Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

UV búcsúztatás

A MaViTE (Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület) rendezte meg. Jelentkezni kelletett náluk, mert csak így tudtak helyet biztosítani a villamosra. A körmeneten voltunk sokan, ezért még egyesek álltak is, de azért nem volt meg az a 'heringdoboz' effektus (vagy csak én nem éreztem azt). Kb. ¾11 órára megérkeztem, és akkor már voltak sokan. Mégis sikerült helyhez jutnom, a középső kocsiban. Nagyjából 11-kor indultunk, a 4-es villamos, Lágmányosi lakótelep (Fehérvári út) végállomásáról. A Combinok uralta területen csak a Mester utcáig mentünk, majd egy jobbkanyar: a 30-as villamos vonalára. Itt ejtettük meg az első fotómegállót, szinte mindenki az utcán fényképezett, egy valakin kívül, akinek sikerült feljutni az első emeletre (bár lehet, hogy neki az egyik ismerősei laknak ott). Következő fotómegálló: Orczy tér. Itt még lefilmeztem azt, hogy a két UV villamos kanyarodik, majd én is utánuk eredtem. Azt hiszem, egyedül csak én sétáltam a két villamos mellet, hogy külön lefényképezzem őket. A harmadik fotómegálló egy vasúti aluljáró, ami számomra ismeretlen terület, mert én akkor jártam ott, legelőször - nade annyira megtetszett az a hely, hogy máskor is elnézek arra. A negyedik fotómegálló az Örs vezér tere, ami nem volt előre beharangozva, mert azt hiszem, hogy csak a mögöttünk jövő UV villamost keleltett itt bevárni. Innen, a 62-es villamos vonalán végig jártunk, egészen a Mézeskalács térig. Jó gyorsan haladtunk, annyira, hogy nem egyszer még a villamos pálya egyetlenségét is jól lehetett érezni (pedig egy jól felújított út volt, ahol csak a villamos pályáját hagyták ki). Mézeskalács tér: állítólag étkezési, és fotózási megálló volt (mármint amit a jelzésből észrevettem), de itt is csak fényképezésre volt idő (azért egy csoportkép készült, amibe én is beálltam, de hát magas ember lévén csak a fejemet lehet látni). A másik UV villamos már nem jött ide, úgyhogy már egyedül folytatunk az utunkat (pedig milyen jó lett volna, hogy ha a kanyarban mindkét villamost le lehetett volna filmezni). A Nagy Lajos királyné útján egy újabb fotómegálló jött, de itt inkább csak a villamos kanyarodását kelletett filmre vinni (én ezt, a középső kocsiban maradva tettem meg).
28 Tovább

Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására

Hajnali és hétvégi járatritkítást javasol, és nagyobb önállóságot kér januártól a BKV. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés - írta hétfőn a Népszabadság. A VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tiltakozik a terv ellen, és vitatja a cég érveit. Az ügy az elmúlt hetekben immár másodszor vetődött fel, egyre valószínűbb tehát a ritkítás bevezetése. A BKV tervei szerint hajnalban és hétvégén ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Európai vagy nem?


Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.

A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t


Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
24 Tovább

Vidéki Budapesten

10 napot voltam Pesten kisbabaval, feleseggel es leirnam tapasztalataimat, amik nem felhotlenek, de nem hittem el, hogy ennyire rossz a helyzet.

Elso nap kimentunk a BNV-re mint vallati program, oda metro Ors vezer ter buszra fel, es a busz mar negyedora mulva indult is. Hazafele, mikor zart a BNV gondoltam a BKV vasarjaratai is kicsit surubben jonnek, hogy az ekkor tavozo, fizeto utasok el tudjanak menni a rendezvenyrol. Nem mertem, de talan 15-20 percenkent jottek a tomott buszok, amire babakocsival eselytelen volt feljutni.
Vegul a harmadikra felturakodtunk, mivel a lanyom mar elegge nyugos lett.
Gondoltam ez valamilyen fajta figyelmetlensegbol adodott, a forgalomszervezot nem ertesitettek, hogy BNV van eppen a teruleten.

Masnap Bartok Bela utrol mentem a Batthanyi terre 41 vagy 19 villamos felugrunk babakocsival konnyeden a par lepcsofokot majd le. Nezem az okos kijelzot 5 perc mulva jon a 86-os busz, gondoltam ennyi ido alatt elerek a Margit hidhoz, ha kilepek. Elindulok, megtettem 100-150 metert, mikor a 86-os busz szepen beallt a megalloba, majd nemsokara elhuzott mellettunk. Gondoltam okos ez a kijelzo, biztos "okosban" megcsinalta valaki a BKV reszere. (A Margit -hidnall visszafele is erdekes volt kiiras megint 5 perc a busz erkezeseeig, mondom ekkora dugoban erdekes lesz de hat az ember bizik a 17 perc mulva mar-mar megtortem a kiirt ot perc lattan, de ekkor beert a busz, felszallas utan lattam, mar csak harom perc mulva fog megerkezni az eppen indulo busz, legkozelebb mar nem doltem be a 3 percnek megvartam apillanatokon belul megerkezo buszt, de ezutan nagy banatomra kikapcsolt(ak) ezt a nagyon elmes jelzorendszert, igy tovvabbiakban nem tamaszkodhattam hasznos informacioira. Vajon ezert penzt fizetett a BKV valakinek?) Konnyeden felkaptattam a lepcsokon a Margit hid budai hidfojenel levo villamosmegalloba, miutan megallapitottam, hogy babakocsival lehetetlen mashogy odajutni, ott viszont kedvesen fel van festve, hogy hova alljon a babakocsis ha mar egyszer sikerult eljutnia oda. :)

Aztan a nyugatinal az aluljaroban lattam, hogy ket helyen is fel lehet jutni a felszinre babakocsival. Itt mar tenyleg en voltam a hulye, hogy nem arra akartam menni.

131 Tovább

Localo teszt

A 2005-ös év második felében egyes BKV buszvonalakon, a Nógrád Volán járművei járnak, az Alfa Localok – nevezetesen a 120-as, 147-es, 170 Gyors, és részben a 30-as vonalán – utóbbin egy másabb busz jár, a különbség kívül – belül észrevehető, de ezekről később teszek említést. Nos, kezdem is az elejétől: a teszt busz pontosan a B7RLE típus, amibe VOLVO D7C motort szereltek be (Közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű soros, 6 hengeres álló dízelmotor), és természetesen automata váltós. Ülőhelyek száma a BKV-s kivitelen 26, és 80 állóhely van rajta (máshol meg 30 ülőhely áll rendelkezésre, igaz, ott csak 73-nak jut állóhely – mert az Alba Volános kivitelnél már egyből, a legelső ajtónál is le lehet ülni). Az első két ajtaja bolygóajtós, és ott nem kell lépcsőzni. Az első kerekei felé egy csomagtartót raktak be, ami szerintem egy jó ötlet volt (bár egyesek szerint ez egy pelenkázó, de hát én nem láttam olyan utast, aki ezt ennek használná). Más buszokon nem igazán létezik ez, bár a bevásárlói buszteszben, az Asia Center egyik buszán van valami hasonló, de annak a szélén nincsen korlát. Ha már korlát: akkor beljebb menve, az első, és a második ülés közt csak a 30-as buszvonalán járó Alfa Localon van egy korlát, bár bevallom, én nem tudom, hogy ennek mi a haszna.  Elöl az ülések szélesek, mit ne mondjak, itt az utasok tudnak variálni, hogy ketten használják, vagy csak egy, hogy ülve maga mellé teszi a csomagját (ha már nem kell elöl állnia). 

A második ajtóban még rámpa is van, amit a buszvezetőnek kell kinyitnia – egy kulcs segítségével. Az ajtóval szemben van a baba-, tolókocsisoknak kialakított hely. Itt ismét felfedezhető a két Localo közti különbség, mert ez a hely, a 30-as vonalán kisebb, mert hosszabb a magasított padlószint, és a belső lépcsők is előrébb vannak. Az ülőhelyek itt már nem annyira szélesek, mint elől az a hat, mert itt kettő embernek elegendő hely jut. A szembenéző ülőhelyek után ezen a buszon csak egy oldalsó ülőhely van, a másik Localon meg kettő is (persze azok előrébb vannak). A 30-asnál a hátsó tolóajtó dupla, szerintem a nagyobb utascsere lebonyolítása miatt. A hátsó sorok előtti ülőhelyek, úgyszint buszfüggők, mert vagy két előrenéző van, vagy úgymint a 30-asnál: egy újabb szembenéző ülőhely, és utána van a hátsó sor. Magas embereknek a 2. ajtó mögötti üléseket, a 30-ason, az utolsó sort ajánlom (na jó, tudom, oda lépcsőzni is kell, de ott legalább van hely, kivéve a sor jobb szélén), azon kívüli buszjáraton, meg az utolsó előtti sort.

A buszon összesen 7 leszállásjelző van, bár ha jól tudom, a baba/tolókocsis helynél pluszban van még

Mit ne mondjak róluk: jók ezek buszok,  bár elől kevés az ülőhely, de azokra is hallottam panaszt, hogy oda fel kell lépni… .  Elől tágas belső tér, hátul meg van a sok hely, ami között jól el lehet férni, de csak azért, mert ott van a magaspadlós része. Ja és igen, aki nem tudja, annak elárulom, hogy a Nógrád Volánnak a buszdepója az M3-as kamionpihenőben van, ami még a XV. Kerületen belül található, szóval ez közelebb van, mint a BKV buszoknál, az Óbudai buszgarázsuk. Mivel volt szerencsém felvenni az egyik kedves buszvezetővel a kapcsolatot – akinek a nevét nem árulom el –, ezért tudtam egy kiálló buszt lefényképezni, ezért itt köszönöm meg neki a közreműködését.

53 Tovább

Még mindig divat odacsukni az öregeket

Szia BKV Figyelő!
 
Bár a Tuskó Blog mostanában egy kicsit pihen, azért hadd küldjek egy történetet, mely velem esett meg.
 
Csütörtökön délután Győrbe utaztam, aztán Kelenföldre tartva az első villamosra felszálltam, mert sehol a környéken nem láttam a 14-es buszt. A Galvani utcánál kaptam el az 56-os villamost, és a két kocsiból a második végébe szálltam fel, az ajtóval szemben álldogáltam a táskámmal. (Remélem jó villamosszámot írtam, mert annyira még nem értek hozzá, most költöztem, ez az a villamos, aminek a végében van egy kis dobogószerű rész a szélvédő elött, ott szoktak üldögélni a gyerekek.)
 
A követekző megállónál a villamos beállt, majd egy öreg néni a botjára támaszkodva elkezdett felmászni a villamosra. Ekkor csengő megszólal, s a vezető rázárta az ajtót a nénire. Gondoltam fasza, mivel kb. fél méterre álltam az ajtótól, háttal az üvegnek, ezért a jobb kezemmel megfogtam az ajtót, hadd szájon fel az idős nő. Ekkor így, nyitott ajtókkal, csengetve elindult a villamos, nekem meg annyi időm volt, hogy balkézzel belefogjak a nénibe, aztán kirántsam a lépcső aljáról. Szerencsére pár másodperc alatt kb. 4 ember ugrott oda, hogy kilavírozzanak mindket az akkor már becsukódni tudó ajtó elől, de ez azért akkor is durva volt.
 
A következő megállónál leszálltam egy nővel, aki be is szólt a villamos vezetőnek, hogy tudja-e, hogy az előző megállóban odacsukott egy idős nénit, de a fejleményeket nem tudom, mert irgalmatlanul rohannom kellett az állomásra.
 
Azon gondolkodtam így utólag, hogy ezekben a villamosokban nincs ilyen "ajtó sikeresen bezárult" jelzőfény? Vagy a sofőr nem hallja, hogy az ajtók csukódását jelző csengő/sípolás nem hallgatott el? (Még annyit hozzátennék előrelátóan a sok okos embernek, hogy nem, nem miattam nem tudott felszállni a hölgy, mivel a villamos vége elég széles, s a táskám a másik, nem nyíló ajtónál volt.)
 
Szép napot!
 
Tuskó Blog Admin
80 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek