Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Dulakodás és sokkoló a Deákon

Krimisorozatba illő jelenetek játszódtak le 10-én este a Deák téri 3-as metró állomásán. Dulakodás, ellenőrök, részeg utas és sokkoló. Érdemes mindkét észrevételt elolvasni!

Tisztelt BKV!!

Tegnap, 2008. január 10.-én, este 22:35 körül, a Deák téri metróállomáson, a 3-as metró peronjára vezető mözgólépcső alján három BKV-ellenőr ellenőrzött, amikor egy nagy darab részeg belekötött a nála három fejjel alacsonyabb nyugdíjas-forma ellenőrbe.

Lökdöste, rángatta - az utasok nézték, a kollégái próbálták kezelni a helyzetet. Sikertelenül, ugyanis mindegyik kisebb-gyengébb volt az inzultálónál, ráadásul egyikük a gyengébb nem tagja. Mikor a részeg már totál sarokba szorította a szerencsétlen ellenőrt, egy utas, egy vele egymagasságú-súlyú, hátulról leráncigálta az áldozatról a részeg embert, és ketten kezdtek tovább dulakodni.

Csakhamar birkózás alakult ki köztük, ám az egyik rossz fogási kísérlet után részegünk kiszabadult és tovatántorogni igyekezett. (A megtépázott ellenőr eközben arcát törölgette, fejét fogta, kollégái gyűrűjében vígasztalódott.) Dühöngőnk egérútja azonban rövid életű volt: a hős utas ugyanis kihasználta a szünetet, és miután zsbeéből elővette, néhány előkészítő, szakszerű és gyors mozdulat után egy sokkolót kezdett maga elé tartva sercegtetni, és a részeg után eredt. A kék elektromos kisülés sercegő hangjára a részeg megfordult, majd egyensúlyát vesztve majdnem ráaesett (pontosabban meglökte) a háta mögött várakozó utasra. Itt jött a metró, és felszálltunk rá.

Pusztán azt szeretném kérdezni, hogy normális-e, hogy egy európai főváros legforgalmasabb metrócsomópontján ("a" csomóponton), csaknem éjszaka, mindössze három ellenőr teljesít munkát, akik közül egy nő és egy nyugdíjas, továbbá hogy a metrórendőrség fogalma általában kimerül két cingár biztonságí őrben, akik általában a kijáratoknál cigiznek, és akiknek most hűlt helyük volt.

Azt már a rendőrségtől kérdezném meg, hogy normális-e, hogy bár budapesti vagyok, rendőrjárőrt húsz év alatt eddig kb. ötször láttam, nemhogy a metróban, hanem egész Budapesten, mikiözben az al-Kaida rendszeresen megfenyegeti Európát. Természetesen az mellékes, hogy ha véletlenül otthonhagyom a jegyemet, megbüntetnek, de azt hozzáteszik, hogy a tömegközlekedés is ugyanolyan szolgáltatás, mint pl. egy étterem vagy egy számítógépes üzlet, amiért fizetni kell (az érvet el is fogadom), de a fenti eset miatt erre most azt válaszolnám, hogy ha évi nettó 90.000,- HUF költök a tömegközlekedésre (feleségemmel együtt ez 180.000,- HUF), akkor elvárnám/elvárnánk, hogy ha valaki tombolni kezd a város közepén, ne az utasoknak kelljen kis híján meglincselni (ha már fizetek a "szolgáltatásért").

Zárójelben jegyzem meg, hogy ami a várost mentálisan jellemzi, az elképesztő: este 21.00 óra után 10 fiatalemberből 6 illuminált állapotban hangoskodik, és épp jön egy kocsmából, vagy megy egy kocsmába - ami persze nem bűn, csak a rendőrség és a BKV nem hajlandó erről (sem) tudomást venni.

Kérem, járjanak a fentebb leírtz eset után, nyilván több kamera is rögzítette, és vagy harmincan nézték.

Tisztelettel, Antal Péter

Másik:

70 Tovább

Éjszakai jegy

Kedves BKV-figyelő!

Azért írok, mert egy érdekes eset történt velem az éjszakain tegnap (XII. 27). A 950-s járaton minden ajtónál BKV ellenőrök álltak. Egyikük gyüjtőjegyet próbált 300 Ft-ért eladni, miután szóltam neki, hogy ez nem annyiba kerül, sűrűn elnézést kért, hogy összekeverte az éjszakai jeggyel. Nyilvánvalóan saját zsebre dolgozott!

Ez azért is szomorú, mert a BKV a fizetőképes kereslet hiányára hivatkozva kívánja az éjszakai buszjáratokat ritkítani vagy/és megszüntetni. Azonban ha az ellenőrök saját zsebre dolgoznak, akkor nem lehet reális képet alkotni erről. És 4 kalauz/busz 0 jegyeladással elég hamar meg lehetne szüntetni járatokat!

Emiatt mindenki, aki buszjegyet kénytelen vásárolni éjszakai buszon, figyelje azt, hogy milyen buszjegyet kap!

Üdvözlettel,
egy utas
25 Tovább

Bliccelésre buzdít az ellenőr

Hello Figyelő - újra!

Nem gondoltam volna, hogy néhány napon belül újra jelentkezem nálatok, de kénytelen vagyok újfent megtenni, mivel kedvenc közlekedési böszmeségünk újabb zseniálisat húzott. Párbeszéd egy karszalagos és egy becsületesen utazni szándékozó utas között.

Ezúttal a Hősök teréről szerettem volna eljutni az Oktogonra, és mindezt a kisföldalatti segítségével gondoltam megvalósítani. Terveim között szerepelt, hogy ehhez vételezek egy darab menetjegyet a Hősök téri pénztárban - ami eddig folyton nyitva volt. Egy darab ötszáz forintos papírpénzt kerítettem a kezembe, ahogy beléptem az állomás területére, és mutattam az ott ácsingózó - gondolom átképzett - ellenőrnek,
monván, hogy én most jegyet vennék.
- Azt most csak a kollégánál, a pénztár zárva van - jön a válasz, én meg jól meglepődöm, hogy délután negyed hatkor miért is, de ez már nem derül ki. Fordulok a kollégához:
- Jó napot kívánok! Egy vonaljegyet szeretnék venni - nyújtom a pénzt.
- Csak szakaszjegyet tudok adni - és már venné is ki a kezemből az 500 magyar forintot.
- De én az Oktogonig akarok közlekedni, odáig meg nem jó a szakaszjegy, ha jól gondolom, hiszen az a negyedik megálló.
- Hát, ha bevállalod azt az egy megállót, akkor jó - mondja széles mosollyal az arcán.

35 Tovább

Mindegy mikori, csak bérlet legyen

Helló!
 
Kiváncsi lennék a véleményedre a következő kis kisérletettemmel kapcsolatban:

25 éves vidéki lány vagyok. Jelenleg Budapesten tanulok és szakmai gyakorlatom is itt töltöm egy állami cégnél - :) úgysem találnád ki, hogy melyik igazgatóságon. Naponta legalább 5 ször használom a BKV szolgáltatásait, 30 napos diákbérlettel. Az elmúlt 6 évben talán egyszer blicceltem - akkor is menet közben vettem meg a bérletemet. De most gondolkodtatóba ejtett az ellenőrök viselkedése - egyik tanárom a főiskolán említet egy esetet amikor  ellenőrökkel futott össze, nem volt nála jegy s mégis elengedték. Ám amikor csoporttársam nem tudott bérletet venni és egyből ezzel nyitott az ellenőrnek kapásból megvágta a helyszíni bírsággal-, ésa következő kisérlet elvégzésére késztetett:

Ahogy említettem 30 napos bérletet veszek. Jelen pillanatban a bérletem dec 10 - jan 8-ig érvényes, ám fellette a pénztárcámban jól látható helyen a diák igazolványom mellett egy nov7-dec6-ig érvényes bérlet van kirakva. Eddig kb. 5-ször ellenőrizték - Deák tér 2x, 4-6-os villamos 2x, és a 73 trolin -  ellenőrök és egyik alkalommal sem emeltek kifogást ez ellen, vagyis az érvényességet nem vették figyelembe. Talán köszönhető ez kultúrált megjelenésemnek, "irodai öltözet".
 
Szóval történetem, illetve kisérletem lényege, mindössze annyi, hogy bebizonyítsam a ruha teszi az embert a BKV ellenőr előtt is.
24 Tovább

Utazó õrök állják el az ajtót a büdös utasok elõtt

A BKV véget vet a hajléktalanproblémának. A cég tervet dolgozott ki, hogyan lehetne megszüntetni, hogy ápolatlan, koszos, büdös emberek ingyenes melegedõnek használják az éjszakai járatokat. A közlekedési cég utazó biztonsági õrökkel szortírozza a jeggyel rendelkezõ utasokat is - írja a Népszabadság.

A BKV hosszú évekig nem nézett szembe a jármûveit melegedõnek használó hajléktalanok okozta problémával. Februártól viszont biztonsági õrökkel igyekeznek betartatni az utazási szabályzatban foglaltakat, például azt, hogy az utas ruházatával és egyéb módon sem szennyezheti mások öltözetét és a jármûvet.

Regõczi Miklóstól, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a Népszabadságban jelentette be, hogy a cég egy hónap múlva radikálisan új stratégiát vezet be az eddig fel nem vállalt konfliktus kezelésében. A hajléktalan potyázók februártól nem szállhatnak fel az éjszakai buszokra. Minden éjszakai járaton õrök vigyázzák a rendet és a kulturált utazási körülményeket, ha pedig a módszer beválik, nappal is kiküldik a biztonságiakat. Regõczi értékelése szerint a szigorítást nem a hajléktalanok ellen, hanem az utazási rend betartása, és elsõsorban a fizetõ utasok érdekében vezetik be.

A BKV megduplázza a jelenleg alkalmazott biztonsági õri gárda létszámát, 50-rõl 100-ra. A BKV-nál az a profi biztonsági õr kaphat éjszakai munkát - óránként 800-900 forintért -, aki sikeresen levizsgázik a szükséges kiegészítõ jegyellenõri, jegyeladási tanfolyamon is. Ez utóbbi átlagosan a jelentkezõk mindössze kétharmadának sikerül. Újra bevezeti az éjszakai járatokon az elsõ ajtós felszállást. A biztonsági õrök feladata lesz az új rend elfogadtatása is.

Az éjszakai jármûvön utazó õrök - buszonként akár 2-3 is - ugyanis csak azokat az érvényes, 350 forintos éjszakai jeggyel vagy bérlettel rendelkezõket engedik felszállni, akik megfelelnek az utazási szabályzatnak is: ruházatukkal és egyéb módon sem szennyezik mások öltözetét és a jármûvet. De nem szállhatnak fel az ittas és feltûnõen mosdatlan utasok sem, még akkor sem, ha van jegyük. A biztonsági emberek nem mérlegelnek, hogy ki a hajléktalan, s ki az, aki csak átmenetileg nem felel meg az utazási feltételeknek, annyi empátiával mégis kell rendelkezniük, hogy tudják, melyik elutasított ember kezébe nyomják azt a kis kártyát, amin az összes menhelyszálló címe és a segélyhívó számok rajta vannak. Az õrök nem büntetnek, nem igazoltatnak senkit, de akinek nincs jegye, azt nem engedik felszállni a jármûre. Jegyet náluk és a buszvezetõknél is lehet venni.

Forrás: index
A BKV Figyelő üdvözli a BKV Zrt. újabb -az utasok érdekeit szolgáló- tervét.

322 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek