Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Vakokat csesztetnek az ellenőrök

Tegnap tettünk közzé két képet, BKV ellenőrökről és két vak fiatalról. A képeken az látszott, hogy a fiatalokat nem engedték le a metróba, mert nem volt a szájkosár a kutyájukon. Tegnap este az egyik fiatal, Péter keresett meg, és az alábbi levelet küldte:
Tisztelt olvasók!
 
Mivel a honlap legkevésbé sem vakbarát módon kép alapján enged kommentet hozzáfűzni egy témához, így kérem, hogy ezt az e-mailt tegyétek közzé.
 
Sulyok Péter vagyok, feleségem és én voltunk a 09.19-ei Ferenciek terénél lejátszódott történet szereplői:

a 2004-es Eu rendelkezések alapján (pontos rendeletszámot most nem tudok, de meg fogom keresni), a vakvezető kutyára a szájkosár tömegközlekedési ezközön nem kötelező, ennek tudatában haladtunk a metró felé, amikor a biztonságiőrök feltartóztattak, mondván, nem mehetünk le, mert nincs szájkosár a kutyán. Mondtuk nekik a vonatkozó rendeletet, erre az volt a válasz: 2007.01.01-től Bkv rendelkezés kötelezővé teszi a vakvezető kutyák számára is a szájkosarat. Erre megkérdeztem az őr urat, hogy az állam, vagy a Bkv a nagyobb hatalom? Erre nem kaptam választ, ahogy az alábbi 3 kérdésemre sem:

Mi a szolgálati száma az úrnak, mi a rendelet száma a Bkv-nál, valamint, hogy Ki a rendeletet kibocsátó szerv, hova kell jogharmonizációs panasszal élnem. Ezekre a kérdésekre nem volt hajlandó/képes válaszolni, csak a magájét fújta egyfolytában. A mellettünk felbukkanó úr valóban segítő szándékkal állt a dologhoz, elmondta, hogy ő jogász, pontos rendeletek alapján megpróbálta tudatosítani az őrben, hogy miért is van igazunk, akinek  erre csak az volt a válasza, hogy "én rendőr vagyok", amint a képekről is kiderül, ez nem fedi a valóságot, hiszen egy gazdasági szervezet alkalmazásában álló őr-))).
Az úr végül távozott, s,  kivételes kegyet gyakorolva leengedett bennünket a biztonsági őr, azzal a valóban létező Bkv rendelettel mit sem törődve, hogy a vakvezető kutyával történő metróhasználathoz meg kell állítania egy mozgólépcsőt, hogy le tudjunk jutni, "old meg bazze, ahogy akarod, ha már téget sem lehet szívatni"-))). Végső soron néhány  utastárs segítségével sikerült a mozgólépcsőre  ráemelni/leemelni a kutyákat, mert az természetes az őrök számára, hogy a várandós feleségem majd emelgetni fogja a 35 kilós kutyáját, még a keménycsávók és "úriemberek" nézik. Természetesen mivel szolgálati számot nem tudunk, így az eljárás módja ellen nincs módunk panaszt benyújtani, valamint mivel a rendelet számát sem tudtuk meg, így nem tudunk utánanézni, valóban létezik-e.

Ennyit a BKV ellenőrök képzettségéről, amiről nem feltétlen ők tehetnek. A történet  ennyi volt, most mindenki ítélje meg maga, ahogy szeretné.
Csak még egy hozzászólás: Mivel a kutya folyamatosan mellettem van, a szájkosár használata nem feltétlen indokolt, de kompromisszumképesek vagyunk, ha bárki odajön azzal, hogy "bocs, de féle k a kutyától, jó lenne...", akkor rá fogom tenni.
 
Üdvözlettel : Sulyok Péter
60 Tovább

Élővilág a BKV-n

Kedves Figyelő!
 
Ma este a kék metró Árpád híd megállójánál szokatlan természetközeli élményben volt részem: egy denevér röpködött a fejünk fölött egy darabig, majd berepült az alagútba. Nem sűrűn járok arra, így nem tudom, hogy ez mennyire gyakori eset...
Múlt héten a 79-es trolin egy csótány masírozott velem szemben az ablak peremén.
 
Kíváncsi lennék, hogy másnak milyen találkozásai voltak különböző élőlényekkel a BKV-n... :)))
 
Üdvözlettel,
Orsi
34 Tovább

Maradjon Stadionok

Majdnem két hete annak, hogy elindítottam a szavazást, a Stadionok metróállomás átnevezéséről. A szavazók majdnem 60%-a szavazott arra, hogy maradjon meg az állomás jelenlegi neve, ne nevezzék át. A szavazáson több névre is lehetett szavazni, annak, aki megváltoztatná az állomás nevét. A Puskás Ferenc Stadion 25%-ot a Puskás Stadion 13%-ot kapott. Legkevesebben a Puskás Ferenc Stadion állmásra szavaztak. Megértem.


A metróállomás átnevezése nem kis pénzébe kerülne a városnak. Rengetek menetrendet, táblát, utastájékoztatót kellene módosítani, így átgondolva ezt a dolgot, tényleg nem annyira jó ötlet az állomás átnevezése, ezt a pénzt inkább fordíthatnák a járművek takarítására vagy egyéb -fontosabb- dolgokra.
13 Tovább

Egy órás dugó egy lerobbant busz miatt

Kaptunk két képet greggranttól, melyeken egy lerobbant busz által okozott dugót láthatunk. Itt jegyzem meg - halkan - hogy a BKV a mostani létszámleépítés során a műszaki személyzet (szerelők) egy részét is elküldni.
Hello BKVfigyelő!

Éppen félórája állt a dugó a Kinizsi és a Közraktár utca sarkán, mikor a képeket készítettem: egy 15-ös busz garázsmenetben akart kifordulni, de meghibásodott - azóta sehol egy rendőr vagy autómentő, bár a dugótól nem nagyon tudott volna ide eljutni. Úgy tűnt, a busz se előre, se hátra nem mozdult. Azt sajnos nem láttam, hogy sikerült így leparkolnia. Végül összesen több mint egy óra telt el, mire érkezett egy rendőr, valamint a vontatóra további 15 percet kellett várni.

üdv, greggrant

 

70 Tovább

BKV útvonal tervező

Kaptunk már sok panaszt és észrevételt a BKV útvonal tervezőjével kapcsolatban. A panaszok között volt hosszú várakozási idő, rosszul megtervezett útvonal, sőt az esti időpontban sűrűn ajánlja a program az akkor már nem közlekedő gyors járatokat, illetve a még nem aktuális éjszakai buszokat.

Az első útvonalunk a Gazdagréti lakótelep és a Boráros tér között volt. A program felajánlotta a 908-as autóbuszt, melyre a Regös köz megállóban szállhatunk fel 4 óra 3 perc várakozás után! Ha türelmesen kivártuk ezt az időt, akkor utazhatunk 24 megállót 25 perc alatt (?). A Blaha Lujza téren átszállási lehetőséget kapunk a 4-es villamosra, mellyel 7 perc alatt a Mester utcánál vagyunk. Innen gyalog mehetünk a Boráros térre. Arról, hogy miért nem mehetünk odáig a 4-es villamossal, az rejtély marad.

A második megtervezett útvonal a Pillangó utcától az Etele térig tartott. Az előző útvonalhoz képest itt egy kicsit kevesebbet, 3 óra 42 percet kell várakoznunk mire a Pillangó utcába megérkezik a 956-os éjszakai járat. Innen mindössze 12 megálló az Erzsébet híd budai hídfő. Itt átszállási lehetőséget kapunk a 19-es villamosra, mellyel 12 perc utazás után a végállomáson (Etele tér) szállunk le.

A programot egy esti időpontban (23 óra) próbáltuk ki

 

27 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek