2012. július 15-én, vasárnaptól – illetve egy járat esetében július 20-án, péntektől – az éjszakai járatok többségére is kiterjeszti a BKK az első ajtós felszállási rendet. Az eredményes ellenőrzési rendszert az elmúlt hónapokban is folyamatosan bővítették egyes kevésbé forgalmas, nappal közlekedő autóbuszokon. A Budapesti Közlekedési Központ elérkezettnek látta az időt arra, hogy az éjszakai járatokon is ezzel a módszerrel, még felszállás előtt szűrje ki az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazókat.
Az elsőajtós felszállási rendet az éjszakai autóbuszokon a következő ütemezés szerint vezetik be:
A július 15-éről 16-ára, azaz vasárnapról hétfőre virradó éjjeltől kezdődően a 901-es, a 908-as, a 918-as, a 922-es, a 930-as, a 931-es, a 937-es, a 938-as, a 940-es, a 941-es, a 943-as, a 948-as, a 960-as, a 963-as, a 964-es, a 966-os, a 972-es, a 980-as, a 990-es, a 992-es, a 994-es, a 996-os, a 996A, a 998-as és a 999-es éjszakai autóbuszokra csak az első ajtón lehet felszállni. Leszállás céljára a hátsó ajtók vehetőek igénybe.
A július 15-éről 16-ára, azaz vasárnapról hétfőre virradó éjjeltől kezdődően a 909-es, a 979-es és a 979A éjszakai autóbuszokra a kisebb forgalommal bíró napokon, azaz a vasárnapról hétfőre, a hétfőről keddre, a keddről szerdára, a szerdáról csütörtökre és a csütörtökről péntekre virradó éjszakákon csak az első ajtón lehet felszállni. Leszállás céljára a hátsó ajtók vehetőek igénybe.
A július 15-éről 16-ára, azaz vasárnapról hétfőre virradó éjjeltől kezdődően a 900-as, a 956-os és a 968-as éjszakai járatok szóló autóbuszaira (azaz a nem csuklós buszokra) csak az első ajtón lehet felszállni. Leszállás céljára a hátsó ajtók vehetőek igénybe.
A július 20-áról 21-ére, azaz péntekről szombatra virradó éjjeltől kezdődően a 914A autóbuszokra csak az első ajtón lehet felszállni. Leszállás céljára a hátsó ajtók vehetőek igénybe.
A nappal közlekedő autóbuszok első ajtós felszállási rendjéhez képest az éjszakai buszok első ajtós felszállási rendjében változás, hogy aki a járműre felszállva szeretne jegyet vásárolni, az nem a járművezetőnél válthatja meg az utazásra jogosító értékszelvényt, hanem az első ajtónál álló biztonsági őröktől, akik emellett a felszállók jogosultságát ellenőrzik.
A 907-es, a 914-es, a 923-as, a 950-es, a 950A, a 973-as éjszakai autóbuszok – és a 2011 májusa óta éjszaka is közlekedő 6-os villamosok – felszállási rendje nem változik.
Az elsőajtós felszállás ellenőrzési rendszere megteremti a lehetőséget arra, hogy még a felszállás előtt kiszűrjék a bliccelő utasokat. A BKK elsődleges célja ugyanis nem a pótdíjazás, hanem a jogosulatlanul, azaz érvényes jegy vagy bérlet nélkül felszálló, bliccelők számának csökkentése.
Csak az első ajtónál lehet felszállni vasárnaptól egyes éjszakai buszokra
Nem nyitott ajtót a megállóban várakozó 5-ös busz vezetője
Pár hete a BKV-figyelő Facebook falán egy dicséretet tettem közzé. Arról írtam, hogy a 182-es busz a Lakatos úti lakótelep megállóban nyitott ajtóval várakozott mindaddig, míg a közelben lévő lámpa pirosról zöldre nem váltott. Bár többen írtátok, hogy erre szabály van, Izabellának mégsem volt ilyen szerencséje. Hiába ért oda a buszmegállóba, és hiába kalimpált vagy’ 20 másodpercen át a busz ajtajánál, a sofőr nem nyitotta vissza az ajtót:
Tisztelt BKV Zrt!
Egy 2012. február 16. napján történt esetről szeretnék panaszt benyújtani.
A Pasaréti térről 07:45-kor induló 5-ös számú busszal szerettem volna iskolába menni, a Gábor Áron utcai megállóból. (ami 07:49-re szokott ebbe a megállóba érkezni) 07:48-kor a zebránál álltam, amikor megjelent a busz a kanyarban, viszont nekem pirosat mutatott a lámpa. A busz megállt a megállóban, pont ekkor a gyalogosátkelő lámpája szabad jelzésre váltott (ami a busz sávjának tilos jelzést jelent, de a busz ekkor még a megállónál állt meg), én átrohantam a zebrán, és futottam a megállóig, ami körülbelül 3-4 méter a gyalogátkelőtől. Eközben - mint írtam, a busznak tilos jelzése volt, és még bőven a megállóban várakozott, nyitott ajtókkal - pár személyautó megelőzte a várakozó buszt, így az a kocsisorban elindulás nélkül "elfoglalta a helyét".
Amikor odaértem a buszhoz, akkor csukta be a sofőr az ajtókat. (még mindig piros volt a lámpa) Mivel ezen a buszon nem volt ajtónyitó gomb, az első ajtónál megálltam, és integettem a sofőrnek azzal, hogy hátha kinyitja az ajtót, mivel a busz a megállóban állt, lámpa még piros volt, és a rohanásom a buszhoz, és az - éppen becsukott - ajtóban való megállásom és integetésem - szerintem - egyértelmű utazási szándékot próbált jelezni. Viszont a sofőr rám sem nézett, mikor ezt észrevettem, kopogtam a busz ajtaján az integetés mellett, ami ugyancsak nem vezetett eredményre. Majd körülbelül 10 másodperc integetés és kopogás után a busz elindult, (szerintem ez volt a "megállóból kiállás", mert itt nincsen öböl) de a lámpa még mindig piros volt, az 1,5 métert begurulta az előtte lévő autóig.
Ezt a manővert még követtem, és immáron hevesebben integettem, de ismételten eredménytelenül, a kigurulást követően körülbelül 6-7 másodpercen beül nagy gázzal el is indult, rendesen a sávjában. Ekkor már végérvényesen konstatáltam, hogy ezzel a busszal már nem fogok tudni elindulni."
Az már csak hab a tortán, hogy az ez utáni járattal pont belefutottunk az Erzsébet hídon történt baleset helyszínelésébe, ami cirka 25 perc ácsingózást és araszolást jelentett, plusz sokunknak egy kiadós késést. Ez persze egyik buszvezetőnek sem a hibája, de nekem abban a helyzetben külön üdítő volt.
Üdvözlettel: Izabella
Miért nem tájékoztatja utasait a BKV?
Tegnap délután kétszer szakadt le a felsővezeték a 47-es és a 49-es villamos közös pesti szakaszán. A BKV még az új villamosmegállókba nem szerelte fel a hangos utastájékoztató rendszert, ezért az utasok nem tudták, miért nem járnak a villamosok, valamint azt sem, hogy a pótlóbuszokra melyik megállóban lehet felszállni. Olvasónk nem érti, hogy a BKV miért színészhangokra költi a pénzt, miért nem arra ami fontos, például a korrekt tájékoztatásra:
Kedves BKV-figyelő!
Ma (2009.10.26) 3 órakor egy egyetemre késve jött be egy srác, és elmesélte a tanárnak, hogy a 47-49-es felsővezetékét egy óvatlan daru elszakította. Mivel tudtam, hogy én valamivel 5 előtt végzek, gondoltam addigra megoldódik a probléma.
Kiérve a Fővám téri állomásra iszonyat tömeg fogadott, és lincshangulat. Senki se tud semmit, nem jön semmilyen pótló, tele a peron emberekkel, és iszonyat dugó áll a Gellért hegytől a Kálvinig. Mivel nagy csomagjaim voltak, jobbnak láttam felhívni a BKV infót, hogy mi a helyzet, gyalogoljak-e el a Kálvinra, onnan a metróval a 7-es buszhoz, hogy Kelenföldre kiérjek. Az információs hölgy 5perc várakozás után közölte, 40-kor indult el a villamospótló a Deákról, mert a 3 órási felsővezeték szakadás helyreállítódott már, de utána most 20 perce ismét leszakadt, 10 perce indult el a pótló (ekkor ugye '50 volt) mindjárt itt kell lennie, várjuk türelemmel.
Nyert a BKV-figyelő: Megjelennek az életmentő dobozok a BKV buszain
Körülbelül négy hónapja, hogy egy baleset kapcsán feltettem a blogon a nagy kérdést: "Miért nincsen elsősegély doboz a BKV járművein?" A BKV-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak címzett levelemre először az NKHM, majd az NKH reagált. Ezekből a válaszokból kiderült, hogy a BKV felmentést kapott, mert modern kommunikációs rendszereik vannak, hamar kiér hozzájuk a mentő, bár erről a felmentésről a közlekedési hatóság nem tudott.
Kiütötte az ablakot és az utasok mellett landolt a felsővezeték
„Szerencse, hogy nem történt sérülés” –mondja olvasónk, aki vasárnap már másodszor találkozott leszakadt és emberéletekre törő troli felsővezetékkel. Az első egy lehúzott redőnybe csapódott be, a vasárnap leszakadt kábel pedig egy 109-es busz ablakát törte be:
Helló BKV-figyelő!
Nem tudom más is találkozott-e a trolik egy olyan negatív velejárójával, hogy az áramvezető kábel hajlamos elpattanni. Lévén a belvárosban lakom, már másodszor voltam szemtanúja ennek, és mondhatom elég ijesztő. Első alkalommal a Nagymező utcában kb. egy éve, ahogy a kábel elszakadt egy lehúzott redőnybe csapódott bele óriási csattanással. A mai napon (09. 06.) pedig a Bajcsyn, és a mögötte lévő 109-es busz egyik ablakát teljes egészében kiverte az elszabadult kábel (VOLTAK utasok a buszon! Szerencse, hogy nem lett sérülés).
Az meg már a BKV arroganciáját mutatja csak, hogy a kábel pótlását jelen percekben végzi két kb. egyenként 100 éves kosaras szerelőkocsi (=HANGOS, es hajnali 1 óra van) holott MA EGESZ NAP LE VOLTAK ZARVA a Bajcsy Deák felé tartó savjai (ergo nem akadályozta volna a forgalmat)....
Szóval no komment.
Üdv: R
Utolsó kommentek