Egy hónappal később döntenek arról, megvásárolja-e a drágának tűnő genfi Volvókat az Alfa Busztól. Az ok nem a buszbotrány: még fedezete sincs a kb. 4 milliárdos közbeszerzésnek. Közben a BKV azt is vitatja, mi hangzott el korábban vezérigazgató-helyettesétől a buszok árára vonatkozóan.
Egy hónappal elhalasztották a döntést a BKV használt buszok vásárlására kiírt tenderéről, így legkésőbb március 30-án derülhet ki, az Alfa Busz Kft. hozhatja-e be a Genfben lecserélés alatt álló 84 darab Volvót.
A döntés mögött nem az áll, hogy kiderült, Antal Attila fia a tenderen egyedül versengő Alfa Busznál dolgozik vagy dolgozott, sokkal prózaibb magyarázatot adott Hagyó Miklós szóvivője, Horváth Éva: a használt buszokra szánt kb. 3,5-5 milliárd forint nem áll a BKV rendelkezésre.
Mint azt megírtuk, hogy a főváros vezetése számára is meglepetés volt a BKV decemberi tendere, Demszky Gábor januárban levélben érdeklődött Antal Attilánál, honnan van erre a BKV-nak pénze. Miután a BKV tulajdonosa a fővárosi önkormányzat, ilyen tételek átcsoportosításáról közgyűlési döntés kell. Január 31-én a közgyűlés csupán 906 millió forint átcsoportosításáról döntött (a 2007-es metrószerelvényekre eltett keretből, amit nem használtak fel), a többiről (ami a 2008-as keretet, a BKV-költségvetést érinti) február 28-án fog.
A szavazás várhatóan nem lesz könnyű menet a koalíciónak, hiszen a január 31-ei előterjesztés is kavart vitákat, pedig akkor még botrány sem volt, és csak azért volt többségben az MSZP-SZDSZ koalíció, mert a Fidesz-KDNP frakció nem volt jelent teljes létszámban, Bőhm András (SZDSZ) pedig tiltakozásul a fedezetnélküli tender miatt nemmel szavazott.
2006 és 2007 között dolgozott ott
2008. február 08. 23:26
Antal: A fiam raktáros volt az Alfa Busznál
2008. február 06. 22:48
Korrupciógyanús autóbusztender a BKV-nál
Az új csuklós Volvo busz 70 millióba kerül, a BKV mégis 48 millióért akar 6-7 éves buszokat venni. A tenderen egyetlen versenyző verseng a Volvóval közösen, az Alfa Busz kft, ahol a Heti Válasz szerint Antal Attila BKV-vezér fia, Zsolt is dolgozik. A BKV cáfol, mi pedig összegyűjtöttük a tender egyéb furcsaságait.
Korrupciógyanús használtbusz-beszerzésről ír a Heti Válasz legfrissebb számában. A lap szerint Antal Attila BKV-vezérigazgató fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvóval közösen - egyedüliként adott be ajánlatot összesen 84 használt csuklós busz közbeszerzésére a BKV-nak.
A lap állítását, miszerint Antal Zsolt alkalmazásban áll az Alfa Busznál, a BKV Zrt. közleményben cáfolta. "Jelenleg sincs semmiféle jogviszonyban az Alfa Busz Kft.-vel" - fogalmaz a cég közleménye.
Antal Zsolt törölte adatlapját
A BKV a 3,5-5 milliárd forintra becsült közbeszerzéssel a IV., a XIII. és a XVIII. kerületeket akarja autóbusszal ellátni. A pénzt - többek között - a 2-es metró járműbeszerzési keretéből csoportosította át a fővárosi közgyűlés, jelenleg 1,6 milliárd forint van a tervezett 60-84 darab, 17,5-18,5 méter hosszú autóbusz beszerzésére
A pályázatot december 11-én tette közzé a BKV, az ajánlatok leadásának határideje január 31-e volt, eredményt február 20-án hirdetnek legkésőbb. Négyen vásárolták meg az ajánlati felhívást, de csak az Alfa Busz-Volvo konzorcium adott be ajánlatot.
"A tyúk volt előbb vagy a tojás?" - teszi fel a kérdést a Heti Válasz, amely szerint Antal Attilának régóta jó kapcsolata lehet az Alfa Busszal, ugyanis még a Nógrád Volán vezetőjeként (2006 végén jött el a cégtől) az állami cég az Alfa Busszal közösen szerződéses járatokat üzemeltetett a BKV alvállalkozójaként.
2007. december 30. 12:35
Fagyoskodás a megállóban
Tisztelt BKV Figyelő!
Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.
Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.
Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.
A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.
Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.
Utolsó kommentek