Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Használt, alacsonypadlós Van Hool autóbuszok érkeznek Budapestre

A budapesti közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő autóbuszok többsége már elérte, vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát. Az 1365 darabos autóbusz-állomány közel felét még a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti. Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV 2010-ben bejelentette: az öreg Ikarusok esedékes felújítása helyett - a buszpark nagy arányú új járművekre történő cseréjét célzó program megindításával párhuzamosan - használt járművek beszerzésére indít pályázatot.

A buszpark cseréjének beindításával sem lehet azonnal lecserélni az összes öreg járművet, felújításuknál azonban gazdaságosabb és környezetbarátabb az alacsonypadlós, fiatalabb használt járművek beszerzése, ráadásul az alacsonypadlós járművek a szolgáltatás színvonalát is növelik, olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

54 Tovább

Nemzetközi akadályversenyt hirdetett a BKV

Ezen az akadályversenyen minden olyan utas nyer, aki nem töri ki a nyakát a BKV megállóiban. Csilla majdnem elbukott ezen a versenyen. Tegnap a 196-os busz Szentmihályi úti megállójában az egyik jeges hóbuckán elcsúszott, csak a szerencséjének köszönheti, hogy nem lett komolyabb baja:

Kedves Mihály!

Gondoltam ezeket a képeket meg kellene osztanom Veled és az utazó társaimmal. Ma reggel például az egyik képen látható jeges hóbuckán estem el. Csak a szerencsén múlott, hogy egyben maradtam. Majd Te is látod a képeken...

54 Tovább

Nagyon lassan takarítják a havas megállókat

Két olvasónk, Annamari és László a havas, takarítatlan megállók miatt írt nekünk levelet. Mindketten arra panaszkodnak, hogy a BKV megállókból a havat lassan, vagy egyáltalán nem takarítják el. Annamari szerint ez balesetveszélyes, László szerint pedig már-már vicces, amit a BKV művel. A második levél alatt a BKV tegnapi közleményét is megtalálod a szentendrei HÉV vonalán történt balesetről.

Kedves BKV-figyelő!

A hétvégén nagymennyiségű hó hullott az országban és a fővárosban is. A hétvégén sajnos rengeteget kellett utaznom a munka miatt, és azt tapasztaltam, hogy a BKV megállóból egyáltalán nincs eltakarítva a hó. Utaztam HÉV-vel, a 4-6-os villamossal és több busszal is. Egyik megállóban sem volt eltakarítva a hó (a forgalmas körúti villamosmegállókban sem), még hétfőn is volt olyan buszmegálló, ahol 10-15 centis hó volt.

37 Tovább

A BKV és a hatékony utastájékoztatás

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi képet 2010. január 24-én fotóztam a 148-as autóbuszról. Ezen a vonalon új, VanHool autóbuszok járnak, amiknek - általam észrevett - nagy problémája a helyszűkén kívül az is, hogy a digitális kijelző sötétben nehezen olvasható, főleg messziről, a buszokról jóformán csak a megállóba való beállás után lehet megállapítani, hogy valójában melyik járathoz tartoznak - gyengén látók "előnyben", ugye... Ezt a problémát próbálta kiküszöbölni valamelyik kedves utastársunk - vagy talán éppen a dolgozók közül valaki?

Szívélyes üdvözlettel: N.

36 Tovább

Munkába állt az első VanHool autóbusz

Már utasokat szállítanak azok a használt belga buszok, melyeket hónapokkal ezelőtt vett a BKV. A VanHool buszok a 23 és a 23E vonalakon közlekednek a Boráros téren bárki megsimogathatja őket. Az előzetes bejelentéseknek megfelelően a busz nagyobb nyitható ablakokat, új kijelzőket és klímaberendezést is kapott, átfestve azonban nem lett, információink szerint ezért, a BKV sokallta a buszonkénti 6 millió forintos árat. Várjuk olvasóink tapasztalatait észrevételeit a busszal kapcsolatban e-mailben és a hozzászólások között. A VanHool buszokat az első galériában "munka közben", a másodikban az érkezésük napján láthatod:

Galéria:

Nem látod a képeket? Kattints ide!


Kapcsolódó galéria:

Nem látod a képeket? Kattints ide!

136 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek