Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A stockholmi tömegközlekedés

Magam ritkán járok külföldön, így a személyes tapasztalatom is kevés arról, hogy más nagyvárosokban milyen a tömegközlekedés. Kommentek között sűrűn olvashatók külföldön élő magyarok észrevételei, tapasztalatai, amiknek én nagyon örülök. Rékuc, a blog másik szerkesztője jelenleg Stockholmban él, és írt egy szép kis beszámolót nektek.

Mint újdonsült stockholmi lakos, érdeklődve figyelem a tömegközlekedést és folyamatosan párhuzamokat vonok a BKV-val. Ez nem mindig lehetséges, mert bár Stockholmban is kb. 2 millióan élnek, egészen más a város felépítése: egy része kemény sziklára, másik része apró szigetekre épült, ezáltal a kiterjedése is nagy és egészen különleges kihívásokkal kellett megküzdenie a közlekedési vállalatnak, amikor a múlt század során kiépítették a tömegközlekedési rendszert.

A közlekedés két nagy tengelyen folyik: metró és autóbusz. Ezen kívül megemlítendő még a helyi vasút, amelyből többfajta is van, és a hajózás azokra a szigetekre, ahova nem vezet híd. De a legtöbben metróval és/vagy autóbusszal utaznak nap mint nap.

A metró

Három fő metróvonal van: a piros, a zöld és a kék. Mindhárom vonal több ágra bomlik a külvárosokban, ami nagyon praktikus megoldás, hiszen ha csak a belső részeken mozgunk, akkor bármelyik zöld (vagy kék vagy piros) szerelvényre felülhetünk csak a külső állomásokon kell ügyelni, hogy melyik zöld vonalon utazunk.

Metrószerelvény az Universitetet állomáson



A metróban beléptetőkapu üzemel, jegyet és bérletet automatákban, trafikokban és az ügyfélközpontban lehet vásárolni. Nagy pozitívum, hogy sem az állomásokat, sem a szerelvényeket nem pakolták tele óriásplakátokkal és egyéb reklámmal az elviselhetetlenség határáig. A padló is reklámmentes.


A buszokról

Sokféle busz közlekedik a hatalmas kiterjedésű városban: piros 'normál' és kék expressz buszok. Eddig Volvo, MAN és Scania gyártmányút láttam. Nagyon kényelmes, komfortos szekerek, az ülések rendesen párnázottak. Gyönyörű tisztaság uralkodik, a nap ellen védő függönyöket sem tépték le, nem koszolták össze. Annak ellenére, hogy a buszok nem járnak gyakran (csúcsidőben 10 perc a követési ideje a leggyakoribb járatoknak), soha nincs tömeg a buszjáratokon. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a vonalakat a budapesti 7es buszcsaládhoz hasonlóan osztották be: egy-egy területre sok járat megy, csak az utolsó néhány megálló és a végállomás van eltérő helyen. Ezzel a legyezőszerű hálózattal sikeresen megszüntették a tülekedést. Még csúcsidőben sem látni álló embert a buszon. Ami érdekes, hogy a svéd közbiztonság nem a legfantasztikusabb: nagyon magas a fiatalok körében elkövetett bűnözés: vandalizmus, kisebb rablások, verekedés. Ezért minden buszon dómkamerák figyelnek a rendre, és a sofőr kis LCD képernyőn figyelheti, hogy mi történik a buszon. Az SL teljes területén videofelvétel készül az utasokról, pardon nincs. De nem is tüntetnek ellene; az utasok belátják, hogy saját védelmük érdekében történik mindez.

SL Volvo busz



Jegyek, bérletek

A metróhálózat egészére érvényes 1 órás jegy 30 korona (720 forint). Ez a városhatáron belül a buszokra és helyi vasutakra is érvényes. Bérletből 1 napos (2700ft), 3, 7 és 30 napos létezik, utóbbi 18.630 forintba kerül* és az egész városra érvényes. A bérlet egy kis kartonfecni, hátán mágnescsíkkal, ezt a beléptetőkapuban nyíló kis résen kell lehúzni és nyílik is. A bérlet elejére a lejárati dátumot nyomtatják, ezt felszálláskor a buszsofőrnek kell felmutatni. Érvényes jegy és bérlet nélkül tehát sehol nem lehet utazni. A buszokra ezért csak elsőajtós felszállás van, ismétlem: kb. a budapestivel azonos lakossszám mellett ez nagyon jól működik. Minden állomáson van egy peronőr, akitől lehet jegyet vásárolni, valamint ha sok poggyásszal érkezel, megsérült a bérleted stb, segít kézzel kinyitni a kaput és beenged.

94 Tovább

Fábry - BKV

79 Tovább

Arcba fejelte az ellenőr, meghurcolta a bulvársajtó

2007. november 21-én lementem a Stadionok metróaluljáróba. A fehér vonalnál BKV ellenőrök álltak. Épp jött a metró, élettársam lent várt a metrónál, hogy együtt mehessünk haza. A BKV ellenőrnek megmutattam a 30 napos ÉRVÉNYES bérletemet, kérte a diákomat is. Szeptemberben kezdtem el tanulni egy budapesti főiskolán ( másoddiplomás képzésen), de a diákigazolvány központ még nem állította ki az új diákigazolványomat. A főiskolától kaptam ugyan egy ideiglenes diákigazolványt, meg egy iskolalátogatási igazolást, de az nem volt nálam. Mindezt elmagyaráztam az ellenőrnek és megkérdeztem: Lemehetek? Erre az ellenőr: NEM, NEM mehet le! Én diák vagyok nem érti? â013 kérdeztem tőle, az ő válasza: Nem érdekel, NEM mehet le. Tovább kértem: Mondom diák vagyok, értse már meg!!!

A cikknek nincs vége! Kattints ide, és olvasd el egészben a Homáron.
60 Tovább

Álellenőr a 73-as buszon

Egy komoly kis levelet kapott a homár, melyet Mi is megmutatunk nektek. Olvassátok el Ti is, hogy akarta speedet lehúzni egy gyanús „ellenőr”

Kedves Homár,

Nem tudom ez a levél befér-e hozzátok, hiszen kettőn áll a vásár minden esetben, de személy szerint a saját felelősségemen túl ezt egy hatalmas botránynak és pofátlanságnak tartom ami történt. Vasárnap délelőtt jöttünk haza a párommal a Keletitől (vonattal jöttünk), és felszálltunk egy 73-as buszra, mely épp akkor érkezett.

A Kazinczy utcánál felszállt az első ajtónál egy teljesen átlagos kinézetű fickó, mondhatnám nem éppen bizalomgerjesztő fejjel, argentin futballmezben (mi a busznak kb az első egyharmadánál álltunk). Simán elhaladt az első néhány szék mellett, majd hozzánk odalépve előhúzott egy karszalagot, és jegyeket bérleteket kért. Páromnak volt jegye, de nekem nem volt bérletem, (mivel azt inkább otthon hagytam a vidéki út előtt), és ezt közöltem is az ellenőrrel, mire ő rögtön rávágta, hogy akkor személyit. Közöltem vele, hogy az sincs, majd mondtam, hogy leszállunk a következőnél. Erre ő előhúzta a telefonját, majd a már a fülében lévő headsettel kombinálva elkezdett valamit nyomogatni rajta, és a következők hangzottak el: "Rendőri intézkedést kérek az Astoriához".

Én közben jeleztem,. és mondtam neki, hogy sietős a dolgunk, fáradtak vagyunk, és nem fogjuk megvárni a rendőrt. Erre ő elkezdett nagyobb hangon beszélni, hogy de igenis meg kell várnunk, és ötezer forint lesz, fejenként kettőfél (a párom nem mutatta a jegyét, megjegyzem tőle nem is kérte). Időközben a megállóba ért a busz, leszálltunk, és indultunk volna tovább, amikor is az "ellenőr" megragadta a karom, és közölte, hogy nem megyünk sehová, mert meg kell várni a rendőrt. Mivel magasságban én is ott voltam ahol ő (max szélességben nem), nem hatott rám a megfélemlítés eszköze, kihúztam a kezem, és mondtam, hogy ezt talán nem kéne, és párommal elindulva mentünk tovább. Ezek után már csak hátulról hallottuk az üvöltözést : "na mi van buzikám, ennyi sincs benned...?" Ennyi a történet, és ezek után a konklúziók, mert kétségem sincs azzal kapcsolatban, hogy egy állellenőr próbált megvágni minket.

1) Ellenőr manapság sosem jár egyedül (ő a töküres buszon egyedül szállt fel, és csak minket célzott meg), és főleg nem ilyen egyszerű ruhában, igazolvány, szám, stb nélkül

2) Rendőrt hív, oké, de kicsi a valószínűsége, hogy pont az adott megállóban ismeri a kolléga számát, illetve, hogy a központ küld neki villámgyorsan valakit, azonfelül, hogy egy sima ellenőr nem headsettel bedrótozva ellenőriz.

3) A "fejenként kettőfél lesz"-ből látszik, hogy eljutottunk a következő lépéshez, megpróbálja kicsinyíteni a dolgot, hogy hátha...

4) és mivel ettől sem estünk a falnak, jött a fizikai kontaktus, de jelen esetben ezzel sem jutott semmire... és ezt követte az ócsárólás, de már csak hátulról. A történetben az a félelmetes, hogy vajon hány ember dől be annak, hogy van egy ócska karszalagja, és azzal, plusz egy határozottabb kiállással, és erre utaló megfélemlítő testfelépítéssel emberek tömegeit (nőket, időseket, fiatalokat, akik megrémülnek tőle) húzza le sok-sok pénzzel (és nem is merek belegondolni, mi történhetett volna, ha előveszem az igazolványt, bérletet, stb, és kikapja a kezemből. Bunyó a visszaszerzéséért?).

Kíváncsi lennék, a BKV-nak mi az álláspontja ezzel kapcsolatban, mivel erős a sansz arra is, hogy egy szabadnapos/ex ellenőr próbálta egy kis mellékeshez juttatni magát.

Üdvözlettel, speed
20 Tovább

Lényegretörő hozzászólás a Homáron

Mint rendszeres Homár olvasó találtam egy jó kis hozzászólást az a cikk alatt, amelyet rólunk készítettek. (Itt szeretnénk megköszönni a Homárnak a támogatást és az emberek buzdítását arra, hogy látogassanak meg minket!)

Szuper ötlet az oldal!!!!
Én folyamatosan írom a békávénak az észrevételeket a bunkó-tuskó módon viselkedő sofőrök miatt(helyszín, járat, busz száma megjelölésével), de mindig egy választ kapok:

"A buszvezetőt/villamosvezetőt figyelmeztettük az utasorientált magatartás fontosságára."

Nem tudom, hogy ilyenkor tényleg szólnak az illetőnek, vagy ez csak egy ctrl c + ctrl v-vel beillesztett automatikus rizsa, amit minden hülye reklamálónak elküldenek???

Múltkor amiatt reklamáltam, hogy a villamos a pofánk előtt csukta be az ajtót a viharos-jégesős felhőszakadásban...
20 Tovább
12345
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek