Kedves BKV Figyelő!
Ilyen izgalmas utazásom nem volt még, mint ma. Őszintén bevallom, hogy tegnap lejárt a bérletem (szombaton), és csak hétfőn szerettem volna újat venni, így némileg elítélhető módon ma jogtalanul utaztam. Ennyit az én felelősségemről.
A sztori az, hogy természetesen pont azon a napon, amikor nincs bérletem, belefutottam az ellenőrbe a hetes buszon. Mondtam neki, hogy elnézést, leszállok, holnap veszek bérletet, heló. Nagy kopasz fószer leszáll velem, és kéri az igazolványomat. Megismételtem, hogy erre nem vagyok hajlandó, én mennék.
Erre a forma elővesz egy elsőre rendőrségi jelvénynek tűnő valamit, meg egy igazolványt. Közelebbről megnézve látom, hogy Rendőrség helyett Nemzetőrség van ráírva.
-Mi az a Nemzetőrség? -kérdezem
-Nem tudja?
-Nem. Ilyen szerintem nincs.
Itt jön a poén:
-Ez bűnmegelőzés. Egy BKV-ellenőr nem tartóztathat fel, de egy nemzetőr igen.
-Na ne röhögtessen már!
-Vagy ad igazolványt, vagy hívom a rendőrséget.
-Akkor inkább hívjuk.
Elővesz egy mobilt, motyog bele valamit, hogy megint kéne egy járőr. Közben én is elővettem a mobilt, és tárcsáztam a 112-t, hogy akkor én is hívom a rendőröket. Ezt meglátva eltette a mobilját, és azt mondta, hogy hát szerencsém van, mert nincs bent járőrkocsi, így elmehetek. Ezután a kamuzás után azt is megkérdőjelezem, hogy egyáltalán igazi ellenőr volt-e.
Tudom, hogy nem szép dolog lógni a BKV-n, de talán hatósági eljárást színlelni meg bűncselekmény.
Üdv: sááá
2008. június 16. 10:00
Nemzetőr vagy ál-ellenőr?
2008. június 13. 14:14
Még a Kontrollban sem voltak ilyen figurák
Kedves Szerkesztő!
Már pár hónapja figyelemmel kísérem a blog működését, és felháborítónak tartom ezt a mentalistást ami a cégnél folyik. Lenne egy költői kérdésem. Hány utas orrát kell még betörni, hány utast kell lerúgni a járműről, hány utast kell még nyilvánosan megalázni hogy valami történjen? A BKV struccpolitikája egy cseppet sem fog változtatni a helyzeten, mivel levelek százaira egy egyszerű "no response" üzenet fogad az e-mail postafiókban. Az, hogy a BKV az utolsó mocsadék söpredéket alkalmazza ilyen munkára, az nem egy európai nagyvároshoz méltó viselkedés.
És mi még röhögtünk a Kontroll című filmen. Hát komolyan mondom azok a figurák sokkal különbek mint amik mostanában a mozgólépcsőknél és az éjszakai járatokon fellelhetők.
Egy egyszerű dologra szeretnék a levelemmel rávilágítani. Hallhattunk már több száz esetet a céggel kapcsolatban, és akárki jelent fel akárkit, akár bíróságra is viheti a dolgot , de a helyzet továbbra is változatlan. Egyszerűen mivel egy monopol cégről van szó, így nem tudunk vele mit kezdeni, pedig elsődleges megoldás a strukturális átalakítás lenne. Ha egy vezető képtelen ellátni a feladatát, és fogalma sincs arról ami az utcán történik, akkor erre a posztra nem alkalmas.
Persze a havi x milliót ugyanúgy felveszi, és meg lehet nézni azt hogy mi történik a cégen belül. Becsületükre váljék hogy a Combinora végre szereltek légkondit, legalábbis amin én utaztam volt hűtés. Viszont az ilyen apróságoktól eltekintve gyökeres változásokra lenne szükség a cég életében. Nem lehetne valahogy ezeket az eseteket felkarolni és valahogy olyan formában tálalni, hogy az hatással legye a BKV jövőbeli munkájára? Mert az embereknek véges a türelmük.
Köszönöm hogy kibontakozhattam.
Dombai András Bundi
2008. június 10. 09:09
Ál-ellenőr a 7-es buszon?
Sziasztok!
Szerintem Ti járatosak vagytok az ilyesmiben, ezért titeket kérdezlek: Szombaton új pénztárcámba elfelejtettem betenni a BKV bérletemet (könyvtárjegyem,stb.) a 7-esen jött az ellenőr, bérletet nem tudtam reprodukálni, diákom odaadtam, felírta az adatokat, tudom 3000 bemutatással.
Viszont mikor elment az ellenőr,vagyis a következő megállóban leszállt,akkor fogtam csak fel, hogy mi a fene történt:
-se karszalag
-se kitűző, azonosító
-se másik ellenőr nem volt vele
Csak simán járkált ott egy ember, kérte a jegyem, adott egy 12 e-s csekket, és felírta a diákom számát. Mivan , ha nemis ellenőr volt, csupán egy általa begyűjtött 12e-s csekket passzolt el? Mivan, ha csak az adataimat akarta kicsalni? Miért nem volt rajta semmilyen azonosító?Nem párban kell járni?
Meg tudnám kérdezni valahogy a BKV-t hogy ,most akkor az ő emberük büntetett meg,vagy csak valami vicces kedvű?
Előre is köszi, és az ügy kicsit sürgetős lenne,mert ugye 8 nap a bemutatás..
2008. június 06. 08:33
Takarít és jegyet ellenőriz a Discrate Security?
Budapesti Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (3209)
1. a) Az ajánlatkérő neve és címe: Budapesti Közlekedési Rt. 1980 Budapest Akácfa u. 15.
b) A beszerzés tárgya és mennyisége:
a Budapesti Közlekedési Rt. Villamos Üzemigazgatóságnak a Kelenföld, Szépilona, Hungária, Száva, Angyalföld, Ferencváros, Zugló, Baross, valamint a Budafok kocsiszínekben villamosjárművek takarítása.
c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.
3. Az eredményhirdetés időpontja: 2000. május 10.
6. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe:
Kelenföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Szépilona kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Hungária kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Angyalföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Baross kocsiszín: RENOMÉ Kft., 1070 Budapest, Péterffy Sándor u. 22.
Ferencváros kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Száva kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Zugló kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Budafok kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
A könnyebb értelmezhetőség miatt a szerkesztő a szövegen rövidített és a fontosabb mondatokat kiemelte. A szöveg teljes, eredeti formájában itt érhető el!
2008. június 05. 18:47
Ellenőröknek osztogatják a BKV új alkotmányát
Megjelent a BKV etikai kódexe, amelyet a vezetés a cég alkotmányának tart. A vékony füzetet az ellenőröknek és a biztonsági őröknek is kiosztják, akikre egyébként idén hivatalosan négyszáz panasz érkezett az utasoktól. Ebből száz volt jogos a BKV szerint.
A napokban készült el a BKV etikai kódexe. A füzet szerint a cég minden munkavállalója, "köteles munkáját úgy végezni, hogy az az utasok megelégedésére szolgáljon".
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta, hogy a kódex, melyet a cég alkotmányának tartanak, a külsős cégek munkavállalóira, például a biztonsági őrökre is vonatkozik. A füzetet a napokban kezdték kiosztani a dolgozóknak. A szóvivő elmondta, hogy a kódex hatályba lépésével nem változik a panaszbejelentés módja, továbbra is levélben, emailben, telefonon vagy szóban jelezheti valaki, hogy ha panasza van a szolgáltatásra.
Az ellenőrökre és a járművezetőkre külön részletes szabályrendszer vonatkozik. Ha rájuk érkezik jogos panasz, akkor a szabálytalanság mértékétől függően először figyelmeztetik a dolgozót, majd keményebb szankciók jönnek.
dén összesen 400 panasz érkezett az utasoktól, túlnyomórészt az ellenőrökre és a biztonsági őrökre, mondta Kiricsi Karola. A panaszt tevők 90 százaléka pótdíjjal büntetett utas, tíz százaléka pedig inkább a tanúja egy méltánytalannak tartott eseménynek. Hozzátette, hogy az elmúlt öt hónapban 450 ezer alkalommal szabtak ki pótdíjat az ellenőrök.
A szóvivő elmondása szerint a 400 panaszból száz végződött a munkavállaló felelősségre vonásával. A szankció az eset súlyosságától függően szóbeli figyelmeztetés, pénzmegvonás, vagy kirúgás volt. Azt egyelőre nem tudni, hogy az eddigi legsúlyosabb incidens, amelyben egy éjszakai busz ellenőrei eltörték egy utas orrcsontját, egy másiknak pedig az arccsontját, milyen felelősségre vonással végződik.
Szemelvények a kódexből
A BKV a kódex megalkotásával kifejezésre juttatja, hogy magáénak tekinti és követésre ajánlja mindazon morális értékeket, amelyek hozzájárulnak az emberi kapcsolatok megerősítéséhez és minőségének megtartásához. A dokumentum szerint a munkavégzés során ügyelni kell az utasközpontúságra, a társaság hírnevére, vagy az összeférhetetlenségre. Ez utóbbi passzus szerint minden vezető köteles nyilatkozatot tenni arról, ha üzleti partnercégének vezető munkatársával rokoni kapcsolatban áll.
Index
Utolsó kommentek