Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az NKH újabb hiánypótlásra kérte fel az Alstomot

Újabb hiányosságokat talált a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az Alstom Metropolis szerelvényeinek típusengedély-kérelméhez csatolt műszaki dokumentációban, ezért hiánypótlásra kérte fel a francia gyártót. Egyúttal azt is megállapította, hogy az Alstom ugyan fontos módosításokat hajtott végre a fékrendszeren, de még így is tartalmaz olyan megoldásokat, amelyek eltérnek a hazai jogszabályi előírásoktól. Így a hatóság az előzetes járműszemlét követően szakértőt rendelt ki a speciális fékrendszer-kialakítás biztonsági szintjének megállapítására - tájékoztatta a Népszabadság Onlinet az NKH.

A magyar jogszabályoktól való eltéréssel természetesen az Alstom is tisztában van - ez már a szállítói szerződés megkötésekor is ismert volt -, az augusztus közepén benyújtott engedélykérelemhez így mindjárt csatoltak egy másikat is, amelyben az AM5-M2 típusú, ötkocsis metrószerelvények felmentését kérték a vonatkozó magyar előírások alól. A fékrendszerre és a vezetőfülke magasságára vonatkozó derogációs, illetve ehhez kapcsolódva a típusengedély-kérelmet a szakértői vélemény kiértékelése után bírálja el az NKH. Határidőt nem jelöltek meg.

31 Tovább

Durrdefektet kapott egy busz Csepelen, hárman megsérültek

A BKV-figyelő az elmúlt években több tucatszor számolt be durrdefektet kapott BKV-buszokról. Az eddig publikált balesetben szerencsére senki sem sérült meg, a mai csepeli balesetnek azonban három könnyebb sérültje van. Íme a Kitzinger Adrienn beszámolója csepel.hu-ról:

Durrdefektet kapott szerda 15.00 után egy 35-ös busz a Kossuth Lajos utca és a Völgy utca sarkánál. A BKV- busz kereke "felrobbant". Akkorát szólt, hogy a közeli házak is beleremegtek. A busz jobb első kereke roncsolódott meg olyannyira, hogy a felette lévő karosszériaelem is jelentősen sérült, így a jármű vontatása is komoly problémát jelentett.

A BKV üzemzavar elhárítói mellett mentőautó is érkezett az esethez, a mentőszolgálat munkatársai három könnyebb sérültet láttak el a helyszínen.

A BKV-figyelőt több alkalommal is leszólták a BKV alkalmazottak és a fanatikus BKV rajongók, amiért egy durrdefektről beszámol. Többek között ilyen hozzászólások születtek:

75 Tovább

Katowicében bizonyíthat az Alstom

Az Index információi szerint szeptemberben utazik az Astom katowicei gyártóbázisára az a magyar küldöttség, amely előtt a metrókocsigyártó cég bemutatja az átalakított fékberendezésű szerelvényeket. Úgy tudjuk, hogy az átalakítás főként szoftveres jellegű. Egyes részek még mindig eltérnek a magyar szabályoktól, ezért ezekre az Alstom derogációt kért.

A lap úgy tudja, hogy az Alstom katowicei üzemében több módosítást is végrehajtottak a Budapestre szánt metrókocsikon, főleg szoftveres jellegűt. A szerelvények azonban még mindig nem felelnek meg a magyar szabályoknak, ezért ezeket az eltéréseket még jóváhagyatnák a Nemzeti Közlekedési Hatósággal.

A cég közleménye szerint egyebek mellett fizikailag is változtattak a fékberendezésen, fejlesztették a fékrendszer rendelkezésre állását, így az üzemi fék áramszünet esetén is üzemképes marad, továbbá biztosították a levegős fék (fő-fék) fölérendeltségét. Beépítették az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tették az ajtók működtetését és továbbfejlesztették a fedélzeti eseményrögzítő rendszert.

15 Tovább

Mentességet kér az Alstom

Elküldte a francia Alstom a 2-es metróra gyártandó Metropolis szerelvények végleges típusengedély-kérelmét csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Derogációt is kér a gyártó, -értesült a Napi Gazdaság.

A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is - derül ki az MTI birtokába került dokumentumból.

Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.

62 Tovább

A fék, a váltó és az ajtó is rossz volt a buszon

Majdnem visszacsúszott a macskaköves emelkedőn az a 16-os busz, melynek a fékje és a sebességváltója is rossz volt. Olvasónk a levelében arról is mesél, hogy hogyan szenvedtek az utasok a kis midi buszon, aminek az egyik ajtaja is rossz volt, nem nyílt ki:

Tisztelt BKV-figyelő!

Nemrégiben a 16-os buszon érdekes dolgot tapasztaltam. Hoppá, a buszon se kézifék, se 1-es sebesség, se D sebesség. Azt kérdezitek, hogy hogyan ment fel az emelkedőn? Hát éppen hogy nem csúszott vissza az amúgy is macskaköves és elég meredek Várnegyedben. A megállóban állást a következőképp oldotta meg: légfékkel fogta a buszt, amíg lehet, majd szép kis gázfröccsökkel megtoldotta azt, amikor a busz már akart volna visszafelé csúszni.

Hihetetlen balesetveszélyes volt, nem egy ember elesett, a megállókból alig lehetett felszállni a buszra. És ha valaki azt hiszi, hogy ezzel vége van. El kell, hogy keserítsek mindenkit. Ugye ez egy kis Ikarus 405-ös autóbusz, amin alapból csak 2 ajtó van. Na, hát abból a hátsó az nem is nyílt ki, egy kis ajtón szenvedtük le magunkat a buszról, miközben az rángatózott ide-oda. Tudjátok mit? A hátul ülő füstöl köhögő utasokat meg sem említem.

Hajrá BKV, nyomjátok a prémiumokat...

96 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek