 30 és 30A járatot, hogy erre a kerülőútvonalra -hogy ne hagyjanak ki megállót- a Damjanich utcánál hajtsanak rá? Az utas is nyert volna vele, a BKV is, komolyan nem értem, hogy mi akadálya van ennek, meg eleve, hogy ez a Dózsa György úton bekövetkezett ilyen szintű dugónál (évente van pár darab) miért nem automatizmus?

Üdv: asdf