Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Leszakadt egy Volvo busz kipufogója

A fent látható képet olvasónk, Gábor készítette ma reggel a Kosztolányi Dezső téren egy alvállalkozó tulajdonában lévő 212-es buszról. Mint levelében írja "A jármű a Kosztolányi Dezső téren állt, pár méterre a buszmegállótól, kipufogója alaktalanul elgörbülve és leszakadva fityegett alatta. Emlékeim szerint a Volvo buszok nem túl öregek, ezért ennyire rossz állapotban nem szabadna lenniük!" -tette hozzá.

8 Tovább

BKK: A Köki Terminál beruházója felel a mozgólépcsőkért és a liftekért

Június 4-én "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" címmel megjelent bejegyzésünkben egy olvasónk arra panaszkodott, hogy a BKV hetek óta képtelen megjavíttatni a KÖKI metróállomáson lévő mozgólépcsőt és a buszpályaudvarhoz tartozó liftet. A bejegyzésre a BKK az alább olvasható levében reagált. A válaszukból kiderül, hogy az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-Figyelőn megjelent, "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" című cikkével kapcsolatosan az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

A Kőbánya-Kispest metróállomás utasforgalmi létesítményeinek átépítése a KÖKI Terminal nevű bevásárlóközpont építésének keretében történt. A bevásárlóközpont magánberuházás, amely lezárultakor - a beruházó és a BKV Zrt. között megkötött megállapodás szerint - a megépült autóbusz és metró végállomás, illetve az azokon működő utasforgalmi eszközök a BKV Zrt. részére átadásra kerülnek. Az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Az utasok minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében a BKV Zrt. már az átadás lezárulta előtt is vállalta a mozgólépcsők és liftek üzemeltetését, felügyeletét, azonban az átadást mindeddig késleltető vitás kérdések rendezéséig a mozgólépcsők és liftek fenntartási, hibajavítási munkái a bevásárlóközpont beruházója, illetve a berendezés szállítója feladatkörében maradtak. A hibamentes üzemeltethetőségért a BKV Zrt. egyelőre nem tud felelősséget vállalni, mivel idegen tulajdonú eszközök javíttatására a számára közpénzből biztosított működési forrásokból nem költhet. A berendezések üzemeltetése során  felmerült problémákat természetesen a BKV Zrt. haladéktalanul jelzi és a szükséges munkák elvégzésének sürgetését is folyamatosan megteszi mind a beruházó mind a szállító felé.

Jelenleg a  Kőbánya-Kispest végállomáson az érkező metróperonon lévő mozgólépcső valamint az autóbusz pályaudvar peronján lévő lift sajnálatos módon huzamosabb ideje üzemképtelen.  A berendezések garanciális javítására a BKV Zrt. több esetben felszólította a beruházót, illetve a szállítót, kérték intézkedésüket a hiba sürgős elhárítására vonatkozóan. Egyeztető megbeszéléseket és helyszíni bejárásokat is kezdeményeztek, a legutóbbi helyszíni bejáráson határozott ígéretet kaptak a mielőbbi javításra.

A probléma megoldásáig az utasoknak az akadálymentes feljutáshoz az érkező metróperon elején lévő, hibamentesen üzemelő lift, valamint az autóbusz pályaudvaron lévő mozgólépcsők használatát javasoljuk és mindent megteszünk a vitás tulajdoni helyzet (mely egyébként a P+R parkoló megnyitását is késlelteti) rendezésére és addig is a javítás érdekében a beruházó sürgetése érdekében.

5 Tovább

Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái

Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)

Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.

Tisztelt BKV-figyelő!

Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:

Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.

Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.

Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.

Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.

8 Tovább

Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit

Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:

Kedves Gál Mihály! 

A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.

A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.

Tisztelt BKK!

Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.

Üdvözlettel,
Cz. Balázs

Tisztelt Cz. Balázs Úr!  

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.

Köszönjük segítő szándékú bejelentését.

Budapest, 2012. június 8.

1 Tovább

Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten

Olvasóink az alábbi levelekben arra panaszkodnak, hogy Kőbánya-Kispesten az új metróállomáson hetek óta rossz a mozgólépcső, és az egyik felvonó. Gyanítom, hogy a háttérben nem egy javíthatatlan műszaki hiba van, csupán a bevásárlóközpont tulajdonosa és a BKV nem tudja eldönteni, hogy kihez tartozik az a lépcső. Ugyan ez volt a vasúti vágányoknál lévő mozgólépcsőknél is, akkor az utasok azért kellett nehéz csomagokkal lépcsőzni, mert a BKV és a MÁV összeveszett azon, hogy kié a masina:

Kedves BKV-figyelő!

A Kőbánya-Kispesten tapasztalható állapotok miatt fordulok Önökhöz. A panaszom a következő: a metróról leszálló utasok egy mozgólépcsőn tudják megközelíteni a buszokat és a bevásárlóközpontot. Ez a lépcső hetek óta rossz, el van zárva, így aki a vonat végén utazik, annak az állomás közepéig kell gyalogolnia, hogy felsétálhasson a lépcsőn.

Kérdésem az volna: Egy éve se adták át az állomást, máris hetekre leállítják a lépcsőt. ez normális? Azt már hozzá se teszem, hogy hetekkel az átadás után még mindig nem mentek a mozgólépcsők…

Üdvözlettel:

G. Andrea

 

Tisztelt BKV-figyelő!

Hetek óta nem használható KÖKIN a felvonó, azt írja ki ,hogy "üzemen kívül". A nehezen közlekedők, a kerékpárt a vonatra vivők, babakocsisok, reptérre guruló bőrönddel utazok  stb. nevében nem lehetne mégis "üzemel" állapotba hozni?

A. Vilmos

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek