Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Meglepte a BKV-t a december közepén jött havazás

"A BKV felkészült a téli időszakra" címmel adott ki közleményt a közlekedési társaság még a nagy havazás előtt. Olvasónk -aki naponta több órát BKV-zik- szerint ez hazugság. Saját maga is tapasztalta, hogy a buszok késnek, kimaradnak, lerobbannak, a metrók szellőzőin beesik a hó, a megállók takarítatlanok. Vajon, ha tényleg felkészültek volna a hidegre, a havazásra, akkor is lerobbant volna a buszok majdnem fele? Az idei év leghosszabb panaszlevele következik:

Tisztelt BKV Zrt! Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Van mondani/írni valóm bőven, kicsit hosszúra sikeredett a levél, de ez Önök, a BKV miatt alakult így. Nem fogok mocskolódni (pedig indulatok vannak bennem bőséggel) nyugodjanak meg, viszont szókimondó leszek, kritikus hangnemben! Ezen kérem, ne sértődjenek meg, inkább gondolkodjanak el (mert sértődni csak az sértődik, aki tudja, hogy a róla elmondottakban igazság van)! Meg fogja érni, higgyék el!

116 Tovább

Katasztrofális állapot fogadja a turistákat

A Budai Vár ma Budapest leghíresebb és egyik leglátogatottabb turisztikai nevezetessége és nem mellesleg a világörökség része. Olvasónk éppen ezért nem érti, hogy a főváros és a BKV vezetői miért nem figyelnek oda jobban a várba járó buszokra, a megállókra és az utastájékoztatásra.

Sok megállóban nincs váró, így az utasok a szabad ég alatt várnak a késő buszokra. (Ez esőben, szélben, fagyban különösen kellemes.) A buszvezetők többsége nem beszél angolul, így késés, vagy forgalmi zavar esetén semmilyen tájékoztatást nem kapnak a turisták. De már az is csoda, hogy a rossz állapotban lévő buszok fel tudnak menni a hegyre, nem esnek szét menet közben. A BKV ígért új buszokat, de azokból se lett semmi.

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi észrevétellel fordulnék Önökhöz, remélem a BKV olvassa a blogot, és lesz valami pozitív változás az ügyben.

Az I. kerületben a várban lakom. Szeretek itt lakni, a tömegközlekedés is - viszonylag - jó, és a környezet is pozitívan befolyásolja az embert. Mindazonáltal egyszerűen értetlenül állok azelőtt, hogy Budapest turisztikai szempontból egyik legfrekventáltabb területén milyen gagyi tömegközlekedést sikerült drága jó városatyáinknak, és a BKV vezetésnek kitalálni. Azon túlmenően, hogy évek óta szégyenkezve látom, hogy az iderendelt sofőrök java része a legalapvetőbb idegennyelv tudással sem rendelkeznek, és a gépjárműpark is katasztrófális (esetenként csoda, hogy fel tud jönni a hegyre a busz...). A várba - most éppen - két irányból lehet feljutni a Deák Ferenc térről, illetve a Moszkva térről. A 16-os autóbusz a Deák Ferenc tér és a Moszkva tér között jár.

78 Tovább

Áznak-fáznak az utasok, a buszvezetők mégsem állnak be a megállókba

Beköszöntött a tél, lehűlt a levegő, esik az eső, fúj a szél. Ilyenkor senki sem szeret a megállókban várakozni, főleg akkor, ha nincs váró, ami védene minket. Ilyenkor a legjobb a szél és esővédett járművön várni az indulást.

Olvasónk a 16, 16A és a 116-os buszokkal kapcsolatban írt panaszt. Felhívja figyelmünket a rosszul összeállított menetrendre, a rossz állapotban lévő buszokra, és leír egy konkrét esetet is levele végén, amikor az egyik buszvezető a meleg buszon ülve mosolyogva nézte a megállóban ázó-fázó utasokat, akikkel még kiabált is, mikor kérdőre vonták:

Tisztelt BKV-figyelő!

Sokat utazom a Moszkva tér - Szentháromság tér között, a 16, 16A, 116 buszokkal.

A 116os busz nagyon ritkán jár, így javarészt 16, 16Aval szoktam utazni. A 16os busz követési ideje 6 perc, a 16A követési ideje 6 perc, vagyis mivel a Moszkva tér és a Szentháromság tér között a két busz azonos útvonalon halad, így 3 percenként kellene jönnie a buszoknak ezen a viszonylaton. A valóságban azonban gyakran megesik, hogy 10 percig nem jön busz, majd 3 busz jön egymás után vagy 1 busz jön csak, amin tömeg van és az utasok jó része nem tud felszállni rá.

73 Tovább

Megfőnek az utasok a régi buszokon

Nem tudom, hogy néhány éve az Ikarus 412-es buszokat miért kicsi (10-15 centis) billenő ablakokkal rendelték meg. A kis nyílásokon alig jön be levegő, az utastér hőmérséklete megközelítheti a 35 fokot is. A 435-ösökön nyáron a fűtés is megy, mert a motor hűtővizét a fűtésrendszeresen keresztül az utastérbe vezetik. A ZIU trolikon sem jobb a helyzet, a meleg levegőt ott is az utastérbe nyomják:

Hello BKV-figyelő!

Azért írtam nektek,  hogy leírjam, hogy milyen állapotok vannak a 74-es trolinak  nevezett szauna-járgányokon. A szép új, 5 éves Ikarus 412-es alacsonypadlós trolikon a kinyitható ablakfelületek nagyon kicsik, és ez alapból már kevesebb szellőzést biztosít, de az ablakok többsége már nem is nyitható ki, mert beragadt, szorul, stb. Így meg lehet főni az utastérben. A másik probléma, hogy a ZIU típusú szovjet járgányok fűtenek a 35 fokban is. A ZIU-kon- ez úgy van megoldva, hogy van egy kapcsoló az aljukon, és amikor aknára viszik őket lehet választani, hogy kifelé, vagy az utastérbe fújja a meleget. Nos, a ZIU-k befelé fújják a meleget így az utasok a 35-40 fokhoz kapnak még +5-10et.

A garázsban valamiért nem képesek arra, hogy a kapcsolót átállítsák hogy ne az utasok süljenek ropogósra a trolin. Miközben az utas ugyebár kit szidjon, a hülye sofőrt szidja, hogy ekkora melegben mért fűt a troli mikor ígyis ájuldozni lehet, de a sofőr erről meg nem is tehet.

Üdv: Cs.D.

97 Tovább

Szépek, de semmire sem jók a BKV megállók

Néhány hete megdicsértem a Kálvin téri új villamosmegállót, mert szerintem a város egyik legszebb megállója lett. Egy hátránya van, mégpedig az, hogy nem jó semmire. Csillogni csillog, de sem az eső sem a szél ellen nem véd, és mivel a teteje is üvegből van, a nap is átsüt rajta. Olvasónk véleménye a megállókról:

Kedves Mihály!

Van egy észrevételem: nem tudom feltűnt-e már valakinek, hogy az újonnan épült BKV megállók nem töltik be a funkciójukat, ugyanis, se esőtől, se széltől nem védenek (nincs oldal faluk), sőt még árnyékot sem adnak, ugyanis újabban üveg vagy plexi tetővel rendelkeznek. Az ülő helyek hiányát már nem is említem.

24 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek