Üdv!
Szombaton egy ismerősömhöz kellett mennem a 61-es busszal. Életemben nem utaztam még rajta, csak a megálló nevét tudtam ahol le kell szállni. Szerencsére odafelé nem volt gond, rendesen bemondta a busz a megállókat. Visszafelé viszont már problémába ütköztem. Történt ugyanis, hogy állok a megállóban, várom a buszt, és egyszercsak elhúz mellettem! Mintha ott se lennék, mintha nem is lenne megálló. Elkezdtem rohanni utána, meg üvölteni, hogy álljon már meg, de hiába. Ha nem időre mentem volna nem is annyira zavart volna a dolog de így... Ráaádsul szerintem eléggé megalázó érzés az amikor az ember áll egy megállóban, vár és elhúz a busz, mintha ott se lenne. Annyira elrontotta a kedvemet az eset, hogy azon is gondolkodtam, hogy nem veszek többet bérletet, mert minek? Úgyis olyanoknak adják a pénzt belőle akik nem végzik tisztességesen a munkájukat.
A másik problémám az ellenőrőkökkel van a metró területén. Mostmár igazán meg lehetne beszélni, hogy kifelé vagy befelé ellenőrzik-e a jegyet-bérletet, mert szerintem zavaró, hogy nem tudom, hogy mikor készítsem elő a bérletem és mikor ne. (Mert sokszor be se mondják, hogy kifelé ellenőrzés van, csak a mozgólépcső tetején szembesülök vele) Vagy az egész vonalon kifelé ellenőrízzenek vagy az egészen befelé de ez, hogy megállónként változik szerintem hülyeség. (Esetleg kifelé és befelé is és MONDJÁK BE!)
Szóval én most kicsit be vagyok rágva a BKV-ra...
Még egy ötlet: szerintem minden járművön ki lehetne írni a megállókat, mint régen. Kitenni egy táblára.
Rabyn
Amikor a busz elmegy melletted
Buszsofőr vs. autós
Üdv BKV figyelő!
Az alábbi levelet a mai esetem kapcsán küldtem meg a BKV ügyfélszolgálatának (is)
Talán Ti is tudtok kezdeni vele valamit.
Én mindenestre nagyon szomorú vagyok, hohy ilyen emberek vannak ma buszvezető státuszban...
Üdv
Lacy
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Azzal a problémával fordulok Önökhöz, hogy ma, 2007. szeptember 20. - án délután 17:10 perc körül a XIII. Népfürdő utcában az Árpád híd felé menet kis "afférom" támadt egy arrogáns buszvezetővel.
Az eset tömören:
A BPO 739 frsz 133 járatszámú busz megállt a megállóban. Itt a megálló külön nincs kialakítva, így a szélső sávban áll meg a busz. Előttem két autó és még én aki ebben a sávban folytattam volna később is az utam, a megállt buszt kikerültük, de mikor az én autóm éppen elé kanyarodott volna, a busz elindult, az autóm oldalához veszélyes!! Közelségbe hajtott, dudált, és a sofőr szájmozgásából szemmel láthatóan méltatlankodott amiatt, hogy nem tud elém hajtani, mivel én már beleértem a szélső sávba. Mikor teljesen sikerül vissza térnem a szélső sávba, a sofőr reakciója mindkét kezével a hüvelykujját lefelé fordítva jellegzetes alpári mozdulatokat végzett, mögötte a kb. 40 főnyi utassal.
A kimaradó járat
Napokban nézegettem a 23-as busz menetrendjét, és egy élég nagy hibát találtam benne. Lehet, hogy direkt, lehet, hogy véletlenül, de a menetrendben az esti órákban (10 perces követés) Az óra elején, az első busz durván 20 perccel indul a másik után (bekeretezett rész) 18 órakor az utolsó busz 58 perckor indul Pesterzsébetről, az ezt követő órában, az első busz 19:17 perckor ez durván 20 perces követés. Ez azért furcsa, mert ebben a két órában 10 percenként követik egymást a buszok, és a 19:17-es mindig tele van, így szükség lenne, hogy a hétköznapi menetrend mintájára a 19:07-es autóbusz is közlekedjen. Megkérném a BKV-t, hogy a menetrendben lévő hibát a lehető legrövidebb időn belül javítsák ki, hogy ne kelljen az utasoknak nyomorogni a 19:17-es Pesterzsébetről induló autóbuszon.
Viszonylat jelzések
Sziasztok!
Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:
Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.
De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:
233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.
Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.
Tömegnyomor a HÉV-en
Kedves BKV Figyelő!
Én általában a csömöri HÉV-vel közelítem meg a Belvárost, ami napközben igencsak kényelmes megoldás, mert még le is lehet ülni, a reggeli csúcsforgalomban pedig semmilyen más jármű nem éri el olyan sebességgel a metrót, mint a HÉV. Tehát ideális megoldás. Azt már megszoktuk, hogy egyre ritkábban jár, így nagyon kellemes pozitívumként tapasztaltuk 2 éve, hogy a reggel 7:04-kor csömörről induló szerelvény 3 helyett 6 kocsival közlekedik iskolaidőben.
Ezt az utasok meg is szokták, mint kiderül a folytatásból.
Minap reggel kimegyek a megszokott járathoz, öcsémmel és egy barátommal, majd tapasztaljuk Árpádföldön, hogy 6 helyett bizony 3 kocsis a beérkező szerelvény. Itt még fel lehet férni a vonatra (bár az ülőhelyek már rég elkeltek), Cinkotánál még le is pár ember, de a vonat folyamatosan telik. Mátyásföld Imre utca megállónál a vonatra már sokan fel se férnek ilyenkor, ha nem 6 kocsiból áll, ugyanis itt - köszönhetően a Veres Péter úti dugóknak - az összes környékbeli autóbuszjáratról átszállnak a Kedves Utasok a HÉV-re. Ezekszerint hiába, mert bizony arra meg nem lehet felférni. A Sashalomnál, Nagyiccénél vagy Rákosfalvánál próbálkozók pedig jobb, ha meg se kísérelnek ezzel a járattal utazni, hanem az egyébként lassúbb autóbuszokat választják.
Kérem a kedves BKV-sokat, akik ezt a blogot olvassák, hogy intézkedjenek, hogy reggel 6 és 8 óra között - különösen tanítási időszakban - gondoskodjanak arról, hogy minden HÉV szerelvény 6 kocsival közlekedjen a Gödöllői vonalon, főképp pedig a nevezett 7:04-es járat. Tavaly és tavalyelőtt így volt. (talán a 7:34-es csömöri volt 3 kocsis, de arra valahogy már kevesebben próbálnak felszállni)
Péter
Utolsó kommentek