Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megfőnek az utasok a régi buszokon

Nem tudom, hogy néhány éve az Ikarus 412-es buszokat miért kicsi (10-15 centis) billenő ablakokkal rendelték meg. A kis nyílásokon alig jön be levegő, az utastér hőmérséklete megközelítheti a 35 fokot is. A 435-ösökön nyáron a fűtés is megy, mert a motor hűtővizét a fűtésrendszeresen keresztül az utastérbe vezetik. A ZIU trolikon sem jobb a helyzet, a meleg levegőt ott is az utastérbe nyomják:

Hello BKV-figyelő!

Azért írtam nektek,  hogy leírjam, hogy milyen állapotok vannak a 74-es trolinak  nevezett szauna-járgányokon. A szép új, 5 éves Ikarus 412-es alacsonypadlós trolikon a kinyitható ablakfelületek nagyon kicsik, és ez alapból már kevesebb szellőzést biztosít, de az ablakok többsége már nem is nyitható ki, mert beragadt, szorul, stb. Így meg lehet főni az utastérben. A másik probléma, hogy a ZIU típusú szovjet járgányok fűtenek a 35 fokban is. A ZIU-kon- ez úgy van megoldva, hogy van egy kapcsoló az aljukon, és amikor aknára viszik őket lehet választani, hogy kifelé, vagy az utastérbe fújja a meleget. Nos, a ZIU-k befelé fújják a meleget így az utasok a 35-40 fokhoz kapnak még +5-10et.

A garázsban valamiért nem képesek arra, hogy a kapcsolót átállítsák hogy ne az utasok süljenek ropogósra a trolin. Miközben az utas ugyebár kit szidjon, a hülye sofőrt szidja, hogy ekkora melegben mért fűt a troli mikor ígyis ájuldozni lehet, de a sofőr erről meg nem is tehet.

Üdv: Cs.D.

97 Tovább

Miért dohányzik nyitott fülkében a villamosvezető?

Azokat, akik nem dohányoznak nagyon is zavarhat, ha egy zárt térben például egy busz vagy egy villamos belsejében a járművezető vagy egy utas rágyújt. A vezetőfülkében való dohányzást a szabályzat tiltja, mégis rengeteg járművezető dohányzik vezetés közben. A zárt fülkében való cigizés engem nem zavar, de egy olyan villamoson pl. ahol nincs teljesen zárt fülke, igenis zavaró az utastérbe áramló füst. Sok olyan járművezetőt látni egyébként, aki 5-10 perces pihenő után jön ki a végállomási tartózkodóból, majd a buszon, villamoson kezd el dohányozni. A pihenő alatt erre nem volt ideje?

Tisztelt BKV Zrt.
Tisztelt BKV-figyelő blog!

Felháborító esetnek voltam szenvedő alanya az 5 éves kislányommal! Ma, azaz 2009. június 9-én reggel 8:40-kor szálltunk le a 3-as villamosról a Kerékgyártó utcai megállóban.

Az eset röviden: A villamosra az Egressy téren szálltunk fel, szóval csak 3 megállót mentünk, de ezen rövid idő alatt gyomorforgató cigi szag volt a villamos elejében. Várandós vagyok, ezért minden szagra kifejezetten érzékeny vagyok, de most nem erről volt szó. Egyszerűen folyamatosan érezhető volt a tömény cigi füst szag, és az igazat megvallva csak akkor értettem meg, hogy honnan jön, amikor leszálltunk a villamosról. A villamosvezető hölgy volt a szag forrása, ugyanis vezetés közben szívta a cigit! A villamos belsejéből erre azért nem jöttem rá, mert el volt húzva a függöny és nem láttam oda. Azonban a vezető fülke ezeken a villamosokon nyitott felül, igy szabadon árad a cigifüst az utasok közé.

290 Tovább

Csak a vezetőfülke fűthető?

Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?

Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)

Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.

Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).

Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?

zEro

98 Tovább

Füvesített pálya

A galambos cikknél Al nevű kommentelő bedobott egy képet, melynek egy kicsit nagyobb teret szeretnék adni. Hónapokkal ezelőtt mi is beszéltünk már a füvesített sínpályáról, melynek ötletét akkor támogattam, és azt mondtam, hogy nem kell mindent negatívan fogadni, biztos vigyázni fognak majd rá az utasok. Hát, meggondoltam magam.


71 Tovább

Ökölnyi lyuk az Ikaruson

A "Visszaáramló füst, szédelgés" című posthoz kapcsolódó képet készítettem a napokban. Valószínűnek tartom, hogy a csuklónál lévő, 10 cm-nél nagyobb lyukon áramlik vissza a füst a busz utasterébe, ezzel szédelgést és fejfájást idézve elő.

38 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek