Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utasfogdosó ellenőrök a Deákon

Tisztelt BKV Zrt., Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Rendszeres ügyfelükként az alábbi történettel, illetve az utána megfogalmazott kérdésekkel kapcsolatban szeretném kérni állásfoglalásukat!

A tegnapi nap (2008. február 12.) folyamán este 19:20 magasságában a Deák téri metrómegállóban jegyellenőr kollégáik (azonosító számuk nem volt megfigyelhető, egy középkorú, erős testfelépítésű úr illetve egy hölgy a történet főszereplői) ellenőrzést végeztek. Kolleginájuk már a metróról történő leszállást követő pillanatban elém állt, lehetőséget sem adva arra, hogy elővegyem a bérletemet. Gondolván nem jelent problémát, ha a három méterrel hátrébb álló kollegájának mutatom csak meg az érvényes bérletemet, továbbhaladtam, közben folytatva a mozdulatsort, amelynek célja a bérlet felmutatása volt. Ekkor legnagyobb meglepetésemre kolleginájuk utánam nyúlt, visszahúzott, és követelte a bérlet felmutatását, a karomat végig fogva. Ez nyilvánvalóan nem gátolt volna meg a továbbhaladásban, de civilizált ember lévén nem ráztam le magamról a hölgy kezét, még félő lett volna, hogy testi erőfölényem következtében elbotlik.

Ezt követően felmutattam az érvényes bérletigazolványomat, azonban szóban a hölgy tudomására hoztam, hogy sérelmezem az eljárását, nem tartom indokoltnak a ráncigálást, főleg úgy, hogy az a hatályos magyar jogszabályokba ütközik. Ekkor az előzőnél talán még nagyobb meglepetésemre az addig kb. 3 méter távolságra várakozó kollegájuk is hozzánk sietett, majd emelt hangon tudakolni kezdte a probléma mibenlétét. Ekkor neki is megpróbáltam értésére adni, hogy a BKV ellenőrök jogköre nem terjed ki a személyes szabadság korlátozására (erre különböző jogszabályok értelmében - amelyek ismertetésétől jelen helyütt eltekintenék, mivel a tisztelt BKV legalább olyan jól tisztában van ezek mibenlétével, mint jómagam - csak a közhatalmi és hatósági jogosítványokkal rendelkező szervezetek tagjainak van lehetősége).

Miután nem túl türelmesen végighallgatott, kollégájuk egyre emeltebb hangon közölte, hogy nemcsakhogy hozzámérni joga van, ha úgy tetszik, el is veheti a bérletemet és tetszőleges ideig magánál tarthatja azt. Mikor ismét ellentmondtam neki, valamint fenti jogszabályokra hivatkoztam, immár ordenáré stílusban az arcomba kiabálva tudakolta, hogy tudok-e olvasni. Miután közöltem vele az igenlő választ, tovább ordított, hogy "ha tudnál olvasni te nagyképű jogász" (egyébként nem kis megdöbbenésemre eddig a pillanatig bírta a magyar nyelv azon sajátosságát emberünk, hogy ismeretlenek a pertu elfogyasztásáig magázódni szoktak) akkor tudnám, hogy az utazási feltételeket elfogadva én feljogosítom őket erre az eljárásra, amikor a metró területére lépek. Mindeközben egyre fenyegetőbben viselkedett, a többi kollegájuk (az a másik 3 vagy 4 ember, aki eddig nem vett részt a szóváltásban) is megindult irányunkba.

76 Tovább

Re: Feljelentette az ellenőrt

Az ellenőrt feljelentő postra megérkezett az első reakció.

Tisztelt XY Úr!

A 2008. január 22-i esettel kapcsolatos levelére válaszolva tájékoztatjuk, hogy szakszolgálatunk a rendőrségi feljelentést tudomásul vette.

Tájékoztatjuk, hogy kárigénye társaságunk biztosítása alapján abban az esetben érvényesíthető, amennyiben a rendőrségi határozat munkatársunkat elmarasztalja a történtek miatt.

A vizsgálat lezárása után, rendőrségi határozat birtokában, a kárügyben a kárfelvétellel megbízott INVEST Bróker International Kft-nél adnak tájékoztatást.

Címük:
1089 Budapest VIII., Orczy út 34.
Tel.: 461-65-00/24-460 mellék
Ügyfélfogadás: hétfőtől-csütörtökig: 08.00-16.00 óráig                                                pénteken: 08.00-12.00 óráig

Őszintén sajnáljuk a történteket és a jövőben balesetmentes közlekedést kívánunk.

Budapest, 2008. január 30.

Tisztelettel: XY osztályvezető
10 Tovább

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Csoda a 18-as villamoson

Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!

2008. január 27-én, 14:24 körül szálltam fel az Önök 18-as villamosára a Móricz Zsigmond Körtéren. Úti célom a Déli pályaudvar volt. Felszállás után a jól „megszokott” helyemre ültem, zenét hallgattam, és néztem ki az ablakon. A Szent Gellért teret elhagyva egy -akkor még idegen- ember kopogtatta meg a vállamat. Mivel hasonló még nem fordult elő velem, természetes, hogy megijedtem. Elfordultam, majd láttam, hogy egy ellenőr az.

Kapucnis, jól öltözött figura, Adidas felszerelésben. Amíg a bérletem vettem elő, a villamos jobb oldalán lévő Úrnak nézte meg a jegyét, mellyel semmi probléma nem volt, betépte, visszaadta az utasnak, majd jó utat kívánt neki. Ezek után az én bérletemet nézte meg, mellyel szintén minden rendben volt, megköszönte, majd eltettem.

Mivel nem hangosan hallgattam a zenét, így halottam hátulról, hogy egy külföldi utas kicsit nagyobb hangerővel magyaráz, hátrafordultam. Az ellenőr az utastájékoztató táblán mutatta a külföldi utasnak, hogy hol kell leszállnia majd, és mire kell átszállni ahhoz, hogy elérje a célját. A beszélgetés a külföldi utas anyanyelvén zajlott, megértették egymást.

A hátam mögött lévő –körülbelül velem egykorú- fiatalember otthon felejtette a bérletét, az ellenőr kénytelen volt megbüntetni. Végig rendkívül segítőkész volt, mindent elmondott neki, hogy hol kell majd bemutatni a bérletet, és még azt is mondta, sajnálja, hogy meg kell büntetni. Az ellenőr a Dózsa György téren szállt le a villamosról.

Remélem az ellenőrt az útvonal/időpont, esetleg a ruházata alapján be tudják azonosítani. Kérem, köszönjék meg neki a munkáját.

A kérdésem a következő lenne: A metró területén miért nem hasonló felfogású ellenőröket alkalmaznak?

Várom mielőbbi válaszukat!

Üdvözlettel: G. M. BKV Figyelő
48 Tovább

Éjszakai ellenőrzés

Tisztelt Szerkesztőség!

A szerdáról csütörtökre virradó éjjel mentem hazafelé a körúton. A Corvin felől a Blaha felé. Az érkező 906-os mindegyik ajtajában ellenőr karszalagos, Biztonsági Szolg, Security feliratos mellényben, összesen 7 db. Megmutattam a bérletem, leültem. 2 megálló után furcsa, ismerős hangokat hallottam, loccsanásra emlékeztetőeket. Aztán észrevettem, hogy a kettővel előttem lévő sorban az egyik mértéket nem ismerő utas ülve, maga elé hajolva, közvetlenül 2 karszalagos ember mellett a busz padlójára helyezte rókakölykeit, anélkül, hogy a 7 (de főleg ez a kettő, aki mellette állt) ellenőr közül bárki rászólt volna, neadjisten letessékelte volna a buszról, mert mint tudjuk, leszállítható az az utas, aki a járművet összepiszkolja/tevékenységével az utasokat zavarja.

Szóval tök jó, hogy úgy próbálják a bkv-t bevételtöblethez juttatni, hogy ellenőrzik a forgalmasabb éjszakai járatokat, de ha már ott vannak, mi a manóért nem szólítják fel az embereket, hogy ügyeljenek a tisztaságra?

Üdvözlettel: M. Róbert
33 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek