Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV: A Határ útra járnak WC-re a biztonsági őrök

Pénteken a "Sem tartózkodó sem illemhely, így dolgoznak a BKV-s biztonsági őrök" címmel megjelent bejegyzésemben a Kispest Kossuth téren tapasztalható állapotokra hívtam fel az olvasók, valamint az illetékesek figyelmét. A bejegyzésben többek között arról számltam be, hogy az 50-es villamos megállójában álló biztonsági őrök embertelen körülmények között kénytelenek dolgozni, ugyanis sem tartózkodó, sem WC nem található a közelben.

Gondolom senkit nem lep meg, de a BKV ezt is meg tudta magyarázni, és szerintük minden a legnagyobb rendben van. WC-t a Határ úton találnak, a csomagjaikat pedig a Nagyvárad téren tudják elhelyezni a biztonsági őrök. A WC-t valószínűleg csak 4 óránként tudják használni, kétlem, hogy az óránkénti 5 perces pihenő alatt megjárják az utat:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja a megkeresésével kapcsolatban:

Mivel a bejelentés sajnos konkrét időpontot nem tartalmaz, ezért egyéni felelősségre vonásra nincs lehetőség azon biztonsági őrökkel szemben, akik jegyellenőrzés helyett beszélgettek, nevetgéltek.

Kőbánya-Kispest buszpályaudvar valamint a metró végállomás átépítési ideje alatt az 50-es villamos és a136E jelzésű autóbusz a Kossuth tértől metró-pótló járatként is közlekedik. A Kossuth téren a biztonsági őrök feladata, hogy az ott felszállók jegyét érvényesítsék, így azokkal a jegyekkel az utasok a metrót is igénybe vehetik, új jegy felhasználása nélkül.

18 Tovább

Tökéletesen megszervezte a Határ úti villamospótlást a BKV

Olvasónk, SzalaiA az alább olvasható levelében egy pozitív esetről számol be nektek. Mint az a szövegből kiderül, május 27-én műszaki hiba miatt leállt a villamosközlekedés a Határ úton, emiatt a 3-as, az 51-es és az 52-es villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek. Olvasónk mégis pozitívan élte meg ezt a helyzetet, ugyanis kiváló utastájékoztatással, jól megszervezett pótlással és csak kedves és normális BKV-sokkal találkozott:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV nagy hibái, hiányosságai ellenére most meg kell, hogy dicsérjem őket. Ma délután (05.27.) műszaki hiba miatt leállt a Határ úti villamosközlekedés. Tudni kell, hogy ez egy elég érzékeny rész, mert egy szakaszon közlekedik a 3-as, 52-es és 51-es villamos egyaránt, és ha itt gubanc van, akkor mindhárom villamosvonal megbénul. Ma is így történt, viszont a pótlást nagyon precízen megszervezték.

15 Tovább

Ennyit érnek a biztonsági őrök?

Budapesten ritkán metrózom, és amikor szükségem van rá, akkor is a 2-es vonalat használom a legsűrűbben. Az elmúlt héten többször kellett utaznom a 3-as metrón, ahol megfigyeltem, hogy az ellenőrzési rendszer mennyire másabb, mint a piros vonalon.

A bejáratnál álló biztonsági őröket ugyanis semmi és senki nem érdekli. Beszélgetnek, nézelődnek, de az utasokkal nem foglalkoznak. Nem új a probléma, hiszen többen már fel sem mutatják a bérletüket (elő sem veszik), csak elsétálnak a biztonságiak mellett.

Ha nem indul el a videó, kattints ide!


Én úgy vagyok ezzel az ellenőrzési rendszerrel, hogy amíg a bliccelőket és a hajléktalanokat visszatartja a BKV-tól, addig szívesen felmutatom a bérletem akár többször is, de miután szarnak bele az egészbe, felengedik a bliccelőket és a hajléktalanokat (és ezért fizetést is kapnak), szerintem teljesen felesleges. Egy veszteségben lévő cég szerintem másra is költhetné a pénzért…

57 Tovább

Hogyan szívat a BKV?

Tisztelt Ügyfélszolgálat,

A 123-as autóbusz Határ úti végállomásán kialakuló embertelen állapotok miatt fordulok Önökhöz. A levelet egyidőben megküldöm a BKV-figyelő internetes blog-oldalnak is.

Az autóbusz végállomása a gyáli buszjáratok átszervezésekor kikerült az IBIS-szálló elé. Továbbá ott van a végállomása még 2-3 busznak, ott áll meg a 99-es busz, és több volán-járat is (későbbiekben a 99-esnek is ide tervezik - a 2008-as paraméterkönyv szerint - a végállomását). A keskeny járdán egész egyszerűen lehetetlen dolog az utascsere, vagyis nekünk, utasoknak a le-és felszállás. a leszállók nem férnek a járdára a buszra várakozóktól, akik nem tudnak odaállni, ezért rendszerint lökdösődés, veszekedés alakul ki. Fedett várakozóhely csak a 123-asnál van, ami jó dolog lenne, de ez tovább szűkíti helyet a sztenderd szélességű járdán.

Ekkora helyen tapasztalataim szerint képtelenség (közép)-európai emberként viselkedni, az ember a buszon reked, ha nem tudja félrelökni - leginkább persze csúcsidőben - a felszállni igyekvőket. Ők viszont az állomás mögötti sövény és korlát miatt nem tudnak félreállni. Ez a keskeny peron továbbá balesetveszélyesnek is tűnik, mivel a kevésbé erőszakos utasok, amíg a leszállók hömpölyögnek, félreállnak, vagy a busz elé, vagy mögé - közben a többi járat érkezik, indul, autók hajtanak el mellette.

Itt még mindig nincs vége a tumultusnak, ugyanis a szálló előtti gyalogosátkelő lámpáját nem állították át a megnövekvő igények szerint. 4-5 percenként vált csak zöldre, addigra a zebrán nem férnek el a megérkező utasok, így szinte mindenki a piroson kel át, vagy az 52-40-es villamosok végállomásánál, a korlát út felőli oldalán lévő 15 centis sávban lejtenek kötéltáncot a metróhoz. Ez tudom, hogy nem csak az Önök asztala, de állandó a balaesetveszély, csodával határos módon baleset még nem történt, de mára szinte senki sem várja meg a zöld lámpát - ha megvárnák, a mögöttük álló tömeg lökné hirtelen az úttestre. A határ úti végállomás túlzsúfoltsága miatt értem én, hogy nem egyszerű feladat a buszoknak helyet találni, de ez a keskeny peron, mely rengeteg buszt szolgál ki, ezzel a rosszul beállított lámpával minden reggelt életveszélyessé tesz.

Másik megjegyezni valóm a hétvégére bevezetett alacsonypadlós járatok kérdése lenne. Ez a menetrendek alján van jelezve, azzal a megjegyzéssel, hogy további információ a társaság honlapján olvasható. Én semmit sem találtam erről. Hogy hétvégenként közlekedik, azt is a sofőröktől tudtam meg, akik hozzátették, nem meghirdetett időpontokban járnak az alacsonypadlós 412-esek, hanem AS (ahogy sikerül) -szabvány szerint. A Dél-pesti kórházba igyekvők egy részének nagy szolgálatot tehetne, ha alacsonypadlós járművel tudnának oda eljutni, ám így, hogy teljesen kiszámíthatatlan módon indulnak, ez az intézkedés értelmét veszti. A konfortérzet emelkedésének sem ondható, ha 412-esek mennek a 260-asok helyett, mint már egy korábbi levelemben jeleztem, a minimális karbgantartás elmaradásával a 412-esek ugyanolyan zajosak, mint öregebb társaik, bár ezen a téren buszonként 4-5 csavar visszatekerésével a belső burkolati lapokon segíteni lehetne, ugyanis megszűnne az egymásnak capódó lemezek borzalmas csikorgó hangja.

Kérem észrevételeim figyelembe vételét - amennyire lehetséges - a balesetmentes utazás érdekében.

Várom mielőbbi válaszukat: Bugár László
16 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek