Beköszöntött a tél, lehűlt a levegő, esik az eső, fúj a szél. Ilyenkor senki sem szeret a megállókban várakozni, főleg akkor, ha nincs váró, ami védene minket. Ilyenkor a legjobb a szél és esővédett járművön várni az indulást.
Olvasónk a 16, 16A és a 116-os buszokkal kapcsolatban írt panaszt. Felhívja figyelmünket a rosszul összeállított menetrendre, a rossz állapotban lévő buszokra, és leír egy konkrét esetet is levele végén, amikor az egyik buszvezető a meleg buszon ülve mosolyogva nézte a megállóban ázó-fázó utasokat, akikkel még kiabált is, mikor kérdőre vonták:
Tisztelt BKV-figyelő!
Sokat utazom a Moszkva tér - Szentháromság tér között, a 16, 16A, 116 buszokkal.
A 116os busz nagyon ritkán jár, így javarészt 16, 16Aval szoktam utazni. A 16os busz követési ideje 6 perc, a 16A követési ideje 6 perc, vagyis mivel a Moszkva tér és a Szentháromság tér között a két busz azonos útvonalon halad, így 3 percenként kellene jönnie a buszoknak ezen a viszonylaton. A valóságban azonban gyakran megesik, hogy 10 percig nem jön busz, majd 3 busz jön egymás után vagy 1 busz jön csak, amin tömeg van és az utasok jó része nem tud felszállni rá.
Az említett viszonylaton 435-ös Ikarusok közlekednek, amelyek közül rengeteg rossz műszaki állapotban van, minden gázadásnál hatalmas fekete füstfelhőt hagynak maguk után. Az előbbi két problémát (menetrend nem betartása, korszerűtlen buszok) még lehetne magyarázni a „a város közlekedés sajátságával” ill. a pénzhiánnyal. Azonban azt, hogy az utas tájékoztatás nem megfelelő (a busz száma sokszor nincs kint, a busz belsejében lévő kijelzőn hibásak az megálló helyek nevei, hibás az idő) nem pénzkérdés. Egy táblát kitenni, a kijelzőt beállítani nem pénzkérdés. A tájékoztatás rossz színvonala főként a külföldi turistákat hozza nehéz helyzetbe, mivel a nagyrészt idegen nyelvet nem beszélő autóbuszvezetőktől meg sem tudják kérdezni, hogy merre megy a busz, vagy hogy melyik megálló melyik.
Az fő indok, amiért ezt a levelet írom, ezen hibákon felül az a – sajnos nem egyedi – felháborító eset, ami ma történt. A 16/16A/116 busz Moszkva téri végállomásán 20-30 ember várakozott a buszra. Szeles, hideg idő volt, zuhogott az eső. Az állomáson nincs esőbeálló, tehát mindenki állt a zuhogó esőben, fázva a buszra várva. A 16A busz meg is érkezett, de nem állt be a megállóba, hanem valamivel lejjebb állt meg, zárt ajtókkal. Az utasok (köztük sok külföldi is) fázva, ázva nézte, amint a meleg buszban az autóbuszvezető mosolyogva telefonál. Kb 8 perc várakozás után beállt a busz a megállóba, az utasok kérdőre vonták a sofőrt, hogy miért nem állt be hamarabb. Az általános felháborodás ellenére a sofőr üvöltözve, nyomdafestéket nem tűrő módon válaszolt, s közölte, hogy neki 45-re kell ide beállnia. Az eset 2009-10-14 12:45-kor történt BPO-696 rendszámú 16A-s buszon a Moszkva téri (Várfok utca) megállóban.
Azt hiszem, hogy ennyi probléma után érdemes lenne átvizsgálni a fent említett viszonylatot, különösképpen mivel ezek a súlyos hiányosságok az ország megítélését/ imázsát is rontják, mivel rengeteg külföldi használja ezeket a buszjáratokat.
Üdvözlettel: K.Á.
Utolsó kommentek