Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyitott ajtókkal indult a busz

Az 5-ös busz utasainak a napokban sajátos élményben volt része. A vonalon sűrűn közlekedő Alfa Localo amúgy sem megbízhatóságáról ismert, de a sajátos élményt olvasónk írása alapján ezúttal a vezetőnek lehet megköszönni. Az extrém utazásról Dénes számolt be.

Szerdán a Ferenciek terén szálltam fel, az amúgy nem a menetrendszerűségéről híres 5-ös buszra, ami ez alkalommal pontosan, 16:49-kor érkezett a megállóba. A buszon a megszokott módon tömeg volt (talán a járatsűrűség is átgondolásra szorulna), így az ajtónak szorulva fértem csak fel a buszra, ami, az Alfa Localók esetében ugye nem mindig szerencsés, tekintve a rendszeres ajtókiszakadásokat.

A Széll Kálmán térig utaztam a busszal, ameddig a tíz perces menetidőn belül ötször fékezett hirtelen, annyira, hogy egyik alkalommal az egyik Attila úti gyalogátkelőnél egy kislány el is esett az első ajtónál, mire szülője kérdőre vonta a sofőrt Korlát utcai megállónál. A buszvezető csak odavetette, hogy "Talán kapaszkodni kéne!"

Ekkor, a Korlát utcai megállóból, miközben ezt mondta, nyitott ajtóval indult el: a középső biztosan, de ha jól láttam a hátsó ajtó is nyitva volt. Én a középső ajtónál eddigre már beljebb jutottam, de mégis csak második kiabálásomat hallotta meg a vezető, és akkor csukta be az ajtókat, miközben arra fogta az eseményt, hogy az utasok beszélnek hozzá, és ezért nem figyelt.

A Széll Kálmán térig még egy erősebb fékezésre került sor. Az utasok beszélgetéséből azt vettem ki, hogy az út folyamán előfordult olyan is, hogy a vezető félkézzel fogta csak a kormányt, a másikkal közben szendvicsét ette. Nem tudom, hogy a BKK szabályzatában hogy áll, de szerintem ez valamelyest felelőtlen, amikor a mögötte ülő-álló majd' száz utasért is felel.

A busz Alfa Localo típusú, az ötös vonalon a Ferenciek terén 16:49-kor volt és a Széll Kálmán tér felé közlekedett, rendszáma pedig KLN-097 volt.

Nem tudom, hogy a vezetők rövid forduló/pihenőideje miatt állt elő a vezető figyelmetlensége és az éhsége (hangsúlyozom, utóbbi következményének nem voltam szemtanúja), vagy a buszvezető hanyagsága volt az egyetlen ok, de valamilyen módon üdvözlendő lenne utánajárni az esetnek, mert komolyabb baj is lehetett volna, ha valaki elveszti egyensúlyát és a nyitott ajtón akadály nélkül esik az úttestre.

12 Tovább

Életveszélyesek a régi orosz metrókocsik

Mostantól hivatalos, amit azért eddig is sejthettünk: katasztrofális állapotban vannak a BKV régi szovjet/orosz metrószerelvényei. Rendhagyó poszt következik; egy Index-cikket szemlézünk.

Egy, az Index birtokába került vizsgálati jelentés szerint az orosz metrókocsik 34-féle rosszul teljesítő alkatrésze közül 11 okozhat több áldozatot követelő, halálos kimenetelű katasztrófát, 15 kritikus állapotú pedig legfeljebb egy halálos áldozatot követelő halálos kimenetelű balesetet - derül ki a TÜV Rheinland által elvégzett vizsgálat jelentéséből.

A katasztrofális minősítésű alkatrész hibája több áldozatot követelő, halálos kimenetelű, és több sérüléssel, illetve a környezetre nézve nagyfokú károkozással jár a cég besorolása szerint. A kritikus hiba legfeljebb egy halálos áldozatot követelő halálos kimenetelű, vagy több sérüléssel, a környezetre nézve jelentős károkozással jár.

A TÜV Rheinland szakemberei a kockázatosabb alkatrészek esetében imitálták is a hibás működést, hogy kiderüljön, keletkezhet-e tűz. A kísérletekről videófelvételt készítettek, ezek is megtekinthetők a cikkben.

A jelentés egyébként július 30. óta a BKV asztalán van, de a társaság igazgatósága csak október 26-án tárgyalja.

A jelentés szerint az eredeti orosz konstrukció hiányosságai miatt tűzzel és füsttel járó események már eleve bekövetkezhetnek. A jelentés kiemeli, hogy egy esetleges tűz keletkezése után nagy valószínűséggel tömegkatasztrófához vezet, ha a szerelvény két állomás között az alagútban ragad, és több kedvezőtlen körülmény is fellép együttesen.

Noha az Alstom metrók érkezésével a 2-es metrón megoldódik a probléma, a 3-as vonalon továbbra is nagy a baj. Emlékezetes: tavaly 43 darab elöregedett kocsit vont ki forgalomból a BKV, mindegyikük elmúlt már 40 éves, noha ezeket a metrókat eleve 30 éves élettartamra tervezték.

A döntés előzménye az volt, amikor tavaly áprilisban rommá égett egy 35 éves kocsi a 3-as metró alagútjában az Árpád híd és a Forgách utca között. Csak a csodának köszönhető, hogy nem sérült/halt meg senki; három BKV-dolgozót így is kórházba kellett vinni megfigyelésre.

A teljes jelentést innen tölthetitek le!

20 Tovább

Valótlanságot állított a BKV-figyelő egyik olvasója

Az elmúlt években néhány alkalommal már előfordult, hogy a blogra író olvasók a történetüket kiszínezve, a valóságtól elrugaszkodva mesélték el esetüket. Mivel ezekre egytől egyig fény derült, az olvasók rájöttek, hogy ezzel nem érdemes szórakozni, a valóság mindig kiderül. Éppen ezért ritkák az ilyen esetek, azonban hazugság lenne azt állítani, hogy nem fordult elő ilyen.

Az elmúlt 5 évben több ezer bejegyzés jelent meg a blogon, a Facebookot is ide véve ez a szám 10 ezer fölött van. Úgy gondolom, hogy ilyen számok mellett a néhány, maximum egy tucat, egyébként egyáltalán nem kirívó ilyen eset nem számít soknak, tehát még mindig jó az arány. Azonban ami most történt velünk, arra még nem volt példa.

Pár napja két Facebookra feltöltött kép és a mellékelt információk kapcsán azt írtuk, hogy az FLR-717-es rendszámú Volvo busz utasterében 47 fokot mutatott a belső hőmérő. Ha rossz a klíma, akkor ez megeshet, sajnos nincs ebben semmi meglepő, éppen ezért nem is gyanakodtunk a sztori hitelességét illetően. Pedig kellett volna, ugyanis ma kiderült, hogy a kép feltöltője, Molnár Péter elfelejtette leírni, hogy az állításaival ellentétben a két kép nem ugyan azt a buszt ábrázolja, és azt is elfelejtette megosztani velünk, hogy a 47 fokot egy napon álló, végállomáson várakozó busz utasterében mérték.

A BKV belső vizsgálatot folytatott, aminek az eredménye az lett, hogy az FLR-717-es busz vezetőjét majdnem kirúgták egy olyan kép miatt, amit nem is ő készített, és amihez semmi köze. Szerencsére a műszerfalon lévő adatokból sikerült megállapítani, hogy a két busz nem ugyan az, így a buszvezető megúszta a büntetést.

Minderről ma Huber Csaba olvasónknak számolt be a Facebookon, neki köszönhető, hogy hozzánk is eljutott az igazság. Mint írja, a busz hőmérőjét ábrázoló képet egy buszvezető készítette, és ő töltötte fel az internetre azzal a céllal, hogy bemutassa, mennyire felmelegedett a busz a várakozás közben. Molnár Péter olvasónk ennek ellenére a valóságot elferdítve úgy osztotta tovább az információkat, hogy az majdnem egy BKV-s állásába került. Úgy gondolom, hogy egy ilyen eset nem maradhat következmények nélkül, és erről beszélni kell. Minden olvasóban tudatosítani kell, hogy a blogon megjelent információkat a BKV elolvassa, és az illetékesek kivizsgálják a történteket. Minden mondatnak és állításnak súlya van, ami akár egy dolgozó állásába is kerülhet, éppen ezért senki sem engedheti meg magának, hogy a valóságtól eltérő történetet küldjön be nekünk.

Ahogy az a blog bemutatójában és szabályzatában is olvasható, bármennyire is igyekszünk, sajnos nem tudunk minden történet valódiságáról meggyőződni, éppen ezért a blogon megjelent információkért mindig az vállalja a felelősséget, aki a történetet beküldi, aki leírja az adott esetet. Ha kiderül egy levélről, hogy nem fedi a valóságot, minden esetben jogi lépéseket teszünk, ahogy megtesszük ezt ma is.

A BKV-figyelőnek nincs szüksége kitalált, hatásvadász történetekre, nincs szüksége kamu sztorikra. Azért fontos erről beszélni, mert a későbbiekben sem fogjuk tolerálni, ha valaki hazugságokkal vezeti félre az olvasókat és a BKV-t, ezzel rombolja a blog és a szerkesztők hírnevét.

A fenti esettel kapcsolatban ahogy már írtam, a szükséges jogi lépéseket a mai napon megtettük.

Az okozott kellemetlenségek miatt a BKV-tól és az érintett járművezetőtől olvasónk nevében is elnézést kérünk!

5 Tovább

Eközben Budapesten

Esernyőt nyitottak az utasok a BKV egyik Ikarus autóbuszán a tegnapi esőben. Vajon ezért mennyi kötbért szed majd a BKK a BKV-ról? A képet a Facebook oldalunkon osztotta meg egy olvasónk. Várjuk a hasonló felvételeiteket!

9 Tovább

Rálőtt egy utas a 276E busz vezetőjére

Első információink szerint gázpisztolyt fogott a garázsba közlekedő 276E autóbusz vezetőjére egy utas szerda délelőtt a cinkotai buszgarázs előtt. A fegyver azután került elő, hogy a járművezető bemondta, hogy a végállomás következik.

A Facebook oldalunkon mások által közzétett, meg nem erősített információk szerint, az utas a gázpisztolyt a jegykiadó-nyíláson keresztül fogta rá a buszvezetőre, mások úgy tudják, hogy a busz mellett állva, a busz ajtajában lőtt a férfi. Az illetőt a garázs portájánál lévő biztonsági őröknek sikerült leteperniük, akik rendőri erősítést hívtak, -írta Facebook lapunkon Albert Tibor, egykori cinkotás sofőr. Úgy tudjuk, hogy a buszvezető üzemi baleset miatt jelenleg táppénzen van.

Az esettel kapcsolatban az MTI megkereste a BKV fődiszpécserét. Mezei László szerint az utas egyelőre ismeretlen okból fogta rá a gázpisztolyt a sofőrre. Az eset a garázsba tartó buszon történt, amikor már nem voltak mások a járművön. A buszsofőrre két méterről lőttek rá, de nem sérült meg. A támadót a rendőrség előállította.

A BRFK az [origo] kérdésére azt közölte, hogy az eset valóban délelőtt történt, miután a vezető és egy utas szóváltásba keveredett. Ezután az utas egy gázriasztó-fegyverrel egy lövést adott le, de személyi sérülés nem történt. A XVII. kerületi járőrök a helyszínen elfogták a támadót, és előállították, majd "felfegyverkezve elkövetett közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntett megalapozott gyanúja" miatt indítottak ellene eljárást.

Alig két hete az Astoria metróállomás személyzetére támadt rá egy bedrogozott férfi. Három embert megsebesített, megrongálta a jegyautomatát, betörte több kirakat és a jegypénztár ablakát, majd több lyukasztót is kitépett a helyéről. Az ott történtekről itt olvashatsz bővebben.

Kövess minket a Facebookon!

6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek